Brynäs IF

726953 inlägg · 7960 ämnen

Laget mot Frölunda

« · 1180697 · » Till forumet

Sv: Laget mot Frölunda
Peja: nja,lika där kanske. Men det va bra fart på Molin sista 10.
Kommentera

Storhonken: Vad har hänt med Granis överhuvudtaget? Hans spel är långt ifrån den nivå han höll förra säsongen, kan det vara så att värvningen av Nordquist satt sig på hans självförtroende och att han redan nu oroar sig för att få ta ytterligare ett steg neråt i hirearkin bland centrar. Tycker för övrigt att när Nordan blir spelklar så bör Granis sättas som powerforward med honom och Kahnberg, kanske bör den förändringen göras redan nu med annan center.
Kommentera

Storhonken: Ja, men om Jonsson gjorde tre bra saker i offensiven så gjorde han ju tre fler än t.ex Molin.
Kommentera

tompap71: Håller med till 100%,Kahnberg måste ju in i pp istället för Hansen.Men vad har hänt med Granis tekningar?Han vann ju inte någon igår.
Kommentera

Storhonken: Nåja, riktigt så dålig var väl inte LJ, såg minst 4-5 bra saker av han ;) Något jag däremot tycker man bör ifrågasätta är varför man ställer Hansen på blå i PP, till råga på allt ett PP tillsammans med Dackell. Två bra defensivspelare. Reagerade på det redan mot Skellefteå, tycker man borde byta ut Hansen mot Kahnberg som ju har en grym bössa.
Kommentera

Peja: Varför spela Molin sista 2?Därför att han va riktigt bra sista 10!Och Jonsson denna överbetalda jävla innebandyspelare.Han gör 3bra saker på en match o 47dåliga o det tycker peja är bra för en förstaback.
Kommentera

Jag tycker att Czarnecki coachade helt fel mot Frölunda.

Kahnberg skapade målchans i typ varje byte han spelade i tredje perioden - varför matchades han inte hårdare?! Helt obegripligt.

Molin gjorde en helt värdelös match offensivt och förlorade precis varenda jävla sargduell som han var involverad i. Hur kan Czarnecki kasta in honom när laget jagar kvittering med två minuter kvar av matchen?

Varför bänkades Bertilsson? Han var väl inte skadad? Han var ju näst bästa back ikväll efter Lars Jonsson. Vad tror Czarnecki att Sundqvist, Nolander etc tillför som inte Bertilsson gör?

Tycker för övrigt att Jonsson var mycket bra. Målet var ju helt och hållet hans, och givetvis borde Molin ha förvaltat friläget som Jonsson serverade honom på ett bättre sätt än vad han gjorde.

Jonsson har varit direkt inblandad i 2/3 av Brynäs mål, men här inne får man väl fortfarande inte berömma honom ett dugg? Här får man bara berömma spetskompetens såsom Hermansson defensiva spel och Molins skridskoåkning som var imponerande för 10 år sedan.

Hur som helst, tycker att Brynäs gjorde en bra match och borde ha vunnit, trots Czarneckis (delvis) bristfälliga coachininsats. Med mer flyt hade Brynäs vunnit denna match.

Vill även berömma Somervuori som fortsätter att hela tiden försöka trots att marginalerna uppenbarligen inte är på hans sida för tillfället.
Kommentera

I min värld är det helt enkelt för dåligt att göra ett mål på hemmaplan, och då vet jag hur matchbilden varit, men det skiter jag i. Det är inte godkänt om man inte kan göra mål. Vi kan förlora 55 matcher, även om vi har spelet, och pressar om vi så inte kan göra mål. Går inte att leva på väl genomförda matcher hela tiden.

Längtar efter Nordqvist så att jag dör...
Kommentera

I min värld är det helt enkelt för dåligt att göra ett mål på hemmaplan, och då vet jag hur matchbilden varit, men det skiter jag i. Det är inte godkänt om man inte kan göra mål. Vi kan förlora 55 matcher, även om vi har spelet, och pressar om vi så inte kan göra mål. Går inte att leva på väl genomförda matcher hela tiden.

Längtar efter Nordqvist så att jag dör...
Kommentera

Partyjack: Håller med i allt du skriver! Lite effektivare i avsluten så skulle vi inte sitta här med 1 poäng på tre matcher, det är jag övertygad om. Med centimetrarna på vår sida hade vi haft minst två mål till idag (Eeros två skott i ramen).

Defensiven är stabil, trots att det ser ut som det gör. Det är ett mysterium, men så är det.

Slutspel kommer det bli, jag vägrar att tro något annat!
Kommentera

bradberry: "-Domaren- sanslöst petig...åt båda håll..."

Vinnerborg+visselpipa.. Vad hade du väntat dig?
Kommentera

MarcusElving: Tycker väl ändå att det är mer positivt än negativt att vi är förbannat nära poäng trots att vi spelar kasst!? :)
Sen är det förvisso frustrerande, det har du rätt i.

