Redigerad kommentar
Skrubben: Utöver ryktet som är det ingen nyhet att Brynäs har få spelare på utgående kontrakt och att det därför blir låg omsättning. Dock ska det tilläggas att det kan bli större omsättning om både Sweatt och Scott skulle lämna. Sen har man ju spelare på lån som Djoos och Wallace, som bengtzen inte tar med som utgående kontrakt. Totalt blir det egentligen nio spelare som saknar kontrakt tills nästa säsong.
Henrion är i övrigt en intressant spelare, absolut något man borde hålla koll på..
Redigerad kommentar
Skrubben:Svårt att riktigt få grepp om vad BZ egentligen vill ha sagt i intervjun.
KulaShaker: Ja,det läste man ju mycket om. Tror Djoos lärde sig av Gunde,rörelse m.m. Och ett tag försökte ju Djoos knäppa Gunde-myror på mål rätt mycke har jag för mig.
Kanske en svår konstform att bemästra helt enkelt.
Skrubben: Sanningen är väl att man skulle behöva ge Djoos Slovaks skott så hade vi en ganska felfri PP-back. Djoos är som du säger mycket skickligare på blålinjen men saknar vapen.
Jag tror att Djoos trots allt är vårat bästa alternativ i dagens läge. Även om jag hade viljat se lite mer av Slovak i PP för att vara säker.
Davey_22:
bara att skriva fast honom då!
Jag tycker att det är en bättre värvning än när MoDo köpte in den 38-årige brunkaren Géatan Royer från division 7 i Kanada i alla fall.
mk:
trolljägarna... är det dit man ska ringa när det är en massa personangrepp, hot och dylikt på nätet? I så fall är det nog jag som ska ringa dit.
Att ni diggar att köpa in avdankade spelare och ledare som inte platsar i bottenlaget Fuleå, är det mitt fel? Det är fakta att ni gör det. Förstår inte varför det gör mig till ett troll?
Listan där har ju ett flertal spelare som känns som väldigt troliga värvningar för er.
Skrubben: Ja,antingen är han helt oinsatt eller så låter han sina mindre varma känslor för Bengtzén kompromissa hans expertroll.
Oproffsigt hur som helst.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Lalonde skulle vara en helt ok värvning (tycker jag). Han har inte motsvarat förväntningarna offensivt och sett lite klantig ut i egen zon stundtals. Men verkar som han putsat bort det värsta och han står ju för fysik också.
Inget BZ ska råna en bank för,men för ett vettigt pris,ja tack.
Garpenlöv : "Vem är Stefan Bengtzén? Vad har han gjort?"
Garpenlöv: "Att Karlskrona blir top 2 är gryyyyymt. Vilken resa de har gjort!"
Bra där,Garpen.
det viktigaste för er måste nog vara att skriva fast Mannberg på ett långtidskontrakt.
Annars har jag några tips på spelare som passar in på er mall:
Marcus Fagerudd - måste vara en tarnsferprio nr 1 för er att köpa in honom!
Jonas Berglund
Fredrik Styrman
Karl "sprattelgubben" Fabricius
Marcus Oskarsson
Johannes Tornberg
Redigerad kommentar
Auchinleck: Jo, men Bulan blev signad på uppdraget att rädda kvar Brynäs i SHL.
Det är klart att han inte kan byta spelidé inför ett förestående play in, men man vet aldrig om han har fler strängar på sin lyra den gode Munksundaren.
Men Bz verkar avvakta klokt nog. Helt klart är att TJs sengångarhockey inte höll måttet men frågan är vad man vill på sikt?
Brynäs har inte de finansiella muskler som krävs för att matcha SAIK, VF och Växjö nästa år, så frågan är vilken väg man väljer att gå på kort och lite längre sikt?
Disciplinerat försvar och hög forechecking a la Luleå nästa säsong och därefter en ny tränare och övergång till ett spel som bygger mer på spelskickliga centrar?
Huss: Kanske Jonathan Pudas vore en bra värvning också? Han är bättre defensivt men med bra offensiva egenskaper också, högerkytt och bra i PP. Jag vill se att vi har många kompetenta backar på kontrakt och Pudas skulle kunna spela på utlån i Allsvenskan om han inte håller måttet till en början.
Skönt att name-droppa lite.