Brynäs IF

730593 inlägg · 7961 ämnen

Laget säsongen 2015/2016

« · 1673752 · » Till forumet

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Bill Sweatt ryktas vara på väg till Skellefteå.
Kommentera

ante08: NEJ NEJ NEJ, bara nej! Släpp honom inte Stefan
Kommentera

Chris11:
Om så är fallet så är det jävligt drygt. Fan, något måste göras för att stävja dessa ekonomiskt dopade lag. Vad man kan göra vet jag dock inte.
Kommentera

Qvarre: skllefteås förmåga att utveckla spelare är klart bättre än konkurrenterna i SHL (ex. Brynäs). Detta tror jag är den stora anledningen att man kan plocka spelare från SHL konkurrenter. Sen lär lönen vara högre oxå ;)

Jag hoppas dock han stannar!
Kommentera

Missade matchen igår. Lika bra det. Men tack Brynäs för en bra avslutning på säsongen.

Spännande tider framför oss nu! Bengtzén vet vad han gör.

Kommentera

Vill verkligen ha Jacob Markström, det vore en mycket fin start på Silly season och något att bygga vidare på.
Kommentera

Stende89: Apropå Skellefteå och spelarutveckling. Hur många spelare har de utvecklat till bra NHL-spelare?
Kommentera

honken21: Vi får hoppas att han vet:)

Det säga att Bz har flera namn klara. Det är nog kanske allsvenska namn.
Vad ligger lönen på för en bra allsvensk spelare?

Kommer det att satsas på billiga allsvenska och krutas på för att behålla toppnamnen?

Blir det som Saik gör ungefär?

Ang Wallace: Utan att kunna nått om spelet ingående, så är min känsla att han är bra. Om det ska brytas,så måste man VETA att man har nått som är bättre.

Sen var det viktigt att Leksand vann igår. (För våran ekonomi) Trots det så sitter man nästan och hoppas att Malmö ska jäklas med dom. Kluven känsla:)

Ser fram mot en spännande silly .
Kommentera

ante08: Det skulle säga rätt mycket om hans karaktär isf. 😠
Kommentera

mk: Jag gillar verkligen Wallace. Lite trög och missar lite för många chanser, men en smart spelare som jobbar hårt och framförallt en av få Brynässpelare som är stark i det fysiska spelet. Har hellre kvar honom än typ Brodin. Samtidigt har jag förståelse för om Brynäs inte vill att han ska vara en av truppens bäst betalda spelare, riktigt så bra är han inte.

Redigerad kommentar

Kommentera

ante08: Oväntat att krönikören skulle heta Marklund... I annat fall Lundström/Lundmark...#inavel#kusinmys#banjo
Kommentera

ante08: "Bill Sweatt ryktas vara på väg till Skellefteå."

Har ända sen Sweatts påstådda skada haft misstankar om att det gällt nåt annat än en skada.
Tyckte att Hellströms uttalande lät lite egendomligt och fick en känsla av att en hund ligger åtminstone halvt begraven nånstans.
Inte helt uteslutet att det kommit fram att Sweatt redan gjort klart med SAIK och att han därför varit bänkad och en skada varit svepskälet.

Bara en tanke som rent spontant ploppade upp direkt när jag läste om skadan, säkert inte bara jag som tänkt i samma banor.
Eller?
Kommentera

Du har tidigare sagt att du själv inte skulle byggt laget på det sätt Brynästruppen sett ut den här säsongen.Vad vill du förändra nu?

– Jo, det har jag sagt. Och jag tror inte någon hade byggt laget så. 

Vilken känga till Sundlöv!
Kommentera

Huge: Det känns som att Sweatt är förlorad :-(
Kommentera

70 Rodrigues: är väl bara er hackiskivanHuge som alltid var nöjd med Sundlöv
Kommentera

Huge: Har tänkt samma tanke, otroligt att sådant kan få ske inom SHL i så fall. Borde vara miljonböter för klubbar som agerar på det sättet.
Kommentera

KulaShaker:

"Bill Sweatt, han stod utanför och visade upp ett sargat finger och förklarade att han brutit det.

