Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Laget säsongen 2014/2015

« · 1586797 · » Till forumet

Laget säsongen 2014/2015

många kommer säkert inte gilla att jag börjar spekulera om laget innan ens denna säsong har startat,men kommer ändå säger mina önskemål om laget då. 

Spelare som nästan garanterat kommer lämna: Nordan, basse, rahm,persson,molin, löf och Alexander Larsson. 

Nordan ersättare: Ludvig rensfeldt

Basses ersättare: lite svårare att sia om, men möjligtvis någon junior som Lindblom eller Lööke.

Rahm: finns ett gäng som jag skulle vilja se, Tex Frederik Andersen, Robin lehner,Erik hanses eller någon annan målvakt med bra ålder och glöd.

Persson och löf: finns ett gäng fd brynässpelare med utgående kontrakt. Ekholm, andersen skulle vara bra alternativ. Men om de inte skulle napa så vil jag gärna se mikael wikstrand från mora. Han hatar leksand lika mycket som vi brynäsare gör.

Molin: behöver han ens ersättas?

Larsson: någon defensivt skickliga center i allsvenskan kanske?

Sen har ju brynäs ett gäng spelare som kan göra succe eller floppa totalt, som scott, sweatt och nokke. Men som sagt, fokuserade på de spelare som med största sannolikhet kommer få lämna.

Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Linus Wickman:
Säger det igen; bara 4 forwards under kontrakt...Lindgren, Ollas, Brodin, Rödin...
Lagbygget t nästa sässe kan bli ännu jobbigare...
Kommentera

tjugo8: viktigaste är ju att vi knyter kvar Gunderson, enterfeldt, Granström och Thuresson iaf. Men som du säger så kommer Sundlöv få jobba hårt. Jag är mest lycklig att vi kommer bli av med dyra löner som vi kan investera i att bygga iaf ett top 6 lag.
Kommentera

70 Rodrigues:

Ja, det är ju bara ca 10 forwards varav 3 centrar som ska kontrakteras...

Kommentera

micke:

Inte idiotiskt men inte heller att föredra

Tror knappast det är Angells försvarsspel 6 år senare som den här föreningen behöver...

Med det sagt att jag inte sett honom spelat sedan HV, men kan gissa att han varken blivit snabbare eller mer arbetsvillig i defensiven

Kommentera

tjugo8: var det inte nåt knas med nåt lönekuvert i samband med att lämnade oss också?
Kommentera

Tommy:

Glömde det på Restaurang Brända Bocken...

Kommentera

tjugo8: ok. Kom inte ihåg detaljerna
Kommentera

Såklart det är tider när en sjukt stor del av Brynäs trupp funderar vilket land/stad/klubb de o deras partner/barn osv ska bo/spela nästa år...o att det kan ställa till det i fokus...

För Gundes del är iaf inte jag orolig. Jag tycker han ser bra ut, har en jävligt seriös framtoning o ju bättre han spelar desto attraktivare är han ju på marknaden....Kraven vi har på honom är ju också sjukt höga...

Thure till Fbk?

Kroken hem denna eller nästa sässe?

Kommentera

Han verkar trivas allra bäst i SHL, jobba satan Sundlöv :-)
Kommentera

tjugo8: Järnkrok har kontrakt över nästa säsong, så om han ska komma hem redan till nästa säsong blir det utlåning... men skulle inte tro det, om han inte vantrivs då. Att det har gått trögt för honom och att han i nuläget är långt ifrån NHL ökar dock chanserna.
Kommentera

Rodrigo: Nu hade väl Järnkrok gjort 6 poäng de sista två matcherna tyckte jag mig läsa. Han har samlat ihop 23 poäng på ca 40 matcher. Det är inte så illa.

Den här säsongen får nog räknas mycket som en "omställningssäsong" för Calle. Tror som du,att han inte kommer nästa säsong.

Kommentera

Enligt hockeysverige så är Gunderson redan klar för KHL.
Kommentera

70 Rodrigues:Skulle inte förvåna mig, varit rent ut sagt dålig i flera matcher nu på slutet..
Kommentera

70 Rodrigues: Usch vad deppigt. Där ryker förmodligen vårt (vanligtvis) grymma PP. Det är ingen slump att det blev bra när Gunderson anslöt sig till laget. 
Kommentera

Brynäsgubbe: D e lungt, Sundlöv hittar nog en ny Jacobsson, Persson eller Löf som ersättare ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Coolt! Då får han flyga massor i en Tupolev, Iljushin eller varför inte i en Jakovlev? Själv har jag rasslat omkring i en Tupolev TU -154

Kommentera

Den här killen vil jag se i Brynäs. Tror att han skulle vara en perfekt ersättare för Thuresson som jag tror lämnar för FBK?
Kommentera

70 Rodrigues: Varför ser jag skriverier om Thuresson till FBK hela tiden? Bara skämtsamma/sarkastiska spekulationer eller baserat på rykten?
Kommentera

70 Rodrigues:kan nog vara ett fynd
Kommentera

Brynäsgubbe: Färjestad försökte värva Thuresson när han återvände från Nordamerika men då valde han Brynäs istället. Vore naturligt om de är fortsatt intresserade med tanke på Thures utveckling.
Kommentera

Herregud pojknivå.
Kommentera

Peja: Synd om junismålisen, bara att bita ihop.
Kommentera

En prakttavla!!!!

Nu testas den mentala kapaciteten på Johansson rejält...

