Brynäs IF

446311 inlägg · 7961 ämnen

Kvartsfinal 4 Brynäs IF-Färjestads BK 14/3-2011

« · 1362674 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 4 Brynäs IF-Färjestads BK 14/3-2011
Bertilsson och Ekholm är de enda av våra backar som är värda namnet, Bertilsson gjorde ett misstag på hela matchen, tyvärr så var det matchavgörande. Det är dock inte han som ska bära försvaret på sina axlar, det ska spelare som kärringen LJ göra, våran sk kapten, maken till vekling får man leta efter, svårt att tro killen väger 95 kg.
Vad har hänt med Sundqvist och när det gäller Clarke så är kommentarer överflödiga, Berglind skulle lätt kunna ta hans plats... Ibland funderar man på om dom överhuvudtaget har sett vissa spelare spela innan dom tas till klubben??
Kommentera

Gurra88: Forum för de gråtande och klagande se möjligheterna om ni skall vinna ta er i kragen istället för att gny inför pressen
Kommentera

Svanru: Tycker gott du kan gå och hänga i ditt egna forum..

Det jag är mest glad över en kväll som denna är att jag slipper en sån fjolla som Wallin i mitt lag..Han är duktig till och från, men så fort han öppnar käften vill man bara trycka upp en tårta i hans fula tryne..FBk kan vara sveriges tråkigaste och mest meningslösa lag

Redigerad kommentar

Kommentera

Orkar inte läsa igenom allt som har skrivits, ville bara säga tack för en härlig säsong trots att jag inte är härinne så mycket, nu vill jag bara följa kvalserien sen väntar en låååång sommar tills hockeyn drar igång igen :-)
Kommentera

optimisten: Drog bara en ramsa då någon här pratat om att han va påväg bort. vet inte ens i huvudet hur hans kontrakt ser ut. Men ja. för mig spelar det ingen roll. gör man ett sånt misstag i kanske den viktigaste matchen på hela säsongen så ger jag inte mycket för han. helt sant
Kommentera

Gurra88:Måhända men dagens match kunde slutat hur som helst ribbskott, stolpskott etc mer tur än skicklighet. Dvs det är oerhört jämnt mellan lagen och det är tillfälligheterna som avgör för min del på det positiva sättet.
Kommentera

Gurra88: HElt okej att du inte hyllar han.

Men att påstå att han ska lämna till nästa år för att vi inte har råd med såna misstag om vi ska till semi, klangar ganska illa då han har varit en av de bättre backarna överlag och det var tillfälligheter som gjorde att det blev mål just efter hans misstag. Men nu kanske jag var på dig lite i onödan, ville bara få ut lite skit ur systemet
Kommentera

Svanru: "Mitt motto är må bästa lag vinna"

Idag var det ju inte så dessvärre. Fbk vinner p g a våra misstag, inte av egen kraft. Blir 4-1 i matcher. Ganska övertygad. Lika övertygad är jag att det inte är FBK som står som guldvinnare i vår.
Kommentera

optimisten: absolut. men det va på bertilssons misstag vi förlorade matchen. otur för simon, men nu blev de så. Och jag hyllar inte en insats när det är p g a hans misstag vi förlorar matchen.
Kommentera

Bissett19:Nej jag provecerar inte men är lite less på era kommentarer från fans och Gnällström om köpta domare och filmningar.

Mitt motto är må bästa lag vinna

Kommentera

Svanru:

Är du bara här för att provocera?
I sånt fall tycker jag du kan logga ut..
Kommentera

optimisten: Tack vare era uppmuntrande kommentarer efter match tre
Kommentera

Peja: Får fortfarande rysningar varje gång jag ser nummer 3
Kommentera

optimisten: Det är väl redan konstaterat att Clarke är Brynäs sämsta back sedan Johanssons dagar...
Kommentera

optimisten: Äsch domaren var mutad
Kommentera

Gurra88: Vad gör man på ett hockeyforum när man har mage att såga matchseriens bästa brynäs back på grund av ett misstag? Mattias vurpa på första målet då? Mattias innan 2 mot 1 läget? De otaliga gånger sunken inte fick ut pucken ur zon? Clarkes tafatta spel framför mål vid första målet? Jonssons lika bedrövliga inlevelse som vi alltid ser?