När det blev snack om hans framtid berättade han inte ett dugg.

– Jag vet inte hur det blir. Det är inget jag vill prata om nu."

Kommentera

Anser att Brynäs ska kunna matcha samtliga bud som kommer från SHL. Även om det går upp till 500k i månaden. Sån oerhörd nytta gör han.
Kommentera

70 Rodrigues: Vore kul om du hänvisade till nån intervju där BZ uttryckligen sagt så, och inte bara visa ett utdrag och lösryckt citat, som kan vara taget ur sitt sammanhang.
Vad jag vet har väl BZ ganska tydligt påpekat att HAN (inte alla) skulle ha byggt laget lite annorlunda om han fått bestämma från start.

Sen blir hans kritik isf lite ologisk när han igår efter förlusten säger att vi haft materialet men inte riktigt fått ut kapaciteten under TJ, nåt som Bulan däremot har lyckats bra med.
Isf är det väl mer TJ som ska kritiseras och inte Sundlöv i första hand.
Kommentera

Jag tror inte heller att Sweatt blir kvar, därför att han helt enkelt inte har lust att stanna och se om Brynäs kan få ihop en fungerande backlinje till nästa säsong. Det måste vara frustrerande att se samma lagkamrater gång på gång orsaka baklängesmål. En spelare som kommer utifrån, och speciellt då utländska spelare, och inte har några direkta lojalitetsband till klubben eller orten, ser naturligtvis till den personliga karriären i första hand. Skulle han stanna blir jag förvånad och otroligt glad, men jag tror han bestämde sig för att byta klubb redan i januari. 
Kommentera

Bifbiffen: Tycker du övervärderar Sweatts betydelse. Han är duktig, har framförallt en spetsegenskap som är unik och det är snabbheten. Får han pucken i rätt läge finns det INGEN som hänger med.

Dock håller jag Scott, Rödin, Ollas, Andersén, Slovak som högre i rangordningen vad beträffar kategorin viktiga för laget. Sweatt är grym och man bör försöka behålla honom. Men inte till vilket pris som helst...
Kommentera

eltifoso: Inte alltid nöjd med Sundlöv, han har gjort sina missar som alla andra sportchefer.
Är dock väldigt nöjd med att den majoritet av spelare i laget som han faktiskt värvat och de juniorer som vi efterhand tvingats kasta in pga skador på bärande spelare, till sist slog ut er i playin.
Bara DET var värt allt slit och oflyt den här säsongen.
Tjipp!!  :-)

PS

Härligt att du fortfarande är jättebitter efter playintorsken...

DS
Kommentera

bradberry: Håller med. Har ju dessutom visat sig att ex Wallace känns som en fullgod ersättar, har dessutom ett vassare skott och är bättre i det fysiska spelet.
Sweatt är som jag ser det isf den spelare i femman som är "enklast" att ersätta, om man vill behålla slagkraften intakt sas.
Scott och Rödin är i det fallet mer oumbärliga, så man får vara glad att dom två iaf blir kvar.
Kommentera

Huge: haha! Inte otippat att du tycker det när han ryktas på väg bort. Sweatt är i mina ögon topp 5 i hela elitserien. Oerhörd spets. Att jämföra med Scott som var ofarlig i slutspelet.
Kommentera

Huge:
Det är väl Mannberg som är den oslipade diamanten. 😁
Jag älskar breddspelare, hej hå, hej hå till allsvenskan skall vi gå...

BZ har en viktig uppgift nu och det är att tänka output per krona.
Och skicka in the Westerholms i gymmet till september...
Kommentera

Huge: Bz säger det faktiskt i intervjun som länkas nedan. Jag reagerade också på det.
Angående truppbyggnation alltså ...

