1150x200-brynasbanner.jpg

Lagbygget 2013/2014

« · 1582378 · » Till forumet

Sv: Lagbygget 2013/2014
tompap71: Oavsett vad Armstrong får av Toronto, så måste det ju ha varit en budgivning mellan europeiska klubbar. Och som du säger måste han vara dyr (förmodligen svindyr) efter svenska mått mätt.
Kommentera

Peja:

Ja man tycker ju det, förvånande dock att inte KHL lyckades locka honom. Men det är kanske en familjegrej, följer honom på twitter och enligt vad han säger kommer han flytta med hela familjen till Sverige. Svårare att ha med sig familjen i Ryssland kanske?

Kommentera

tompap71: Det är rätt galet, för ett lag som för ett par säsonger sedan gick upp i Elitserien. Men men. Hellre att man tjänar sina egna pengar än att kommunen betalar en massa.
Kommentera

Linus Wickman: Man måste komma ihåg att just i Smålandsregionen, och speciellt kring Växjö, så finns det X antal medelstora företag med löjligt generösa sponsorpotter.
Kommentera

Rodrigo:

Ännu mer galet med tanke på att det är bara ett 15-tal år sedan laget fick börja om i div.4 pga konkurs.

Kommentera

Zappaholic:

Jag tror vi får 2 tunga namn presenterade på Mån. Om Omark skriver på för Brynäs och Pamieri för Leksand ;)

Palmieri är bara ett hett rykte ;)

Kommentera

mattias - 74: palmieri är väl inte ett speciellt tungt namn?
Kommentera

mattias - 74: Är han mer klar än Pajen? Känns som att det ofta går 'heta rykten' om spelare till Leksand. Selänne är en odödlig klassiker...
Kommentera

Linus Wickman:

Inte?

Kommentera

Peja:

Selläne har det snackats om 1 säsong, nån idiot som skrivit på fyllan att han hade sett honom och Ejendal på Broken Dreams i Borlänge och sedan var ryktet igång.

Kommentera

mattias - 74: För att en spelare ska vara ett tungt namn måste ju åtminstone hyfsat många veta vem denne överhuvudtaget är innan han skriver på för klubben... Förresten, du menar väl inte denna spelaren? (länktips)
Kommentera

mattias - 74:den enda palmieri kvar på marknaden är denna och han är inte precis en stjärna. 
Kommentera

Peja: hur många poäng gjorde fantomen Armstrong i fjol? Tror det blivit ett jävla liv om han ritade på för BIF.
Kommentera

Lunkan: Hur menar du nu? Han spelade ju trots allt i NHL... han har totalt haft ett poängsnitt på 0.44 poäng i NHL, det är inte så långt ifrån vad Sweatt har presterat i AHL... såatte.
Kommentera

Rodrigo: Fast 3 mål och 5 assist de senaste två säsongerna imponerar inte och det tyder på en spelare på nedgång (eller rent av slut) helt klart. Både Sweat och Scott känns hetare om du frågar mig (vilket du iofs. inte gör).
Kommentera

Linus Wickman:

Det är Nick det snackas om och så dålig är han ju inte men samtidigt skall man komma ihåg att när Salo värvade Raffl och Kapstad så höjde många på ögonbrynen och var skeptiska men vi vet ju hur det gick. Hoppas han har samma fingertoppskänsla igen ;)

Omark lär hamna i Ryssland eller nån liga där han får bra betalt men hade såklart varit en attraktion i Elitserien. Tror helt enkelt han är som de flesta att han väljer plånboken framför att få spela med Harju igen. Bara min manliga intuition som säger mig det ;) 

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk:

Armstrong har haft en del skadeproblem, bl a med hjärnskakningar, de senaste åren och inte spelat särskilt mycket så visst är det en chansning Växjö gör. Men att en brunkare i AHL (Sweatt) skulle kännas hetare än en spelare som frisk är kapabel till runt 20 mål i NHL och har spelat två VM för Kanada är väl lite att ta i va?

