Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.
- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.
- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.
- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.
- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken.
- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.
Med såna onda cirklar kommer man aldrig att bli ett mycket bättre lag.
Jag håller med om mycket Jompe skriver men jag till skillnad från andra vill vänta med att lovorda framtidens Brynäs tills jag ser vad jag har lovordat. Att blint lita på Boork går inte. Kunde man det så skulle han väl ha varit kvar längre i någon av de klubbar han representerat innan. Som tränare gäller det att ha tur, jag vill dra en parallell med Moras Harri Rindell som lyckats fruktansvärt bra med att göra ett lag av en massa annonyma utländska spelare. Resultatet överaskar många och jag är ganska säker på att Harri har överträffat även Moras förväntningar.
Sedan tjatas det mycket om den här nya Arenan. Kommer allt bli bra bara för att vi har den? Det verkar finnas en slags tro att allt löser sig av ig självt. Om hela grejen med arenan skall falla väl ut så måste det ske rejäla förändringar uppe på kansliet. Bara en sån sak som att man krånglar till det med biljettförsäjningen till slutspelet är ett bevis på att saker måste ses över. Det gäller även för marknadsavdelningen att verkligen jobba för högtryck så att Arenan genererr pengar året om, inte bara när det är hockeysäsong. En sån marknadsföring borde ha satts igång redan nu. Man borde se stora reprotage om Brynäs planer för arenan och vilka event som skall hållas där. Då skapas en Hype kring Arenan och fler blir intresserade.
Åter till lagbygget...
Om samtliga av Brynäs nyförvärv den här säsongen blommar ut och blir bättre så kommer det att vara första gången i elitseriens historia som det händer. Inte ens du kan väl vara så godtrogen att tro på nåt i den stilen. Ser man sedan på de nyförvärv som varit på tal och vilka spelare som provspelat för Brynäs så blir man mörkrädd. Idag vet vi ju inte ens om vi har en målvakt. Återigen har man rört till det för sig. Man släpper Korhonen för att man vil satsa på Honken, som inget hellre vill än att spela i NHL.
NHL brukar ju inte ta allt för god tid på sig vilket renderar i att de har fram till i augusti på sig. Honken är ju inte dummare än att han skriver ett kontrakt med Brynäs (OM han nu ens skriver på) som gör det möjligt för honom att dra på dagen til NHL. I så fall står vi där utan målvakt ett par veckor innan säsongen skall dras igång.