Bertilssons misstag kanske var anledningen till att vi förslorade matchen? Bra inställning att bara försöka bli av med misstag som leder till mål, för nästa gång det blirmål beror det såklart på ett misstag av samma spelare och inte nåt av dom 25 andra misstagen som andra backar gjort.

Fan jävla skit samma gamla visa iår igen, nästa år måste vi kunna ställa ett slagkraftigare lag på isen, det håller inte. Det kommer alltid att finnas saker att skylla på men den stora anledningen är att vi inte är mer än mediokra, trots att det slits som djur.

Jag är så jävla less
Kommentera

Gurra88: Gnällström testade att göra ett antal stagedive idag utan framgång undrar varför?
Kommentera

mattiaskarlgren: Klart som fan det är pinsamt. Men denna match ägde vi innan sopan halkar
Kommentera

sylf:Domaren var mutad som inte dömde bort 2-1 målet :)
Kommentera

Bissett19: Spelar ingen roll längre, på ons åker dom all världens väg sen får dom stå och kackla om vad dom vill att dom inte gett upp osv. Inavlen gör 1-0 sen rasar Sundlövs lagbygge ihop som ett korthus!
Kommentera

Bissett19: Ja, Czarnecki trodde ju aldrig på seger. Det låter som ett svårt uppdrag att få laget att tro på seger om den huvudansvariga ledaren inte gör det. Jag tror att Brynäs hade tjänat på att sparka Czarnecki innan kvartsfinalerna, då kanske man hade kunna byggt en "vi-mot-världen"-känsla, typ...
Kommentera

mattiaskarlgren: Om man tittar på hela säsongen har Brynäs även haft en tendens att spöa topplag, som till exempel "omöjliga" Färjestad. Och man har producerat bra med mål och spelat kreativt. Och haft ett bra powerplay, vilket man ju hade i slutspelet också fram tills idag. Även om Salak var bra i kassen.
Kommentera

sylf:

Jag lade 10000 på Clarkes vita tröja,så nu slipper vi honom på Onsdag....
Kommentera

Peja: Absolut. Håller med dig om PP.

Men om man tittar på hela säsongen så har BIF en jävla förmåga att göra blunders defensivt och ofta fallerar hela defensiven.
Kommentera

Bissett19: Ja, allt man gör gör man fel, för sent eller aldrig.
Kommentera

Bissett19: Pajasförening rakt igenom.
Kommentera

Peja:

Verkar som hela föreningen hade gett upp denna matchserie på förhand,fick ett mail från Brynäs idag om att man imorrn ska börja auktionera ut Matchtröjorna för denna säsong.
Kan man inte vänta med sånt tills laget är definitivt eliminerat?
Kommentera

mattiaskarlgren: Jag lastar inte heller bara Bertilsson. Men det är en tendens att många av Färjestads mål i den här matchserien har kommit som en konsekvens av Brynäsmisstag och inte egna prestationer. Som båda målen i kvällens match.

Men rent krasst. Brynäs utnyttjade inget av 8(?) PPn. Då vinner man sällan hockeymatcher. Det förstår nog alla.
Kommentera

mattiaskarlgren: absolut. men vi kunde vunnit denna då vi hämtat upp 1-0 och hade matchen...Det va vi som va nära ledningsmålet. inte tvärtom. men jag hade också gjort mål på ett sånt friläge han bjuds på.
Kommentera

Gurra88: Nemen tydligen räckte det för dom att göra två mål. Brynäs har förlorat sex raka slutspelsmatcher hemma.. Det om något är pinsamt.
Kommentera

Peja: Ja det är klart att 1-2 målet blir avgörande eftersom att dom vinner med 1-2 men jag kommer aldrig att lasta Bertilsson för förlusten det är det som det handlar om.
Kommentera

mattiaskarlgren: Vilket ingen i Färjestad gjorde heller. Med andra ord en tillfällighet eller ytterligare ett PP kunde likaväl givit oss segern. Nu avgörs matchen på ett riktigt junismisstag
Kommentera

mattiaskarlgren: Tycker du att Färjestad hade många fler som kunde göra mål? Med tanke på att deras trupp är så överlägsen Brynäs... Klart att 1-2-målet blev helt avgörande.
Kommentera

Gurra88: Jag vill ha Bertilsson kvar, han är en av våra bästa backar om han är skadefri. Men däremot är det mycket annan cancer i truppen. Såna som Clarke, Hansen, Sunken, LJ, Greiss, bara för att ta några exempel, borde rensas ut och ersättas med KLASSPELARE!

