MR Bif:
Mmm...undrar om inte TJ varit i en process om ett annat tränar jobb (utomlands?) men att det sket sig o nu står vi här...
Tack tjugo8! Sitter och pluggar så hade inte tid till google ;)
Ja en analys efter säsongen från både sportchef, ledare och spelare är ju jätteintressant! Mediabiten är något Brynäs MÅSTE jobba hårdare med.
Intervjuern, återblick på säsongen, analyser osv. Borde gå att fixa en liten video för fansen (annat en SHLs).
Sen vill ju jag gärna se en Brynäsgala i Gavleringen Arena efter nästa säsong! Där man bjuder in A-lag Herr, A-lag Dam och eventuellt även juniorlagen samt ledare och styrelse. Men framförallt sponsorer och sammarbetspartner, gamla Brynäslegender och fans som köper biljetter.
Ett bra sätt att få in pengar (från sponsorer och biljettförsäljning), sponsorer att synas, spelare och ledare att hyllas (med priser osv). Mer marknadsföring och happenings kring klubben, sammanfatta det gånga årets projekt (morgondagens brynäsare, en bra start mfl) mm. Tror det skulle vara sjukt kul och uppskattat av många!
Typ årets, mål, pass, räddning, brytning, junior, forwards, försvarare, målvakt, ledare mm. Dammatcher och juniormatcher visas inte på TV förvisso så svårt att visa upp dessa, men går säkert lösa ;)
HappyX3:
Det som är mest jävla märkligt är att;
Ingen från a-laget har summerat säsongen sportsligt...
Tycker det är uselt att TJ/MS inte har skitit ut sig en rad om sin analys
LHC bjöd in medlemmar/supportrar till mat/mingel/analys/summering av 13/14
Oerhört tyst fr TJ, har han ledsnat? Kommer han bytas ut ändå?
Håller med en tidigare skribent : Zach Boychuk och Anton Lander vore något för förstalinan tillsammans med Rödin.
Andersén och Kronwall på backen.
Det vore väl fyra mycket bra förvärv. Dyra men kvalitativa.
Dröm!!!!
Carl Lejonkräk: Nästan alla supportrar kommer nog att säga att Kyle var lysande och offensivt var han det. Hans skridskoåkning var outstanding i SHL och det var svårt för motståndarna att försvara sig när han åkte med upp i anfallen då han lätt åkte ifrån den som förväntandes markera honom.
Tyvärr är han helt bedrövlig defensivt. Ingen back missade så många markeringar framför mål. Han chansade dessutom ofta med stötbrytningar som antingen gav en hygglig kontringschans, men som ofta ledde till frilägen för motståndarna. Det var verkligen ingen tillfällighet att han hade minus i +/- båda säsongerna.
Regehr var inte lika bra som första säsongen, men han är väldigt underskattad. Han är tvärtemot Kyle en rätt dålig skridskoåkare, men kompenserar det genom att ofta vara på rätt plats. Han var dessutom väldigt bra på att slå förstapasset och kunde följa med upp i anfallen. Han är ett riktigt vapen från blålinjen, men sköt alldeles för sällan i vinter. Att bara bedöma honom på en tackling där Sebastian plötsligt sträcker sig fram och hamnar lågt känns direkt löjligt. Regehr spelade tufft, men gjorde sig förutom den oturliga tacklingen aldrig sig skyldig till något riktigt fult i övrigt.
Brynäs har ett eget kapital på 25 miljoner kronor. Inför den kommande säsongen satsar Brynäs på att ha ett lika slagkraftigt lag.
Det tror jag när jag ser det, det har lallats förut!!!
Cumiskey vore fantasiskt. Sundlöv kan inte mena att Djoos ska ta över Gundersons roll redan den här säsongen. Jag tror stenhårt på Djoos men han är inte riktigt där ännu. Hoppas verkligen att Thure stannar också. Vi vet vart vi har Thuresson och att han kommer prestera. Känns mycket tryggare än att värva någon jänkare som kan floppa totalt.
Cumiskey Andersen(A)
Djoos Bertilsson
Eklund Kilström
Rödin(A) Lander/Janmark/annan stjärncenter Thuresson
Vesterholm Vesterholm Ollas(C)
Sweatt Nordqvist Blomqvist
Granström/Lindgren Enterfeldt Brodin
Detta eller något liknande vore grymt.
Huss: Jojo, jag kan inte sitta här och gissa vad TJ tycker, han har en helt annan insyn, och framförallt kunskap om vilka som skall spela med vilka. Men jag är, trots brist på både insyn o kunskap, väldigt säker på att den formeringen skulle vara bra mkt stabilare än vad den blir om du väljer att ersätta någon av de 6 främsta med kapten Sundqvist. Tyvärr.
Sen är det en helt annan fråga om det är ekonomsikt hållbart osv.
Men offra Harjus lön så har vi Andersen hemma...
Sen kan vi ta Basses o fiansiera en del av Kyles.
Dock får vi nog då leva med att vi max får in 1 bra forward till i laget.
Jeklund:med dom två in i laget så har vi sunken, eklund, djoos, kilas, bertil, anderssen, kyle, westlund..har jag missat nå¨n..säg till isåfall
Jag hade nog då haft en uppställning liknande
Anderssen-Kyle
Kilas-Djoos
Bertil-Eklund
Sunken-Westlund
Sen spelar det ingen roll att Sunken är kapten, platsar han inte på 6 ska han inte spela bland dom 6 heller.
Föredömligt !
"dags att sammanfatta årets säsong med "Slutsnacket". Det är en trevlig After Workkväll i en bar i Cloetta Center då du får träffa A-lagets ledning och många av spelarna under lättsamma former till en bit god mat."
micke63:
Kan kanske vara något för Sundlöv att värva inför nästa år ?
Redigerad kommentar
kanske man tänker roffa åt sig Leksands sloppy seconds? ;P
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/leksand/article18026712.ab
Davey_22: Instämmer med dig.
Hoppas nu Bif/Sundlöv lärt sig av läxan att värva fas 3 spelare..
Slår man ihop Nordan+Harju så får man ihop En OK SHL lirare för en 3é lina, men man vill inte ens tänka på hur mycket dessa två herrar belastar spelar budgeten...
Får han ihop PP, BP och fasta situationer kan det bli en rolig säsong!