1150x200-brynasbanner.jpg

Lagbygget 2013/2014

« · 1584048 · » Till forumet

Sv: Lagbygget 2013/2014
KevinNa :

Thuresson ?!!! Realy ?
Kommentera

brynäs08: Ja, Sundqvist skulle säkerligen platsa i många SHL-klubbar, men han skulle inte vara lagkapten och en tilltänkt bärande spelare. Förra säsongen var han inte ens bra defensivt, och det ska ju vara hans paradgren. Jag tycker också att han är en begränsad spelare men att han ändå kan vara en viktig rollspelare, förutsatt att han hittar tillbaka till sitt 'gamla' jag.
Kommentera

Gurra88: ja målvaktssidan är just nu...beklämmande!
Kommentera

brynäs08: Föregående säsong kan man väl lugnt säga att Sunken var begränsad. Snäppar säkert upp i år om backsidan kan hålla sig skadefri för en gångs skull. När vi dessutom värvat enbart tvåvägsforwards i princip så är det pansarförsvar som gäller. Synd bara att vi har 1,5 målvakt.
Kommentera

Brynäslegenden: Hur bitter får man va? Som jag ser det så har vi ett antal spelare som bör ligga på 30p minst denna säsong. Vi har Scott och Sweatt, Lauritzen, Nordan, Harju, Enterfeldt, Rödin och kanske Thuresson. Tror ingen kommer göra 50p men det behövs inte. Vi har ett lag där många kommer prestera. När säsongen är över tror jag vi har 5 spelare över 30p vilket räcker långt om vi inte släpper in 5 mål per match som förra säsongen. Säger det igen, vi kommer inte bli roliga att möta för motståndarna.
Kommentera

Peja: vart vill du komma? visst han är kanske inte en komplett spelare men jag är ganska säker på att sunken tar en plats i de flesta shl-klubbar idag.resonemanget var att han klarar sig på sin vilja och attityd och är utan den en begränsad back. Alla med någon form av kunskap vet att killen inte skulle gå kontraktslös i shl. Du kanske tycker att han inte platsar? Är lite för begränsad för att spela i Sverige?
Kommentera

brynäs08: Är inte Sundqvist en begränsad back då? För han är ju knappast en obegränsad back, eller hur...?
Kommentera

Brynäslegenden: är du på fyllan?? Jag håller med dig i lite här och där, särskilt att vi saknar en utpräglad målskytt, men ta det lugnt nu. Att påstå att nordan kan lägga passningar som får bäckis att rodna? Du har följt bif sen 2002 säger du? Kom igen när du blivit torr bakom öronen för fan! ditt resonemang om harju?? Killen hängde 18 baljor i fjol! Sjunken är en begränsad back? Det är inte allas uppgift att producera framåt,  Och generellt vad det gäller baksidan är den definitivt bättre än förra säsongen. Är de unga killarna brunkare också bara för att de inte gör en massa mål -ännu?  Fortsätt samla hockeybilder och låt andra recensera hockeyspelare.

Kommentera

Nokelainen in

Vad ska man säga?

På pappret är det en jättebra värvning och hade den gjorts i början av Juni hade jag hyllat Sundlöv som lyckats värva en klasscenter som gjort 250 NHL matcher och dessutom är i bra ålder.

Men nu värvas han som ersättare till Elias Lindholm, Elias som var tillsammans med Calle våran kreativa poängspelare förra året. Elias var också tänkt som den som skulle styra PP och göra poäng i massor iår. 

Dock tvivlar jag på att Nokelainen är den spelaren som vi behöver just nu. Jag kan inte se Nokelainen skrinna igenom ett helt försvar och sedan hitta en smörpassning som Gunde pangar in i sudden death. Nokelainen kommer spela BP och vara en tvåvägscenter. Han kommer bli en i mängden av alla tvåvägssforwards/centrar vi har.

Vi har väl egentligen bara Harju, Nordan, Rödin och Lauritzen i laget som har en huvuduppgift att producera poäng.

Harju - En av de sämsta säsongerna jag sett en spelare göra spelmässigt som får så stort förtroende under lång tid. Då har jag följt Brynäs sedan 2002 vilket säger en del.

Nordan - En personligfavorit men är alldeles för trög och har bara producerat 31 poäng som bäst under en säsong i Brynäs. Nordan är fantastisk på en kant i PP där han kan hitta passningar som skulle fått Bäckis att rodna men är en begränsad spelare på nergång.

Rödin - Brynäskille som vänder hemåt efter 2 misslyckade och skadefyllda säsonger i AHL. För ojämn och har ynka 26 poäng som personbästa i SHL

Lauritzen - Ja vad ska man säga? Kan komma in ett massivt poängstim men är också väldigt lat, slarvar med försäsongträning och aningen oseriös. Ingen spelare att luta sig på när det gäller poänggörande direkt.

