1150x200-brynasbanner.jpg

Lagbygget 2013/2014

« · 1580141 · » Till forumet

Sv: Lagbygget 2013/2014
Pettisbif: Lika mycket som Örebro drar i Gunde?
Kommentera

Brynäs rycker i Anton Lander.
Kommentera

70 Rodrigues: han sa det i en tidigare intervju med, men de accepterade inte folk ;-)
Kommentera

Linus Wickman: Det är det flera som har sagt, men nu har Sundlöv sagt det.
Kommentera

70 Rodrigues: det har jag sagt ett tag nu.
Kommentera

Micke Nylander kommer inte att spela i Brynäs, det är endast William Sundlöv vill ha.
Kommentera

DavyDjoos: jävla otydliga tidningar ;-) man ska bara lita på mrmadhawk ;-)
Kommentera

Linus Wickman: Det svänger snabbt... ;)
Kommentera

Linus Wickman: inte längre klar...
Kommentera

DavyDjoos: nu har Expressen dragit tillbaka uppgifterna om Lill nyllet... Han är inte klar!
Kommentera

Linus Wickman: källa?
Kommentera

Lill nyllet klar för Brynäs :-)
Kommentera

atilla: Hmm ja..och jag läste på nåt Marlies-forum att han ska ha centrat en formation. Han verkar ju jäkligt all around så han kanske bemästrar båda positionerna.

Kommentera

Linus Wickman: Intressant tanke att få se vad Elias skulle kunna göra som center i ES.

Hensick har man ju iaf lite kännedom om och det är mer betryggande. 

Kommentera

Davey_22: Trodde faktiskt han också kunde vara center innan jag såg att det stod RW på ep. När jag tittade på några klipp så såg ja att han tekade iaf. Inte för att det är någon garanti men ja...
Kommentera

Davey_22: beror på om Lindholm få en roll som center bästa år oxå. Men troligtvis är det en center, hoppas på hensick ja ;-)
Kommentera

Peja: blir ju inte ssk enligt länken ;-) Brynäs eller AIK, Brynäs borde ha fördel va?
Kommentera

tompap71: Japp, vi får se om det blir Brynäs eller SSK för William.
Kommentera

tompap71: Hmm ok, Det begränsar ju urvalet lite på vilken som kan bli nästa värvning, förutsett att Sundlöv tänker som vi. 
Kommentera

Davey_22:

I de fyra-fem matcher jag sett med Marlies har Scott spelat vinge med Tim Connoly som center. O ja, nästa värvning bör vara en center, en mycket produktiv sådan.

Kommentera

Kan Scott centra en kedja ? Han är ju uppsatt som rightwing men jag tyckte mig läsa att han centrat i Marlies.

Om inte så så bör ju nästa värvning vara en center. Enterfeldt och Granis är bra, men inga stora kreatörer, och Nordqvist..ja..han har ju inte precis visat framfötterna.

Kommentera

foppa78:

Skulle tro det. SSK bekräftar nu att de släpper Nylander junior, frågan är till vem? Jag tror inte han är redo att ta en plats i Brynäs än men jag ser gärna att han är med och krigar om det, bara vi slipper farsan Nylander.

Kommentera

tompap71: Ja det hade nog dom flesta räknat med!
Kommentera

BIF96:

Vi kan glömma Omark iaf.

Kommentera

Kom igen nu Sundlöv bomba med en till nordamerikan nu!!

Skulle gärna vilja se den här klillen.

Kommentera

BIF96: Ja det hade varit en fin femma! :-)
Kommentera

Tänk en kedja med Adam Brodecki, Oskar Lindblom och William Nylander Snacka om en talang kedja!!!!
Kommentera

atilla: mm och det finns egentligen ingen plats för han. Brynäs ska värva en till transatlant och förhoppningsvis Nylander jr. Fast vi får lite bredd iaf.
Kommentera

HappyX3: Skulle det bli någon av dem du nämner blir iaf jag nöjd. Det som talar emot: Att de kanske är för attraktiva för andra klubbar. Scott är en realistisk värvning som inte gjort "för mycket" poäng - ganska liknande stats som Stephen Dixon hade när han kom till Brynäs.

De två du nämner tror jag det finns en möjlighet att få över. Arcobello i Edmontons organistion  , där det väller över av talanger som inte får chansen i NHL och Paré i Detroits organisation, som enligt mig, har en europeisk spelstil. Tror han kan passa in.

Fast man blir heller inte förvånad om Scott är högklass-värvningen och vi får en kille som gjort 10 poäng på 60 matcher...

Kommentera

Johan Norrström: "Det blir aldrig ett röststarkt YES!!!, när Sundlöv värvar. Mer ett jaha? Sedan får man googla på spelaren i fråga.... :)"

Haha det är helt sant. Men man måste minnas att det slagit väl ut några gånger också.

Kommentera

Jag gillar värvningen av Scott. En tvåvägsspelare som inte riktigt fått till det på liten rink men har egentligen allt för att lyckas på storrink. Bra ålder. Gillar också att han är bra i BP, vi hade en stort hål där som behövde täckas. Säkerligen en spelare som Inge har koll på. Det vi nu behöver är en riktigt bra offensiv spelare.

Kul också att Brynäs rycker i Lill Nylander. Får vi in honom och han sköter sig har vi en spelare som kan producera mycket poäng inom några säsonger.

Kommentera

tjugo8: Scott kunde väl försöka få med sin lagkompis ?
Kommentera

tompap71: ja, fint poängsnitt på st pierre!
Kommentera

moment22:

Den här killen har visserligen åkt ur slutspelet sedan länge, men jag skulle gärna se honom i Brynäs, särskilt som han har erfarenhet sedan tidigare från spel på stor rink.

