Brynäs IF

728137 inlägg · 7962 ämnen

Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda

« · 687862 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda
micke: Jag ljuger inte, refererar bara till den information som finns på BIF's hemsida och sätter den i relation till dina spekulationer.

Du må tycka vad du vill om mig, men så länge du fortsätter med dina spekulationer och halvsanningar så kan du förvänta dig mothugg.
Kommentera

GävleLasse: "Jag har hela tiden fått intrycket från kansliet att det inte funnits några biljetter att uppbringa..."

Det är det intryck dom har gett ut och velat gett ut till hela Sverige hela tiden. Dom är värdelösa på PR helt enkelt, Janne Larsson eller vem fan det nu är, hoppas du är nöjd över dig själv.
Kommentera

JanT: Nu har ju inte Brynäs hemsida gjort sig känd för att ha rätt information ute...
Kommentera

Jaha, vad ska man säga... Utan tur och marginalerna på sin sida så besegrar man inte Frölunda.

Det gick undan i andra perioden. Första hade ju Brynäs och tredje där var det rätt avslaget.

Kupan gör en kanoninsats, bättre match har han nog inte gjort i Brynäströjan...

Widing, Månsson och Danielsson gjorde bra insatser. Bäckis glimtade till...
Sjöddas skada tog väl under ögat va?

Fn vad surt att se alla luckor på läktarna och bra platser dessutom.
Sas på läktarplats att kansliet klantat sig.., ovanligt? Nä...
Kommentera

GävleLasse: Visst är det märkligt med 5500 mot TIK och 4800 mot FHC. Men orsakerna till detta som bekant höljda i dunkel.......

Synd att vi inte riktigt räckte till idag. Det saknas helt uppenbart det där "lilla extra" som krävs av ett stabilt slutspelslag. FHC har som alla bra lag flytet med sig i rätt lägen. Jag blir väldigt förvånad om vi vinner mer än 1 match i den här serien.
Kommentera

Clubsport: Widing bäst på plan i mitt noteringsblock. Vilken skridskoåkning!
Kommentera

JanT: Det där lilla extra var det som skulle införskaffats i något av de två sista transferfönstren, tyvärr så duggar snålvattnet lika tätt som den tilltro de verkar ha på våra allsvenska nyförvärv. Att som allsvensk spelare komma in och hävda sig mot jämnstarka lag är en sak. Att hävda sig i ett slutspel så behövs bättre spelare...

Det är bara att vara lycklig att målet för säsongen har nåtts och hoppas att de förstärker laget till nästa år isttället... Jag har inga som helst förväntningar på det här laget.
Kommentera

GävleLasse:
Det är dagen innan match man senast måste hämta ut biljetten på ticnet.

Janne ska få sig ett surt mail på måndag morron.
Kommentera

JanT:
Ja, imponerande och han var en av få som stod upp, Brynäsarna är alldeles för snälla.. Månsson och Kupan är dom enda som har lite jävlaranamma i sig idag.. förutom Widing.
Kommentera

Clubsport: Men man måste väl beställa den minst två dagar före...

Jag kollade på ticnet en timme efter att biljetterna släpps å då fanns det bara bortastå kvar...
Kommentera

Clubsport: Månsson hade definitivt käkat taggtråd. Härligt att se!
Kommentera

JanT: Visst är det märkligt med 5500 mot TIK och 4800 mot FHC. Men orsakerna till detta som bekant höljda i dunkel.......

Varför "höljd i dunkel". Varför tror du att Gavlerinken är "halvfull" i kvällens slutspelsmatch när den var fullsatt bara några kvällar innan. Det är det det allt handlar om, pudeln av kärnan, summan av kardemumman eller what ever. Jag anser att det beror på taskig PR-knowhow från BIF;s sida (dom vill ge intrycket att buljetterna är så gått som slutsålda och att gävleborna ska slita som faen för att få tag i de sista biljetterna). I själva verket funkar det som så att gävlebon tänker "-åh, fan tidningen skriver att det är slutsålt, lika bra att skita i det å se det på TV istället."
Kommentera

JanT: Widing åker mycket och är bra men han måste lära sig några fler finter. Det där "lägga-pucken-på-ena-sidan-och-åka-på-andra" funkar inte ens på J20nivå längre...
Kommentera

GävleLasse: Man måste ta ett steg i taget! ;-))
Till nästa säsong är våra "allsvenska" grabbar elitserielirare! Vi får som du säger vara nöjda med att vi nått slutspel och sätta vårt hopp till att mormor handlar 2 st riktigt dyra klassbackar av det som finns kvar i kassakistan....