Näe detta lagbygget känns som en riktigt fuskbygge för Martin Timell att ta itu med. Längst back har vi en levande Brynäslegend som inte gjort en hel bra säsong på 6 år, pratar såklart om min favorit Honken. Och vi har en f.d dopingavstängd målvakt som aldrig presterat i SHL som även är skadad oftare än vad jag byter kalsonger. Rankar paret Speerle/Korhonen högre och den säsongen hamnade vi i Kvalserien.

Backsidan imponerar inte. Lukas Kilström är ett klass nyförvärv. DP,Simon L, Robin Jacobsson håller inte i Elitserien.

Sunken är kapten och har inställningen som räddar honom men annars är han en begränsad back.

Sedan har vi Djoosen som på lång sikt kan bli väldigt bra. Svårt att prestera 55 omgångar.

Vi har 3 klassbackar i Gunde, Bertil och Kilström.

Sedan som redan nämnt 10-tal brunkarare/Tvåvägsforwards på forwardssidan och 4 "Poänggörare" där man inte kan lita på någon. Och visst behövs tvåvägsforwards/centrar men inte i den mängd vi har iår vilket gör Sundlövs, Tommys och Jannes lagbygge till ett stort fuskbygge-

Ursäkta långt inlägg men kände att jag behövde skriva av mig. 

Kommentera

Mättnad, div underpresterare, dålig ledning/coaching/effektivitet mm var stora problem förra året

Hur mkt varje individ höjer sig vs ifjol + Scott & Nokelainens prestation + Målvakterna blir avgörande för säsongen

Tycker det inte ser så jävla illa ut, Elias var ju ingen gud o pallade kanske inte o leda en första lina

Övriga lag har ju inte förstärkt galet mkt och Elias kan ju komma tillb, Kroken tror jag kör några AHL år

Scott (Ersätter Kroken) Nokelainen (Elias) Rödin (Wänna) 

Harju Enterfeldt Ollas 

Thure Granis Sweatt (Hansen) 

Brodin (Widing) Nordan Basse 

Lindgren Molin 

PP1: Gunde + 1:a + Någon

PP2: Kilas + 2:a + Någon

Lavander ej ersatt

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: Någon som vet varför han bara spelade 17 AHL matcher ifjol. Känns inte riktigt bra det här heller..

* Står i pressmeddelandet såg jag nu.

Redigerad kommentar

Kommentera

Förvånad att det inte stod rätt ålder någonstans i artikeln.
Kommentera

Mer skadat gods då...:(

"Offensiva egenskaperna är hyfsade, men ingen riktig målskytt" :( :(

KÄMPA BRYNÄS !!!

Kommentera

EskilstunaLasse: Redan 3 namn som du glömt.
Måste vara åldern..... :-)
Kommentera

EskilstunaLasse: foppa78: Historiskt sett så har väl inte något nyförvärv som Sundlöv tagit in sent varit nåt att ha...

Dixon?

Kommentera

EskilstunaLasse:
Kudroc, i viss mån...

Men det går trögt...så jag ger dig rätt på att sista minuten inte e hans styrka...
Kommentera

EskilstunaLasse:
Petri Kokko?
Kommentera

foppa78: Historiskt sett så har väl inte något nyförvärv som Sundlöv tagit in sent varit nåt att ha...

Jag kan inte komma på nån i alla fall.

Kommentera

Venom: Tror att dom flesta räknar med någon medelmåtta som övriga nyförvärv om det nu överhuvudtaget blir något nyförvärv!
Kommentera

TobiasR: inte en chans på varken Hogson eller Boychuk. Räkna med nått i Scott eller Sweatt klass.
Kommentera

hodgson till brynäs, jo tjena. Killen gjorde 34 p på 48 matcher gånga säsongen och blir bara bättre och bättre. Han har potential till att göra 80-90 poäng i framtiden.
Kommentera

tompap71: Han är ju en liten spelare och det är inte alla lag som vill ha såna. Men som du säger så är det en högoddsare.

Det var ingen skitspelare jag namedroppade i alla fall ,-)

Kommentera

Jag tycker det vore grymt om Sundlöv skulle lyckas landa den här killen, men det är förmodligen inte heller så troligt.

Kommentera

EskilstunaLasse:

Hodgson är långt ifrån någon "på gränsen spelare". Var det inte för lockouten har inte han spelat en AHL-match sedan Vancouver plockade upp honom för en par säsonger sedan. Han kommer inte ha det minsta problem att hitta en plats i NHL.

Men visst, det vore grymt att få se honom i Brynäs, om Sundlöv klarar skaka fram de 10-15 miljoner som krävs. ;)

Kommentera

Linus Wickman: men kanske flyga.....?
Kommentera

EskilstunaLasse: haha han kommer aldrig gå till Sverige.
Kommentera

DavyDjoos:Jag kikade runt lite och han är RFA så han lär nog bli kvar i NHL.. Men man vet ju aldrig. Hans storlek är ju emot honom i NHL och han har spelat en hel del i AHL så han känns som en "på gränsen spelare".

