1150x200-brynasbanner.jpg

Lagbygget 2013/2014

« · 1603426 · » Till forumet

Sv: Lagbygget 2013/2014

munkas: Kilström är väl den av nyförvärven man är mest besviken på såhär långt (Nokke räknar jag inte och Sweatt hade jag inte jättestora förväntningar på)

Jag vet inte om jag vart för optimistisk men det kändes som att Lukas var nån nivå ifrån att vara en toppback i serien förra säsongen ?

Man kan inte skylla allt på att hans samarbete inte funkat med Jacobsson.

Kommentera

Kahn:Kilas-Jacobsson..... Kilas ligger väl på -35 ca och Jacobsson är segare än sirap och tar onödiga 2:or stup i kvarten. Nä, man kan blanda om i bajset hur mycket som helst. Summan är ändå att vi har två bra backar, Bertil och Gunde. Resten håller hygglig nivå i allsvenskan. 
Kommentera

Huss: Scott blev trött när Rödin försvann, därför vill jag ha in in en het o hungrig Brodecki bredvid, då jävla skulle Scott vakna igen :-)
Kommentera

Pettisbif: Håller med Huss om forwardsuppställningen. Backarna vill jag se så här:

Gunde - Bertil

Kilas - Jacobsson

Sunkan - Westlund

TJ har spelat med denna uppställning förut, jag vill se den igen.

Kommentera

70 Rodrigues: Jo, jag hade också lagt in Brodecki, men jag tror Scott behöver vila ännu mer. Men skulle jag bänka någon så är det Granström. Segare än sirap och hamnar oftast på mellanhand, det går för fort i omställningarna känns det som.
Nyttigt med en väckarklocka ibland...
Kanske låta Sweatt och Scott spela ihop med?
Tror i vilket fall som helst det är läga för TJ att röra runt lite i grytan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Kahn:
Så här vill jag ha det,

Thure - Warg - Scott
Harju - Lindgren - Sweatt
Ollas - Nordquist - Larsson
Brodin -  Enterfeldt - Granström

Gunde - Jacobsson
Lukas - Sunkan
Bertil - Djoos 

Kommentera

Huss: Håller med om uppställningen.
Kommentera

Huss: Jag skulle vilja att dom vågade lite ;-)

Thuresson-Scott-Brodecki

Sweatt-Lindgren-Brodin

Harju-Enterfeldt-Ollas

Granström-Warg-Larsson

Nordan behöver vila lite ;-)

Kommentera

Linus Wickman: Skulle vilja se Scott på kanten igen också men Warg håller inte som förstecenter, prova så här istället:

Thuresson, Nordan, Scott
Sweatt, Enterfelt, Ollas
Harju, Warg, Brodin
Granström, Lindgren, Larsson

Kommentera

Linus Wickman:

Nu menade jag att det vore synd att spräcka den när Rödin är tillbaka.

För jag hoppas vi slipper börja skriva: om Rödin kommer tillbaka.
När det gäller den här säsongen.

Kommentera

KulaShaker: Det som jag har svårt att förstå med mångas resonemang är hur man använder ordet "juniorer". Ofta använder folk ordet "juniorer" på ett väldigt generaliserande sätt där man får intrycket av att alla juniorer är likadana.

Typ: "om Brynäs ger junior X lika mycket istid som Skellefteå ger junior Y, så kommer junior X att spela och utvecklas precis lika bra som junior Y".

Det kan ju vara på goda grunder som juniorer spelar (och inte spelar). Det är klart att en klubb som Frölunda ger många juniorer mycket istid - de har ju värvat in flera av Sveriges bästa juniorspelare. Det är ingen coachbedrift att ge Alexander Wennberg mycket istid i SHL.  Det var ingen coachbedrift av Boork att ge Bäckis massa istid heller, även om Boorken säkert skulle hävda det själv.

Precis som äldre spelare är juniorer olika spelare som håller olika nivå. Däremot blir jag fundersam över Brynäs matchande av juniorer/unga spelare. Tycker personligen att Nörsterbö och Westlund har gjort sig mer förtjänta av istid än vad Djoos har gjort, men även att Brodecki borde gå före Ljunggren. Att Molin fick så många chanser är ett kapitel för sig och känns redan uttjatat att prata om, med tanke på att han inte längre är kvar i klubben, men även där var matchningen märklig.

Jag kan förstå att man har stort tålamod med spelare, men tycker som sagt att det finns andra 'pojkar' som är mer förtjänta av istid än t.ex Djoos.
Kommentera

Enaranger:Kedjan med thuresson, scott och rödin är redan spräckt. Ollas har inte ersatt Rödin speciellt bra i den kedjan. Därför är det väl bäst att spricka i den tills vidare. Jag skulle gärna se att vi slängde om lite i kedjan.

