Jajjen: Och du tycker att "förutsättningarna"kring Rahm var bra? En målvakt som inte spelat på två år.
Det luktar vild chansning lång väg.
Powerfade: Att Kristan var rätt och Rahm fel vet vi nu efteråt. Brynäs har inte förmånen att i förväg kunna avgöra vad som blir rätt eller fel. De måste utgå från bedömningar byggda på förutsättningar som bara de känner till. Jag tycker det är klädsamt att man som supporter har viss förståelse att det innebär vissa svårigheter. Att reflexmässigt bara sucka - "tyyypiskt Brynäs" när Brynäs inte kan handlplocka spelare är ynkligt.
"Huruvida det är rätt eller fel i det här fallet är inget vi vet eller ens kan spekulera om."
Är det inte just det alla här gör?
Enaranger:
"Tim lämnar Örebro och ansluter direkt till Brynäs men kommer inte spela matchen på lördag i Gävle.
– Jag vill såklart tacka Tim för allt han gjort i Örebro Hockey och önskar honom stort lycka till i alla matcher utom två, avslutar Pontus Gustafsson."
Blir ju lite bökigt för Örebro o förklara för sina intressenter om han ändå spelar på lördag, och inte bara jan+feb
Snacka om byråkrati i överkant, när man måste skaffa nytt arbetstillstånd
för en spelare som byter klubb inom samma land (under en säsong som han
ju uppenbarligen redan har arbetstillstånd för i Sverige).
Först när jag läste att han inte skulle spela mot Örebro, så trodde jag att
det var de som satt som villkor att han inte skulle spela mot dem.
Spelade t.ex. inte Rajala i Färjestad rätt snabbt, från det att han blev
klar för dem? Och då hade han inte spelat i Sverige den här säsongen.
Men Färjestad har kanske en egen gräddfil till att ordna arbetstillstånd snabbt.
Rossa: Ja, de Örebro-supportrarna jag pratat med under dagen gillade honom och tyckte att han användes fel i år. Han har tydligen spelat i en tredjelina med krav att prestera som om han lirade i en första.
Är riktigt positiv till den här värvningen. Det är inte ofta man kan säga det.