Brynäs IF

730591 inlägg · 7961 ämnen

Laget mot Frölunda

« · 1179931 · » Till forumet

Sv: Laget mot Frölunda
Ähhh vafan, hur kan dom bänka fartkulan Rödin och köra med Hermansson istället.
Kommentera

MarcusElving: Ja det sänder ju aaaningen konstiga signaler till junisarna, särskilt som Rödin var ett av mycket få glädjeämnen i lördags.
Kommentera

pastorn:

Känns fräscht att en av Sveriges mest lovande juniorer blir petad av en 27-åring som stannade i utvecklingen för 3 år sedan...

Sorgligt...
Kommentera

Bissett19: Speciellt då Jacke och Rödin var några av de få som tillförde någonting offensivt mot SAIK. Dessutom så fick de bägge förtroendet ända till det bittra slutet.
Kommentera

pastorn: NC kör med både hängslen och livrem...
Kommentera

Huss:

Kan vara så enkelt att Rödin behöver vila, han har en väldigt energikrävande spelstil.
Bredvid ordet mjölksyra på Wikipedia finns en bild på Rödin efter ett byte...
;-)
Kommentera

rackham: Ja, tvärtemot all idrottslig expertis så är återhämtningstiden för unga spelare, i just Brynäs, mycket läääängre....
Kommentera

tjugo8: NC coachar nu från match till match och inte med tanke på framtiden.
Rödin har i ärlighetens namn inte gjort så mkt väsen av sig och han saknar framförallt tyngden och rutinen.
Därför tycker jag att NC gör helt rätt i att låta Hermansson kliva in mot Frölunda. Det vi saknat hittills har varit just lite tyngd i anfallet och ngn som kan nagla fast förstapuckarna så att resten av forwards kan börja jobba därifrån. Den biten tycker jag inte att Rödin klarat av.
Bara för att man ställer över en lovande talang i nån match så betyder inte det att man helt överger tanken på en juniorsatsning.
Rödin kommer att få fler chanser.
Kommentera

Huge: Det jag såg av Rödin senast så hade han massor av energi men han var något naiv i sitt spel i offensiv zon. Han hade ett par lägen att gå på avslut men valde att dribbla. Det går an att försöka sig på såna konstnummer i J20 men det är skillnad mot en ES back.

Vi får se om Cz's fortsatta nötande av "de vanliga" formationerna betalar sig eller om det blir nåt man lägger i kattlådan.

Personligen så tror jag att man borde försöka röra om i grytan lite.
Kommentera

GävleLasse: Håller helt med angående Rödin.
Man måste se saken ur ett objektivt och strikt spelmässigt perspektiv i det här läget.
Rödin har helt enkelt varit lite för tunn och junioraktig i sin aktion, det måste man kunna se oavsett hur mkt man månar om och vurmar för vår juniorsatsning.
Sen är det kanske lite för tidigt att röra om alltför mkt i grytan.
Kan skada mer än det hjälper i det här läget.
Det handlar trots inte om nån långvarig svacka med knackigt spel.
Kommentera

Huge: "Rödin har helt enkelt varit lite för tunn och junioraktig i sin aktion"
och Hermansson bidrog inte till någonting på hela förra säsongen.
Vem bryter mest mönster i anfallszon tror du?
Kommentera

Huss: Jag tror definitivt att Hermansson gör sig bättre mot ett motstånd av Frölundas dignitet. Hermansson är helt enkelt bättre defensivt än vad Rödin är.
Kommentera

GävleLasse: Hmm...handlar det inte om att den som gör mest mål vinner?
Kommentera

Huss: Att Hermansson inte skulle ha bidragit med nånting förra säsongen är rent snömos.
Han är en underskattad spelare och som Gävlelasse säger, inte minst defensivt.
Visst fan gäller det att göra mål, men först måste vi få ordning på det som skapar möjligheter att just göra mål.
Och Rödins juniorsnurrande tycker jag hittills inte gett värst mkt, ärligt talat.
Hade det varit nån annan än vår omhuldade juniortalang som alla har så stora förväntningar på (kanske lite FÖR stora vilket förblindar synen på det han hittills presterat) så hade alla tyckta att bytet känts naturligt.
Kommentera

Man förstår ju att NC vill dämpa ner offensiven efter 3 skott på mål mot Skellefteå i tredje perioden. Mot Frölunda blir det ett skott på mål, en icingpuck som råkar gå på mål, slagen av Hermansson.
Kommentera

Huge: "Visst fan gäller det att göra mål, men först måste vi få ordning på det som skapar möjligheter att just göra mål."
Tre insläppta mål på två matcher tyder på en rätt bra defensiv.
Två gjorda mål på två matcher tyder på en rätt usel offensiv.
Apropå avd. snömos...
Kommentera

Huge:

Intressanta formuleringar;
"se saken ur ett objektivt...perspektiv"
"det måste man kunna se"

Tvivlar att Rödin blir av m ev juniortakter på bänken...