Thuresson- Warg- scott

Mest för att pröva under tiden Rödin kommer vara borta.

Sweatt- Enterfeldt- Brodin

Granström - Larsson - Ollas

Harju- Nordqvist- Lindgren

Kommentera

tompap71: Kan kanske vara så att Scott funkar bättre som center när Rödin spelar? Han tar mycket av pucktransporten och Scott ser ut som han hellre vill in i trafiken. Tycker det blir tre lite för lika spelare i första nu och håller med den som skrev att det inte riktigt funkar med Ollas där. Skulle gärna se Scott och Sweatt i någon kedja nu när det ändå finns centrar att ta av...
Kommentera

tompap71:

Jag tror det även skulle vara relevant att jämföra Scotts produktion
med Rödin i laget och när Rödin varit skadad.
För det spelar säkert också in.

I de senaste matcherna som Rödin missat, har väl produktionen
från Scott varit rätt skral. Så Rödin är kanske inte bara en viktig
spelare för Brynäs, utan även för Scott.

Det skulle vara synd att spräcka kedjan med: Thuresson, Scott
och Rödin. För i sina bästa stunder har den varit väldigt lyckad.
Kommentera

tjugo8:

Ok, ber om ursäkt där, mina uppgifter var inte uppdaterade, enligt de så snittade Scott strax under 1p/match (4+9 på 14 matcher), sina först fem som center snittade han 1,6p (4+4 på 5 matcher)

Det var en rejäl ökning i snitt - då, men förlegad stats nu så...my bad.

Kommentera

Oavsett hur produktionen ser ut spelarna emellan så är det som man var rädd för innan säsongen började..att vi är ett lag fullt med brunkare..
Kommentera

tompap71:

Scott produktion per match

Första 15 (Nocke C de flesta)

0,4 + 0,67 = 1,07

Senaste 14

0,29 + 0,36 = 0,64

Hur menar du?

Kommentera

Levererar alltsomoftast tänkvärda reflexioner
Kommentera

tjugo8:

Möjligt att Warg är bättre center än Scott, det lär visa sig, men faktum när det gäller Scott är att hans produktion faktiskt ökade ganska rejält när han sattes som center mot när han lirade winger.

Kommentera

bradberry: Klart jag vet vad du menade. Bara lite konfunderad över varför du är så orolig, då Warg väl knappast har nån skadehistorik att tala om.
Känns som att alla skador har fått alla att se långvariga skadehistoriker i varje tänkbar värvning nu.
Warg bröt handleden och den är såvitt jag vet helt återställd.
Kunde ha förstått din oro ifall han haft kroniska problem med handlederna och därför tvingats vila 15-20 matcher per säsong under sin karriär.
Men nu handlar det väl bara om ett oturligt benbrott som vem som helst kan råka ut för, nåt jag faktiskt har väldigt svårt att bli orolig över.
Kommentera

tompap71:

Känns som vi kan glömma Nocke (komma i form, värvningen av Warg), vår SC chansade på 1:a centern o det ser ut som ett uselt beslut

Thure, Warg, Scott

Är inte nöjd m Scott som center. Tycker han är överkreativ, krånglar, o tänker för mkt o produktionen har gått ner på sistone. Vill se Warg som smart fältherre o två torpeder som går rakt in på mål (när gjorde Scott det senast?)

Rödin, Alex, Sweatt

Tycker bara Sweatt har fått till det riktigt tillsammans m Rödin (lika barn leka bäst). Måste få ut mer av Sweatt o kan vara därför nödvändigt att återförena dem. Är imponerad av Alex; smart, snabb, rejäl, bra tekare. Krävs en center m fart för att hänga med här

Ollas, Enterfeldt, Brodin

Också jobbiga att möta. Stör mig oerhört på Brodins odiciplinerade spel, hakningar o tappar i defensiven

Lindgren, Nordan, Harju

Left overs. Jobba sig uppåt o fylla de skador som kommer komma

Granis

(Basse)

Kommentera

Huge: "Obehagligt?"

Ja.

Helt riktigt! En DEL I OVANSTÅRNDE TEXT. Menar du på allvar att du inte listade ut vilken del?
Kommentera

bradberry: "Det är något i ovanstående text som känns obehagligt och bekant på samma gång...hm... Kan inte komma på vilken detalj det är..."

Obehagligt?
Att vi som texten säger får " en väldigt stabil tvåvägsspelare på den här nivån som tillför mycket attityd och får betraktas som en eminent breddvärvning - inte minst med tanke på den relativt höga lägstanivån." ?

Tvärtom, det känns snarare behagligt än obehagligt....

