EskilstunaLasse: Sundlöv sa innan säsongen att han tyckte det var ett glapp i juniorleden just nu och därför ingen som låg riktigt nära A-laget (lindgren har kontrakt och Djoos/Nörsteöbö/johansson var uppe ifjol också).. Alltså valde han att värva fler spelare utifrån istället för att plocka upp spelare från juniorledet, han sa att man måste se från säsong till säsong och inte bara dunka upp massa juniorer även fast dom inte håller måttet..
Nästa säsong kan jag lova att det komma komma fler juniorer i och med Lindblom, Rönnild och Lööke.
Huge:
"Eftersom Timrå erbjöd Larsson ett kontrakt men fick nej, så behöver du inte undra längre."
Låter det som ett antagande?
Huge: Du klarar inte svara på en fråga? Vart har du fått infon om att Timrå vill ha Larsson kvar? Blanda inte in mig i den simpla frågan. Svara bara rakt och enkelt på en fråga utan att linda in allt. Testa.
Eller du har precis som jag antagit? Ja då kan det väl vara jävligt bra att tillägga det istället för att bestämt skriva att de har erbjudit honom kontrakt. Tomte
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Gurra88:
För att citera Stenmark...
"Hä löns int’ förklar’ för dem som int’ begrip."
Bjuder på två till:
"Åk bättre själv din jävel!". Svar till en journalist som undrade om Ingemar var slut som skidåkare efter en mindre lyckad insats i en världscuptävling.
"Jag vet ingenting om tur, bara att ju mer jag tränar desto mer tur har jag"
tjugo8: Du jämför med Örebro där Gunderson var deras bästa back. Otippat att de då vill behålla honom?
Du hörde ju AL själv i intervjun att han gick och väntade på erbjudande? Sen när Sundlöv hörde av sig så packade han och åkte. Han verkade inte ha massor anbud från SHL att ta ställning till? Eller tror du Sundlövs erbjudande var så saftigt att han la alla andra anbud från SHL åt sidan?
Gurra88:
Hur mycket är ganska stora pengar?
Hur tänkte du bevisa vem som har rätt?
Finns säkert en femma i varje shl-lag som inget annat lag är intresserad av...med det inte sagt att det är osannolikt att en sådan som AL kan gå in o gör Granis jobb, och kanske för halva lönen...
Gurra88:
Vilken skillnad?
Jag tror inte på att kvalitetsbestämma spelare mha obekräftade eventuella intressen från AS-klubbar...
Skitstöveln & Gurra88:
Hens...allsvenska Örebro var nog sugna på att behålla Gunderson också...men så blev det visst inte...
Gurra88:
Du tänkte inte högt att killen har spel-/lönambitioner på SHL-nivå, vilket inte TIK kan erbjuda...?