Redigerad kommentar
Rodrigo:
Jag skulle vilja vända lite på ditt resonemang om Thuresson och Järnkrok/Lindholm. Visst fick han några "gratispoäng" där men totalt sett tror jag han skulle ha tjänat poängmässigt på att inte spela med Calle o Elias. Han passade inte riktigt in i den kedjan och såg ofta ut som femte hjulet. Thuresson passar som du säger bättre i ett rakare spel powerforward som han är, i en lina där Järnkrok/Lindholm mest spelar med varandra och mer snurrande ute i hörnen blir Thure lita av en statist.
Personligen tycker jag det vore roligt att se hur han fungerar t ex tillsammans med Sweatt och Nokelainen som även de är van ett rakare och snabbare spel.
Mitt bidrag till laguppställningskampen;)
Rödin - Enterfeldt - Sweatt
Harju - Nokelainen - Brodin
Thure - Granis - Scott
Ollas - Nordqvist - Lindblom
Extra Lindgren, Lauritz och Molin
Redigerad kommentar
Gurra88:.............Vem är Lindblom?.......Har jag missat något? ;) Menar du Lindholm lr .... ahha, du menar Oskar Lindblom, nu är jag med ;)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Rodrigo:
Jag är med dig där, kan vi få tillbaka Lauritzen i toppform kan han bli en stor tillgång som den enda riktigt kreativa spelaren i laget just nu.
Gurra88:
Vad man kunnat utläsa av de matcher som spelat hittills; så
verkar ju de här två kombinationerna av kedjor att ha funkat
rätt bra:
Rödin - Nordquist - Harju
Thuresson - Granström - Brodin
Då gäller det att försöka få till ytterligar två
fungerande kedjor av återstående spelare.
Kanske så här?
Lauritzen - Nokelainen - Scott
Sweatt - Enterfeldt - Ollas
Av backparen så verkar ju de här två passa rätt bra ihop.
Gunderson - Bertilsson
Kilström - Sundqvist
Sen kanske de här kombinationerna skulle funka?
Djoos - Persson
Löf - Jacobsson
Enaranger: Så här tycker jag det kan se ut:
Scott-Nokelainen-Rödin
Sweatt-Enterfeldt-Brodin
Lauritzen-Nordqvist-Harju
Thuresson-Granström/Larsson-Ollas
Backparen så är det väl bara 3e paret som är oklart.
Bertilsson-Gunderson
Kilström-Sundqvist
Djoos-Jacobsson
Persson-Löf
Redigerad kommentar
600k i Månaden?? Sjukt mkt ju. Nä då är nog inte Altonen nått för oss :p
www.eliteprospects.com/player.php?player=7799
? Uttagen till finska landslaget nu och står utan kontrakt, verkar som han skrev på för LEv men fick kicken nyligen (inte hittat varför dock).
Lite som Scott, gjorde sjukt mkt poäng i slutspelet ifjol!
född 87 och Center ;D
Honken (Rahm)
Bertilsson Gunderson(Kanske det bästa backparet i hela SHL)
Kihlström Persson
Djoos Sundqvist
Löf och Jacobsson extra backar.
Sweatt Nokelainen Scott(Våra spetsvärvningar ska lira tillsammans)
Harju Nordqvist Lauritzen(Nordan och Lauritzen matar harju med fina passningar)
Rödin Enterfeldt Brodin(Enligt mig kanske den bästa lina, snacka om fart!)
Thuresson Granström Ollas(Den tunga kedjan som bara ska köra över motståndarna, finns även potential för lite poäng)
En liten analys av truppen i all ödmjukhet....
Genomgång av Brynäs trupp 2013/14. Betyg (1-7)
Tränare:
Tommy Jonsson 5
Jan Larsson 5
Pecka Alcén 6 (snitt 5,3 )
Kommentar: TJs betyg sjunker en smula efter att han förra året reagerat så sent på det som alla vi andra såg så tydligt. Peckas betyg likaså gällande valet av Rahm, lite hybrisstämpel tyvärr.
Målvakter:
Johan Holmqvist 4
Robin Rahm 4 (snitt 4)
Kommentar: En bra men skadebenägen Honken som passerat peak och en revanschsugen Rahm. Kan bli intressant. Skulle inte förvåna mig om Rahm kommer ta över förstaspaden någon gång runt nyår. Potential finns, frågan är bara om han leverera också.
Tveksamt om någon av dem är tillräckligt bra för att lyfta Brynäs till ett SM-guld.
Backar:
Ryan Gunderson 6
Lukas Kihlström 5
Dennis Persson 3
Robin Jacobsson 3
Jörgen Sundqvist 3
Simon Bertilsson 4
Simon Löf 2
Christian Djoos 4 (snitt 3,75)
Kommentar: Backsidan ser bättre ut denna säsong. En hel Bertilsson, ett bra nyförvärv i Kihlström, en stor, stark Jacobsson och en supertalang i Djoos.
Det är bra att Gunderson får lite avlastning och både Kihlström och Djoos kan mycket väl ta byten i pp även dem. Två stora frågetecken är Sundqvist och Löf.
C:et på Sunkens tröja såg mer ut som en blytyngd än något annat, hoppas han växer in i rollen i år. Dessutom att hans spel återhämtar sig, annars får han problem att ö.h.t. ta en plats.
För Löf gäller det att försöka visa att talangen inte avstannat helt i utvecklingen, annars riskerar han utlåning och om han inte tar ett par rejäla kliv i år ser vi inte honom i Brynäsdressen nästa säsong.
Forwards:
Bill Sweatt 4
Daniel Brodin 5
Jonathan Granström 4
Andreas Thuresson 5
Emil Molin 3
Greg Scott 4
Sebastian Lauritzen 4
Johan Harju 6
Alexander Lindgren 3
Jonas Nordquist 4
Sebastian Enterfeldt 5
Petteri Nokelainen 5
Jesper Ollas 4 (snitt 4,31)
Kommentar: Fortfarande svagare än guldsäsongen och jag saknar en spelande center. Energispelare finns i massor men de brukar sällan producera så mycket poäng tyvärr….
Brynäs kommer att vara jobbiga att möta och vi kan nog förvänta oss hög forechecking a la Luleå i år. Snarare stressa motståndarna till misstag i egen zon än genom eget kreativt anfallsspel.
Nordamerikanerna är svårbedömda och hart när omöjliga att betygssätta. Scott verkar något bättre på att producera men Sweatts skridskoåkning kommer nog att passa de stora rinkarna. Samtidigt finns risken att han blir lite enkelspårig, modell Widing/Malmström. Men det kommer krävas att de två levererar för att vi skall nå slutspel med marginal. Harju kvarstår som den självklara målskytten i gänget. Playmakers i pp saknas nästan helt (bortsett från Lauritzen) och det ser ganska tomt ut gällande kreativitet. Djoos och Gunde kommer behöva styra spelet från backposition. Nokelainen ett bra förvärv men inte heller han är den poängmaskin Brynäs behöver.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Thuresson ?!!! Realy ?