Brynäs IF

728095 inlägg · 7962 ämnen

Kvartsfinal 5 Färjestads BK-Brynäs IF 16/3-2011

« · 1363393 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 5 Färjestads BK-Brynäs IF 16/3-2011
GävleLasse: "Ja, hur hade det gått för oss om våra toppspelare LEVERERADE precis som AIK's ledande spelare gjort?"

De flesta av våra toppspelare har ju inte alls spelat i slutspelet, så den jämförelsen går ju inte göra - vilket var precis min poäng.
Kommentera

Hence: "Lite sans och reson i sågningarna av Brynäs hade varit sunt. Man jämför med AIK, avundsjuk på vi inte är dem. Säg mig, hur bra det hade gått för gnaget i kvarten om man saknat Fasth, McDonnell, Rudslätt, Bång, och Sandberg?"

Ja, hur hade det gått för oss om våra toppspelare LEVERERADE precis som AIK's ledande spelare gjort?
Kommentera

Hence: Vad talar för att Brynäs hade varit bättre med fullt lag? Dackell & co har ju inte direkt rosat på marknaden de senaste slutspelen. Jag tror inte att ett "äldre" Brynäs hade gått in och kört på samma sätt.
Kommentera

Gurra88: Jag har så svårt att förstår hur man kan tycka att Brynäs inte hängt med FBK i den här kvartsfinalserien. En förlust på OT, en förlust när vi äger matchen och faller på ett misstag/oturlig sekvens. Vi har kämpat livet ur oss de tre senaste matcherna trots manfallet.
Ja, jag vet - man säger (fast oftast från Värmland) att vi "skyller" på skadorna. Men det är f-n en hård realitet. Vilket lag hade klarat sig med den typen av spelare vi saknar nu? Jag är säker på att vi hade haft minst 2-2 i matcher med fullt eller nästintill fullt manskap, särskilt med den spets vi har i sjukstugan.
Lite sans och reson i sågningarna av Brynäs hade varit sunt. Man jämför med AIK, avundsjuk på vi inte är dem. Säg mig, hur bra det hade gått för gnaget i kvarten om man saknat Fasth, McDonnell, Rudslätt, Bång, och Sandberg?
Kommentera

arnio: Att vi tar sm-guld är en på miljonen. Vi vill inte vara i slutspel till skillnad från AIK ..ikväll tar de slut.

Till 70rodrigues eller hur du stavar:)

Visst va det så. Men det brukar ju inte vara några problem. Läs Nordqvist

Sundlöv gjorde ett stort misstag. Och har pratat med honom själv att man inte hann vänta just p g a man va rädd att missa modig
Kommentera

sylf: "Vilka får vi i semin när vi har vunnit 3 raka?"

Det beror på hur det går i de andra kvartsfinalerna. Vi kan i alla fall inte få AIK
Kommentera

arnio: Dessutom har jag inte varit på någon av hemmamatcherna i slutspelet, har haft förhinder båda gångerna. Jag vill såklart se slutspelshockey den här säsongen så Brynäs får ta mig fan vinna ikväll :)

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Vilka får vi i semin när vi har vunnit 3 raka?
Kommentera

MarcusElving: Rätt inställning. Har vi vunnit i Karlstad en gång så kan vi göra det igen.

Laddad som sjutton nu, nervöööös!
Kommentera

Kom igen Brynäs! Ge mig ett mirakel.

Kan AIK slå HV71 i fyra raka så borde vi åtminstone kunna vinna i Karlstad ikväll och ordna en till hemmamatch. Sen tar vi det där ifrån!!!

Snälla, snälla, snälla!!

Kommentera

Hence: Det var nog ingen som trodde att dom skulle göra det med fullt manskap heller innan kvartsfinalserien började?

Redigerad kommentar

Kommentera

Är det nån med lite sans som tror på fullaste allvar att AIK hade ens slagit ut HV med skador på 5-6 bärande spelare och förstamålvakten?
Kommentera

Gurra88: Sundlöv tackade nej till Fasth pga att han ansåg att Fasth är för skadebenägen samma gällde för Färjestad.

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio:
Vågar man hoppas på att vi åker ur med flaggan i topp i kväll, eller får vi avsluta säsongen med svansen mellan benen tro:(
I den bästa av världar vinner vi i kväll (30-70), men annars hoppas jag vi håller jämna steg med FBK för våran heder, och så dom inte tror att dom bara kan gå in och köra över gnaget...(mindre förtjust i FBK nämligen)
Kommentera

Gurra88: ja just det du har ju insyn. Sen vet vi ju inte vilka som kniper guldet heller, blir det brynäs så är det ju ännu ett kvitto på Sundlövs förträfflighet.
Kommentera

arnio: Sundlöv.. Han valde på brynäs och nån mer. Men brynäs låg bra till.. Men sundlöv hade inte tid att vänta.. Va rädd att förlora modig..vilket är sjukt i sig
Kommentera

Gurra88: "Absolut, klart han ville. Alla har ju övertro på PEkka. Men han hade inte bestämt sig just då. Sundlöv har ju en tendens till att stressa frm värvningar och hann ju inte vänta någon vecka.. Svedberg kan putsa Fasths skenor i jämförelse.. Tror inte ett skit på svedberg i slutspelet. Alldeles för upp och ner..

