Brynäs IF

727630 inlägg · 7961 ämnen

Laget säsongen 2014/2015

« · 1644655 · » Till forumet

Sv: Laget säsongen 2014/2015

Bäckis bestämmer !

"Ingen publik och ett förvånansvärt mediokert spel.

Det går inte att lita på dagens Brynäs, det kan bli vad som helst. Jag hade inte räknat med Brynäs i toppen, men att det skulle se ut på det här sättet är förvånande. Laget har många ungdomar, men det kan inte vara hela sanningen till lagets brist på stabilitet.

Målvakt och backar känns helt ok, det är forwards som måste ta ett större ansvar i defensiven. Efter en mörk period kom man upp på banan igen, det kanske var vändningen till ett positivare Brynäs.

För att få tillbaka fansens förtroende måste de blir lite mer desperata och visa engagemang varje match annars kommer läktarna att gapa tomma även i fortsättningen."

Kommentera

70 Rodrigues: Absolut!
Kommentera

Clarence: Japp, backläget är akut, måste in någon snarast!!!!!
Kommentera

Huge: Hallå och lystring, kära trätobroder! Får jag härmed till din förmodade stora häpnad meddela att också jag sällar mej till skaran påtagligt nöjda och belåtna över införskaffandet av Tim Wallace. Bra Bengtzén!  Därmed tycker t o m jag hankan stänga forwardsbutiken och nu helhjärtat inrikta arbetet på en eller gärna två nya backar.
Kommentera

Detta efter uppehållet?

Bill Sweatt - Greg Scott - Anton Rödin
Tim Wallace - Jesse Niinimäki - Sondre Olden
Adam Brodecki - Jonas Nordquist - Oskar Lindblom
Daniel Brodin - Emil Lundberg - Jacob Blomqvist

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74:Varför inte låna in Nicklas Strid under JVM? Btw så är Tim W grym!!! Fan bra jobbat BZ!
Kommentera

70 Rodrigues:

Vem fan vill bo i Gävle? :) 

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Direkt när jag såg nyheten via twitter tänkte jag direkt, wow! Såg han faktiskt ett tiotal matcher ifjol och imponerades storligen.
Teknisk och med sitt frejdiga "kanadensiska" spel med raka rör på kassen känns det som en mycket bra men framförallt spännande värvning.

Gör man 32 poäng så kan man iaf producera. Hoppas han får igång det i Brynäs igen.
Kommentera

70 Rodrigues:

Positiv !!?? Då måste ju det här bara vara en fullträff?

Och om det skulle behövas delas ut några knogmackor...

Står bl a upp grymt hårt mot Milan Lucic

Kommentera

70 Rodrigues: "Vem fan vill bo i Örebro liksom😂"

Tja, förmodligen den som fullt naturligt föredrar den närkingska metropolen framför nån skånsk bonnhåla, typ Klippan eller liknande....   ;-)
Kommentera

Huss: Var personligen lite avundsjuk redan när Örebro värvade Wallace, kändes redan då som en bra värvning. Man får ofta bra utdelning på transatlanter överlag och Wallace har inte varit nåt undantag, även om han uppenbarligen inte varit lika lyckosam den här säsongen som förra.
Tror inte det handlar så mkt om Wallaces skicklighet utan mer om att Örebro överlag förstärkt och blivit stabilare vilket gjort att konkurrensen på forwardssidan ökat.
Och när laget dessutom gått bra och kanske lite över förväntan så kan man förstå om Kenta Johansson låter bli att ändra ett vinnande koncept sas, vilket gjort att Wallace för tillfället fått stå åt sidan.
Kan ju också bero på personliga saker vid sidan om, det har vi ingen aning om.
Hur som helst: låter som ett riktigt bra kap som Bengtzen lyckats landa på en skral marknad, hatten av för vår nye sportchef som hittills har producerat mkt bra, enligt min mening.

Kommentera

Huss:

Tjaa...det blev varken Bäckis eller Crosby denna gång heller...

Att han platsar tror jag du begriper, har snittat 15 min men som Örebro säger tänkt/lön som bästa spelaren o inte levererat så under hösten

Örebros bästa poängplockare ifjol o bland de bättre i hela KS, tyder på bra karaktär

Vidare lirade han faktiskt 28 nhl-matcher för 2 säsonger sedan...ngn kalenderbitare kan väl rota fram vilka Brynäs-förvärv som gjort det på sistone

Vill minnas honom som rakt, hårt, lite småfult spelande o m en härlig "va fan vill du"-blick i ögonen, precis vad vi behöver...

Lite varning för om han är lite humörsspelare

Bra jobbat Bz!