Redigerad kommentar

Kommentera

KulaShaker: Jag kommer inte ihåg när vi senast tappade en spelare vi vill ha kvar till en konkurrerande SHL klubb. Jag väljer att inte oroas så mycket av det. Om Sweatt lämnar så blir det förhoppningsvis till KHL och dår är vi chanslösa om det är pengarna som avgör. Vi har en solid bra förening som spelare verkar trivas i, vi borde ha bättre självförtroende när det handlar om spelares vilja att stanna.

Sen ska vi inte överskatta Sweatt heller tycker jag. Det var viktigare att förlänga med Rödin.

Kommentera

Zzz: dessutom är ju frågan om Saik är rätt klubb att gå till för att vinna guld 2016....kan de verkligen hålla sig från en svacka förr eller senare. Tror de måste få tillbaka en del av "sina" stjärnor för att fortsätta vara så dominanta. Och inte ens Lehtonen lyckades ju i årets comeback...
Önsketänkande ? Ja kanske, men det passar ju in i Silly season :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Brynäsgubbe: de sägs ju vilja ha Westerholmarna också. Växjö köpte ju hem Rosén från AIK...kan KHK vara nästa ekodopade förening? Silly, silly....
Kommentera

Tommy:  ???
Inte nånstans i intervjun säger BZ nåt om Sundlöv och att "ingen annan" skulle ha byggt laget som han gjorde.
Eller har jag missat nåt?
Kommentera

Tommy: Tror inte KHK har råd. De har redan dålig ekonomi och måste ju bygga om sin arena rejält.
Kommentera

Bifbiffen: Ointressant om Sweatt är bäst i hela världen: det är din verklighetsuppfattning som är skrattretande.
Du anser att Brynäs borde kunna hosta upp 500.000/mån för Sweatt, samtidigt som vi ska betala Rödin, försöka behålla Wallace och Slovak och dessutom värva ett par toppbackar.
Det är ju dina krav, vad jag förstått.

Jag har inte försökt gradera Sweatt som spelare, men det var ju otippat att du inte fattade det.
Kommentera

Huge: ja, du har missat nåt, men det har tydligen jag också, hade fel i att det var den länkade intervjun. Såg en annan där han sa det. Återkommer om/ när jag hittar den...
Kommentera

Peja: KHK kommer nog klara det fint. De kan säkert få dispens gällande arenan, SHL kan inte ta i för hårt mot dem får då kommer det slå tillbaka i form av ännu mer badwill. SHL har redan gjort bort sig och förhoppningsvis har de tagit av sig skygglapparna denna gång och förstått att Sverige är för litet för att kopiera NHL.
KHK kommer dessutom få en ansenlig summa pengar från SHL i form av de gemensamma intäkterna från SHL sponsorer, tv-intäkter osv.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Hittar den inte. Vet att jag såg den i morse i samma veva som den som är länkad här nedan. Därför jag trodde att det var den. Måste klickat mig vidare, men kan inte tracka den nu. Har i alla fall en bestämd uppfattning av att det var efter uttåget och inte nån gammal intervju. Kanske dyker den upp, kanske kommer Roddan ihåg var han såg den.
Kommentera

Huge: "Du anser att Brynäs borde kunna hosta upp 500.000/mån för Sweatt, samtidigt som vi ska betala Rödin, försöka behålla Wallace och Slovak och dessutom värva ett par toppbackar."

- Kom ihåg att 500 000:- i detta fall rörde sig om lön. Lägg på lönebikostnader på det så hamnar vi på ca: 735 000:-/månad i kostnad. För en spelare... Hm...

Kommentera

Huge: Om det skulle vara så att han gjort klart med Saik under slutspelet och därefter blivit bänkad pga detta, så förstår jag faktiskt inte varför man inte går ut med sanningen egentligen? Det är ju inte Brynäs som gjort något fel och jag förstår då inte varför Brynäs ska behöva skyffla detta under mattan. När Anders Forsberg gjorde klart med Modo under säsongen så kickade Saik honom, så ska det skötas tycker jag.
Kommentera

Tycker BZ ger ett förvånande slappt intryck i intervjun med Hockeypuls. Han pratar om att "smälta det här i 10 dagar".

