1150x200-brynasbanner.jpg

Lagbygget 2013/2014

« · 1586546 · » Till forumet

Sv: Lagbygget 2013/2014
TobiasR: mest talang skulle jag säga är Felix Sandström som räknas på top 20 i draften om två år som MÅLVAKT! =)

Men både Lindblom och Löke är två talanger som jag tror mycket på.
Lindblom hoppas jag kan bli en skön sniper medan Löke kanske är en mer spelande spelare som smäller på. Av dom två tror jag Löke han chans att gå längst, men i juniorleden just nu är en enda "givna" NHL spelaren F. Sandström :)

Men 97orna är en riktigt talangfull kull, mycket möjligt att det blir lika många draftade som 91/92 =)
Kommentera

Jens lööke eller oskar lindblom? Vem har mest potential och vem kommer bli bäst? En onödig fråga kanske men kul och veta vad folk tycker med tanke på att dessa två herrar helt klart har mest talang i våra juniorled för tillfället.
Kommentera

Rossa: foppa78:

Man kan väl gissa att han kommer få centra en fjärdekedja o göra kanske 10-12 minuter per match, i 2-3 månader eller vad det nu är innan Granström är tillbaka. Jag kan tycka att det är rätt OK ändå, särskilt med tanke på att det verkar som det kommer saknas fyra forwards i premiären.

Kommentera

Värvar Sundlöv A Larsson för att få en spelare som kan det här med kvalserie?
Kommentera

micke63: Rabin Rahm är största överraskningen. Att han får vara kvar alltså!
Kommentera

River:

Saik ser väldigt starka ut på papperet, men det är långt kvar tills slutspelet börjar. Skador på bärande spelare kan störa, och det blir väl ivf några av förra säsongens guldmedaljörer som inte riktigt kommer upp i samma klass.

Etablerade spelare känner vi ju ganska bra  i de olika lagen, intressant blir att följa vilka juniorer som tar steget i vinter, vilka relativt anonyma värvningar som kommer att överraska..... men visst blir jag förvånad om inte Saik är i final till våren. 

Kommentera

River: Håller med dig helt klart. Skellefteå är storfavoriter enligt mig iaf. Tycker inte det finns något lag som är på samma nivå som saik för tillfället.
Kommentera

River: Ja, tyvärr så tror jag att du har rätt. Svårt att se vilket lag som skulle kunna stoppa dom från att upprepa SM guldet.

Självhoppas jag på slutspel för Brynäs och att vi lyckas överleva första slutspels omgången.

Skulle vara kul att höra vem ni tror blir årets överraskning i Brynäs ?

Kommentera

tjugo8:

Skellefteå kommer bli första lag på länge som försvarar sitt guld.

Kommentera

tjugo8: Patetiskt.
Kommentera

GULDET ÄR MÅLET 13/14!
Tjooohooo !!!
Kommentera

Enaranger: Inte då bara otur....

Ne dags att inse att många poster måste ses över om BIF ska leda Svensk hockey..

Kommentera

Huss:A M E N

Konstigt att INGEN tagit upp att han rehabkörde hos Sundsvall innans han fick nytt kontrakt i BIF. 

Kan det vart pga att NC dragit till FBK och inte vakade över sin gunsling längre?!

Klura på varför han inte var välkommen hos BIF då..

Ne sparka av han NU eller lös ut han. För någon ES mässig hockey kommer han inte att prestera igen innans han kontrakt går ut med BIF.

Kommentera

KulaShaker:A M E N!

Kommentera

Enaranger: Tydligen inte och ja, jag håller med om att det känns som om vi ligger lite efter där. Skulle vara bra om fysteamet och läkarteamet kunder jobba lite närmare.
Kommentera

KulaShaker: Precis, det är en av många faktorer som leder till frågan om inte det bästa vore att undersöka möjligheterna att bryta hans kontrakt?
Kommentera

Huss: Eftersom han nu, återigen, väljer att vädra sina önskemål i pressen undrar jag om han helt kört fast i kommunikationen internt. Oavsett är han knappast en stämningshöjare i truppen såsom han agerar.
Kommentera

Huss:

Kan inte en sån här operation göras i Sverige?

