HappyX3, Tväst: Kan bara konstatera att Brynäs år på toppen de sista tio åren är mycket lätträknade. Om det är som ni säger, mest tillfälligheter som gjort att Brynäs halkat efter, kommer det förmodligen visa sej, kanske redan i år. Dröjer det längre finns risken att "tillfälligheterna" flyttar oss till en annan division.
Jämförelsen med Modo och Djurgården hoppas jag inte är relevant. Där har ni två föreningar som verkligen är på ett sluttande plan.
Jajjen:
Men Brynäs resultat de senaste åren måste ju bedömmas med den ekonomiska saneringen i minnet.... ingen garanterar att det gått bättre med x antal miljoner på kontot.... men nog är det väl lättare att locka till sig bra spelare med börsen välfylld?
"tillfälligheter"
Nja.... det vill jag väl inte kalla det.... men nog är det många små detaljer som skall stämma om det skall bli final till våren.
Jajjen:
Svårbedömda fakta det där..... jag tycker väl att det helt klart blivit bättre o bättre de senaste 10 åren, därmed inte sagt att allt är frid o fröjd för all framtid.
Jag tror inte Sundlövs buffert är större än att han måste hushålla med de medlen han har.
Jajjen:Sett till hur det sett ut de sista 8-10 åren så är det ju Guldet som är tillfälligheten. Ett par kvalseriebesök och sedan respass i kvarten där man knapp vunnit en match talar sitt tydliga språk.
Jag får känslan av att många här. och så även Sundlöv och Brynäs är nöjda med att spela ihögsta serien och har inga ambitioner på att vilja vara i toppen. Vad man äger utåt med målsättningar och så vidare är bara ord.
Ord utan handling är ju inget annat än ord.
Redigerad kommentar
EskilstunaLasse:
"Jag får känslan av att många här, och så även Sundlöv och Brynäs är nöjda med att spela ihögsta serien och har inga ambitioner på att vilja vara i toppen"
De här "8-10 åren" du refererar till och som du tycker laget har underpresterat.... med undantag för guldåret. Tycker du det spelar in att man samtidigt gick igenom ett ekonomiskt stålbad för att sanera en ekonomisk situation man ärvt av tidigare styrelser?
Nu kommer vissa börja yra om bortförklaringar i raljerande ton, men, JAG förstår inte hur man om o om igen diskuterar utfallet o totalt glömmer att nämna förutsättningarna.
Tväst: Ja ett stålbad från en ekonomisk situation som herr Sundlöv försatte oss i.
Men nu finns det pengar och har funnitsett tag men man kör fortfarande på sina halvchansningar när det gäller lagbygget. Resultatet vet vi redan.
Sedan kommer bortförklaringarna....
Treklövern1912:
Nej, inget mer än vad man läst på forumet...... blir spännande att se vad som händer i eftermiddag.
Onekligen lite udda att debutera i seriepremiären utan att ha gjort ett endaste byte i nån träningsmatch.
EskilstunaLasse:
"Resultatet vet vi redan"
Grattis.... hade jag vart i dina kläder hade jag satt en stor summa pengar hos svenska spel ;-)
Treklövern1912:
Ja verkligen, blir en utmaning att möta ett Leksand som "äntligen" är tillbaka i finrummet. Vem håller bäst koll på premiärnerverna?
Lätt blir det inte.... men äntligen börjar det! :-)
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
"operera mig å måndag"
Jag fick en liten meniskjustering gjord på IFK-kliniken i Göteborg häromdan.... när jag vaknade efter narkosen hänger världens vackraste matchtröja inramad på väggen. Tänk vilket mottagande, svårt att tänka sig nåt mer harmoniskt uppvaknande ;-)
Hoppas det går bra med din operation även om du inte får ett så fint uppvaknande!
Trepoängare är en bra rehabmetod :-)
70 Rodrigues:
Ge inte upp så lätt.... jag fick ju se Brynäströjan i Göteborg ;-)
1) Greg Scott, Brynäs1+7=8
2) Chad Kolarik, Linköping4+2=6
3) Ryan Gunderson, Brynäs1+5=6
4) Tim Wallace, Örebro4+1=5
5) Bill Sweatt, Brynäs3+2=5
tjugo8:
Satt just och kollade på samma sak, det är visserligen väldigt tidigt på säsongen än men nog känns det ändå som man får ge Sundlöv och värvningsgruppen ett litet erkännande för väl scoutade Nordamerikaner.
tompap71: Jo hittils är jag nöjd med både ScotJ och Sweatt, de har acklimerats sig snabbt i spel på stor is. Jag tror att de kan bara bli bättre och bättre.
Skulle inte bli häpen om Scott har gjort 45 poäng eller mer när säsongen är över.
Redigerad kommentar
Johan Norrström: Han är en playmaker som gärna får dra på sig Brynäströjan igen :-) Poäng kunde han också göra!!
Någon som vet hur statusen är på Granström?
Är det fortfarande i mitten på november som är
prognosen för när han ska kunna börja spela?
Enligt dom böter Riley Holzapfel måste betala för sin tackling på Fransson så tjänar han mellan 130-150.000 i månaden. Visst är det så att Greg Scott får runt 200.000 i månaden av Brynäs? www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article16868134.ab Vet inte riktigt hur många månader man får lön för under en säsong men oavsett så tjänar ändå Scott mer än av Holzapfel då gör. Sen vet man såklart inte hur det ligger till med sign on-bonusar och liknande. Sign on-bonusen/andra bonusar kan såklart vara inräknat i den summa AB har kommit fram till där. Å andra sidan är inte Holzapfels bonusar inräknat i den summan han tjänar heller.
Nu har ju Scott varit väldigt mycket bättre än Holzapfel men på pappret måste ändå Holzapfel varit mycket mer eftertraktad på marknaden efter en väldigt poängstark säsong i AHL. Så det skulle vara märkligt om Scott skulle tjäna mer i månaden än Holzapfel, i sådana fall skulle det ju vara svårt att kalla Scott för ett "fynd".
Ibland önskar man verkligen öppna löner i SHL.
Sundlöv kan väl för engångs skull skull göra sig av med spelare som inte presterar.
Gör en bytes affär med luleå, Sundh till BIF och dem får ta valfri forward.
Jajjen:
Nu är ju inte Brynäs ensamma om att underprestera året efter guldet togs, dessutom finns det ju några olyckliga omständigheter runt förra säsongens genomklappning. Tycker nog det är lite tidigt att påstå att Brynäs skulle ha försatt chansen att etablera sig i toppen.
När det i stort sett är regel att lagen dräneras på talanger varje år blir det mer o mer ett vågspel att bedömma vilken trupp man har från år till år.
Att man missar nåt år eller två tror jag tyvärr man får ha överseende med. Som jag ser det är det väldigt svårt och framför allt dyrt att gardera sig för varje scenario.