Brynäs IF

730588 inlägg · 7961 ämnen

Laget mot Frölunda

« · 1180283 · » Till forumet

Sv: Laget mot Frölunda
Jag fattar inte hur någon kan hylla Hermanssons defensiv. Ser ni inte på matcherna eller? Mannen har ju många gånger ingen aning om vart han ska vara när motståndarna har pucken, han ligger helt fel i positionsspelet. Kolla på Dackell, han åker hälften så lite skridskor som Hermansson men ligger ändå alltid rätt i det defensiva spelet. Men så har ju Dackell ett lysande spelsinne också.
Kommentera

Peja: Håller med helt och fullt ut, därför förstod jag aldrig varför man förlänger med en sån kille. Tycker inte hand bidrar med nånting..
Förutom att han är en av de omtalade 82orna så klart.. och då är man ju given:)
Han styrka ligger inte i defensiven som jag ser de, utan det är offensiven, om man nu ska kalla det styrka .. för särskilt vass,avig eller nått annat är han inte heller där..
Kommentera

Gurra88:

Ja det är trist när en kille som Hermansson tar plats ifrån en duktig ung kille som Rödin. Sen har vi Järnkrok som gömmer sig där bak sugen att lira också. In med Kroken och Rödin. Full fart framåt! Markan räddar oss där bak...
Kommentera

3-2 till Brynäs, Hermansson avgör.
Kommentera

MarcusElving: Jag hoppas att Brynäs vinner ikväll! Det skulle vara extra skönt om man kan producera ganska många mål också, skulle kännas fint för oss fans och för spelarnas självförtroende.
Kommentera

Skandal att Hermansson får plats i stället för Rödin. Titta på Djurgården, en förstakedja med Josefsson och Kruger... Där vågas det lite. Det kommer att ge resultat i längden!
Kommentera

Totte: Vad menar du med i längden? Fortsätter de att utvecklas i det här tempot så drar de till nästa säsong och DIF har inte utvecklats ett jota.
Kommentera

Totte: Precis!

Håller inte att samla junisarna i samma brunkarkedja heller...

Sprid ut dem i kedjorna! Med klassen de håller i år så höjer de snarare nivån på övriga kedjor samt får förtroende och förutsättningar att växa med uppgiften.

Czarnecki matchar laget helt jävla galet...
Kommentera

bradberry: Jag är kluven över hur man skall använda junisarna. Visst de åker mycket skridskor och tillför mycket entusiasm i spelet men likt förbannat så har deras entusiasm renderat i precis like lite som de äldre spelarnas brist på entusiasm.

Så frågan är om man skall chansa och hoppas att de unga verkligen tar ett jättekliv framåt och börjar producera på de gamla bärande spelarnas bekostnad. För mindre speltid för dem renderar ju i mindre produktion från dem med. Då måste alltså de unga killarna bära laget. Jag tror inte att de har kapacitet att göra det i 53 omgångar. Så vad är bäst i dagsläget? Att hoppas på en "Hail Mary" i form av genombrott för ett gäng unga talanger eller att fortsätta på inslagen linje ett tag till för att ge Dackell och de andra chansen att rättfärdiga sina höga löner?

Jag tror det kommer ut ett väldigt taggat och revnachsuget Brynäs på isen ikväll. Däremot, om det INTE gör det. Ja då kan det vara läge att röra om i grytan rejält och göra markeringar till ett gäng av de bärande spelarna.

Men att sprida ut de unga killarna är i alla fall det alternativ som känns mest vettigt om man skall göra förändringar.
Kommentera

GävleLasse: Ganska ok att Hermansson får chansen tycker jag. De som inte presterar ska känna flåset. Fel att såga Hermansson för mycket, han har faktiskt gjort ganska många riktigt bra matcher och kan nog i dagsläget i alla fall matcha Rödin. Det viktiga är att alla får sina chanser.
Kommentera

GävleLasse: "börjar producera på de gamla bärande spelarnas bekostnad". Det måste vara det knäppaste citatet jag någonsin har sett. Tror du Dackell, Molin och kompani kommer spela i 10 år till. Förr eller senare blir det ett generationskifte, varför inte börja så smått nu? Ge dom yngre chansen och visa vad dom kan. Rödin fick spela 6 min senast, hur lätt är det att producera då?
Kommentera

GävleLasse: "Att hoppas på en "Hail Mary"..."

- I mina ögon är de redan etablerade. Tycker CZ gör slarvsylta av spelarmtrl. Som det ser ut nu har vi ingen bra kedja... Tycker allmänt det finns en övertro på Dixons offensiva förmåga. Vad har han visat?- Jo, en bra inställning, hård kropp samt en defensivt skicklig center som läser spelet bra. Men det är väl inte så våran förstecenter ska se ut.