Tack för idag, God natt!
Kommentera

GävleLasse:
Nja, det går att beställa dan innan men då måste man hämta ut dom samma dag.

Gjorde samma notering att det bara fanns bortastå efter ca 50 minuter.
Trodde först att det var folk som stannat hemma pga av vädret men knappast när det på kortsidan är långa rader tomma.
Kommentera

Kupan tog ett snack med Kallio i periodpausen... Värvningsförsök på G ;o)
Kommentera

GävleLasse: Widing är en exakt kopia på alla andra Boork har dragit in.Hermansson, Gellersttedt, Widing, vem kan skilja dom åt?

Det lustiga är att nästa säsong har vi 15 miljoner mer att spendera på spelare, men vi kommer ju förlänga Molins. Så det innebär att vi har 15 mille på en forwardsplats. Daniel Alfredsson? - gröm det, förmodligen bler Salmonsson som blir vår sista forward (efter Mads).

Brynäs är som ett simpson-avsnitt. "Like a donkey with millions of dollars, no one knows hows it got and no one shure knows how he will spend it..."
Kommentera

micke: Jag vill till skillnad från dig inte spekulera allt för mycket om orsakerna till detta då varken du eller jag har all information till hands.

Har man inte tillräckligt på fötterna är jag av den uppfattningen att man gått kan ligga lite lågt när det gäller uttalanden av typen;
"Jag anser att det beror på taskig PR-knowhow från BIF;s sida"

Apropå ingenting; Är Sundlöv fortfarande rädd för Boorken?
Kommentera

micke: "Det lustiga är att nästa säsong har vi 15 miljoner mer att spendera på spelare, men vi kommer ju förlänga Molins. Så det innebär att vi har 15 mille på en forwardsplats. Daniel Alfredsson? - gröm det, förmodligen bler Salmonsson som blir vår sista forward (efter Mads)."

15 miljoner att spendera? Har du kollat med revisorerna?

Here we go again; Ännu en spekulation från din sida. Utifrån spekulationen drar du slutsatser. Summa sumarum; Ännu en "sanning" om Brynäs IF har sett dagens ljus...........

Nu får det tamejfan räcka för idag!
Kommentera

JanT: "Apropå ingenting; Är Sundlöv fortfarande rädd för Boorken?"

Yep. "rädd" var väl kanske ett felaktigt ordval men "försiktig" hade nog varit bättre. Sundlöv må ha fått lite hår på bröstet efter höstens/säsongens holmgång å kan kanske bli ngt framöver. Men säsingen som kommer styr Boorken, det kan du lita på.

Ps. Nog är det ngn stans det felar när slutspelelen har mindre folk än elitserien. Det kan kan vi väl alla komma överrens om. Speciellt som slutspelen är en sådan "big deal" bland befolkningen i Gävle men det syns inte i publiksiffororna. Ds.

Ps. 2. När jag sa att jag umgicks med flera av de yngre spelarna i BIF som hatade Boork så ljög jag, jag hade helt enkelt snackat med flera av spelarna i BIF på en fest som var runt 30 (dvs yngre i mina ögon) som tyckte illa om Boorken. Alla gjorde det, inte konstigare än det...
Kommentera

JanT: Med det nya TV-avtalet och den nya arenan så är +15 miljoner ganska lite antaget. Du kan nog lägga på 4-5 mille till...
Kommentera

micke: Sedan så kan du ju dra ifrån en ordentlig hög med pengar också för underhåll och drift av den nya arenan.
Kommentera

Clubsport: Kung Janne är väl ändå inte ansvarig för "biljettfiaskot?".......
Kommentera

Paddan: Absolut. Men den delen berör inte BIF utan enbart arenabolaget.
Kommentera

"Sjödin skadad

Tommy Sjödin tvingades bryta matchen i tredje perioden efter att ha fått en puck i ansiktet.

n skada som troligen innebär att Sjödda missar matchen på söndag.
Sjödin hade ett blodigt sår på kinden efter matchen och åkte direkt upp till sjukhus för att röntga.
Det var i mitten av tredje perioden som Sjödda fick ett skott upp i ansiktet som innebar att han tvingades bryta matchen.
- Jag vet inte riktigt hur det är i dagsläget men jag åker direkt upp till sjukhuset för att kolla saken, sa en medtagen Sjödda efter matchen."

Källa:Sportxtra

Oturen fortsätter att grina oss i ansiktet.........
Kommentera

Bissett19:
Fick rådet att maila honom eftersom jag är sådär lagom sugen att köpa byggplåten efter detta biljettfiasko.

