Detta efter uppehållet?
Bill Sweatt - Greg Scott - Anton Rödin
Tim Wallace - Jesse Niinimäki - Sondre Olden
Adam Brodecki - Jonas Nordquist - Oskar Lindblom
Daniel Brodin - Emil Lundberg - Jacob Blomqvist
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Vem fan vill bo i Gävle? :)
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Positiv !!?? Då måste ju det här bara vara en fullträff?
Och om det skulle behövas delas ut några knogmackor...
Står bl a upp grymt hårt mot Milan Lucic
Huss: Var personligen lite avundsjuk redan när Örebro värvade Wallace, kändes redan då som en bra värvning. Man får ofta bra utdelning på transatlanter överlag och Wallace har inte varit nåt undantag, även om han uppenbarligen inte varit lika lyckosam den här säsongen som förra.
Tror inte det handlar så mkt om Wallaces skicklighet utan mer om att Örebro överlag förstärkt och blivit stabilare vilket gjort att konkurrensen på forwardssidan ökat.
Och när laget dessutom gått bra och kanske lite över förväntan så kan man förstå om Kenta Johansson låter bli att ändra ett vinnande koncept sas, vilket gjort att Wallace för tillfället fått stå åt sidan.
Kan ju också bero på personliga saker vid sidan om, det har vi ingen aning om.
Hur som helst: låter som ett riktigt bra kap som Bengtzen lyckats landa på en skral marknad, hatten av för vår nye sportchef som hittills har producerat mkt bra, enligt min mening.
Huss:
Tjaa...det blev varken Bäckis eller Crosby denna gång heller...
Att han platsar tror jag du begriper, har snittat 15 min men som Örebro säger tänkt/lön som bästa spelaren o inte levererat så under hösten
Örebros bästa poängplockare ifjol o bland de bättre i hela KS, tyder på bra karaktär
Vidare lirade han faktiskt 28 nhl-matcher för 2 säsonger sedan...ngn kalenderbitare kan väl rota fram vilka Brynäs-förvärv som gjort det på sistone
Vill minnas honom som rakt, hårt, lite småfult spelande o m en härlig "va fan vill du"-blick i ögonen, precis vad vi behöver...
Lite varning för om han är lite humörsspelare
Bra jobbat Bz!
KulaShaker:
Precis.... miljöombyte och förhoppningsvis en vilja till revansh för att det inte gått lika bra i år, finns väl dessutom inte så många att välja bland till rimlig kostnad.
Peja:
Rahm, Bjurling o Widing (avstå option)
Redigerad kommentar
Skrubben:
Spelare m få matcher åkte ju med lite av bara farten, man får göra de jämförelser man vill
Men jag finner det iaf relevant/intressant att juniorerna o Blomman har en produktion i nivå m Harju o Granis...snacka om att det var ej värda pengar
Som sagt, jag trodde vi hade tappat mer...men nu ska ju Enter o Ollas egentligen också tas in i en jämförelse...
Fö har Olden faktiskt "bara" skjutit 16 skott, 6% effektivitet, dock känns det som alla de varit klara lägen...(?)
Blomman 60 skott, 3 mål, 5% :(
Var intresserad av poäng/match på forwards in/ut
Trodde vi hade tappat mer
Thure är ju ett stort tapp o Twins en missräkning
Lindblom .47 Thure .71
Brodecki .46 Basse .52
Blomman .46 Harju .51
Lööke .23 Nock .37
PaW .14 Granis .33
PoW .12 Alex.L .25
Olden .08 Molin .14
Warg .12
Peja: Ja,tempoanpassning är ju inte sällan avgörande. Är väl där man får sätta ett frågetecken. Annars en "karaktär", som folk verkar vilja ha.
tjugo8: Wessner var uppe och körde i Mora för några säsonger sedan utan att göra nåt större intryck. Verkar som att han utvecklat sitt spel rejält sen dess.
Småful,irriterande och poängstark. Tycker han sett bra ut i BIK.
