1150x200-brynasbanner.jpg

Lagbygget 2013/2014

« · 1584613 · » Till forumet

Sv: Lagbygget 2013/2014
Gurra88: håller med helt! Sen känner jag Jonas utanför hockeyn så det gör det ännu roligt! :-)
Kommentera

Linus Wickman: härligt att JJ får visa upp sig, kan bli en utlåning av Rahm snabbare än vi kan ana!
Kommentera

EskilstunaLasse: tror du inte behövs oroa dig om det, spelare kommer vilas under träningsmatcherna. Så till exempel Lindgren kommer få chansen att visa upp sig. Som JJ får göra idag.
Kommentera

Johan Norrström: Vad menar du med "den här"?
;-)
Kommentera

Huge:

Den här gången har du nog rätt. :)
Kommentera

HappyX3: Klok analys. Med ännu en lovande junior istf Granis, var hamnar Lindgren som tagit stora kliv och bör få mer förtroende?
Larsson känns som en mkt bra ersättare, samma spelstil som Granis.
Skulle bli förvånad om han ratas efter tryouten.
Kommentera

Huge: *asg*
Kommentera

HappyX3: Lindblom visst men rönnild har en bit kvar. Lööke är född 97 och dröjer någ någon mer säsong innan han börjar tväla om en plats i A-laget. Men jens lööke är riktigt talangfull.
Kommentera

EskilstunaLasse: Sundlöv sa innan säsongen att han tyckte det var ett glapp i juniorleden just nu och därför ingen som låg riktigt nära A-laget (lindgren har kontrakt och Djoos/Nörsteöbö/johansson var uppe ifjol också).. Alltså valde han att värva fler spelare utifrån istället för att plocka upp spelare från juniorledet, han sa att man måste se från säsong till säsong och inte bara dunka upp massa juniorer även fast dom inte håller måttet..

Nästa säsong kan jag lova att det komma komma fler juniorer i och med Lindblom, Rönnild och Lööke.

Kommentera

Zappaholic: Ligger väl helt i linje med hur vissa resonerar härinne.
Ett felpass på träning och du är utdömd som spelare.
Ersätta Granis med Larsson istf med en egen lovande junior (vem det nu skulle vara och är det så klokt?) och du har skippat hela juniorsatsningen.... :-)
Kommentera

Zappaholic:

Med tanke på att Larsson verkar ha varit en av få alternativet, så borde väl han nästan vara så gott som klar.
Kommentera

Är en värvning och ett tryout-kontrakt samma sak? Många verkar tro att att Larsson är värvad och klar...
Kommentera

Huge: Haha, sämsta efterhandskonstruktionen of all time.
Kommentera

Gurra88: Nej, det låter inte som ett antagande.
Jag låtsades veta, på samma sätt som DU låtsades veta när du skrev/antog att Timrå inte ville behålla Larsson.
Trodde i min enfald att du skulle begripa mitt försök att svara med samma mynt sas.
Nu är det fjärde gången jag förklarar, hoppas polletten trillar ända ner den här gången.
Kommentera

Linus Wickman:

Hur många ersättare som fanns tillgängliga har varken du eller jag någon aning om förstås. Men i övrigt vill jag nog se honom spela innan jag tar fram någon eventuell motorsåg. Ska bli kul att se Brynäs ikväll. Blir det framtidshockey eller 1-3-1 kan man undra.
Kommentera

Huge:
"Eftersom Timrå erbjöd Larsson ett kontrakt men fick nej, så behöver du inte undra längre."

Låter det som ett antagande?

Kommentera

Gurra88: Den infon fick jag från samma "källa" som DU använde när du undrade varför Larsson inte fick nytt kontrakt med Timrå: våra resp antaganden.
Noterar med glädje att polletten verkar ha trillat ner för dig, iaf en liten bit.
Om det sen är din fantasi, förmåga att läsa mellan raderna eller ren tillfällighet det beror på, låter jag vara osagt..
Kommentera

Huge: Du klarar inte svara på en fråga? Vart har du fått infon om att Timrå vill ha Larsson kvar? Blanda inte in mig i den simpla frågan. Svara bara rakt och enkelt på en fråga utan att linda in allt. Testa.