Problemet är bara att det är herr Dumlöv, tidigare Sundlöv, som ska ut och värva dom...

Sen kan man undra hur dom tänker ang Wännström, Ludde och liknande junisar. Dom gör det helt ok och åker en jävla massa skridskor i hörnen, men kommer dom att lyfta Brynäs IF? Knappast, då måste man besitta nån form av spetskompetens typ Calle eller Larsson.
Kommentera

Gurra88: Klart att det är tråkigt att matchen avgörs med ett sådant tråkigt sneskär men sen måste man ändå inse att matchen avgörs tidigare då ingen jävel i BIF kan göra mål
Kommentera

Peja: Man ska tolka det som att det var ett svar :)

Nej, jag kan ingen hockey enligt Gurra så får väl bara hålla med honom!
Klart att dom HAR chansen, men med den truppen Brynäs har att tillgå så kommer dom aldrig att klara det. Men det är ju bara min åsikt.
Kommentera

Peja: Ingift polack;)
Kommentera

Peja: Whatever, så ska det bli jävligt skönt att slippa Helgesson nästa år och för all framtid. Vore skönt att slippa Dumlöv, tidigare Sundlöv, också!
Kommentera

Macahan: Till och från.. Men när det gäller detta så skiter jag faktiskt fullständigt i om jag hänger ut någon. Han är vuxen nog att ta de, och sen göra nått bra av de förhoppningsvis, i nån annan klubb.
Kommentera

Gurra88: Antar att du inte direkt är lagkapten i ditt fotbollslag...
Kommentera

Förresten, varför kallas Czarnecki för polack här? Han har ju tagit frugans efternamn, hette Niklas Helgesson innan han gifte sig... Det är ju som att kalla Luis Figos svenska fru för portugis.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattiaskarlgren: OK. Två olika svar i samma inlägg eller hur ska man tolka det?

Förresten, du som kan din hockey... I så fall borde du väl begripa att det inte är omöjligt för Brynäs att slå ut Färjestad. Har du aldrig hört att allt kan hända i sport? Har du aldrig sett lag skrälla förut? Löjligt att tala i absoluta termer, det handlar ju snarare om sannolikhet.
Kommentera

mattiaskarlgren: absolut. men det är väl ingen hemlighet att vi inte är effektiva?? men matchen ska itne avgöras på att nån inte kan stå på benen i sista minuten..
Kommentera

Letar vi syndabockar så slänger jag in Hansen i leken, 1 ass på 20 slutspelsmatcher är för dåligt av en bärande center.
Kommentera

Peja: Absolut inte. Men sen har AIK en målvakt och ett stabilt försvar. Dom har ingen Greiss, Sundqvist eller Jonsson..
Kommentera

Gurra88: Klart jag känner hans farsa, vet du vad han heter? Jag har inte en aning.

Varför gör inte Eero mål i PP i andra? Varför sätter inte Wännström sitt kanonläge i första? Pinsamma avslut som avgör matchen.. Listan kan göras lång!
Kommentera

Gurra88: Ja bertilsson var skitdålig som åkte igenom hela försvaret tidigare i matchen.Det blir ett hopslag som han ska försöka nå,
sen, hur trött är han inte i det läget tror du?

för din egen skull, logga ut och kom igen imorn.
Kommentera

Gurra88: med supportrar som dig kan det inte vara så kul.
Kommentera

mattiaskarlgren: Borde AIK kunna rubba HV med sin trupp? Det är bara omöjligt att vinna om man tror att det är omöjligt.
Kommentera

« · 1362674 · »