Kommentera

bradberry: Ja herregud, det kunde ju ha börjat bättre. Slår över till Rögle-Karlskrona en stund :-(
Kommentera

70 Rodrigues:

Den absolut största utmaningen och hotet mot Brynäs IF som klubb är att släppa loss Sundlöf infrör nästa säsong. 10-15 kontrakt som skall omförhandlas, X antal nya som skall in. Hur skall han klara det som knappt kan kontraktera en spelare.
Jag bävar ! Notera att inte en enda spelare med utgående skrivit på ännu. Många andta nyckelspelare har gjort det för andra.

Kommentera

Löf är bättre än Djoos.

Jokern: Dessutom lär spelarbudgeten krympa med några miljoner tack vare publikintresset.

Kommentera

Den här killen skulle vi behöva nu, vågar vi hoppas på honom till nästa säsong??
Kommentera

Helt ok insats idag, fanns tendenser till bra spel och med lite bättre effektivitet kunde vi gott fått med oss en pinne.

JJ spelade upp sig rejält i tredje och det ska nog bli målvakt av honom med vad tiden lider.

Förstakedjan glimtade till då och då och det kanske börjar stämma lite bättre.

Ger ett visst hopp om bättre tider.....
Kommentera

rafalski: Backsidan är fortfarande bedrövlig. Hoppas verkligen att Sundlöv har ögon o öron öppna, det måste förstärkas.
Kommentera

70 Rodrigues: Snälla Andersén, KOM HEM NU!!!!!

Sundlöv, AGERA ELLER AVGÅ!

Kommentera

70 Rodrigues: Det jobbiga med backsidan om man tänker lite på nästa säsong är att det känns som om man måste bygga om den helt.

Vi har ju typ en (eller kanske ingen) back som är bra defensivt.

Går resultaten fel nu s kan vi plötsligt ligga 8:a i tabellen. Inte myckt att glädjas åt alls just nu... =(

Kommentera

Davey_22: Spelar det nån roll om vi blir 8:a?
Kommentera

Davey_22:

Va! bertilson är en av SHL bästa defensiva backar, lite rostig dom här matcherna men på normal nivå är han det.

Kommentera

Suck, vad ska man säga. Allt i spelet har kollapsat, även om Brynäs sätter press mot Luleå då och då är vi aldrig särskilt farliga.

Sedan kan fröken Ledin gott dra åt helvete, "tuffing" som han borde kunna stå på benen bättre från en liten knuff. 

Kommentera

Fall framåt idag. En debutant i målet som avgjorde åt fel håll, men grabben gjorde det väldigt bra i sista så ska ändå bli kul o se mer av honom! Nu hoppas vi att så många som möjligt kommer tillbaka från skador så vi blir livsfarliga resten av säsongen.
Kommentera

Jajjen: Ja,att bli top 6 känns bättre helt enkelt.

lordi73: Bertilsson är enligt mig hyfsad i defensiven (än så länge), jag tycker faktiskt ofta att det är väldigt små marginaler. Dock ser man ju att killen har alla verktyg för att vara en stabil landslagsback.

Kommentera

bifhjärta: Med handen på hjärtat så hade vi väl kanske inte räknat med några poäng borta mot Plastsjö och Tjyvjägarna. Just nu kan vi inte hota topplagen, skadorna har tagit ut sin rätt i laget. Som jag ser det gäller det att spela av de fyra matcher som är kvar utan att tappa alltför många poäng till konkurrenterna om placeringarna 5-6 och sen efter OS-uppehållet komma fräscha och ganska skadefria till avslutningen av serien.

Nyckeln till att inte tappa för mycket mark är Starkbaum. Det är absolut mest nödvändigt att få tillbaka honom så snabbt det bara går. Någon som vet läget där? 

Enterfeldt, Nordan och Kilström bör väl vara på väg tillbaka de också...

Kommentera

Har tidigare nämnt att jag vill se Everberg i Brynäs, men så blir nog inte fallet :-(

Redigerad kommentar

Kommentera

Så är det

Kommentera

Någon som vet om Johan Larsson spelade i Buffalo Sabres inatt? Önskar att vi kan ta hem honom och ge honom kaptensbindeln. Istället för Janmark kan vi plocka hem Järnkrok. Istället för Nokelainen och Lauritzen också.
Kommentera

Jag hade ett tidigare förslag att vi skulle försöka få Janmark från AIK. Det har jag nu skippat då jag tror som ett antal kritiska debattörer att han kommer försöka på andra sidan Atlanten.
Kommentera

Kahn:

Tycks inte som det

Game log e grymt, som jag hoppas shl.se lanserar snart...

Kommentera

tjugo8: Ok.
Kommentera

Zzz:

Länken o bättre tråd...

"en officiell bekräftelse från Sverige till ytterligare samarbete mellan Starkbaum och Brynäs om ännu inte kommit. Det förstås dock att vi kommer att lyckas, laget från Gävle, Österrike nummer ett för att begå ytterligare två år."

Kommentera

tjugo8:Låter Wonderbar. Starky och Johansson i kassen vore nice. Honken kan spela med Old Boys.
Kommentera

Enterfeldt har förlängt 3-år. Bra att han förlänger, men tycker att 2-årskontrakt är det bästa.
Kommentera

70 Rodrigues:Så länge han blir lite mer som förra säsongen i början så kan det nog bli bra!
Kommentera

Någon som vet ungefär när Starkbaum är tillbaka ?
Kommentera

Bratwursten: Inte sett något, men jag hoppas verkligen att han är tillbaka imorgon. Tror ni det är för optimistiskt?
Kommentera

« · 1586797 · »