Eller du har precis som jag antagit? Ja då kan det väl vara jävligt bra att tillägga det istället för att bestämt skriva att de har erbjudit honom kontrakt. Tomte

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: "ja jag antog då jag tycker att han är för dålig för shl och känns som en typisk Sundlöv värvning. Hävdade aldrig att jag hade nån info vilket du gör."

Kan du  inte läsa innantill?
Jag sa att jag hade info om att Timrå ville ha Larsson kvar, eftersom du själv undrade varför Timrå inte ville förlänga (underförstått: dom ville INTE ha honom kvar).
Hur vet du att Timrå inte ville förlänga?
Det är väl isf mer troligt att dom ville behålla honom men att han valde att avvakta ett bättre alternativ.

Förstår inte varför du blandar in ditt antagande om  Sundlöv i det hela, dvs att han skulle ha varit den enda intressenten från SHL.
Det är väl högst sannolikt att Brynäs var en av de få, om inte den enda SHL-klubben som visat intresse, eftersom övriga lag redan spikat sina trupper och inte är i behov av nån akut lösning, som vi är.

Ocn när jag skriver att jag läst det på samma ställe som du, så ska du inte tolka det bokstavligt.
Försök använda din ev fantasi, läs mellan raderna och försök förstå vad jag menar.
Återkom om du inte begriper.
Kommentera

Linus Wickman: Vilket renderar i att en egen produkt missar chansen att få visa upp sig. Så mycket för "våra duktiga och lovand juniorer".
Kommentera

Gurra88: var klagar ni på? Granström behövde ersättas av en kortsiktig lösning. Larsson var en av få tillgängliga och får endast ett try-out kontrakt. Om han nu är så dålig som ni hävdar kommer han ju inte få stanna...
Kommentera

Huge: ja jag antog då jag tycker att han är för dålig för shl och känns som en typisk Sundlöv värvning. Hävdade aldrig att jag hade nån info vilket du gör. Undrar fortfarande vart jag kan läsa det? Ska det vara så jävla svårt att svara på en enkel fråga? Eller ska du fortsätta med ditt lindande?
Kommentera

Gurra88: Jag har ju redan svarat på din fråga: där du läst att Timrå inte erbjöd Larsson nytt kontrakt, har jag läst det motsatta: Timrå ville behålla honom men han ville avvakta ett bättre alternativ.
Eller sitter du och antar saker här också, som du gör när det gäller Sundlöv och att han skulle ha varit den enda intressenten från SHL?
Kommentera

Sen så tror jag inte Brynäs var speciellt intresserade av honom innan det med Granström kom upp heller. Men man var ju faktiskt, otroligt nog, intresserade av Anton Blomqvist, så det hade väl inte varit helt osannolikt

Redigerad kommentar

Kommentera

Här säger Larsson att han inte hade "något på gång":
gd.se/sport/brynas/1.6201214-larsson-och-nokelainen-spelar-direkt

Här skriver MrMadhawk om de rykten som säger att han var påväg till Karlskrona: mrmadhawk.se/2013/august/brynas-for-alexander-larsson.html
Han har skrivit om Karlskrona-intresset i något tidigare inlägg med.

Så det känns väl relativt osannolikt att han hade gått till ett SHL-lag om inte Brynäs hade tagit honom. Verkar mer som att han gått och väntat på ett SHL-anbud som aldrig har kommit för att sedan såhär på slutet av silly season vända sig mot allsvenskan. Och ja, sen kom väl Brynäs in i bilden, antar jag då.
Kommentera

Huge: svara du på frågan först innan du ställer motfråga. Jag skrev inte att jag vet, bara att jag kan satsa stora pengar på att det är så. Sen lät det inte som att han han så mycket att välja på av hans intervju att döma.
Kommentera

Gurra88: "Jag vågar dock satsa ganska stora pengar på att Sundlöv var ensam intressent från SHL. "

Jaså, var kan man ta del av den informationen?
Kommentera

Huge: jasså, vart kan man ta del av den informationen?
Kommentera

Gurra88: "Man kan ju undra varför Alexander Larsson inte fått något kontrakt med Timrå...."

