1150x200-brynasbanner.jpg

Lagbygget 2013/2014

« · 1580141 · » Till forumet

Sv: Lagbygget 2013/2014
Pettisbif: Lika mycket som Örebro drar i Gunde?
Kommentera

Pettisbif: Han har väl kontrakt 13/14 ??!!
Kommentera

Landar Brynäs en AHL Forward till av rang och Nylander så tycker jag att dom ska ha en fjäder i hatten! Dock så är man ju livrädd för målvaktssidan där får vi hoppas att Johansson kan göra en Markan! Men som sagt bra jobbat brynäs MEN tycker jag att Sundlöv borde gå? JA!

Kommentera

Pettisbif:

Berätta först hur det blev med Gunde...?

Om du bryr dig om din egen trovärdighet...

Kommentera

Pettisbif: du menar NyLander?
Kommentera

Nu blir Lauritzen bara en fjärdedel så dålig som i fjol ;-)
Kommentera

KulaShaker:
Bra djupintervju
Kommentera

KulaShaker: Nollan hade varit ett perfekt nummer ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Undrar om det är tillåtet att ha nummer noll?
Man skulle i alla fall bli rätt unik med det numret.
Kommentera

foppa78: jag hoppas inte att Johansson behöver göra en Markan, dvs rädda Brynäs i KS...
Kommentera

DavyDjoos: Ja nu va det ju inte riktigt så jag menade utan att han kan gå in och peta Rahm! Comprende???
Kommentera

Blev fel här...

Redigerad kommentar

Kommentera

foppa78: jag förstod direkt, var enbart ironisk - påpekade, med glimten i ögat, att du inte skrev vad du menade - att göra en Markström kommer för mig alltid vara bedriften att både peta en etablerad målvakt eller två och rädda kvar ett lag i KS.

Ingen personlig kritik med andra ord, lite besserwissertendenser från mitt håll bara - du får inte tre utropstecken tillbaka på dina tre frågetecken, det skulle kunna uppfattas som att jag tagit illa upp personligen! ;)
Kommentera

DavyDjoos: Hehe;-)
Kommentera

tjugo8: .......Vår kära Mr. Sundlöv är så hemlig angående den sista forwarden :(
Kommentera

Jaha, då kan vi nog glömma William också :-(
Kommentera

gevalia: verkar som han är överens med en spelare därifrån iaf.
Kommentera

70 Rodrigues: ja men vilken elitserieklubb vill ha båda?
Kommentera

Linus Wickman: Modo
Kommentera

70 Rodrigues: Gammal nyhet och heder åt Micke!
Kommentera

KulaShaker: Men det blir nog ingen William, så vi får väl se hur hedervärt det var?
Kommentera

Så här skulle jag formulera laget 13/14:

Mv:
Johan Holmqvist (Jonas Johansson/Robin Rahm)

1a:
Ryan Gunderson - Lukas Kilström
Elias Lindholm - AHL - Greg Scott

2a:
Simon Bertilsson - Christian Djoos
Johan Harju - Sebastian Enterfeldt - Anton Rödin

3e:
Robin Jacobsson - Jörgen Sundqvist
Andreas Thuresson - Jonas Nordquist - Sebastian Lauritzen

4e:
Jesper Ollas - Jonathan Granström - Daniel Brodin

7e back:
Dennis Persson

13e forward:
Emil Molin/Alexander Lindgren/William Nylander?

Extra spelare:
Simon Löf, Mattias Nörstebö, Emil Molin/Alexander Lindgren, Adam Brodecki, Oscar Lindblom
Kommentera

Pettisbif: Minus Gunderson, glöm inte det ! ; )
Kommentera

70 Rodrigues: det är väl inte klart? De vill väl bara ha sonen också? Sjuka om de vill ha Micke.
Kommentera

Pettisbif:

Ryan var väl klar för Örebro? Tredjeformationen ser lite obalanserad ut. Vem ska göra målen i den formationen?
Kommentera

Johan Norrström: Låt honom formulera på!
Kommentera

Pettisbif:

"vi får väl se när säsongen 13/14 drar igång vilket lag Ryan spelar i, jag vet att jag kommer ha rätt då jag känner Örebros Fahlander."

"Då hade man rätt igen då.... Jag sa att Lukas skulle rita ett kontrakt innan MRMADHAWK sa de. Insyn kallas de!"
Kommentera

Pettisbif: kul med en laguppställning, det har jag saknat.

Kommentera

tjugo8: haha...

sedan undrar jag vilka Insyn är!? De som kallas för Insyn måste vara en samling människor, åtminstone en samling av något...

Avdelning felanvändning av de/det, aka syftningsfel...
Kommentera

Linus Wickman:

Iom att "mättnad" tilläts/uppstod förra året FÖRUTSÄTTER jag att sådant stävs på kraftfullaste sätt i år...ingen är fredad...

Lite orolig för bristen av riktiga C-ämnen...en massa hyggliga A, men jag ser ingen riktig ledare...

Just nu röstar jag nog för:

C - Gunde

A - Sunken

A - Enterfeldt

(Ollas)

(Granis)

(Bertil)

Kommentera

tjugo8: jag är en av dom som inte ser anledningen att ha Gunde som kapten. Han kan inte språket, verkar inte vara utåtriktad och varför sätta det ansvaret på han? Vill inte byta kapten. Sundqvist-C Ollas-A enterfeldt-A. Möjligtvis Bertil om de anser att han är redo.
Kommentera

Linus Wickman:

Är såklart jättesvårt att spekulera när man inte känner spelarna/truppen

Men Gunde är vår bästa, viktigaste, mest uthålliga och visar upp grym attityd och lugn/sans...ngt som inte är oviktigt

O om vad gäller utåtriktad tvivlar jag att Sunken slår honom...sett Sunken på Twitter kanske...? ;)

Kommentera

T.J. Hensick är en otroligt bra värvning! Sen kan alla värvningar floppa, men han har potential att bli ES poängkung!

