Redigerad kommentar
Huge: Tycker att försvarsspelet har fungerat sämre ju fler matcher man har spelat. Man hjälper inte varann som man gjorde i början och vinner inte heller närkamper lika mycket som tidigare. Laget har sett ut att ha tunga ben. Man har också hamnat i situationer att 3 man har bökat vid sargen mot 2 -3 motståndare. Backarna har glömt bort motståndarna framför det egna målet många gånger om.
Det fumlas med passningar i egen zon och första passet är oftast för sent. Allt detta grundar sig på osäkerhet. Vad beror osäkerheten på ? Trötthet, nervösitet, avsaknad av trygghet i grundspel ??
Motståndarna har kommit på att när man sätter tryck på våra backar så får dom övertaget eftersom det som jag skrev ovan inte fungerar.
Huge: Även en läktarcoach måste ju kunna bedöma spelkvaliten, inte bara resultatet.
De fem senaste matcherna har spelet sett bedrövligt ut, med korta undantag. Framförallt spelet i egen zon ger vibbar från vårens katastrofspel. Med ett lag som på pappret ser tveksamt ut ger det inga positiva känslor.
Jajjen:
Vi är kvar på plats 10 i skott mot eget mål
Ledarna luleå har ca 25% färre skott mot eget mål
Huge:"Har ändå kunnat skönja en förbättring i dom senaste 2
uddamålsförlusterna där vi mkt väl hade kunnat få med oss poäng via starka slutforceringar"
*asg*
foppa78:
Såg precis Skellefteås målis tappa en puck som Rahm aaalltid gör..... Färjestad gjorde mål på returen.... förstår inte riktigt..... Karlsson, det är väl han som är så bra???
70 Rodrigues:
Jag vill inte komplisera det för mycket, nöjer mig med de två senaste matcherna..... tre mål mot ett taggat Frölunda.... likaså tre mot ett Modo på uppgång. Vilka av dessa mål har Rahm släppt in på ett sådant sätt att han förtjänar den totala sågningen som alla "experter" på forumet påstår?
Huge: Jag minns matchen mot FBK i Karlstad (på plats). Vi var ganska så tama i första, andra mycket bättre och tredje helt suveräna. Tycker att det var där i första och andra som de första tecknen på mindre bra försvarsspel dök. Men på något underligt sätt vände vi matchen i tredje. Det var inte bara att vi spelade bra utan det var också FBK som föll ihop som ett korthus.
Får vi till spelet som i den tredje perioden i Karlstad så borde vi ligga högre upp i serien. Återstår bara det lilla om.
Redigerad kommentar
Treklövern1912:
Ja, det hoppas väl de flesta som följer det här forumet.... SAIK är ju ett svårt lag för de flesta att möta, så enkelt blir det knappast. Men, både Frölunda o FBk slog dom..... kanske nån slag mättnad hos mästarna trots allt?
Jag har ivf svårt att tro att Brynäs skulle va så totalt under isen som många anser..... Ett frenetiskt kämpande Örebro.... ett mycket motiverat o revanchsuget Växjö..... Frölunda på uppgång, i Kålleseum.... ett Modo med importer som egentligen är ganska bra..... njaa, vad skall man säga.
Defensiven behöver stramas åt..... andra målet mot Modo var inte kul att bevittna, visserligen hade Modoiterna en del hjälp av de randiga.... men det målet kom av ett väldigt tafatt agerande.
Robin Rahm sågas av de flesta som kan hitta bokstäverna på ett tangentbord..... men, är han verkligen SÅ kass???
Tväst: Tycker att Rahm har blivit betydligt bättre än ifjol. Man kan inte lasta förlusten senast på honom.
Som jag skrev tidigare så måste försvaret tätas till och sedan bygga därifrån. Redan på våren lades spelet om till mer defensivt när det krisade ordentligt. Vi lyckades bra med det i de fem sex sista matcherna före slutspelet.
Innan självförtroendet hinner bottna bör tränarna fundera på vårens lilla vändning. Sedan hade vi "oturen" att möta SAIK i slutspelet.
Rodrigo:
Honken är riktigt bra när han får vila mellan insatserna..... tycker även att Rahm duger bra som backup. Lite tightare defensiv o att man sätter chanserna som skapas så finns alla möjligheter att det blir bra..... ivf så länge de flesta är hela..... skador på nyckelspelare drabbar de flesta lag hårt.
Treklövern1912:
Många på forumet är väldigt säkra i sina profetior, de flesta av oss vanliga soffanalytiker för ju nöja oss med gissningar och aningar. Jag minns mycket tydligt åsikterna när Brynäs värvade Svedberg, han som inte ens platsade i Modo.
Än har jag inte gett upp hoppet om att Robin blir en stabil målis..... men han måste få lite hjälp av utespelarna oxå.
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Jag har svårt att hänga med i uppfattningar som så ofta beskrivs som svart eller vitt...... visst, alla begår en äkta totalmiss ibland, även den bäste.
MEN.... jag saknar inlevelsen och förmågan att kommentera när nåt är bra.... När en Brynäsare (i synnerhet vissa Brynäsare) gör nåt som kan likna en mindre bra aktion missas det ALDRIG att med en hånande ton avfärda den olycklige.... en mycket tråkig verklighet tycker jag.
BRYNÄS4EVER NR1:
Vilka av de tre mot Frölunda och de tre mot Modo skulle Rahm tagit tycker du?
Det är lite grann som "Kejsarens nya kläder"..... när tillräckligt många bestämt sig för att vi har världens sämsta målvakt..... så ser dom bara resultatet, inte hur det har uppstått.
munkas:Det är bara en sak som TJ saknar för att vara en bra tränare.
Silfverberg.
;-)