Vill han att man ska sponsra Brynäs så får dom allt bjuda till själva.
Kommentera

Clubsport: Då är ju min fråga,vem du fick det rådet av??För mej är Janne en Legend i Brynäs IF!!
Kommentera

Clubsport: Ge dej på o analysea matchen ist,så får vi se om vi hade samma syn på matchen.....
Kommentera

Okej,I beginn.....Vi börjar något otroligt bra,fantastiskt energi i varje byte/ kedja,mången skapanden av målchanser,MEN många gummiarmar i Brynäs idag,Micke Lind tar ett felbeslut o försöker ta pucken av Malmström i Frölundas zon vilket gör att Tolsa blir ren med Honken o Kupan hakar Tolsa o det blir straff,Kahnberg lyfter in en backhand som Honken ine kAn hålla emot.

O där dör matchen,Brynäs tappar huvuna a´la Tjeckien,Frölunda tar över matchen totalt i andra o gör två snabba i andra perioden.

I tredje perren så bevakar VF bara gör fyran i öppen kasse,men Malmström gör 1-4 i slutsekunden efter en tavla av Salo och en VF-back!!
Kommentera

Bissett19:
Det spelar väl ingen roll om karln är en legend eller ej, han är marknadsansvarig och är den man pratar med ang. byggplåten och annan sponsring. Jag kommer att tala om att jag i dagsläget inte har nån större lust att köpa byggplåt när det har blivit så svårt för utomsocknes att beställa biljett sen dom tog bort medlemsbokningen.

Speciellt när lilla Gefle klarar det här med biljettbokning galant och dom drog mer folk förra året än vad Brynäs gör.
Kommentera

Bissett19:
Brynäs öppnar starkt men skotten är för lätta rakt på Salo och från långt håll med fri sikt detta är genomgående för hela matchen. Efter straffen svänger matchen över lite åt Frölunda men Brynäs biter ifrån bra.

Andra perioden där märks det att Frölunda är några storlekar större än Brynäs på samtliga plan. Vi har för få spelare som står upp och tar fajten.
Domaren törs inte för andra gången ta ytterligare en utv på en Frölundaspelare under avvaktande utv. trots att den var solklar. Denna situation kan ha varit i tredje minns inte riktigt.

Tredje perioden där känns matchen avgjord, lite avslaget men Brynäs kämpar på. BIF kommer aldrig riktigt nära för att kunna störa Frölunda.

Ove har inte varit så bra dom senaste 2 matcherna som man har vant sig vid. Bäckis blek i början men kommer igång efterhand. Hans första slutspel så han var väl nervös får man anta.
Månsson mycket bra kliver inte undan när det hettar till.

Dacke, Lind, Malmen var ok inte mer.

Gellerstedt var bra idag med, men framförallt Widing överraskar på mig..

Kupan var inblandad i baklängesmålen men han var fysisk i sitt spel som han inte varit på mycket länge. Cassel gör en bra match.

Domaren var väl bättre än man vant sig vid utan att vara riktigt bra.
Det är synd att han efter 2 raka Frölunda utv. verkligen letar efter BIF utv för att jämna ut statistiken och som vanligt så blåser han inte alls i sista...
Kommentera

Bissett19: Det är synd om Sjödin missar matchen på Söndag. Han är nog väldigt viktig för erat lag. Och jag tycker det låter konstigt då Canal+ rapporterade från Brynäs omklädningsrum att skadan såg värre ut än det var och det lät som om han inte skulle missa något.
Kommentera

FreddanVF:
Ni vinner på sön, sedan vinner vi på tisdag, därefter tar ni 1 av era 2 i göteborg, vilket ger en 6:e match i Gävle.
Kommentera

FreddanVF: Alltid otäckt med puckar i ansiktet saken är ju den att själva skadan inte behöver vara så farlig men ofta kan det svullna upp och frågan är om de hinne rlägga sej tillräckligt tills på söndag.
Kommentera

Bissett19: Vadå otur? Okunnandet rättare sagt!! Att man gör en av sina sämsta matcher på länge säger väl allt. Danielsson och Bäckström är dom enda som får godkänt. Boorkens coachande lyste också med sin frånvaro. God natt Brynäs!!
Kommentera

Jag tror vi har gjort vårt nu!...
Vi ska va nöjda med att vi gått till slutspel!
Skönt också att Ove å Lavins kritat på för ett år till!
Kommentera

70 Rodrigues: Tyvärr så tror jag att Boork kunda ha "coachat" tills han var blå i ansiktet. Lönemässigt så går det tre brynäslag på ett frölunda. Det är klassskillnad och det syntes igår. Man får ta det för vad det är, en bonus. Den största förlusten igår var inte den på plan utan att Brynäs klantade bort sig med biljetterna. En del vill ha det till bristande intresse. Det är för mig helt uteslutet då jag har pratat med en del bekanta som inte haft biljett men haft ambitionen att gå på matchen men när de fått veta från Brynäshåll att det är utsåld så har de planerat in annat.