Sundlöv brukar väl inte värva toppnamn så klart att Arcobello låter lite för bra, i mina ögon står det mellan Arcobello och Paré. Men omöjligt är det absolut inte!! =)

Kapten?
Håller med om att jag inte tycker Gunde är rätt väl, ett A ska han ha för han är en av lagets ledande spelare varje match, men C:et ska i mina ögon till Enterfeldt!  Gävle kille som alltid kämpar som en gnu och är av spelets leading-line! Det som talar emot är att jag inte vet hur han är i omklädningsrummet och i media? 
Kommentera

tjugo8: Gunde är vår bästa spelare, why ruin something that works? Finns många exempel på spelare som blivit betydligt sämre efter de har blivit kapten.
Kommentera

HappyX3: Jag håller med Dig om att Enterfeldt ska ha C:t på tröjan - en otroligt lojal kille som jag tror är en bra ledare. 
Kommentera

Silly är död, länge leve LAGBYGGET Detta kan bli hur som helst, förra året underpresterade laget kraftigt som helhet. Bra-Mkt bra prestation + bra utfall på nyförvärv = hyggligt chans på top-6, annars = magsår Olyckligt att Basse/Nordan inte presterat för ngt annat än 4:e kedja, kan de inte fullt ut acceptera en sådan roll är det bara o skicka o fylla på m junis... Fö bra stämning på forumet, sansade, tänkvärda och innehållsrika inlägg, mkt tack vare en del nytillskott...trevligt! Scott (Ersätter Kroken) Elias Rödin (Ers Wänna) Harju Enterfeldt Ollas Thure Granis Sweatt (Ers Hansen) Brodin (Ers Widing) Nordan Basse Lindgren Molin Lavander ej ersatt PP1: Gunde + 1:a + Någon PP2: Kilas + 2:a + Någon
Kommentera

Silly är död, länge leve LAGBYGGET 

Detta kan bli hur som helst, förra året underpresterade laget kraftigt som helhet. Bra-Mkt bra prestation + bra utfall på nyförvärv = hyggligt chans på top-6, annars = magsår 

Olyckligt att Basse/Nordan inte presterat för ngt annat än 4:e kedja, kan de inte fullt ut acceptera en sådan roll är det bara o skicka o fylla på m junis... 

Fö bra stämning på forumet, sansade, tänkvärda och innehållsrika inlägg, mkt tack vare en del nytillskott...trevligt! 

Scott (Ersätter Kroken) Elias Rödin (Ers Wänna) 

Harju Enterfeldt Ollas 

Thure Granis Sweatt (Ers Hansen) 

Brodin (Ers Widing) Nordan Basse 

Lindgren Molin 

PP1: Gunde + 1:a + Någon

PP2: Kilas + 2:a + Någon

Lavander ej ersatt 

Kommentera

70 Rodrigues:

Guld igen? Nu får ni ge er ;)

Kommentera

mattias - 74:

Ja ingen verklighetsförankring här inte. :)
Kommentera

70 Rodrigues: Klart det ska bli guld!! Brynäs mot de 14:e sm guldet!
Kommentera

Rumpelstiltskin: Jag vill också at det ska bli guld, men tyvärr så saknas det målskyttar o målvakter för det :-(
Kommentera

mattias - 74: Klart att vi går för guld, allt annat är ett fiasko.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Jösses vad du måste bli besviken ofta. :) Att ta guld med rådande trupp skulle vara en riktig bragd.
Kommentera

River:

Det var bra att du sa det så jag som leksing slapp säga det ;)

Jag har ett internt vad med en Brynäskompis i Uppsala om att Leksand skall komma före Brynäs efter att grundserien är färdigspelad. Gör dom inte det får han 500, kommer Leksand före får jag 500, ett roligt vad samt att jag gjorde vadet eftersom jag är övertygad om att era målvakter kanske kommer vara seriens mest ojämna, rätta mig om jag har fel. Vill absolut inte provocera utan stället mest en allmän fråga om era keepers. Rahm och Honken känns inte säkert om du frågar mig. 

Skall tillägga att våran målsättning är att hålla oss kvar. Det har i af Salo sagt och det måste ses som en realistisk målsättning. 

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: svårt att säga i mot dig om målvaktssidan. Men tycker inte er målvaktssidan skrämmer någon precis. Ingen av dem har bevisat att de hålla elitserieklass, som flertalet av era utespelare. Som om någon ska vara orolig är det snarare du.
Kommentera

Linus Wickman:

Jag är orolig men inte på målvaktsfronten, Salo kan det där med målvakter tror jag så jag litar på honom i det här fallet ;)

Jag är mer orolig på forwardssidan, Fornataro känns inte som nån frälsare men jag har gärna fel. Backarna håller på papperet tveksam klass.  

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Det kan nog bli ett riktigt getingbo runt strecken, svårt att sia om utgången. Leksand, Örebro, Växjö och Modo kan få det jobbigt.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Håller med dig om Leksand, Örebro och Lakers men MoDo. Nja... Känns som om dom är ett stabilt slutspelslag, sedan tror jag du övervärderar ditt eget lag. Jag har Brynäs nånstans mellan 8 - 10 beroende på vad som händer med eran trupp innan starten. Leksand och Örebro är enligt mig kvalseroeaspiranter tillsammans med Lakers som sagt. 

Kommentera

« · 1580141 · »