1150x200-brynasbanner.jpg

Lagbygget 2013/2014

« · 1597433 · » Till forumet

Sv: Lagbygget 2013/2014

HappyX3: känslan är att de försöker mygla till sig 1a valet 2015 ;)

ungefär som Pittsburgh gjorde 2005 :P

Kommentera

Går sådär för Lindbäck med...

Redigerad kommentar

Kommentera

HappyX3: Tråkigt att både Lindbäck och Markström har misslyckats när dom fått chansen. Nästan så att Eddie Läck är den BIF-målis det går bäst för i NHL just nu... det trodde man inte! Synd att Svedberg inte fick prova på att vara backup denna säsong och möjligtvis stå ett par matcher. Men det kommer nog.
Kommentera

Rodrigo: Markström och Lindbäck nästa år, JJ lånas ut och tas tillbaka vid skador... Då har vi det välbeställt på positionen... ;)
Kommentera

DavyDjoos: Men Markström är ju ett såll och Lindbäck inte långt före.
Statsen ljuger aldrig, har jag läst någonstans!! ;-) 
Kommentera

Rodrigo: Har du sett nån match med Panthers? Dom har inget anfall dom har inget försvar dom har inget PP eller PK, dom har inte ens spel ide eller ens en vision hur saker ska vara. Plus att varken Clemmens eller Thomas har imponerat. Senaste matchen mot Ottawa som gjorde en  sina sämsta matcher ändå var Panthers chanslösa.Så simmade Thomas mer än en badanka släppte returer värre än Rahm gjorde förra året. Enda sättet för Panthers är att följande Flytta laget från Florida då det är halv tomt. Byt ägare, Byt ut GM fortsätt att byta ut hela staben från H-coach till scouter. Detta Panthers är det sämsta som varit i NHL på väldigt länge. Lovar dig att Providance, Texas, Oklahoma, osv skulle slå dom. fyfan vilken skit klubb. Jo jag sågar Panthers vid fotknölarna!!!
Kommentera

sen angående Lindbäck så har Bishop verkligen stått på huvudet i sina matcher och i normala fall är Bishop en minst lika bra målvakt så det är upp till Lindbäck att hitta tillbaka. Men han har iallfall ett lag som kan göra nått annat än att lägga sig på rygg och låta målvakter göra allt. Men han lär ta chansen att göra ett bra jobb som nr 2 annars blir han nog inte kvar!!
Kommentera

Roger Ramkvist: Tyvärr ja. Dom har ett par framtidsnamn iallafall så kommer nog se bättre ut i framtiden. Kommer få ett högt draft-val pga denna usla säsong med.

Apropå skitklubbar... Sabres. Kul att Johan Larsson får så mycket speltid men hade han lirat i ett bättre lag hade han spelat i AHL just nu.
Kommentera

Rodrigo:

jeppp så är det ibland är det bra att spela i ett skit lag. Tex du behöver inte vara vidare bra back för att spela i oilers heller. Men som målvakt att spela i ett skit lag som Panthers kan knäcka den bästa, och dit räknar jag inte ens Markström. Men att ta in en helt match-otränad Thomas och utse han till 1mv innan säsongen ska precis börja redan där grävde dom sin grav. Ibland undrar man vilka klåpare som är ledare för NHL Lag.

Kommentera

Jag var in på EP och tittade på Team Usa:s trupp till några landskamper som spelats under hösten. Enbart spelare från europa. På backsidan var det några spelare från finskaligan, tyskaligan, KHL samt italienskaligan(!). Men ingen Gunderson, bra iof så slipper han bli skadad, men är han verkligen så bortglömnd här uppe i Sverige? Eller går dom på hur spelaren var när han spelade i nordamerika senast?