Vafan!!! Det ör nu man ska jobba för högtryck. Förstår såklart att han hela tiden sonderar terängen och jobbar för att hiitta rätta spelarna. Men varför då svara så konstigt på frågan...?

Nästan så man tror flashbacksnacket om att han är på väg tillbaka till KHK har ett uns av sanning i sig...

Kommentera

bradberry:
En allsvensk prestation av BZ.
Uppgradera dig, för helvete...
Kommentera

Huge: ja det anser jag. Har hellre Sweatt och 5 juniorer. Än 6 st Mannberg exempelvis. Vårt ända offensiva hot tillsammans med Rödin. I detta slutspel
Kommentera

bradberry:Att BZ säger att han skall "smälta det här i 10 dagar" så tror jag att det är ett sätt att slippa ha media jagandes och kunna jobba i fred. Är helt säker på att han jobbar för fullt ändå.
Kommentera

Om alla de 12 nedanstående anfallarna kommer att ingå
i nästa säsongs trupp, så är det ju troligen max 3 anfallare
som ska in i truppen.

Ollas
Scott
Rödin

Brodecki
Enterfeldt
Olden

Lööke
Blomqvist
Lindblom

Westerholm
Westerholm
Mannberg

De 3 anfallarna kan då tas in från några av de vars kontrakt går ut.

Sweatt
Brodin
Nordquist
Wallace
Lindgren

Eller så plockar man in 3 helt nya anfallare utifrån.

Det är ju centrar vi är i störst behov av, som jag ser det.
Vi har ju egentligen bara Enterfeldt som en "riktig" center.

De övriga spelarna som spelat center, har ju hamnat där för att
det inte funnits andra alternativ. Det kan ju också förklara varför
vi är så dåliga på att teka.

Med bra tekare i ett lag så kan man lätt städa bort nästan en
halvminut av ett numerärt underläge, bara genom att vinna
tekningen och skicka ut pucken. Det blir ju så mycket lättare
om man under varje tvåminutersutvisning bara behöver försvara
sig kanske en dryg minut i stället för att vara i egen zon under
två hela minuter.

Ser man sen på vilka lag som hamnar i toppen av en serie, så är
det i princip alltid de lag som släpper in minst antal mål. Så ett bra
försvarsspel verkar vara viktigare än ett bra anfallsspel.
Kommentera

Brynäs har sedan SM-guldet vunnit 1 av 13 slutspelsmatcher och förlorat samtliga 7 hemmamatcher. FIASKO eller vad säger man? Losermentaliteten när det kommer till slutspel är skrämmande för Brynäs tyvärr :(

Redigerad kommentar

Kommentera

Lesky: Skrämmande utveckling. Vi får tacka sundlöv för den. Hoppas nu bara ryktena om bengtzen är tagna ur luften
Kommentera

Enaranger:BZ själv har gått ut med att han ev kommer bryta kontrakt. Där ligger Blomqvist, Olden, Westlund och Eklund i farozonen. Finns betydligt bättre spelare istället för att drass med dom.
Kommentera

Själv tror jag vi kommer få in 5 nya forwards och 4 nya backar. Ev 1 målvakt (Markan)

UT:
Brodin
Nordquist
Lindgren
Blomqvist
Olden
Wallace
Westlund
Holmqvist
Kilström
Eklund
Djoos

BEHÅLL:
Slovak
Sweatt

NYA:
2 offensiva backar varav en högerskytt
2 stora defensiva backar
2 centrar varav en första klassig
3 ytterforwards varav en målspruta
Fyll på med junior kontrakt för Felix Sandström, Adam Deutch, Lukas Carlsson och Jens Lööke
Kommentera

« · 1673752 · »