Med nån slags visioner om lagets framtida resultat platsar Dixon som center i 3:e alternativt 4:e. Absolut inte som offensiv härförare! (Läs: Center i A-femman)
Kommentera

Brynäs vinner ikväll med 1-0 (!) och målet görs av Kahnberg 7.10 in på 3e perioden.

Publiksiffran hamnar på 5104 personer.

Matchen lirare blir inte helt oväntat Markström.
Kommentera

Brynäs har ju av tradition svårt för Frölunda..Det kommer inte att bli lätt
att ta poäng i kvällens match heller tror jag..Men jag hoppas innerligt
att grabbarna ger allt o lite till ikväll o vinner!!
Kommentera

Ja det är ju skitsvårt det här hur man ska matcha laget. Gamlingarna är faktiskt enligt mig fortfarande bra men junisarna utvecklas inte som dom borde med lite istid. I fjärdefemman är det svårt för junisarna att producera och det är ju där deras styrka ligger om man ser vad de presterat som juniorer.

Här nere ser ni mitt förslag på hur laget borde formeras. Satsa på en stark förstafemma och ge juniorerna mer istid är lösningen!

Brynäslaget

Målvakter:

25. Jacob Markström

Förstafemman:

20. Lars Jonsson
9. Niclas Andersén

29. Magnus Kahnberg
14. Steve Dixon
8. Eero Somervouri

Andrafemman:

22. Jörgen Sundqvist
11. Juuso Hietanen

33. Jakob Silfverberg
24. Mads Hansen
12. Andreas Dackell

Tredjefemman:

10. Peter Nolander
15. Simon Bertilsson

13. Emil Sandin
31. Jonathan Granström
18. Anton Rödin

Fjärdekedjan:

16. Sebastian Lauritzen
37. Alexander Sundström
21. Ove Molin
Kommentera

Känns som om Brynäs kommer vinna i dag. Även fast dom har svårt mot Frölunda så har dom av någon anledning lättre mot svårare lag.

BIF - Frölunda 2-1
Kommentera

csb: Tror själv att mycket är upp till Frölundas inställning idag.

Det vill säga:

Scenario 1: Frölunda uppträder koncentrerat, tar uppgiften på allvar samt är vaksam i defensiven.

Scenario 2: Frölunda något förblindade av framgången hittills. Fartblinda som de är tycker de att det här med att möta Brynäs bara är kul. Man går in med frejdig offensiv och spelglädje.

Jag tror Brynäs har stora chanser att segra om scenario 2 blir verklighet...
Kommentera

bradberry: Håller fullständigt med dig. Dags för BIF att vakna och börja vinna, så om scenario 2 blir verklighet så segrar vi :)
Kommentera

Bokat och klart till torsdagsmatchen i (D)Ö-vik nu, ikväll blir det TV
Kommentera

GävleLasse: Och vad kommer Brynäs att få ut i längden av att fortsätta ge Hermansson istid?

Hermansson är ju en gedigen offensiv spelare på allsvensk nivå, men elitserien är för hög nivå för honom, tycker i alla fall jag.
Kommentera

Totte: Du lever kvar på 70-talet Hur många talanger ett lag får fram blir klubben trogen? Speciellt i Brynäs fall som har begränsade resurser när det gäller ekonomin.

När Dackell, Molin och company går i pension så får man helt enkelt värva nya spelare. Att skola in egna produkter för att bli bärande spelare är inte bara en lång process utan även väldigt osäker.

Kolla på alla talanger som kommit fram under de sista fem åren, hur många är kvar i ES?

"Förr eller senare blir det ett generationskifte, varför inte börja så smått nu? Ge dom yngre chansen och visa vad dom kan. Rödin fick spela 6 min senast, hur lätt är det att producera då?"

Visst är det svårt att producera när man får 6 minuters speltid. Men precis som jag skrev så tror jag inte att en så ung kille som Rödin fixar att axla en äldre spelares mantel under en hel säsong. Det är 53 matcher kvar och det kommer att bli massor av tillfällen för de unga kilarna att visa sig på styva linan.

Vad tror du om matchbilden mot frölunda ikväll? Tror du att det blir offensiv gladhockey från Brynäs sida? Jag tror att det kommer att bli som man sett Brynäs varit tvungna att agera mot dessa stjärnspäckade lag. Att spela smart. Med tanke på hur naivt man sett de unga killarna spela så vet man att det inte räcker till. Här är det blåställ och hårt arbete som gäller och då passar en spelare som Hermansson bättre än Rödin.
Kommentera

Peja: I längden? vilka referensramar går vi efter? I Brynäs läge JUST NU så är det match för match som gäller.