Redigerad kommentar

Kommentera

KulaShaker: såll i Nhl kan dominera i SHL.
Kommentera

Roger Ramkvist: Jag vet inte varför jag tänker på Greiss.
Kommentera

http://www.hockeysverige.se/article/14867527/han-ar-orebros-dromvarvning Låt inte detta bli Örebros drömvärvning Sundlöv. Öppna plånkan nu.
Kommentera

TobiasR: Ingen idé att ens få några förhoppningar. Jag skulle gissa på att det blir Färjestad. Ska nog till mycket för att det blir någon mer värvning (av rang, inte typ en Styrman) i år. Tror knappast det ens skulle bli något om Gunderson skulle bli långtidsskadad. Mycket pengar gick nog åt på Nokelainen också, tyvärr.
Kommentera

Rodrigo: Nä, Sundlöv har ju redan deklarerat att det inte blir några förstärkningar i nuläget. Det krävdes fler skador tydligen.

Vi ska nog mest hålla oss till att läsa och hoppas på olika läkarrapporter.

Kommentera

Carl Lejonkräk: mmm när jag tänker efter riktigt ordentligt så tror jag fan i mej att du har rätt!
Kommentera

Stor o tuff, något vi saknat lääänge :-)
Kommentera

70 Rodrigues: En afrikansk grovjobbare med tveksamt rykte.
Precis vad vi behöver, en ny Likit.....
Kommentera

Huge: Hur tänkte du nu? En dopingavstängd sopa till målvakt gick tydligen jävligt bra att ta till Brynäs. Var det hälften afrikan eller det dåliga ryktet som fick dig att skriva något så jävla korkat?

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Ditt eviga namedroppande av spelare så fort du ser nåt på nån sajt blir ju bara fånigt, det var så jag tänkte.
Om du åtminstone hade länkat till nån stor ledig back så hade jag till viss del kunnat förstå din poäng.
Vi har just bränt pengar på både Rahm och Starkbaum, vi är knappast i behov av ännu en grinder som du länkar till.
När det gällde Rahm så var vi åtminstone i behov av en andremålvakt, att det sen inte blev som man tänkt sig är en annan diskussion.
Att jag skrev "afrikan" är väl isf inte konstigare än när du och din E-tunakompis tjatar om CZ och hans polska anknytning.
Kommentera

Huge:

Salo smsade mig precis han är klar för Leksand ;)

Kommentera

70 Rodrigues: "Var det hälften afrikan eller det dåliga ryktet som fick dig att skriva något så jävla korkat?"

Både och.
Han är född i Afrika och är således afrikan, men naturaliserad kanadensare.
Sen har han de facto dåligt rykte, se länk nedan.

Kalla fakta min vän, även om du tycker att det låter korkat.
Jag tycker det är mer korkat att lobba för att vi ska värva ännu en grinder som dessutom har dåligt rykte, när vi inte behöver vare sig det ena eller det andra.
Kommentera

Huge: Du noterade inte smileyn va?
Kommentera

70 Rodrigues: Finns ingen smiley i inlägget där du tyckte att jag skrev korkat.
Men om du menar ditt inlägg där du säger att vi sen länge saknat en stor och tuff spelare så finns det en smiley.
Du var alltså ironisk och vill egentligen inte ha en stor och tuff forward?
Eller hur ska jag tolka dig?
Kommentera

mattias - 74: ah, har ni skrivit ett Rahm-avtal?
Kommentera

Huge: Jag vill ha en stor tuff forward men en smart stor och tuff forward. Vi saknar tuffhet i laget.
Kommentera

Huge: 70 Rodrigues ställer dig denna fråga "Var det hälften afrikan eller det dåliga ryktet som fick dig att skriva något så jävla korkat?"

Du svarar: Både och. Han är född i Afrika och är således afrikan, men naturaliserad kanadensare.

Huge du äcklar mig något enormt och gör mig djävligt förbannad nu. Läs en gång till vad du spyr ut dig. Ren rasism.