Vet att sundlöv sitter där och ångrar sig bittert att han inte hade någon som helst kyla när det gäller målvaktsvärvningarna.."

Så Fast ville alltså till Brynäs? Källa?
Kommentera

mattias - 74: "Det handlar inte om att vara kaxig det handlade om att du var den enda här inne som trodde dom skulle vända."

Japp det var bara jag och jag kan ju inte ha rätt varje gång.
Många trodde på kvalserien för Brynäs också, eller på kvalserien för Aik och alla dessa har haft fel. Det är nästan omöjligt att tippa Elitserien och jag skäms inte för att jag trodde att HV skulle vända mot AIK.
Kommentera

arnio: Absolut, klart han ville. Alla har ju övertro på PEkka. Men han hade inte bestämt sig just då. Sundlöv har ju en tendens till att stressa frm värvningar och hann ju inte vänta någon vecka.. Svedberg kan putsa Fasths skenor i jämförelse.. Tror inte ett skit på svedberg i slutspelet. Alldeles för upp och ner..

Vet att sundlöv sitter där och ångrar sig bittert att han inte hade någon som helst kyla när det gäller målvaktsvärvningarna..
Kommentera

70 Rodrigues: "Du är ju övertygad om att dom går till semi, så gud har du ju indirekt utnämnt dig till?"

Jag är inte alls övertygad, hur många gånger ska jag skriva detta innan du fatta?
Kommentera

Gurra88:
Jag ställde en fråga till dig strax före matchen igår... men du uppmärksammade väl inte det kanske, ville bara ha ett förtydligande om Bertilsson.
Kommentera

Gurra88: "MEn våran sundlöv valde en andra målvakt? och sne bjurling? Ställer mig frågande till hur mycket kunskap man faktiskt har..
Sett Fasth i säkert 30 matcher. Nu har han bevisat att man gjorde ett stort misstag."

Ville Fasth till Brynäs då? Vad vet du egentligen? Svedberg har ju också gått jättebra och med honom i kassen kanske inte FBK hade haft 3-1 i dagsläget, jag tvivlar.
Kommentera

Gurra88:
Jag är full av respekt för vad AIK gjort hittils med sina förutsättningar, dessutom är Fasth otroligt bra.
MEN, detta är en 1 på 100saga, men en kul sådan, det höjjer ju stämningen i slutspelet.
MVH till lillpånken från gubbfan
Kommentera

Tväst: Jag ser hockey varje dag och två matcher live i veckan.. så jag ser förmodligen mer hockey än du. gubbfan

Absolut, men nu sa jag aldrig att vi skulle värva nubben? Sundlöv är inte gud, han är motsatsen. Hur länge ska han få hålla på och floppvärva??
Kommentera

arnio: Nej. om du går tillbaka i det här forumet var vi kanska många som önskade Fasth. MEn våran sundlöv valde en andra målvakt? och sne bjurling? Ställer mig frågande till hur mycket kunskap man faktiskt har..
Sett Fasth i säkert 30 matcher. Nu har han bevisat att man gjorde ett stort misstag.

Gällande ekonomi så har väl AIK visat att det inte spelar så stor roll..

Sundlöv är ett skämt
Kommentera

Gurra88:
Jadu, du förnekar dig inte..... men du har väl inte sett så många matcher om man får bedömma ditt nick, att förenkla allt till simpla påstående håller inte nån längre tid.
"Vi borde kanske inrikta oss på att värva Gozzi istället och tacka sundlöv hejdå.."

Du menar göra en Frölunda..... Nubben var väl upphöjd till gud i Timrå, vad kan väl gå snett?
Kommentera

Gurra88: "arnio har förmodligen inte sett någon av matcherna, men han hoppades så att han kunde fortsätta med argumentet att vi har sämst ekonomi och bla bla..

Fortfarande glada här inne att vi valde modig istället för Fasth?"

Jag har sett alla gnagets matcher och Fasth är ju helt fenomenal!
Bland det bästa jag sett när det gäller målvaktsspel.

Självklart hoppas jag fortfarande. Ekonomin är som den är, bara att leva med.

