Peja:
Ja man tycker ju det, förvånande dock att inte KHL lyckades locka honom. Men det är kanske en familjegrej, följer honom på twitter och enligt vad han säger kommer han flytta med hela familjen till Sverige. Svårare att ha med sig familjen i Ryssland kanske?
Rodrigo:
Ännu mer galet med tanke på att det är bara ett 15-tal år sedan laget fick börja om i div.4 pga konkurs.
Zappaholic:
Jag tror vi får 2 tunga namn presenterade på Mån. Om Omark skriver på för Brynäs och Pamieri för Leksand ;)
Palmieri är bara ett hett rykte ;)
Peja:
Selläne har det snackats om 1 säsong, nån idiot som skrivit på fyllan att han hade sett honom och Ejendal på Broken Dreams i Borlänge och sedan var ryktet igång.
Linus Wickman:
Det är Nick det snackas om och så dålig är han ju inte men samtidigt skall man komma ihåg att när Salo värvade Raffl och Kapstad så höjde många på ögonbrynen och var skeptiska men vi vet ju hur det gick. Hoppas han har samma fingertoppskänsla igen ;)
Omark lär hamna i Ryssland eller nån liga där han får bra betalt men hade såklart varit en attraktion i Elitserien. Tror helt enkelt han är som de flesta att han väljer plånboken framför att få spela med Harju igen. Bara min manliga intuition som säger mig det ;)
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk:
Armstrong har haft en del skadeproblem, bl a med hjärnskakningar, de senaste åren och inte spelat särskilt mycket så visst är det en chansning Växjö gör. Men att en brunkare i AHL (Sweatt) skulle kännas hetare än en spelare som frisk är kapabel till runt 20 mål i NHL och har spelat två VM för Kanada är väl lite att ta i va?
Redigerad kommentar
Lunkan: Jag tycker det finns mycket grund för missnöjdheten, speciellt efter en riktig pissig säsong.
Och nej det är ingen garanti, men att spela i någon liga överhuvudtaget är ingen garanti på succé i Elitserien, men du har nog större chans att göra succé om du varit en ordinarie spelare i NHL, än om du varit det i division 1.
Rodrigo: Kan förstå ditt resonemang, men jag som Modo-it känner mig ganska bekväm ändå. Ullmark hade en räddningsprocent på 93.41 i grundserien och 95,52 i slutspelet. Iofs med väldigt få matcher, men det visar ändå på klass. Anders Forsberg hade 93,33 och var med det tvåa i allsvenskan efter Lasse Johansson i Västerås av förstemålvakterna. Lägg därtill att båda är unga och utvecklingsbara.
Då är jag betydligt mer orolig för backarna...
Redigerad kommentar
Rodrigo:Skillnaden är förväntningarna.
Armstrong har allid varit en tvättäkta rollspelare under sin karriär. En roll som knappast betalar sig i SHL. Med den lönen så behöver han göra mer än att vara en grinder och shut down spelare.
En spelare från division 1 behöver inte göra speciellt mycket för att ses som en succé.
Carl Lejonkräk: Risken med unga målvakter är att de i regel är lite mer upp och ned än rutinerade diton. Går det mycket emot Modo i starten på serien kan det vara jobbigt att inte ha en rutinerad målvakt att falla tillbaka på.
Samtidigt är det som du säger två riktigt lovande killar som båda bevisat att de har kapacitet. Dock ingen av dem som förstemålvakt på den här nivån.
Så har man varit på första isträningen. Underbart!
Två prominenta gäster i Lindbäck och Silfverberg.
Dåligt att man inte har nummer på träningsställen. Nummer på hjälmarna dock.
Carl Lejonkräk: Var det inte Elias som bara för några veckor sedan sade att han skulle lämna ett snabbt besked av hänsyn till Brynäs?
Vad väntar han på kan man fråga sig, förutsättningarna är ju redan klara?
Det lutar åt att han sticker ändå och då får Sundlöv ett litet helsicke att hitta en ersättare, speciellt om Lindholm envisas med att dra ut på sitt beslut.
"– Träningen var för att vara det första ispasset över förväntan, killarna såg pigga ut och visade härlig vilja där ute, säger Brynästränaren.
• Vad har du att säga om nyförvärven?
– Det är flera intressanta värvningar vi har gjort, jag tror vi har en bra mix av spelare i år.
• Hur går tankarna inför säsongen?
– Vi har en bra känsla i laget och har som målsättning att vara med i toppen när det drar ihop sig, säger Jonsson."
EskilstunaLasse: Vad skulle han annars svara? Att det såg förjävligt ut och det här laget kommer inte gå långt? Klart han försöker bygga upp fasaden redan nu.
Han skulle givetvis kunnat haspla ur sig en floskel som att "det är för tidigt att säga vad vi står" men då hade han säkert fått skit för det också....
EskilstunaLasse:"Som när jag tyckte att Skoog såg trög ut (och det var mitt i säongen) Något som bla Huge har försökt göra sig rolig på flera gånger."
Fast TJ kanske har lite bättre koll än Huge....?