Jag skulle väl dock hellre se nån mer kreativ målfarlig spelare. Fast det kanske saknas deg till det.
tjugo8: Jag hade glömt bort Lindblom. Den oro man kände inför säsongen för kvaliten på forwardssidan känns ju väldigt avlägsen nu iom Löökes och Brodeckis genombrott. Även Lindblom såg redo ut i dom matcher han spelade. Känns som att det kan bli trångt om platser framöver, främst för Ponthus som redan varit petad en match.
Sen saknas det en Granström till slutspelet, men man blir väl aldrig nöjd.
Zzz:
Förstår vad du menar
Anser dock i detta fall att PoW o PaW verkar ha egna ruggiga problem så din föreslagna utlåning kanske är enda lösningen...
Lindblom ska tillb också...skulle kunna vara en jävligt intensiv 4:e, Olden/Linkan/Lindblom
tjugo8: Nej men du förstår vad jag menar. Om man talar om att spelarna i kedjorna ska komplettera varandra så tror jag att det finns bättre alternitiv till tredjelänk än Lindgren.
Jag tycker att man misshandlar Lindgren lite när man kör honom på kant. Jag tycker han är bättre som center, dock är det ju trångt om platserna just nu. Vid någon snar tidpunkt får ledningen utvärdera om Westerholms ska fortsätta spela 7-8 min per match eller om dom mår bättre av att spela ytterligare en tid i allsvenskan. Snart är Ollas och eventuellt Olden tillbaka. Då kan man sätta ihop en fjärdekedja med Lindgren som center tillsammans med Olden och den spelare som får flytta på sig i toppkedjorna när Ollas kommer tillbaka.
Redigerad kommentar
Zzz:
Som det ser ut just nu anser jag att de måste börja m sig själva o sin egen spelstrategi o mind set...som det ser ut nu så funkar det inte alls...Pow verkar hata pucken
Tror ingen spelare i världen kan/ska sättas till för att få "igång" dem, de måste få igång sig själva först...
Powerfade:
PoW & PaW måste ha en tydligare plan för vad de ska göra för att ta sig t mål, med sina just nu relativt begränsade kvaliteter...
Som det ser ut nu (över hela banan) känns det som; "O fan, vi fick pucken, va fan ska vi göra med den?"
Brynäsgubbe:
Armstrong känns dyr o trött, men klubblös, se bra länk
Jag väntar på att Bz plockar in ngn oöm, billig, irriterande brunkare som kan röra om både inom laget o hos motståndaren...
Bz måste ju ha koll på den spelartypen sedan Bik, hur är det m den där Wessner-typen...?
Rossa:
Så du är mer imponerad av Örebro, Djurgårdens, Leksands, MoDos, Färjestads lagbyggen?
Denna säsong är en omställningssäsong för ALLA shl-lag, ALLA har oförändrade eller sänkta spelarbudgetar...
Bedömer att vi har ett lag för slutspel o om alla planeter står i rätt läge då så kan vi överraska...
Bara det blir ordning på publiksiffrorna kan kommande år m Bz o juniorerna (speciellt målvakterna) bli intressanta...LHC, FBK, VXJ är nog stressade för att få ordning på sina juniorverksamheter
Här har vi ett annat alternativ, skulle vara en ganska bra ersättare till Thuresson faktiskt.
Bäckis bestämmer !
"Ingen publik och ett förvånansvärt mediokert spel.
Det går inte att lita på dagens Brynäs, det kan bli vad som helst. Jag hade inte räknat med Brynäs i toppen, men att det skulle se ut på det här sättet är förvånande. Laget har många ungdomar, men det kan inte vara hela sanningen till lagets brist på stabilitet.
Målvakt och backar känns helt ok, det är forwards som måste ta ett större ansvar i defensiven. Efter en mörk period kom man upp på banan igen, det kanske var vändningen till ett positivare Brynäs.
För att få tillbaka fansens förtroende måste de blir lite mer desperata och visa engagemang varje match annars kommer läktarna att gapa tomma även i fortsättningen."