Kommentera

Rodrigo:Det jag menar är att många här aldrig blir nöjda och Armstrongs senaste säsonger imponerar inte. NHL är ingen garanti på succé i elitserien eller SHL som det nu så fint benämns.
Kommentera

Lunkan: Jag tycker ändå, om man jämför Armstrong med Brynäs-killarna, så måste man trots allt säga att det förmodligen är på goda grunder som Armstrong har spelat i NHL medan de har harvat runt i AHL. Det ska bli intressant att se hur de anpassar sig till spelet i Sverige.
Kommentera

Peja: Att man platsar i NHL måste inte vara en garanti för att man passar in i SHL. Förmågan att klara av att spela i tredje-fjärdekedjan är ju inte självklart det som värdesätts när man dom de här killarna förväntas spela i första och andra i SHL. Fredrik Sjöström gjorde rätt många matcher i NHL, men när han värvades till FBK och skulle producera poäng var han snudd på usel. Hans styrka är att spela noll-noll, inte leverera poäng.

Därför är det långt ifrån givet att Växjös Armstrong blir nyttigare än era på nordamerikaner.

Hörde från en polare som spelat där borta att han inte var imponerad av Armstrong...
Kommentera

J F K: Visst, men att man presterar i AHL är en minst lika liten garanti för att man passar in i SHL. Det som jag diskuterade var Armstrong i relation till AHL-killarna som Brynäs har värvat.

Många (men inte alla) NHL-spelarna har en bakgrund som producerande spelare i sämre ligor. Sen, när man jämför just de här spelarna, bör man ju komma ihåg att Brynäskillarna inte är några extremt högproducerande AHL-spelare, utan snarare har de legat på samma poängsnitt i AHL som Armstrong har i NHL, med undantag för de två senaste åren, precis som någon påpekade tidigare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lunkan: Hade Brynäs värvat Armstrong. Så hade det blitt ett j..la liv. för "hur kan man värva en sån spelare, med den åldern, och med ett så dåligt snitt?"
Vissa supportrar blir inte nöjda oavsett vad Brynäs värvar. Obotliga pessemister är dom bara..
Kommentera

Inga stora nyheter, svettige Bill är försenad och Lindholm har ej bestämt sig än...
Kommentera

Peja: de två senaste säsongerna är ganska vitala när man snackar om ett nyförvärv måste jag säga. Armstrong verkar ju ha gått i väggen fullständigt.
Kommentera

DavyDjoos:
O nu har Scott även varit i landet en vecka...o varken gd, brynas.se el ngn annan har ordnat en pratstund m karln...
Begär jag för mkt...?
Kommentera

tjugo8: Den sk pressen i Gävle har ju semester....
BeJävlaDrövligt om du frågar mig, men tror inte Bif har fattat att man ska ha lokalmedia med sig utan kör sitt race.

Sundlöv & co behöver mediatränas en aning...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Så när man har haft skador så har man gått i väggen fullständigt?
Sköt isf det förklarar Nordan och Lauritzens prestationer.....
Kommentera

Lunkan: Jag tycker det finns mycket grund för missnöjdheten, speciellt efter en riktig pissig säsong.

Och nej det är ingen garanti, men att spela i någon liga överhuvudtaget är ingen garanti på succé i Elitserien, men du har nog större chans att göra succé om du varit en ordinarie spelare i NHL, än om du varit det i division 1.

Kommentera

Lindström: Jag skulle inte rekomendera någon att värva Nordan eller Lauritzen heller...den som lever får se om killen levererar eller ej men jag är skeptisk.
Kommentera

mk: Eller så är felet att man inte värvar så mycket som är bra? Jag kan inte tänka mig att många skulle vara pessimistiska om Brynäs skulle värvat en högproducerande spelare. Men men, det är klart att vissa alltid gnäller, men så får det väl vara. Det finns också den typen av människor som aldrig ser fel i olika värvningar och försöker hitta vägar runt att det faktiskt är en dålig värvning, såsom "han passar in i vårt spelsystem" osv osv.
Kommentera

Modo kör på Anton Forsberg och Linus Ullmark som målvakter nästa säsong. Känns ganska okej med vårt målvaktspar i jämförelse...
Kommentera

Rodrigo: Kan förstå ditt resonemang, men jag som Modo-it känner mig ganska bekväm ändå. Ullmark hade en räddningsprocent på 93.41 i grundserien och 95,52 i slutspelet. Iofs med väldigt få matcher, men det visar ändå på klass. Anders Forsberg hade 93,33 och var med det tvåa i allsvenskan efter Lasse Johansson i Västerås av förstemålvakterna. Lägg därtill att båda är unga och utvecklingsbara.