Men det skulle smaka fågel med honom i Brynäs.

Kommentera

EskilstunaLasse: Sundlöv gillar nog den spelaren, signa om han är fri...
Kommentera

70 Rodrigues: Här har vi en bra center...

Kommentera

tjugo8:Som förstecenter gör det nog inte nåt om man är lite til åren. Rutin är ju en viktig ingrediens. Men fan vet hur Sundlöv resonerar.
Kommentera

Angel:
Sundlöf gillar nog inte åldern...är den på väg o bli överordnat allt annat...?
Kommentera

tjugo8:Jag såg just att Niko Kapanen står utan kontrakt. Visserligen börjar väl karl´n bli lite till åren (ska jag säga!) men center är han och rätt duktigt med poäng gjorde han ändå förra säsongen, och om det stämmer att han siktar på OS så borde ju inte motivationen saknas i a f.
Kommentera

Rumpelstiltskin:
Det var TJ:s ord om du missat det...
O istället för "i slutspelet blir vi livsfarliga" o snack om guld kanske han skulle ha sagt att viktigast är att hitta ett vinnande spel samt att han råder bot på truppens mättnad, med det på plats får vi se hur långt det räcker...
Kommentera

tjugo8: Vad ska dom säga då? Man ska alltid sikta högst! Finns inget värre när man inte tror på sitt eget lag som spelare.
Kommentera

70 Rodrigues:

"vi har en oerhörd tro på det vi gör..."

Känns de orden igen från förra vinterns intervjuer...?

Kommentera

tjugo8: Då kan dom ju alltid skylla på det nya spelsystemet om det skulle gå åt helvete i början, smart där ;-)
Kommentera

Nytt spelsystem enligt Granis;

"Vi har en del nya grejer på gång. Bland annat håller vi på att arbeta in ett nytt spelsystem, så vi har inte hunnit prata om målsättningar ännu."

Kommentera

70 Rodrigues: ja satan vilka målvkatstalanger vi har i johansson och felix sandström :)
Kommentera

70 Rodrigues: "Har en grymt bra magkänsla om att Johansson kommer att gå förbi Rahm :-)"

inget ont om Johansson, men det vore väl ingen större bedrift? ;P

Kommentera

SH: Har en grymt bra magkänsla om att Johansson kommer att gå förbi Rahm :-)
Kommentera

brynäs08: "en bra magkänsla"... tror aldrig du kommer få se en sån kommentar från nr 70...:)
Kommentera

70 Rodrigues: nä helt klart måste det in en målskytt och en målskytt till.
Kommentera

brynäs08: Vi saknar ett par lirare, som det ser ut nu så är det ett brunkargäng, vet inte om det håller under hela säsongen?
Kommentera

70 Rodrigues: ja vargen har man ju läst om, det var på tiden att ni fick en i Skåne, vi har ju haft dem runt huset i flera år. 

Vad tror du om laget så som det ser ut just för stunden då? Själv har jag faktiskt en bra magkänsla för amerikanerna. Baksidan tycker jag är ett snäpp bättre på pappret än förra säsongen men vem gör målen? Sen är jag brutalt orolig för våra burväktare. Honken i all ära men han blir inte yngre. Slipsens  (rahm) förtroende dog redan efter halva förra säsongen, han tror jag inte ett skit på, tror inte han är ett dugg bättre nu än förra..  Men som sagt, ingen blir gladare än jag om jag har fel! Tycker överlag att det varit en tråkig silly, inga sensationer.

Kommentera

brynäs08: Hoppas det, har ju en 3-åring o en varg som härjar här hemma ;-)

Kommentera

70 Rodrigues: najs! 

Jaha, efter en tids frånvaro på hs så undrar man ju, håller du ställningarna?

Kommentera

SH: Hur det blir med Nylanders återsår att se. Om Sundlöv lägger energi på dem eller inte vet vi inte, lika lite som vi vet om de skulle bli flipp eller flopp i Brynäs..Inget att hetsa upp sig över.
Kommentera

brynäs08: Gd.se :-)
Kommentera

off topic:

sänds kvällens träningsmatch någonstans?

Kommentera

SH: "Huge: Du har väl missat det mesta...:)

Var ett svar på spekulationer att Nylander fortfarande skulle vara aktuell."

Det är nog du som missat min poäng och retoriska fråga: varför sitter man öht och spekulerar i att Sundlöf fortfarande skulle vara intresserad av Nylander, när han redan är avskriven och det är en ersättare till Lindholm som återstår i värvningsväg?

Kommentera

« · 1584048 · »