Så bara för att han är från Afrika så kan man inte värva honom.
Själv har jag Afrikansk blod i mig, men du hade inte haft en chans i hockey mot mig. Du har inte chans i någon sport (även golf). Bridge kan jag sträcka mig till (det är väll det ända som du förstår dig på) 

Kommentera

Känns som om vi behöver lite matcher att diskutera härinne.. Så fort vi har ett uppehåll kommer diskussionerna ofta på villovägar. Med samma personer inblandade..

Ang målvaktsvalet. Har verkligen Hudacek bevisat så mycket? Han inledde väl relativt fladdrigt i Frölunda men avslutade ruskigt starkt. Han fick KHL kontrakt men fick stå en enda math innan han blir utlöst från kontraktet. Ett 3-års kontrakt med honom kanske hade varit lite väl vågat? Men om ryktet stämmer att Brynäs hade förberett ett 3-års kontrakt men valde sedan Starky så funderar man ju vad som kan ha leget bakom det. Kanske är det någon av våra målvakter i nordamerika som avviserat att denna kan tänka sig att flytta hem till nästa säsong?

Kommentera

Zzz: Svedbergs kontrakt går ut, men har svårt att se något annat än att han skulle stanna i Nordamerika. Sen så går Nihlstorps och Anders Nilssons kontrakt ut. Det är dom enda svenskarna AHL-målvakterna just nu med utgående kontrakt. Anders Nilsson har en för stark koppling till Luleå för att jag ska tro att han hamnar någon annanstans.

Lindbäcks kontrakt går ut men finns nog ingen chans i världen att han ger upp och drar hem.

Kommentera

Rodrigo: Det var mer en spekulation från min sida. Men om ryktet stämmer att Brynäs förberedde ett 3-års kontrakt till Hudacek så låter det märkligt att man gör helt om och plockar in Starkbaum för resten av säsongen utan att ha en långsiktig strategi. Starkbaum har ju varit ledig i ett halvår så varför kom ens Hudacek in i bilden?
Kommentera

Zzz: Skulle vara riktigt spännande att få veta! Men ja, Hudacek kanske krävde ett längre kontrakt och Starkbaums fall behövde man bara ta över Modos kontrakt som sträcker sig över denna säsongen. Man får dock iallafall anta att dom har planer på att värva en målvakt till nästa säsong. Om man inte skulle förlänga med BÅDE Starkbaum och Honken.

Kommentera

Att få Svedberg eller Lindbäck nästa säsong skulle ju dock vara helt magiskt... om man får drömma lite.
Kommentera

Målvaktsteori:

Innan denna säsong stod Jacob Markström utan kontrakt med Florida han kände att det var dax att han fick envägskontrakt och att klubben började tro på honom. Han blev lovad chansen att bli förstemålvakt och Florida sa att man skulle satsa på Markström så han signade då ett kontrakt på två år. Första året är en tvåvägskontrakt och andra året kommer bli ett envägskontrakt. Alla är glada och nöjda.  MEN några dagar innan NHL premiären värvar Florida Tim Thomas en målvakt som knappasts får anses vara en två och med Clemense i truppen (han och Thomas har båda envägs-kontrakt) visade man ganska tydligt att Markström inte var deras första val. Visst han fick chansen men att få "chansen" när man är stressad och tvingad att prestera eller att få chansen när någon tror på en är stor skillnad. Denna säsong har inte gått så bra för Markström (eller Thomas eller Clemense heller för den delen) mycket beror dock på att laget suger..

Eftersom Markström inte övertygat och Thomas och Clemense har envägskontrakt är det ganska lätt att skicka honom till AHL. Markström har sagt att han är less på AHL så kan mycket väl tänkas som så att han snackat med sin agent att ta kontakt med Sundlöv.  För kan ju vara så att han känner sig sviken av Florida att han kört fast och att han nästa säsong vill komma hem till Brynäs, få mycket speltid, hitta formen spela av kontraktet.

Detta gör att han efter en säsong i Brynäs (som vi hoppas kommer sluta i succé) kommer att kunna välja mellan olika anbud i NHL vilket borde ge han en bättre chans att hitta ett lag där han får utvecklas till den supermålis många trodde han skulle bli. 

