Pettisbif: Håller med Huss om forwardsuppställningen. Backarna vill jag se så här:
Gunde - Bertil
Kilas - Jacobsson
Sunkan - Westlund
TJ har spelat med denna uppställning förut, jag vill se den igen.
Redigerad kommentar
Kahn:
Så här vill jag ha det,
Thure - Warg - Scott
Harju - Lindgren - Sweatt
Ollas - Nordquist - Larsson
Brodin - Enterfeldt - Granström
Gunde - Jacobsson
Lukas - Sunkan
Bertil - Djoos
Huss: Jag skulle vilja att dom vågade lite ;-)
Thuresson-Scott-Brodecki
Sweatt-Lindgren-Brodin
Harju-Enterfeldt-Ollas
Granström-Warg-Larsson
Nordan behöver vila lite ;-)
Linus Wickman: Skulle vilja se Scott på kanten igen också men Warg håller inte som förstecenter, prova så här istället:
Thuresson, Nordan, Scott
Sweatt, Enterfelt, Ollas
Harju, Warg, Brodin
Granström, Lindgren, Larsson
Linus Wickman:
Nu menade jag att det vore synd att spräcka den när Rödin är tillbaka.
För jag hoppas vi slipper börja skriva: om Rödin kommer tillbaka.
När det gäller den här säsongen.
Enaranger:Kedjan med thuresson, scott och rödin är redan spräckt. Ollas har inte ersatt Rödin speciellt bra i den kedjan. Därför är det väl bäst att spricka i den tills vidare. Jag skulle gärna se att vi slängde om lite i kedjan.
Thuresson- Warg- scott
Mest för att pröva under tiden Rödin kommer vara borta.
Sweatt- Enterfeldt- Brodin
Granström - Larsson - Ollas
Harju- Nordqvist- Lindgren
tjugo8:
Ok, ber om ursäkt där, mina uppgifter var inte uppdaterade, enligt de så snittade Scott strax under 1p/match (4+9 på 14 matcher), sina först fem som center snittade han 1,6p (4+4 på 5 matcher)
Det var en rejäl ökning i snitt - då, men förlegad stats nu så...my bad.
tompap71:
Scott produktion per match
Första 15 (Nocke C de flesta)
0,4 + 0,67 = 1,07
Senaste 14
0,29 + 0,36 = 0,64
Hur menar du?
tjugo8:
Möjligt att Warg är bättre center än Scott, det lär visa sig, men faktum när det gäller Scott är att hans produktion faktiskt ökade ganska rejält när han sattes som center mot när han lirade winger.
tompap71:
Känns som vi kan glömma Nocke (komma i form, värvningen av Warg), vår SC chansade på 1:a centern o det ser ut som ett uselt beslut
Thure, Warg, Scott
Är inte nöjd m Scott som center. Tycker han är överkreativ, krånglar, o tänker för mkt o produktionen har gått ner på sistone. Vill se Warg som smart fältherre o två torpeder som går rakt in på mål (när gjorde Scott det senast?)
Rödin, Alex, Sweatt
Tycker bara Sweatt har fått till det riktigt tillsammans m Rödin (lika barn leka bäst). Måste få ut mer av Sweatt o kan vara därför nödvändigt att återförena dem. Är imponerad av Alex; smart, snabb, rejäl, bra tekare. Krävs en center m fart för att hänga med här
Ollas, Enterfeldt, Brodin
Också jobbiga att möta. Stör mig oerhört på Brodins odiciplinerade spel, hakningar o tappar i defensiven
Lindgren, Nordan, Harju
Left overs. Jobba sig uppåt o fylla de skador som kommer komma
Granis
(Basse)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Saxat från "Dragskott":
"Warg hämmades bland annat av skadebesvär i fjol och är alljämt en väldigt stabil tvåvägsspelare på den här nivån som tillför mycket attityd och får betraktas som en eminent breddvärvning - inte minst med tanke på den relativt höga lägstanivån."
Det är något i ovanstående text som känns obehagligt och bekant på samma gång...hm... Kan inte komma på vilken detalj det är...
Huge: "blir viktig i slutspelet..."
Du räknar med slutspel du.. ;-)
Warg är en spelare jag alltid gillat, men samtidigt så är +/- ett starkt kort på hur spelaren i fråga fungerar i sin omgivning.
Vissa säger att man inte ska stirra sig blind på plus/minus. Bullshit säger jag.
Spelare som är bra ska kunna göra sin omgivning bra. Warg har uselt plus/minus. Detta måste han höja ordentligt.
Linus Wickman:
Vi smackar på slutspelet också så blir det -100 jämnt!
Linus Wickman:
Inte trög o omodern som Nordan får vi hoppas...
Bra att det kommer in folk dock, tror han har bra hockey-IQ
Imperiet – Var e vargen? - Remix 1995
Redigerad kommentar
munkas: Kilström är väl den av nyförvärven man är mest besviken på såhär långt (Nokke räknar jag inte och Sweatt hade jag inte jättestora förväntningar på)
Jag vet inte om jag vart för optimistisk men det kändes som att Lukas var nån nivå ifrån att vara en toppback i serien förra säsongen ?
Man kan inte skylla allt på att hans samarbete inte funkat med Jacobsson.