Kommentera

Börjar känna mig lite positivt inställd jag med. Det är ingen dålig spelare, det enda vi kan hoppas på är att han får till det i Brynäs.
Kommentera

Huss: Tror att Wallace blir en positiv överraskning, blir en nytändning i Brynäs. Vem fan vill bo i Örebro liksom😂
Kommentera

Brynäsgubbe: En chansning, precis som JN. I fjol var han riktigt bra men i år platsar han inte. Om bägge förvärven lyckas, dvs. presterar utifrån sin peak så har BZ ersatt Enter och Ollas på ett bra sätt. Om de misslyckas, dvs presterar utifrån årets bravader så ligger vi risigt till... 
Kommentera

tjugo8: Jag tror att Wallace kan bli bra. Inte bara potential att producera poäng, även en bra energispelare och tacklare.
Kommentera

KulaShaker:

Precis.... miljöombyte och förhoppningsvis en vilja till revansh för att det inte gått lika bra i år, finns väl dessutom inte så många att välja bland till rimlig kostnad.

Kommentera

Honken: Han har ju kapacitet för att lyckas, det är bara att hoppas att miljöombytet gör att han lyfter igen!
Kommentera

tjugo8: Mycket kluven att vi lånar från Örebro, platsar han inte där blir jag väldigt fundersam.....
Kommentera

tjugo8: Knappast något jag väntade mig. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det än. Undra vad som ligger bakom lånet.
Kommentera

tjugo8: nawhhh darn it! xD
Kommentera

tjugo8: Hoppsan, det var en högoddsare...
Kommentera

Peja:

Rahm, Bjurling o Widing (avstå option)

Redigerad kommentar

Kommentera

Skrubben: Sundlöv var med och kickade många på Leffe Boorks initiativ, även typ Kankaanperä säsongen efteråt. 
Kommentera

KulaShaker: Jag hoppas att han, till skillnad mot Sundlöv, kan visa handlingskraft och kicka dom spelare som inte presterar trots hög lön. I det facket borde Westerholmarna och Blomqvist hamna.
Kommentera

Skrubben:

Spelare m få matcher åkte ju med lite av bara farten, man får göra de jämförelser man vill

Men jag finner det iaf relevant/intressant att juniorerna o Blomman har en produktion i nivå m Harju o Granis...snacka om att det var ej värda pengar

Som sagt, jag trodde vi hade tappat mer...men nu ska ju Enter o Ollas egentligen också tas in i en jämförelse...

Fö har Olden faktiskt "bara" skjutit 16 skott, 6% effektivitet, dock känns det som alla de varit klara lägen...(?)

Blomman 60 skott, 3 mål, 5% :(

Kommentera

KulaShaker:Jepp, och om två säsonger försvinner Lööke, Brodecki och Linblom till NHL. Synd att Blomman och bröderna sitter på kontrakt nästa säsong annars hade det kunnat bli ett spännande lagbygge. Ponera att förstafemman är intakt, junisarna tar ytterligare ett kliv och sen har vi Ollas, Enter och Olden. Lägg därtill tre forwardsförvärv av hygglig kvalitet och vi har fyra bra femmor. Fan...
Kommentera

Skrubben:det tråkiga för Bengtzen är ju att de få spelare med utgående kontrakt är till stor del fel spelare.
Kommentera

tjugo8: På vilket sätt är den statistiken relevant? Nockes 37p/match, Molins 0,14p/match eller Basses 0,52p/match är ju på inget sätt några stora "tapp" med tanke på hur lite dom spelade förra säsongen.

Poängen du ville få fram med inlägget var kanske tappet på forwardssidan i år jämfört med förra säsongen. Där håller jag med dig, vi har en svagare forwardssida i år. Dock ska man inte glömma att spelare som Rödin, Sweatt och Scott blivit ännu bättre i år.

Men hur hjälper det att klaga på att allt var bättre förr? Vi måste se framåt som brynäsare! Jag har en tro på att Bengtzén kan få den här skutan på rätt köl igen, ge honom bara lite tid. Den här säsongens trupp är ju omöjlig att "reparera" för honom då i princip all lönebudget är spräckt.
Kommentera

Var intresserad av poäng/match på forwards in/ut

Trodde vi hade tappat mer

Thure är ju ett stort tapp o Twins en missräkning

Lindblom .47    Thure .71

Brodecki .46     Basse .52

Blomman .46    Harju .51

Lööke .23         Nock .37

PaW .14           Granis .33

PoW .12           Alex.L .25

Olden .08         Molin .14

Warg .12

Kommentera

70 Rodrigues:
Finns inga spelare som går fr Ryssland t Sverige under säsong pga skatteregler
Kommentera

Dax att börja jobba Bengtzén😃. Fast han lär väl hamna i Fjollestad :-(
Kommentera

Peja: inte wessner. Jag ser honom ofta i bik å han har svårt med tempot redan i allsvenskan
Kommentera

munkas: Tillväxt.....Är det inte det vi har J20 till?
Kommentera

Sitt ner i båten! Vi måste låta tvillingarna få ett par säsonger på sig att växa in i SHL-kostymen. Sen har vi norrbaggen och nya juniorer som även de behöver tid för tillväxt. Som Brynäsare är jag helt oförstående hur ett lag som HV kan leta spelarförstärkningar mitt under den brinnande säsongen när de dessutom går som tåget i serien. Har de inte tillräckligt bra lag?
Kommentera

Peja: Ja,tempoanpassning är ju inte sällan avgörande. Är väl där man får sätta ett frågetecken. Annars en "karaktär", som folk verkar vilja ha.