Hur kan ett försvarsspel kännas så förbannade stabilt, men ändå se så våldsamt virrigt ut?

Tycker det är hönsgård konstant där nere, men ändå kan jag inte direkt minnas många jättelägen för Frölunda.

Få lite fart på målskyttet nu så kommer detta bli bra, sista perioden var ett bevis på att det finns massor av offensiv ishockey i det här laget!
Kommentera

GävleLasse: ok,en av de minst dåliga absolut.
Suger som sagt att lag kan få 3p på 2 gjorda mål i LA.Men vi spelar
alldeles för omständigt hela tiden,dåliga passningar o dåliga
motagningar o ingen jävlar anamma!
Kommentera

Storhonken: En av de minst dåliga menar du ;)

Nej skämt å sido. 1-2 får ses som ett OK resultat ändå med tanke på motståndet. Men nog kan man kräva att ett lag skall behöva göra fler mål än två för att kunna åka hem från LA med tre pinnar...
Kommentera

bradberry: Vet inte vilken match du såg ikväll men Hietanen
va en av dom bästa ikväll!
Kommentera

Godnatt mina barn
Kommentera

Nu är det bara att TOKBOKA! 50 spänn för alla platser.. det är det värt! :D
Kommentera

sylf: Aha spelarna. Ja dom är det fel på =P
Kommentera

MarcusElving: Tyvärr finns det gott om exempel på både bättre och sämre spelare än Somervuori och Kahnberg som underpresterat i Brynäs de senaste säsongerna.

Jag tror att Brynäs måste börja analysera genomförd verksamhet för att kunna åtgärda systemfel. Om det fungerar så i all annan verksamhet, varför skulle det inte vara så i en idrottsförening?
Kommentera

Random: Ja, spelarna.
Kommentera

sylf: Är det något fel på isen nu också?
Kommentera

mattiaskarlgren: Läget är redan för jävligt, bara att titta hur det ser ut på isen.
Kommentera

Brynäs firar 50 år i högsta serien, 50 spänn för alla platser i arenan nästa hemmamatch!

Kahnberg, Somervuori (två skott i virket), Sandin och Bertilsson bra idag..
Kanonbra sista period, Brynäs KAN spela offensivt.

Annars var det inte så mycket att hurra över. Det som är mest frustrerande är att vi är förbannat nära poäng trots att vi spelar kasst.

Jaja, kämpa vidare. Somervuori kommer börja måla, var så säker. Han hade som sagt stolpe ut idag. Kahnberg kommer bli nyttig, han måste jobba lika hårt som idag bara och inte slöa till.

PP måste bli bättre, det skjuts för lite. Släng in puckar på mål bara, man måste inte lira så jävla mycket...
Kommentera

Huge: Har inte sett en enda match iår (på grund av att innebandyträningarna krockar med varenda match tyvärr)..
Men jag tycker att dina värderingar låter sunda sett till att jag ej sett matchen.

Det måste lossna på torsdag, annars är läget för jävligt!
Kommentera

Huge: Ett riktigt fan ska aldrig vara nöjd.. tänk om alla var som du, då hade vi spelat allsvenskan för länge sedan.. Brynäs ska vara tacksamma för sina krävande fans.. För att en gång få oss framgångsrika igen.. Om 20 år..
Kommentera

mattiaskarlgren: Mitt råd till dig är att inte fråga :P
Kommentera

Random: Vi har haft Ungrare i laget, även jagat en Thailändare......
Kommentera

Behöver man fråga hur en sån som Herman skötte sig idag? Fortfarande lika tafatt?
Kommentera

sylf: Han är finne!
Kommentera

Random: Säg inget till Sunklöv om Yllikotta, han kan få för sig nåt. Är bara snubben bra för gruppdynamiken så har han en plats!
Kommentera

AVGÅ: Nä, jag ursäktar inte en okunnig dagisanalytiker som du och Gurra.
Det får nån annan göra...
Kommentera

Jag känner en kille som heter Joakim Yllikotta eller nått =P Han är ganska snabb och har ett hyffsat skott. Är det någon ni är intresserade av?
Kommentera

Huge: Skiter i hur bra vi varit. Man får så vitt jag vet inga poäng för väl genomförd match och uddamåls-förluster heller.? eller är jag fel ute?
Och vi har en coach som matchar fel spelare allt som oftast i mitt tycke..
Kommentera

Huge: Ursäkta en okunnig, men har du inte postat din analys under fel topic? Här avhandlar vi matchen mellan Brynäs - Frölunda i Gävle tidigare i kväll.
Kommentera

Jajjen: "I november får vi äntligen en riktig elitseriecenter."