Fasth hade varit något i brynäskassen det. Själv trodde jag inte mycket på honom innan säsongen och det bevisar ju min brist å kunskap. Jag trodde också på semifinal (chansen finns ännu) och mitt tippande imponerar inte direkt. Jag tippade dock Modo och SSK i kvalserien redan innan säsongen så hatten av för mig!
Kommentera

mattias - 74: arnio har förmodligen inte sett någon av matcherna, men han hoppades så att han kunde fortsätta med argumentet att vi har sämst ekonomi och bla bla..

Fortfarande glada här inne att vi valde modig istället för Fasth?
Kommentera

arnio: Det svider bara lite extra för dig att ett lag med sämre ekonomi lyckas slå ut det bästa laget i fyra raka. Något som aldrig skulle kunna hända Brynäs.. Nej och det hade inte spelat nån roll med två stillastående i Dackell och Nordqvist.. Möjligt att lauritz kunnat slå någon bra sidledspass. Men han är knappast en som gör skillnad..

Vi skulle åkt mot FBK whatsoever.. ikväll tar det förmodligen slut
Kommentera

arnio:

Det handlar inte om att vara kaxig det handlade om att du var den enda här inne som trodde dom skulle vända.
Kommentera

mattias - 74: "Hur gick det för HV arnio, jag vet inte"

HV förlorade med 4-0 i matcher, jag trodde att de skulle vända och greja en semifinalplats men de gjorde de inte. Var inte så kaxig för att du tippade Aik i semi när de ledde med 3-0 i först till fyra....

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: "Ja du som va så säker på semifinal plats?"

Jag har aldrig varit det minsta säker på en semifinalplats. Efter alla skador på slutet så har jag tvivlat mer och mer. Som läget är nu så är väl inte chanserna så stora men fortfarande finns de. Jag ger aldrig upp på förhand. Men säker har jag aldrig varit, tom. kvalserien har oroat under delar av säsongen...
Kommentera

arnio: Ja du som va så säker på semifinal plats?

Skönt att snacket om ekonomi kan ta slut i det här forumet. Det handlar inte bara om pengar.. Vi kanske borde inrikta oss på att värva Gozzi istället och tacka sundlöv hejdå..
Kommentera

arnio:

Hur gick det för HV arnio, jag vet inte
Kommentera

arnio: Du är ju övertygad om att dom går till semi, så gud har du ju indirekt utnämnt dig till?
Kommentera

70 Rodrigues: "Med tanke på att vi är i slutspel och ännu inte är utslagna så är Sylfs fråga Jävligt relevant."

En relavant fråga hade varit "vilka tror du att Brynäs får möta i semifinal om de går dit?"

Att fråga "vilka möter Brynäs i semi?" är inte en relavant fråga. (om inte jag är Gud förstås)
Kommentera

arnio: Med tanke på att vi är i slutspel och ännu inte är utslagna så är Sylfs fråga Jävligt relevant.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja hur relavant är den? Egentligen? Hur relavant är egentligen frågan till mig om vilka möter i semifinalen innan vi ens är där? Hur relavant är Sylf? Hur relavant är jag, hur relavant är din fråga om hur relavant min fråga är?
Kommentera

Nu får vi hoppas på att Brynäs kan grisa till sig en vinst ikväll! En extra hemmamatch är värd mycket.

Kommentera

arnio:" Vilka får vi möta i kvalserien tror du Sylf"

Hur relevant är den frågan när vi spelar slutspel?
Kommentera

sylf: "Vilka får vi i semi tror du?"

Om vi går till semi så tror jag att vi får möta Linköping.

Vilka får vi möta i kvalserien tror du Sylf?
Kommentera

arnio: Vilka får vi i semi tror du?
Kommentera

Jag hoppas på ett mirakel i kväll. Mitt tips 2-4
Kommentera

MarcusElving:
HAHAHA!!!!!
Kommentera

Haha, skön han är Johan Larsson. "Det är lite gubbvarning på dom"

om Färjestads veteraner :)

Redigerad kommentar

Kommentera

det där är väl kedjorna som Brrynäs körde med på träningen och inte Matchuppställningen?
Kommentera

70 Rodrigues: Kan väll aldrig stämma dom måste ha fel???
Kommentera

Hellström räknar kallt med att Nordan spelar imorgon och Nordan säger att om han spelar så får det bära eller brista.

Laget imorgon enligt Aftonbladet, ser knepigt ut, tror inte att det stämmer?

Kedjor:
Silfverberg–Larsson–Fröberg

Sundström–Hansen–Rhodin

Wännström–Rensfledt–Kahnberg

Granström–Nordquist–Rödin

Backpar:

Ekholm–Carlsson

Andersén–Bertilsson

Sundqvist–Clarke
Kommentera

bradberry: Håller med, låt han köra lungt i början för att se om han åker på några känningar och är han stekhet så blir det "All in"
Kommentera

Bissett19: Tycker man ska spela honom sparsamt. Matchotränad som han är... Fortsätt med heta juniorer!
Kommentera

« · 1363393 · »