Det känns ju i alla fall som om Brynäs skulle behöva
en förändring/förstärkning på den medicinska sidan.
Inte första gången det blivit så här på grund av felaktiga
eller inga diagnoser.

Kommentera

Lindström:

I årets lagbygge där vi har en stor brist på kreativa spelare så är det än känsligare när kreativa spelare som Lauritzen skadar sig. I de allra flesta fall hade sportchefen eskat pengar hos klubbdirektören för en t.o.r. resa till Amerikat och en operation.
Men i Lauritzens fall finns det faktiskt flera skäl till varför detta är tveksamt:

-          Kostnaden, resan är väl ingenting men sjukhuskostnader i USA känner vi alla till

-          Lauritzen är väldigt skadebenägen och vad säger att han inte är tillbaka runt jul med en begäran om att operera andra sidan också?

-          Han har bara ett år kvar på kontraktet och lär inte få förlängt, är alltså ingen spelare man vill satsa på mer än nödvändigt.

Negativt tycker jag också är att Lauritz använder sig av media som påtryckningsmedel, speciellt nu när han säkert vet att Brynäs faktiskt har behov av honom, framförallt i pp.

Sundlöv står utan tvekan inför ett svårt dilemma...

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk:

Ställer du dumma frågor?
Kommentera

DavyDjoos:Ännu en chansning av Sundlöv.
Kommentera

Carl Lejonkräk: i mina ögon framstår det i dagsläget som en missräkning, tyvärr finns ju färre indikationer om att de kommer att vara två friska, spelande samt producerande spelare än det finns indikationer på ännu en skadefylld säsong... Vi får hoppas att dessa farhågor motbevisas..

Det kan ha varit klokt att säkra upp positionerna, och om de hade hållit sig friska samt i konkurrens återtagit en startplats hade det varit en bonus...

Helt klart tycker jag att det saknas en strategi för hur man hanterar spelare i skaderiskzonen, behåller man sådana spelare måste man ha en ersättare/backup redo direkt eller en strategi om hur man ska kunna bibehålla den kvalitet man önskar få ut av den skadedrabbade spelaren. Att ersätta platsen med någon utfyllnadsspelare anser inte jag är någon sådan strategi...
Kommentera

Johan Norrström: "Att fortsätta satsa på Lauritzen och Nordan var ju en lysande idé."

Är säsongen slut?
Kommentera

TobiasR: Brendl verkar ju vara ledig...
Kommentera

tror ni att det blir någon ersättare till basse? Själv tycker jag att det är ett måste.
Kommentera

Lindström: Det är som ett dåligt skämt.

Dags att lämna in...?
Kommentera

Varför detta hat mot Lauritzen? Förstår om man inte vill ha kvar Nordquist, han är osynlig i dom flesta matcherna... Men visst Lauritzen var kanske inte så speciellt bra förra säsongen och han är ofta skadad men en frisk Lauritzen skulle kunna vara otroligt viktig för detta laget. Han är antagligen överbetalad med tanke på skadebenägenheten och jag skulle bli förvånad om detta inte var hans sista säsong i laget men det skulle vara dumt att säga att han inte besitter en del av den spetskompetens som det här laget behöver.

Nu verkar ju dock hockeygudarna hata Brynäs så vi får väl även se att Nokelainen kanske drar upp sin gamla skada.
Kommentera

Rossa: Är så man blir mörkrädd över flatheten i Bif, sk toppspelare prester noll och intet.

För nu borde väl ändå Nordan kommit ikapp med sin rehab träning??
Kommentera

EskilstunaLasse: Att man inte gjort sig av med Nordqvist och Lauritzen är helt obegripligt tycker jag. Högavlönade båda två och borde vara spetsspelare med deras löner och inte en belastning.
Kommentera

Linus Wickman:Dags för Basse att kliva åt sidan. Med hans trackrecord på sjuklistan så är han inget annat än en belastning.

Har man inte haft koll på hans ljumskar sedn förra gången?

Kommentera

Hälge:

Att fortsätta satsa på Lauritzen och Nordan var ju en lysande idé.
Kommentera

foppa78: lär instämma om han inte sparkar basse/ersätter honom med omark/aaltonen/ någon slags spets.
Kommentera

Genomtänkt och bra laguppställning:

Mv:

Jonas Johansson (Johan Holmqvist)

Förklaring:
Jonas är redo tror jag. Han kommer bli bättre och bättre under seriens gång. Och med Honken som mentor kan de bli succé!