Precis som jag skrev till Totte...

Det gäller att välja matcher som passar och ikväll passar blåställ bäst och där har Hermansson bevisligen varit bra. idiotgnuggande utan kreativitet är vad som gäller...
Kommentera

Hermansson eller Rödin

Känns faktiskt som det kvittar.
Kommentera

arnio: fjärdelinan får väl ca 5 minuter skulle jag tippa
Kommentera

När Brynäs gör entré ikväll: You've got a pussy, I have a dick,
So what's the problem?
Let's do it quick.
Kommentera

GävleLasse: Klockrent inlägg 1430.
Som du varit inne på tidigare: nu gäller det framförallt att väcka laget så att alla ger 100% och börjar jobba stenhårt i varje byte.
Har en känsla av att det är det biten som fattats i dom 2 matcher vi spelat.
Kommentera

arnio: Ja om det nu kvittar varför spela med en som fått hundratals chanser men aldrig tar dom istället för en med fantastisk utvecklingspotential.. märkligt resonemang..
Kommentera

Gurra88: Javisst vill jag hellre se Rödin spela för där finns i alla fall en viss chans till utveckling. Men för Brynäs chanser ikväll så kvittar det nog.
Kanske kan vara bra för de som sitter löst att vila ibland så att de liksom taggar upp och ger ännu mer när de får chansen.
Jag hoppas givetvis på att Rödin lyckas i vinter men skulle det visa sig att Hermansson nu gör ett bra jobb så blir jag inte ledsen för det men är han kass så vill jag definitivt se Rödin i näste match eller redan en bit in i kvällens drabbning.
Kommentera

Snart dax att glida uppåt Läkerolen!

Som sagt, 1-0 till Brynäs - Kahnberg målskytt efter 47 min.
Kommentera

Skitstöveln: Några indikationer på publiksiffra?
Kommentera

Huss: Jag gissar på strax över 5000 - har ingen aning om det.
Kommentera

Skitstöveln är g0ne!
Kommentera

På plats, ser väldigt tomt ut. Men alltid svårt att gissa innan matchstart då inte alla satt sig. 5000 kan nog vara en bra gissning.
Kommentera

Falken:
Lutar åt 4999 åskådare
Kommentera

Skitstöveln:
Står Kanan pall i kväll, det känns som han kan vika ner sig?
Kommentera

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ :(
Kommentera

Brynäsekke: Så var den matchen körd. Hämta upp underlägen är inte direkt Brynäs melodi.
Kommentera

Huss: Ja precis, å sedan väntar 2 raka bortamatcher (2 nya förluster)
Kommentera

Brynäsekke: Ironiskt nog sköt Alcén 1-0 för Rögle...
Kommentera

Huss: och snart kvitterar väl Månsson för SAIK
Kommentera

Hmm...lite skillnad i fart och framförallt intensitet....
Kommentera

Kom igen nu Brynäs!
Kommentera

Brynäsekke: Undrar hur mkt förvärven av Somervouri och Kahnberg spelar in på de övriga spelarnas psyken. "bra nu har vi värvat två målskyttar så nu fixar de segern åt oss"
Kommentera

Glöm denna period nu, ut å kör i andra!

Tystare än i kyrkan - som vanligt när Brynäs har hemmamatch
Kommentera

4600, ska man skratta eller gråta?
Kommentera

Grisar kanske lär sig att flyga i andra perioden.
Kommentera

Random: En av dom verkar iaf ha landat i Eskilstuna...
Kommentera

Brynäsekke: NCs defensiva taktik är mördande tråkig och säljer knappast biljetter. Nu verkar den inte vinna matcher heller....

skulle vilja se följande uppställning nästa match
Kahnberg, Silfverberg, Granström
Somervouri, Dixon, Lauritzen
Sandin, Hansen, Molin
Dackell, Sundström, Rödin

två mer utpräglat offensiva och två defensiva.
Dessutom är nog Silfverberg den "center" som har bäst spelsinne tills Nordan är åter från skada.
Kommentera

Horribelt dålig första period....
Inte för att Frölunda skapar något. Men vi spelar en mkt tråkig och skitfeg hockey för tillfället. Ta kommando nu för f*n!! Vi borde väl åtmistone vara måttligt revanschsugna efter skellefteå-debaklet..
Kommentera

Huge: OHHH :O HoHo ^^
Kommentera

« · 1180283 · »