Kommentera

Davey_22: Senast Wessner fick chansen i elitserien/SHL så var inte hans skridskoåkning tillräckligt bra. Han kom på mellanhand i varenda situation, kändes det som. Minns när de spelade i Läkerolen och han inte hängde med överhuvudtaget. Men jag har inte koll på om han har utvecklat skridskoåkningen de senaste åren. 
Kommentera

tjugo8: Wessner var uppe och körde i Mora för några säsonger sedan utan att göra nåt större intryck. Verkar som att han utvecklat sitt spel rejält sen dess. 

Småful,irriterande och poängstark. Tycker han sett bra ut i BIK. 

Jag skulle väl dock hellre se nån mer kreativ målfarlig spelare. Fast det kanske saknas deg till det.

Kommentera

tjugo8: Jag hade glömt bort Lindblom. Den oro man kände inför säsongen för kvaliten på forwardssidan känns ju väldigt avlägsen nu iom Löökes och Brodeckis genombrott. Även Lindblom såg redo ut i dom matcher han spelade. Känns som att det kan bli trångt om platser framöver, främst för Ponthus som redan varit petad en match.

Sen saknas det en Granström till slutspelet, men man blir väl aldrig nöjd.

Kommentera

Zzz:

Förstår vad du menar

Anser dock i detta fall att PoW o PaW verkar ha egna ruggiga problem så din föreslagna utlåning kanske är enda lösningen...

Lindblom ska tillb också...skulle kunna vara en jävligt intensiv 4:e, Olden/Linkan/Lindblom

Kommentera

tjugo8: Nej men du förstår vad jag menar. Om man talar om att spelarna i kedjorna ska komplettera varandra så tror jag att det finns bättre alternitiv till tredjelänk än Lindgren.

Jag tycker att man misshandlar Lindgren lite när man kör honom på kant. Jag tycker han är bättre som center, dock är det ju trångt om platserna just nu. Vid någon snar tidpunkt får ledningen utvärdera om Westerholms ska fortsätta spela 7-8 min per match eller om dom mår bättre av att spela ytterligare en tid i allsvenskan. Snart är Ollas och eventuellt Olden tillbaka. Då kan man sätta ihop en fjärdekedja med Lindgren som center tillsammans med Olden och den spelare som får flytta på sig i toppkedjorna när Ollas kommer tillbaka.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zzz:

Som det ser ut just nu anser jag att de måste börja m sig själva o sin egen spelstrategi o mind set...som det ser ut nu så funkar det inte alls...Pow verkar hata pucken

Tror ingen spelare i världen kan/ska sättas till för att få "igång" dem, de måste få igång sig själva först...

Kommentera

tjugo8: Sen känns inte Lindgren helt rätt i den kedjan, han är ju heller ingen spelare som går rakt på mål. Om det är hög prio på att få igång Westerholms så tycker jag man borde prova Brodin i den kedjan, men det beror som sagt på hur högt man prioriterar tvillingarna.
Kommentera

Powerfade:

PoW & PaW måste ha en tydligare plan för vad de ska göra för att ta sig t mål, med sina just nu relativt begränsade kvaliteter...

Som det ser ut nu (över hela banan) känns det som; "O fan, vi fick pucken, va fan ska vi göra med den?"

Kommentera

tjugo8: Jag tror att det behövs en Granistyp som skapar oreda framför kassen för att vi ska få ut mer av tvillingarna. Nu fastnar man ute i hörnen. Det finns inget alternativ framför kassen så nu måste de dribbla sig fram från hörnen och det har inte gått strålande om man säger.
Kommentera

Brynäsgubbe:

Armstrong känns dyr o trött, men klubblös, se bra länk

Jag väntar på att Bz plockar in ngn oöm, billig, irriterande brunkare som kan röra om både inom laget o hos motståndaren...

Bz måste ju ha koll på den spelartypen sedan Bik, hur är det m den där Wessner-typen...?

Kommentera

Rossa:

Så du är mer imponerad av Örebro, Djurgårdens, Leksands, MoDos, Färjestads lagbyggen?

Denna säsong är en omställningssäsong för ALLA shl-lag, ALLA har oförändrade eller sänkta spelarbudgetar...

Bedömer att vi har ett lag för slutspel o om alla planeter står i rätt läge då så kan vi överraska...

Bara det blir ordning på publiksiffrorna kan kommande år m Bz o juniorerna (speciellt målvakterna) bli intressanta...LHC, FBK, VXJ är nog stressade för att få ordning på sina juniorverksamheter

Kommentera

Här har vi ett annat alternativ, skulle vara en ganska bra ersättare till Thuresson faktiskt.

Kommentera

« · 1644655 · »