Backar:
Ryan Gunderson - Simon Bertilsson
Lukas Kilström - Christian Djoos
Dennis Persson - Jörgen Sundqvist
Robin Jacobsson

Extra:Simon Löf

Förklaring:
Ett av Elitseriens bästa backpar i 13-15. Djoos och Kilström kan bli väldigt lyckat. DP och Sunkan perfekt tredje backpar. Robin får agera sjunde back med viss speltid i box play. Simon Löf, kommentar överflödig...

Kedjor:
Greg Scott - Petteri Nokelainen - Bill Sweatt

Andreas Thuresson - Sebastian Enterfeldt - Sebastian Lauritzen

Anton Rödin - Jonas Nordquist - Johan Harju

Daniel Brodin - Jonathan Granström/Alexander Larsson - Jesper Ollas

Extra:Alexander Lindgren - Emil Molin

Förklaring:
Ser ingen anledning till varför våra tre spets spelare inte ska lira tillsammans som första line. Den andra känns intressant då jag tror och verkligen hoppas att Basse kan studsa tillbaka till guld säsongens form. Har han den kan han leverera flera fina pass till Thure, som center ska våran näst bästa och kanske våran mest kompletta center spela, nämligen Enterfledt. Den tredje kedjan får kanske Brynäs segaste skridskoåkare Harju och Nordan spela ihop, tillsammans med en rivig, avig och duktig Rödin. Den kedjan har även sett bra ut på försäsongen. Den fjärde kanske är en av Elitseriens bästa fjärde kedja. Hårt jobb, stark forchecking och ett jävla slit som även är kapabla till mål.

PP1:

13 - På blå
16 - Calle's plats till vänster
41 - Elias plats vid mål till vänster
23 - Framför mål
18 - Till höger

PP2:
3 - På blå
11 - Till vänster
53 - vid mål till vänster
90 - Framför mål
4 - Till höger 

BP par:
41 - 23
53 - 9
11 - 31
90 - 39 

Redigerad kommentar

Kommentera

En solig hälsning från Cypern:
Avgå Sundlöv!!!
Kommentera

Stende89:
For fuck's sake...?

Ja, den där Lagerström hade väl förutsättningar för en bättre karriär...
Kommentera

Linus Wickman: Tony lagerstöm ffs....
Kommentera

tompap71: annars kan vi försöka låna in Ludvig rensfeldt från Malmö. Som jag tror kommer spela i Brynäs nästa säsong iaf och ersätta Nordqvist.
Kommentera

Dragan 2k:

Det duger, Granström brukar vara trögstartad så ingen kommer märka någon skillnad ändå. ;)

Kommentera

tompap71: Han kan Boxplay. Thats it. Och skjuta pucken i plexit. 
Kommentera

Linus Wickman:

Micke Johansson går ju ledig (f.d. Frölunda). Smågrisig och bra tredjecenter, hoppas enligt expressen fortfarande på en plats i SHL, kanske som ersättare för skador.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: finns ingen vettig kvar skulle jag tro, kanske lånar vi in någon center från allsvenskan. Om något lag är villig att släppa deras bästa center.
Kommentera

En ny timråit på tryout att vänta för att ersätta Larsson?
Kommentera

Linus Wickman: Favoritmat?? Tycker det låter som att Lejonkräket försöker utnyttja dig för att komma nära JJ:) Lite för nära t o m...
Kommentera

Carl Lejonkräk: tror säkert du kan hitta någon intervju med honom om det är sedan information du vill ha ;)
Kommentera

Rodrigo: ska försöka iaf.
Kommentera

Zappaholic: Med tanke på att du inte har varit inloggad överdrivet mycket den här sommaren så förstår jag din fråga ;-)
Kommentera

Linus Wickman: Betätta mer, vad gillar han att göra på sidan av hockeyn? Hur är han som person? Favoritmat, roliga skrönor? Töm dig för oss.
Kommentera

Linus Wickman: Då är det du som får bjuda på lite sköna insides från laget.
Kommentera

« · 1586546 · »