Då är jag betydligt mer orolig för backarna...

Kommentera

J F K: Ja, både Ullmark och Forsberg har stor potential och målvaktsparet kan bli riktigt bra, men det känns som en chansning. Dock ska man säga att det var många som tvivlade på Linköpings målvaktspar förra säsongen och där var ju Engstrand riktigt bra.

Redigerad kommentar

Kommentera

Rodrigo:Skillnaden är förväntningarna.

Armstrong har allid varit en tvättäkta rollspelare under sin karriär. En roll som knappast betalar sig i SHL. Med den lönen så behöver han göra mer än att vara en grinder och shut down spelare.

En spelare från division 1 behöver inte göra speciellt mycket för att ses som en succé.

Kommentera

Rodrigo: Jag tycker att Modos målvaktssida ser kanon ut, riktigt intressant.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Risken med unga målvakter är att de i regel är lite mer upp och ned än rutinerade diton. Går det mycket emot Modo i starten på serien kan det vara jobbigt att inte ha en rutinerad målvakt att falla tillbaka på.

Samtidigt är det som du säger två riktigt lovande killar som båda bevisat att de har kapacitet. Dock ingen av dem som förstemålvakt på den här nivån.

Kommentera

Livesändning från första isträningen.
Kommentera

Så har man varit på första isträningen. Underbart!

Två prominenta gäster i Lindbäck och Silfverberg.

Dåligt att man inte har nummer på träningsställen. Nummer på hjälmarna dock.

Kommentera

23 blir Bill Sweatts tröjnummer!!!
Kommentera

BIF96:
"23 blir Bill Sweatts tröjnummer!!!"

Wow!!!!! Vem hade kunnat ana det? Kul för Bill!!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Var det inte Elias som bara för några veckor sedan sade att han skulle lämna ett snabbt besked av hänsyn till Brynäs?
Vad väntar han på kan man fråga sig, förutsättningarna är ju redan klara?
Det lutar åt att han sticker ändå och då får Sundlöv ett litet helsicke att hitta en ersättare, speciellt om Lindholm envisas med att dra ut på sitt beslut.

Kommentera

Huss: Vi får verkligen hoppas att Sundlöv har krokar ute. Tycker nog att dom kan sätta lite press på Elias.
Kommentera

70 Rodrigues: Håller med!
Kommentera

70 Rodrigues:Lite komiskt vilka slutsatser TJ drar efter EN träning. Det finns ju några här som idiotförklrar andra efter detsamma ;-)
Kommentera

EskilstunaLasse: Fast vad var det egentligen som var komiskt? Vi tittar igen:

"– Träningen var för att vara det första ispasset över förväntan, killarna såg pigga ut och visade härlig vilja där ute, säger Brynästränaren.

• Vad har du att säga om nyförvärven?

– Det är flera intressanta värvningar vi har gjort, jag tror vi har en bra mix av spelare i år.

• Hur går tankarna inför säsongen?

– Vi har en bra känsla i laget och har som målsättning att vara med i toppen när det drar ihop sig, säger Jonsson."

Kommentera

EskilstunaLasse: Vilka slutsatser drog han? Att det var över förväntan. Wow. 
Kommentera

EskilstunaLasse: Vad skulle han annars svara? Att det såg förjävligt ut och det här laget kommer inte gå långt? Klart han försöker bygga upp fasaden redan nu.
Han skulle givetvis kunnat haspla ur sig en floskel som att "det är för tidigt att säga vad vi står" men då hade han säkert fått skit för det också....

Kommentera

Huss:Absolut kunde han ha sagt det. Jag tyckte bara att det var komiskt att det gick att dra några som helst slutsatser av det första ispasset när det har varit helt omöjligt innan. Som när jag tyckte att Skoog såg trög ut (och det var mitt i säongen) Något som bla Huge har försökt göra sig rolig på flera gånger.
Kommentera

EskilstunaLasse:"Som när jag tyckte att Skoog såg trög ut (och det var mitt i säongen) Något som bla Huge har försökt göra sig rolig på flera gånger."

Fast TJ kanske har lite bättre koll än Huge....?

Kommentera

« · 1582378 · »