Eftersom Timrå erbjöd Larsson ett kontrakt men fick nej, så behöver du inte undra längre.
Kommentera

tjugo8: Nej jag tror som du att hade extremt många olika SHL-erbjudanden att ta ställning till bara att Sundlövs var så högt att han inte kunde tacka nej. Sundlöv gör det igen, kniper de här guldkornen framför ögonen på folk. Minns tydligt dragkampen om Styrman.
Kommentera

Gurra88:

För att citera Stenmark...

"Hä löns int’ förklar’ för dem som int’ begrip."

Bjuder på två till:

"Åk bättre själv din jävel!". Svar till en journalist som undrade om Ingemar var slut som skidåkare efter en mindre lyckad insats i en världscuptävling.

"Jag vet ingenting om tur, bara att ju mer jag tränar desto mer tur har jag"

Kommentera

tjugo8: Du jämför med Örebro där Gunderson var deras bästa back. Otippat att de då vill behålla honom?

Du hörde ju AL själv i intervjun att han gick och väntade på erbjudande? Sen när Sundlöv hörde av sig så packade han och åkte. Han verkade inte ha massor anbud från SHL att ta ställning till? Eller tror du Sundlövs erbjudande var så saftigt att han la alla andra anbud från SHL åt sidan?

Kommentera

Gurra88:

Hur mycket är ganska stora pengar?

Hur tänkte du bevisa vem som har rätt?

Finns säkert en femma i varje shl-lag som inget annat lag är intresserad av...med det inte sagt att det är osannolikt att en sådan som AL kan gå in o gör Granis jobb, och kanske för halva lönen...

Kommentera

tjugo8: Jag vågar dock satsa ganska stora pengar på att Sundlöv var ensam intressent från SHL. Vågar du satsa emot?
Kommentera

Gurra88:

Vilken skillnad?

Jag tror inte på att kvalitetsbestämma spelare mha obekräftade eventuella intressen från AS-klubbar...

Kommentera

tjugo8: Det är väl ändå skillnad eller? Nått mer klockrent exempel?
Kommentera

Skitstöveln & Gurra88:

Hens...allsvenska Örebro var nog sugna på att behålla Gunderson också...men så blev det visst inte...

Kommentera

Gurra88: Ja, det är en riktig hövding den där Sundlöv...
Kommentera

Skitstöveln: Trots det lyckades Sundlöv signa honom. Imponerande...
Kommentera

Gurra88:

Du tänkte inte högt att killen har spel-/lönambitioner på SHL-nivå, vilket inte TIK kan erbjuda...?

Kommentera

Gurra88: Karlskrona HK verkar ha varit sugna på Larsson - som istället valde Brynäs.
Kommentera

tjugo8: Ingen aning, jag tänkte bara högt.. Jag har svårt att tänka mig att man avvaktar såhär länge och riskerar att missa chansen i Timrå.
Kommentera

tjugo8:Vad jag har förstått ville Tik-fansen se honom i TIK, men att han avvaktade som sagt.
Kommentera

Gurra88: Har han inte fått något erbjudande menar du?
Kommentera

Gurra88: Han ville kanske avvakta och se om det blev någon öppning i något av SHL-lagen?
Kommentera

Man kan ju undra varför Alexander Larsson inte fått något kontrakt med Timrå....
Kommentera

gd.se/sport/brynas/1.6201214-larsson-och-nokelainen-spelar-direkt Trevligt att få se Nokelainen på en gång, också trevligt att Johansson får chansen. Blir väldigt spännande att se Nokelainen faktiskt!
Kommentera

Johan Norrström: Ja du ser, det blir fint det här ;)
Kommentera

KulaShaker:

Ja men då så. :)
Kommentera

Rodrigo:
@SasseSandstrom: Är på Brynäs träning. Nye Nokelainen ser het ut.
Kommentera

« · 1584613 · »