Rodrigo:
"Växjös omsättning kan inte vara högre än Brynäs, eller? eller??? Har Brynäs för få sponsorer som pumpar in för lite pengar?"
Jo faktiskt, Växjö omsätter mer än Brynäs, minns inte exakt siffra men har för mig Lakers omsatte över 120 milj. senaste räkenskapsår jämfört med Brynäs 105.
Lägg till det att Växjö har ett lån hos kommunen som fram t o m nästa säsong, istället för att kosta ca 16-17mille i räntor och amorteringar nu rabatteras till ca 2,5milj. Dessutom får man ett liiitet bidrag till driftskostnader från samma kommun på i runda slängar 18 mille, detta gäller fram till 2018 då avtalet ska omförhandlas.
Jag är inget mattegeni men nog borde det ge några kronor över att leka med?
Sedan vad gäller Armstrong så får han 1.000.000 dollar även denna säsong från Toronto som en del i avtalet när de köpte ut honom från hans kontrakt så han överlever utan att behöva ta hutlöst betalt, kanske har Växjö lyckats utnyttja det? Men dyr efter svenska mått lär han ju vara vilket som.
Redigerad kommentar
Linus Wickman: Jo har förstått att kommunen hjälper mycket... men fan alltså, ändå, att dom har råd att värva en spelare som kommer direkt från NHL och även en bra offensiv back från KHL.
Aja, det är sjukt bara. Sen känns det som om att Brynäs ger lite för mycket åt typ Harju, Thuresson osv... med tanke på hur mycket Widing fick. Men men man vet ju aldrig med löner i Elitserien och så, tyvärr.
Colby Armstrong till Växjö alltså. Ordinarie NHL-spelare.
Hur har Växjö råd med sådana spelare? Även Rhett Rakshani, man köpte ut Rosén... Även Murphy från KHL som måste vara svindyr.
Växjös omsättning kan inte vara högre än Brynäs, eller? eller??? Har Brynäs för få sponsorer som pumpar in för lite pengar?
Davey_22: Många verkar glömma vår Gunde som säkert är god för 15-20 baljor.
Men visst ser det lite tunt ut bland målskyttarna. Men vi får se, kanske det lossnar för ett par av spelarna. Om inte så är det något Sundlöv får styra upp, i alla fall om man skall följa upp Brynäs ambitioner,
Thure är en av mina favoriter, härlig attityd och jobbar hårt. Tror dock hans maxkapacitet vad det gäller mål är runt 10-12 kassar.
Vill nog till att flera spelare sätter lite personbästa och gör något mer mål än vanligt. Om nu inte våra transatlanter överraskar.
Harju gör ju många mål,men där önskar man kanske en jämnare spridning och mer delaktighet i spelet, och inte på det sättet som vart förra säsongen där han fick puck i väldigt tidigt skede av anfallen.
Gör Honken en godkänd säsong och nyförvärven producerar på rimlig nivå kan vi nog hamna top 6.
EskilstunaLasse:
Jag är i Barcelona då så du får fan köpa din egen jävla öl ;)
mattias - 74:Nej ni åkte ju ur direkt ;-) Så du får nog skynda dig att betala. Vi kan ses på premiären, jag ska dit :-)
EskilstunaLasse:
Kanske för att vi inte setts IRL du kan få 2, ränta ;)
mattias - 74:Ingen målvakt är bättre än sina utespelare. Det är ett stort steg att ta att komma från AS med vana att kunna spela ett offensivt spel med vana att föra matcherna. Det kommer att bli precis lika svårtden här gången som förra vändan.
Fast du är väl ganska van att förlora bet, stora som små. Jag har fortfarande inte fått ölen som du förlorade i bettet i förra seriepremiären mellan Brynäs och Leksand. ;-)
Får Honken vara frisk och hel så är inte måvaktssituationen skrämmande. Lite obekväm kanske men inte så allvarlig som du vill göra sken av.
Redigerad kommentar