Landar Brynäs en AHL Forward till av rang och Nylander så tycker jag att dom ska ha en fjäder i hatten! Dock så är man ju livrädd för målvaktssidan där får vi hoppas att Johansson kan göra en Markan! Men som sagt bra jobbat brynäs MEN tycker jag att Sundlöv borde gå? JA!
Pettisbif:
Berätta först hur det blev med Gunde...?
Om du bryr dig om din egen trovärdighet...
Linus Wickman:
Iom att "mättnad" tilläts/uppstod förra året FÖRUTSÄTTER jag att sådant stävs på kraftfullaste sätt i år...ingen är fredad...
Lite orolig för bristen av riktiga C-ämnen...en massa hyggliga A, men jag ser ingen riktig ledare...
Just nu röstar jag nog för:
C - Gunde
A - Sunken
A - Enterfeldt
(Ollas)
(Granis)
(Bertil)
Linus Wickman:
Är såklart jättesvårt att spekulera när man inte känner spelarna/truppen
Men Gunde är vår bästa, viktigaste, mest uthålliga och visar upp grym attityd och lugn/sans...ngt som inte är oviktigt
O om vad gäller utåtriktad tvivlar jag att Sunken slår honom...sett Sunken på Twitter kanske...? ;)
Silly är död, länge leve LAGBYGGET
Detta kan bli hur som helst, förra året underpresterade laget kraftigt som helhet. Bra-Mkt bra prestation + bra utfall på nyförvärv = hyggligt chans på top-6, annars = magsår
Olyckligt att Basse/Nordan inte presterat för ngt annat än 4:e kedja, kan de inte fullt ut acceptera en sådan roll är det bara o skicka o fylla på m junis...
Fö bra stämning på forumet, sansade, tänkvärda och innehållsrika inlägg, mkt tack vare en del nytillskott...trevligt!
Scott (Ersätter Kroken) Elias Rödin (Ers Wänna)
Harju Enterfeldt Ollas
Thure Granis Sweatt (Ers Hansen)
Brodin (Ers Widing) Nordan Basse
Lindgren Molin
PP1: Gunde + 1:a + Någon
PP2: Kilas + 2:a + Någon
Lavander ej ersatt
River:
Det var bra att du sa det så jag som leksing slapp säga det ;)
Jag har ett internt vad med en Brynäskompis i Uppsala om att Leksand skall komma före Brynäs efter att grundserien är färdigspelad. Gör dom inte det får han 500, kommer Leksand före får jag 500, ett roligt vad samt att jag gjorde vadet eftersom jag är övertygad om att era målvakter kanske kommer vara seriens mest ojämna, rätta mig om jag har fel. Vill absolut inte provocera utan stället mest en allmän fråga om era keepers. Rahm och Honken känns inte säkert om du frågar mig.
Skall tillägga att våran målsättning är att hålla oss kvar. Det har i af Salo sagt och det måste ses som en realistisk målsättning.
Redigerad kommentar
Linus Wickman:
Jag är orolig men inte på målvaktsfronten, Salo kan det där med målvakter tror jag så jag litar på honom i det här fallet ;)
Jag är mer orolig på forwardssidan, Fornataro känns inte som nån frälsare men jag har gärna fel. Backarna håller på papperet tveksam klass.
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk:
Håller med dig om Leksand, Örebro och Lakers men MoDo. Nja... Känns som om dom är ett stabilt slutspelslag, sedan tror jag du övervärderar ditt eget lag. Jag har Brynäs nånstans mellan 8 - 10 beroende på vad som händer med eran trupp innan starten. Leksand och Örebro är enligt mig kvalseroeaspiranter tillsammans med Lakers som sagt.