Oavsett vad som skrivs här kommer jag aldrig anse att det är motiverat att ha Hermansson i en av 4 femmor...
Kommentera

Huge: Vill påstå att kedjan Rödin-Sundström-Silfverberg under senare halvan av matchen i lördags var dem som lyckades bäst med att överhuvudtaget komma in i anfallszon och åtminstone få något slags grepp om Skellefteå. Och i den kedjan var Rödin mest framträdande, känns konstigt att bänka honom då. Tunn i vissa tillfällen, ja. Men fel tillfälle att bänka honom när han gjort bra ifrån sig, sänder inga bra signaler det.
Kommentera

Huss:
Defensiven har varit helt Ok men det är det offensiva jobbet bortsett från själva målgörandet som klickat.
Och där tycker jag att Hermansson tillför lite mer mot ett lag som Frölunda.
Han är tyngre och jobbigare att möta för motståndarbackarna och är heller inte oäven i avsluten.
Därför tycker jag att det är värt att prova med Hermansson.
Får vi ordning på det offensiva jobbet i anfallszon så ökar chanserna till att komma till fler avslut.
Sen känns det som att många resonerar väldigt fyrkantigt.
Bara för att vi skjutit 3 skott på en period så behöver offensiven inte vara helt usel.
Det är bara att titta på första periodens spel från vår sida.
Varför har ingen den som måttstock utan den sista?
Kommentera

tjugo8: "Tvivlar att Rödin blir av m ev juniortakter på bänken..."

Håller med, om han nu får nöta bänk resten av säsongen eller bara får göra sporadiska inhopp.
Men nu har han spelat 2 matcher och får vila.
Och vi är återigen inne på den eviga frågan: ska det lag som man för dagen anser vara det bästa spela eller ska man ta hänsyn till ev framtida men hos en junior som blir bänkad i en match?
Lite hårddraget jag vet, men du förstår nog vad jag menar..
Kommentera

Huge: "Det är bara att titta på första periodens spel från vår sida.
Varför har ingen den som måttstock utan den sista?"

Säg det till fyrkantiga NC, det är han som ändrat i laget! ;-)
Kommentera

Huss: NC har kanske förträngt den första periodens fina spel... ;-)

Det jag menar är att det FINNS offensiva kvaliteter vilket första periodens spel visade.
Att det sen vänder beror på olika saker men kanske främst på att man helt enkelt gör en dålig andra halva av matchen.
Sånt händer alla lag och är inget som redan nu borde rendera i krigsrubriker, krav på avgångar eller överanalyserande.
Kommentera

Huss: Nu kan ju inte Rödin stoltsera med några offensiva bravader heller så det känns som att man inte påverkar offensiven nämnvärt.
Kommentera

GävleLasse: Nyligen saxat ur Timrås bok:

"Rekord i mittzonsslarv och inte ett skott på mål (?) efter sju minuter."

Dags för Challe att packa sina väskor månne? :-)
Kommentera

Huge: Du vet väl hur orättvist hockey kan vara.. Timrå gjorde precis 1-1
Kommentera

Huge: Nej, vi kvitterade just, så den risken är borta för tillfället iaf ;-)
Kommentera

Huge: Redovisa källa när du citerar, din bonde! ;)
Kommentera

Huge: Jag vet inte vad Timråfansen har för krav på Timrå ;)

För ordningens skull så vill jag påminna dig om att jag inte gormat om hans avgång...

Däremot så tycker jag att det är läge att göra förändringar.
Kommentera

Olle: *ASG*

Bonde?
Jaja, kärt barn har många namn... ;-)
Kommentera

Trist att Rödin går in som 13e forward :/

Kan nästan lova att publiksiffran blir runt 5000 imorgon - tyvärr!

FUCKING GÄVLEBOR!
Kommentera

Skitstöveln: Varför tror du på 5000? Har du läst något någonstans eller är det en gissning? :P
Kommentera

MarcusElving: Det är en ren gissning. Efter 15 års erfarenhet av Gävlehockey så känner jag på mig att Gävlepubliken behöver en vinst i bagaget innan det stiger över 6000 igen.