Sen är det säkert så att kontakten med Brynäs bara finns där utifall och mycket kan hända på vägen, men finns chansen att locka hem Markström SKA Brynäs ta den chansen och således är ett säsongen-ut kontrakt med Starky bra.

*mina spekulationer!* 

Kommentera

HappyX3 och resten:

Ibland händer det att Sundlöv och c:o liksom alla vi andra faktiskt kan ändra sitt beslut eller tänka om utan att det ska vara något konstigt med det. Livet är inte bara svart eller vitt.

Kommentera

Wesley: Klokt! Dessutom kan förutsättningar förändras med tiden som gör att nya beslut måste tas. Som du sa, allt är inte svart eller vitt.
Kommentera

Mittzon: Nä allt är svart vitt och gult!! (Brynäs färger!!).

Har helt ärligt undrat under en längre tid varför rött är förknippat med brynäs? vi hade röda tröjor på 90 talet och gul röda axlar har vi alltid haft. Men Rött är ju inte med i loggan?=)

Undrar helt seriöst, inga spydiga kommentarer tack!  
Kommentera

HappyX3: Flaggan är ju gul svart och röd.
Kommentera

HappyX3: Hur ser ett Gevalia kaffe paket ut? Där har du svaret.
Kommentera

70 Rodrigues: "Jag vill ha en stor tuff forward men en smart stor och tuff forward. Vi saknar tuffhet i laget."

Med Granas återkomst, tror du inte vi fyller grinderkontot? Ollas, Brodin och Grana (samt Enterfelt för det mesta) borde räcka. Är det inte bättre med en ersättare till Nokke eller Nordan (som alla bara förväntar sig skall gå sönder närsomhelst)?

Kommentera

Huss: Att Nokke måste ersättas goes without saying.
Kommentera

70 Rodrigues:Jo, man skulle ju kunna tycka det.
Ponera att hela laget är helt, var skulle du stoppa in en grinder i denna uppställning:

Scott, Nokelainen, Thuresson
Rödin, Enterfelt, Sweatt
Harju, Nordqvist, Lauritzen
Brodin, Granström, Ollas

Kommentera

Huss: Att hela laget skulle vara helt är en utopi, men jag hade förväntat mig mycket mer av tex Brodin.
Kommentera

Huss: Givetvis så gör Brodin mål då jag kritiserat honom :-) Har missat början av matchen, har en magsjuk 3-åring här hemma. Hur har det sett ut?
Kommentera

70 Rodrigues: helt perfekt! Vm-guld, vm-guld, vm-guuld!

Plottrigt utan en direkt plan. Som vanligt avbrutna uppspel med baklängesåkning utan fart. De gräver i hörnen så man tror man tittar på sedinarna -99 fast utan talang....
Kommentera

brynäs08: Klasskillnad i arbete och kreativitet!

Brynäs hittar inga passnings och åkvägar. Två luleåspelare på varje Brynäsare ständigt

Kommentera

KulaShaker: Vi har ju fortfarande skador, får skylla på det ;-)
Kommentera

Hafsigt även från Luleå. 19-12 i tek till Luleå är ju ett problem, det betyder att Luleå ofta tar tag i pucken vid fasta situationer, både i anfalls- och försvarszon.
Kommentera

Marginellt bättre period men alldeles för tamt. Skapar en bra chans i andra och avslutar med ett hyfsat men ineffektivt PP.

Långt mellan spelarna och dåliga förstapass, ofta i form av sarg ut gör det lätt för Luleå att återvinna pucken.

Trots det har vi fortfarande chansen men nu måste vi in och bli lite smutsiga om näsan framför båda målen.
Kommentera

Vi måste förstärka i försvaret, får inte vara så här jävla uselt :-( Undrar vad Sundlöv gör??
Kommentera

« · 1597433 · »