Jaha, det har jag inte sett något om. Undrar vem det blir?
Kommentera

AVGÅ:

VAD HAR HÄNT MED GRANIS?!?!?!VARFÖR SPELAR MAN MED HANSEN HELA FUCKING TIDEN?!?! MOLIN HAR DEN SÄMSTA NÄRKAMPS SPELET SOM FINNS!!!
MARKAN VAD GJORDE DU VID 2-0 MÅLET?!?!
TREDJE RAKA FÖRLUSTEN PÅ TORSDAG VAR SÅ SÄKRA MEDGÅNGS SUPPORTRAR!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Gurra88: Ja, i stort sett är jag klart nöjd med dagens insats.
Vi möter ett betydligt tuffare motstånd än tidigare och hänger bra med i första. Det enda som skiljer lagen åt är väl egentligen att dom gör ett mål, där Markan ser ut att vara skymd på Hedmans skott.
Sen blir vi lite för passiva i andra och dom tar över matchen, med hjälp av ett par utvisningar. Men trots att dom skapar en del så är det ett riktigt skitmål som resulterar. Ser ut som ett hopslag mellan Andersson och Jonsson där pucken till sist hoppar över Markans klubba.
Tungt i det läget och inget tydde på att vi skulle komma tillbaka.
Men så får vi lite retroaktiv utdelning i början på sista när Dackell stöter in 1-2 och sen är det vår match resten av perioden.
Men som jag sa innan match: det gäller att spela på 100% i varje byte i 60 minuter. Idag nådde vi väl bara upp till den nivån i knappt halva matchen, som det kändes.
Och ett lag som inte jobba stenhårt brukar heller inte ha marginalerna med sig. Somervuori hade väl ett par i virket plus en hel andra riktigt vassa avslut.
Dessutom ska man inte glömma bort en speciell person: Honken.
Släkten är värst och idag var han mer eller mindre felfri.

Nä, fortsätter vi bara som i sista perioden så lossnar det snart, kanske redan på torsdag.
Ingen skam att förlora mot en guldkandidat som dessutom gör en bra match,frånsett sista perioden då deras passivitet i kombination med vår egen aggressivitet gör att vi ändå får chansen på poäng.
Synd bara att vi inte lyckades peta in kvitteringen, för det var vi värda.
Kommentera

Gurra88: Skiter björnen i skogen?
Kommentera

Gurra88:

Självklart saknar man en sån som Widing,men det känns rätt menlöst o sitta och sakna ngn som inte vill spela med oss längre.
Tror nog Eero ska kunna stänka en 15-20 baljor denna säsong,det såg riktigt bra ut idag,nästa match hoppas vi på ribba/stolpe in istället för ut.

Andersén någon?Var det axeln?
Kommentera

Nu väntar vi bara på att Huge loggar in.. Han är förhoppningsvis nöjd med matchen.

.
Kommentera

Anders Berg: Sett över den senaste perioden snittar vi 1 mål per period.
Kommentera

Någon som saknar Widing? Skiter i att han inte va hundra i defensiven, det ser lika illa ut nu också.. skillnaden att vi inte gör mål...
Kommentera

Jajjen: Oj, nu var det svårt. En match är 60 minuter lång. Vanlig timme, sådan vi räknar med här på jorden du vet. Brynäs gör i snitt 1 mål per sådan timme - 60 minuter - per match om du så vill.
Kommentera

Anders Berg: Beror på hur lång timmen är.
Kommentera

Jajjen: Tycker du att det är bra att göra 1 mål per timme - i ishockey?
Kommentera

Lite intryck från kvällen:

+
Somervuori- börjar skjuta in sig...
Dackell- visade när det brändes...
Matchepilogen- jodå, visst höjde man sig offensivt i tredje. Inte bara för att motståndaren gick på defensiv...

-
Domaren- sanslöst petig...åt båda håll...
Markan- endast "Godkänd" ikväll...
Hiettanen- tappat allt...?
Granström- en skugga av sitt forna jag...
Mellanrondsfrossa- åter en usel andraperiod...

Fråga: Hur många hade Eero i målramen egentligen?
Kommentera

I november får vi äntligen en riktig elitseriecenter. Han kommer att betyda mycket för dom få lirare vi har i laget. Då kan lagets alla brunkare ta ett steg tillbaka. I alla fall vart tredje byte.

Bara 52 omgångar högoktanig njutning kvar.
Kommentera

Hiettanen har gått ner sig tre klasser i år. Anmärkningsvärt vad omständigt han spelar.

Håller pucken för länge i för låg fart. Dribblar och fipplar tills han tappar pucken. Får han iväg passningen innan går den ofta i, till synes blindo, till motståndarklubba...
Kommentera

Hedersam förlust, har på känn att det blir vårt signum år. Granis vald till kvällens indian.
Kommentera

65selander:

Håller med.
Eero har ett förjäkla skott, han behöver knappt lyfta klubban för att få iväg ett stenhårt skott.

Hoppas Järnkrok och Rödin är med i nästa match där galen offensiv står på programmet.
Kommentera

« · 1180697 · »