Hoppas jag har fel :]
Kommentera

Skitstöveln: Ja, risken är väl ganska stor att du har rätt. Hoppas på mer såklart. Tycker att stjärnspäckade frölunda borde dra en del folk. Men gävleborna tänker väl att, "ähh de vinner aldrig mot frölunda så det är ingen idé att gå" istället för att tänka "Fan vad skönt det ska bli att se Brynäs slå favoriterna på plats i Läkerol Arena"
Kommentera

Skitstöveln: Förra säsongen hade vi ca 5200 på den andra hemmamatchen. Då efter två vinster FBK Hemma och HV71 borta

Så 5000 tror jag känns som en rimlig siffra med tanke på att de torskade i lördags och att de inte gjort så mycket mål...
Kommentera

MarcusElving: Mmm - alldeles för mycket medgångssupportrar!
Kommentera

Skitstöveln: Ja, tyvärr är det då.
Kommentera

Skitstöveln:

3000 tomma stolar i LLA ikväll....
Kommentera

Bissett19: Ja, det är flera lag som har problem med publik. Det ska sägas!
Kommentera

Bissett19: jävligt skönt att se faktiskt!

och LHC ligger under mot ett imponerande luleå.
Kommentera

Bissett19: Å då har du vunnit en jävla massa hemmamatcher på raken.

Mätt på framgång i Karlstad?
Kommentera

Hermansson petar Kung Rödin i morgondagens match...

Hur mycket tror ni att Frölunda vinner med? Brynäs släpper ju inte in så många mål... Jag gissar på 1-3.
Kommentera

GävleLasse: Det lockar väl inte lika mycket när kulturbärarna (lånar den av Wikegård) ersätts av Sanny Lindström, Dragan Umicevic, Johan Andersson, och diverse importer
Kommentera

Anders Berg: 2-2 tro jag på. Vi vet hur man spelar mot Frölunda hemma, gjorde det bra i de matcherna förra säsongen, plus att Markan håller tätt.
Kommentera

Hence: Sen är det ju måndag. SVT vill ju att man spelar ett par matcher då.. Att de sedan struntar i att sända Hockeykväll till förmån för Fotbollskväll är ju ganska signifikativt. Elitserielagen missar potentiell publik för spel på veckans sämsta dag och SVT sänder inte.. hmmm
Kommentera

Hence: Jag tror fan att Brynäs skräller.. 3-2
Kommentera

Anders Berg: Som BRYNÄSFAN tror jag på att Brynäs vinner med 3-2 även om det är tufft motstånd. Tänk om alla fans skulle ha din inställning, hemsk tanke! Som supporter tycker jag att man ALLTID ska tro på sitt lag, vilka de än möter. Gör man det inte så får man låtsas att man gör det. Punkt!
Kommentera

MarcusElving: Okej då, jag tror att Brynäs får frispel och vinner med... 7-1! Allt kommer stämma i morgon och Frölunda kommer bli totalt utspelade och chockade! =)

Jag vill ALLTID att Brynäs ska vinna - men jag är realist. Därför tyckte jag att 1-3 lät troligt. Nu hoppas jag dock på 7-1!
Kommentera

Anders Berg: Du behöver ju inte överdriva och driva med mig. Jag är fullt seriös när jag skriver att jag tycker att man ska tro på sitt lag inför varje match.

Att skriva: "Hur mycket förlorar Brynäs med, tror ni?" inför en match tycker jag är jävligt tråkigt och inte alls kul att läsa.

Du må vara realist, men du kan väl i alla fall låtsas att du har ett litet hopp om att Brynäs kan vinna?
Kommentera

"Hur mycket tror ni att Frölunda vinner med? " var det visst du skrev för att vara exakt, betydelsen är densamma som "Hur mycket förlorar Brynäs med"
Kommentera

Czarnecki - fegaste coahchen i elitserien?

2 mål på sex perioder, och ända bytet man gör är att sätta in en stendöd Hermansson. Ja han kommer säkert få igång fjärdelinan - Inte...

Kahnberg gör mål imon, trots att de kommer gå väldigt hårt åt honom.. men han spelar med tunnisarna hansen och lauritzen, känns sjukt konstigt för mig. ge han granström och silverberg så de kan skapa lite luckor för honom
Kommentera

« · 1179931 · »