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Saxat från "Dragskott":

"Warg hämmades bland annat av skadebesvär i fjol och är alljämt en väldigt stabil tvåvägsspelare på den här nivån som tillför mycket attityd och får betraktas som en eminent breddvärvning - inte minst med tanke på den relativt höga lägstanivån."

Det är något i ovanstående text som känns obehagligt och bekant på samma gång...hm... Kan inte komma på vilken detalj det är...

Kommentera

Jo fel att döma redan nu... Klart man hoppas att Warg ska kunna bidra positivt. Bara han inte skadar sig!!!
Kommentera

Huge:  "blir viktig i slutspelet..." 

Du räknar med slutspel du.. ;-)

Kommentera

Peja: Känns riktigt bra, snyggt jobbat Sundlöv.
Vi får en klok och hårt jobbande center med bra storlek, vad vi behöver som ersättare för Nokelainen.
Sicken tur att det strulade med Thang, men bra sportchefer har ofta tur.... :-)
Som du är lite inne på: Warg verkar växa när det blir allvar, blir viktig i slutspelet.
Kommentera

munkas: fler SHL klubbar kan ha varit intresserade.
Kommentera

Bratwursten: Det krävdes sju svåra år med massor av skador innan det till slut dök upp ett nyförvärv. Det krävdes dock att han landade i knät på Sundlöv för att denne skulle få ändan ur vagnen. Tur också att inga andra shl-klubbar var intresserade, då hade det varit kört. Undra förresten vad han hade på g innan Warg kom ut ur garderoben. Det var nog en jäkla tur att vi slapp den jokern. 
Kommentera

mattiaskarlgren: Samtidigt kan man vrida och vända på statistik mycket. Tommy Sjödin hade -27 säsongen 04/05 och +20 säsongen 06/07. Det var ju inte så att Sjödda gick och blev mycket bättre med åren, även om han enligt egen utsago slutade äta godis för att kunna hålla sig i toppform.

Warg har i alla fall +1 på 16 VM-matcher ;)
Kommentera

Vi hoppades på Järn, det blev en skadeskjuten Warg 
Kommentera

Bättre än inget. Avvaktar ett par matcher åtminstone innan jag dömer.
Kommentera

Warg är en spelare jag alltid gillat, men samtidigt så är +/- ett starkt kort på hur spelaren i fråga fungerar i sin omgivning.

Vissa säger att man inte ska stirra sig blind på plus/minus. Bullshit säger jag.

Spelare som är bra ska kunna göra sin omgivning bra. Warg har uselt plus/minus. Detta måste han höja ordentligt.

Kommentera

bifhjärta:

Kontraktet bryts på torsdag, skatteproblematik...

Kommentera

bifhjärta:

Hans 3 sämsta var inte i ngn av de klubbarna...

Kommentera

bifhjärta:Sant, men killen har inte ens bra +/- i Skellefteå så..
Kommentera

tjugo8:Känns lovande... 
Kommentera

Linus Wickman: spel i Timrå och Rögle hjälper inte någon +/- statistik....
Kommentera

nja. Han får ett par chanser i min bok. Det är inte en katastrofvärvning på pappret. Kan bli bra med lite tur. Vi behöver någonting, lite nytt blod.
Kommentera

bifhjärta:härligt, verkligen ett nyförvärv som kommer locka folk ;)
Kommentera

Linus Wickman:

Vi smackar på slutspelet också så blir det -100 jämnt!

Kommentera

Linus Wickman: Han lirar på torsdag.
Kommentera

tjugo8:hans statisktik är inte lovande.. -89 i shl under sina år.. 
Kommentera

Linus Wickman:
Inte trög o omodern som Nordan får vi hoppas...
Bra att det kommer in folk dock, tror han har bra hockey-IQ

Imperiet – Var e vargen? - Remix 1995

Redigerad kommentar

Kommentera

Linus Wickman:Kontrakt resten av säsongen.. 
Kommentera

Warg är klar för brynäs...
Kommentera

Peja: Dr Frankenstein, släpar hem en massa lik och hoppas att dem ska komma till liv i Brynäs ;)
Kommentera

Huss: Jaså, vad har hänt under dessa två år då?
Har inte så stor koll på Warg och hur det gått.
Att konkurrensen från andra SHL-lag inte verkar vara så stor behöver inte säga mer än att de flesta kanske inte är i behov av förstärkningar. Speciellt med tanke på att många lag som gått dåligt redan förstärkt.
Kommentera

Värld* avd pinsamt... och det var menat som svar till Peja
Kommentera

Så är det ofta speciellt i idrottens värd där de som är i blickfånget och omskrivna får ta skiten för sådant som andra bär ansvar för.
Kommentera

« · 1603426 · »