Kommentera

tjugo8: Gunde ersätts nog av Svanberg! ; )
Kommentera

moment22:

"första transatlantiska forwardsförstärkning av två.

– En till ska in, säger Micke Sundlöv."

Nylle JR fått kontraktsförslag<%2

Kommentera

moment22:

"första transatlantiska forwardsförstärkning av två.

– En till ska in, säger Micke Sundlöv."

Nylle JR fått kontraktsförslag

Kommentera

HappyX3: Arcobello tror jag skulle vara riktigt bra! Spelar ju också fortfarande Calder Cup så om det stämmer som MS sa att en av AHL:arna hade åkt ur slutspel och en är kvar är det bara att hålla tummarna!
Kommentera

Sista AHL-spelaren? Jag tippar på antingen:
Mark Arcobello
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33230

eller:
Francis Paré
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12135

Men finns många spelare där borta så svårt att tippa! ;) 

Kommentera

Pettisbif:

FJANT!
""Våran Ryan Gunderson" är klar för Örebro...! Kom ihåg varifrån ni hörde de först.. Smärtsam förlust, dock har vi fått extremt med lappar! Tråkigt, då jag själv trodde Ryan trivdes i Gävle och Brynäs. Ny back sägs vara Ekholm?"
Kommentera

Laget ser tycker jag rätt läckert ut. Om vi börjar med målvakterna så tror jag att Honken gör en mer stabil säsong rakt igenom men jag tror framför allt att Jonas Johansson kan bli ett riktigt utropstecken. Där har vi något riktigt bra på gång, en ny Markström helt klart!

Baksidan tycker jag ser bra ut. Gunderson är en utav om inte den bäste offensiva backen i hela elitserien nu när Chris Lee har lämnat. Han ihop med Bertilsson som också är en toppback av landslagsklass så har vi ett riktigt bra första backpar. I andra så kommer förmodligen Lukas att paras ihop med bjässen Jacobsson. Om vi börjar med Lukas så blir jag inte det minsta förvånad om han får testa på landslaget. Så pass bra är han. Robin Jacobsson är exakt en backtyp vi saknat sen Melkersson la av. Med en hel försäsongsträning och när han kommit in i laget och vårat spelsystem så tror jag han kommer bli en ny publikfavorit. I tredje paret ser jag gärna Djoosen som blivit ett år äldre, starkare och mognare spelar i par med våran lagkapten som måste snäppa upp till 11/12 säsongen. Då har vi tre bra! Backpar. 7:e back med viss speltid får bli Dennis Persson. Löf lånas ut och Nörstebö får vara den 8:e backen som kommer bli en extremt bra back!

Ser man på forwardssidan så tycker jag den ser bättre ut än ifjol. Widing, Lavander och Johansson gjorde ingen glad. Där är Brodin, Rödin och Lindgren bättre spelare. Hansen ersätts av Scott vilket också är ett bättre alternativ då Mads såg trög ut ifjol. Calle's ersättare blir förmodligen en till AHL spelare. Om vi dessutom lyckas landa Linus Omark så ser forwardssidan grym ut. Betänkt att Basse och Nordan gör en betydligt bättre säsong och att ev.Calle lånas ut till oss. Oj oj oj. Då har vi nog den bästa forwards besättningen på många långa år.

Laget 12/13:

Mv:
Johan Holmqvist (Jonas Johansson/Robin Rahm)

1a femman:
Ryan Gunderson - Simon Bertilsson
Elias Lindholm - Calle Järnkrok - Anton Rödin

2a femman:
Lukas Kilström - Robin Jacobsson
Johan Harju - Sebastian Enterfeldt - Linus Omark

3e femman:
Jörgen Sundqvist - Christian Djoos
Greg Scott - AHL - Andreas Thuresson

4e kedjan:
Jesper Ollas - Jonas Nordquist - Sebastian Lauritzen

5e forwards paret (som DIF och Luleå har spelat):
Daniel Brodin - Jonathan Granström

Extra spelare:
Dennis Persson, Simon Löf, Mattias Nörstebö, Alexander Lindgren, Emil Molin, William Nylander
Kommentera

Enaranger:

Den "kände" Torontobloggaren var Steve Dangle, bl a ansvarig för Theleafsnation.com, gör även en hel del roliga klipp på youtube, sök på hans namn bar så dyker det upp. Fanatiskt Torontofan som har koll på det mesta kring hockeyn i den staden.

Vad han sa var ungefär;

Trist att han lämnar men jag önskar honom lycka till, en bra målgörare som jobbar hårt och förtjänar all framgång.  Han sa också att Scott är mycket stark och har förutsättningar att lyckas på stor is. Hans förbannelse var att Toronto just nu har så många unga talangfulla forwards att kampen om plats i Maple Leafs är knivskarp.

Ungefär så.

Kommentera

atilla: Man är ju ungefär dödligt nyfiken på vilken den sista pusselbiten blir.

Vi borde nästan betta =)

Kommentera

Verkar ju som han kan stå upp för laget och ta en fight. Han verkar vara mer en allround-spelare där han har fler kvalitéer än göra poäng.
Kommentera

Zappaholic:

Mer en ganska dyr ersättare för Mads Hansen va? Blir en uppsjö av grovjobbare i Brynäs till hösten.
Kommentera

DavyDjoos: Svårt att sia om den här värvningen. Någon spetsspelare ser det ju vid första anblick inte ut att vara. Dock ligger han över +10 i +/- de tre senaste säsongerna. Det är stabilt.

Men spets? Näe, inte enligt statistiken...

Kommentera

tjugo8: För att kunna slippa filtrera med ögonen kan man ju kolla på kanadensare respektive jänkare, se länkar...
Kommentera

« · 1580141 · »