Kanske kan man lite elakt se det här som en liten "revansch" för oss dysterkvistar. ;) Visst är det enormt tråkigt att Brynäs torskade igår och hoppet om att chansen fortfarande finns överskuggas av vetskapen om den enorma klasskillnad det är mellan lagen.

En tröst är att se alla skygglappsbärande skribenter som slog sig på bröstet när vi blev klara för slutspel. Visst blev även jag glad, men jag har inte likt många av dem börjat skrävla om Sm guld och liknande.

Lavins och Molin i ett år till. Positivt, låt oss hoppas att de letar fram några klasslirare som ersättare för några av våra dåliga backar...
Kommentera

GävleLasse: Håller med om att Boorken kunde ha coachat tills han vart blå i skägget,inget hade hjälpt.Däremot är det skrämmande att se hur Brynäs uppträder mellan varven.Kupan ser ju ut som en korpspelare på isen,hur fan kan han få fortsätta spela byte efter byte? Brynäs första tackling i matchen kom efter 15,50 i sista perioden,skrämmande! Med en sån här inställning och spel blir det bara 3 matcher till den här säsongen.OK att man är ett sämre lag osv,men kämpa kan man tammefan göra.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag menade inte att man hade otur i matchen,utan att Sjödda hade oflyt när pucken "bouncade" upp i ögat.....

I matchen har vi väl ingen otur,utan mer oförmåga att i avgörande lägena sätta pucken,det är väl bara konstatera att vi inte har några vassa målskyttar,men det är väl bara att titta i statsen!

O nu har vi 10 raka slutspelstorskar,inte roligt!!!
Kommentera

sylf: Håller fullständigt med dig. Vi måste börja kämpa och spela lite mera "grishockey" om vi ska ha någon chans att gå vidare. Boorken har ju sysslat med den typen av spel tidigare med DIF. Brynäs har dock inte riktigt samma spelartyper som Djurgården hade på den tiden.
Kommentera

Bissett19: Brynäs hade inte marginalerna på sin sida igår. Precis innan 0-2 så fick en frölundaspelare pucken på höften vid en rensning. Han vände hemåt för att säkra bakåt och visade inga som helst ambitioner att försöka stoppa pucken. Eller som när en trött Bäckström skulle lägga över pucken till Molin i en spelvändning. Felstuds och missad målchans...

Det är lite som skiljer. Men det är ju som det är, "tur" är något man förtjänar, det gjorde inte Brynäs igår...
Kommentera

O det ver kar vara slutspelat för Sjödin...... www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,791248,00.html

89 dar kvar tills FotbollsVm......
Kommentera

Bissett19: Kanske blir spiken i kistan för hans karriär. Plats för ännu en backförstärkning?
Kommentera

GävleLasse: Tråkigt för Sjödin om han ska behöva sluta karriären på det viset.
Kommentera

Frölunda såg tyngre och snabbare ut igår än Brynäs. Man fick matchen precis dit man ville. Man kan diskutera alternativa matchutvecklingar hur länge som helst (tänk om Brynäs fått första målet, osv), men det nyttar inte till något. Ska brynäs kunna rubba Frölunda måste laget hänga ihop bättre, samlade anfall, samlat försvarsspel. Och vi måste komma tätt på Frölunda och inte ge dem möjighet att komma med fart genom mittzon. Vi neutraliserade deras första-lina igår, gäller att hålla de andra i schack också.

Tycker att Vinnerborg släppte en massa crosscheckingar på Brynässpelare framför Frölunda-kassen och straffen är långt ifrån självklar. Men Frölunda var det bättre laget igår. Bryt ihop och kom igen.

Och nån skriver om dysterkvistarnas revansch. Måste ha varit tufft när Brynäs vann.
Kommentera

Jompe: Du förbisåg naturligtvis ";)" efter det jag skrev... Ett försök till lite galghumor från min sida...
Kommentera

Bissett19:

22 dar kvar till fotbollsallsvenskan och Gefles premiärmatch...
Kommentera

Clubsport: Som det verkar så blir det en match som spelas med dobbade snöskor....;)
Kommentera

Clubsport: Och......
Kommentera

GävleLasse: Jag såg smileyn. Men jag bekymrades över att den där tanken ens fanns i ditt huvud, smiley eller inte.
Kommentera

« · 687862 · »