Brynäs IF

446497 inlägg · 7961 ämnen

Laget säsongen 2015/2016

« · 1674024 · » Till forumet

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Bratwursten: Jag var väldigt frågande till honom hela tiden. Men vad jag minns av rektionerna här på forumet var folk inte alls kritiska. I dom flesta laguppställningar som folk här satte ihop så ingick Blomqvist i förstakedjan. Men det är lätt att vara efterklok 😊
Kommentera

Bifbiffen: Du är ju bara en trollare som bollar med spelare och pengar utan nån som helst verklighetsförankring.

500.000/mån för Sweatt, inga problem.
Minst 300.000/mån för Rödin, inga problem.
Förläng med Slovak och Wallace alt skaffa likvärdiga dyra ersättare, inga problem.
Ett par toppbackar a ca 250.000/mån, inga problem.
Bryt ett par kontrakt och värva nytt med dubbla kostnader, inga problem.

Det här är dina krav och hittills inte ett ord om hur du realistiskt sett hade tänkt dig finansiera kalaset, med vår ekonomi.

Vill du fortsätta trolla eller svara på min minst sagt berättigade fråga?
Kommentera

Bifbiffen: Kontraktet på Blomman var definitivt för långt. Fanns aldrig någon bra anledning till att göra så egentligen.. 

Kommentera

Bifbiffen: 500000kr? :-)
Kommentera

Skrubben: En ren blindvärvning från början, enbart för att han råkar vara fostrad här. 
Kommentera

Zappaholic: 4 blomqvist på en sweatt då? Ja då tar jag ändå hellre Sweatt och resten juniorer.
Kommentera

Skrubben: Jo men att skriva så långt kontrakt med Blomqvist, var många väldigt frågande till från start, annars håller jag med i stort.
Kommentera

Bifbiffen:''vad tror du blomman har exempelvis? Där
kan vi snacka om pengar i sjön. Om det går 3 sådana på en Sweatt så tar jag hellre en Sweatt''

I en drömvärld, ja. Men nu har Sundlöv skrivit ett treårskontrakt med Blomqvist. Det är jävligt lätt att sitta här som en ''soffexpert'' och konstatera i efterhand vad som har gjorts rätt och vad som gjorts fel.  

Nu är Bengtzén i den situationen han är i. Det är lätt att säga att han bara borde sparka Blomqvist, men som någon annan skrev tidigare så behöver Brynäs i så fall betala hans lön i två år till (om inte något lag mot all förmodan skulle ta över kontraktet).

Alltså fungerar inte ditt resonemang att man kan sparka spelare till höger och vänster för att kunna frigöra pengar till andra spelare. Är det något du inte begriper med det?  

Kommentera

Bifbiffen: 500000kr?😂😂😂
Kommentera

Zappaholic: vad tror du blomman har exempelvis? Där
kan vi snacka om pengar i sjön. Om det går 3 sådana på en Sweatt så tar jag hellre en Sweatt
Kommentera

Bifbiffen: Tur du inte är sportchef. Det hade blivit konkurs innan seriestart 2015. Så snälla, sluta skriv du också.
Kommentera

Huge: Jag skrev Wallace i paratens just av den anledningen. Tycker att det inte är särskilt svårt i valet mellan Wallace och Sweatt då Sweatt tillhör de absolut bästa, det gör inte Wallace. Sluta skriv nu. 
Kommentera

Bifbiffen: Nä, men DU har ju redan sagt att en bra spelare med våra mått mätt, kostar runt 300.000.
Då måste du väl också anta att Rödin kostar nåt liknande och ev lite mer.
Att du inte ens kan försöka svara på hur du tänkt att vi ska ha råd med allt du kräver, visar ju bara det som Skrubben redan konstaterat: du trollar bara.
Kommentera

Huge: Nu vet du ju inte vad Rödin kostar för det första. För det andra så bryr jag mig ganska lite om vad du ställer för frågor. 

Kommentera

Bifbiffen: Fortfarande inget svar om ekonomin.
Är det rimligt, som Skrubben säger, att ge Sweatt Rödins dubbla lön och samtidigt värva de toppbackar och förlängningar/nyförvärv i övrigt som du kräver för att höja slagkraften tillräckligt mkt för att vi ska kunna konkurrera om guldet på allvar nästa säsong?
Tredje gången nu som jag frågar, försök svara på frågeställningen den här gången, vi vet redan att du vill förlänga med Sweatt till varje pris.
Kommentera

Zappaholic: Fast han skulle utan problem vara i en av de 2 ledande kedjorna. Förmodligen i den första. Enkelt val när man dessutom har oerhört stor chans att vinna något. Ja att det blir bättre backar i år behöver du inte vara orolig över. Vore spännande med en PP-back som kan göra mål exempelvis.
Kommentera

Vi kan ju värva Jeff Taffe också. Ge honom 600 000 i månaden !

Enkelt ju !

Kommentera

Bifbiffen: vi kommer ha bättre backar nästa år. Det känner jag mig säker på. Tror vi kan bli riktigt bra.

Han kommer få en mer undanskymd roll i SAIK. Det var det jag menade med att han borde välja Brynäs.
Kommentera

Zappaholic: Sportsligt borde han gå till SAIK. För att vinna nått och slippa se ett lag med backar som Eklund exempelvis som ger bort mål. Sjukt frustrerande måste det vara 
Kommentera

Bifbiffen:Hade du varit ekonomiansvarig i Brynäs kanske du skulle tänkt annorlunda? -Vi behåller Sweat 500 000 i månaden inga problem , första, andra, tredje, pang!
Kommentera

Bifbiffen: Jag är lite inne på att Sweatt Rödin Scott har grym kemi på isen. Tittar man på Sweatts stats så är det ju först denna säsong som hans produktion blivit riktigt bra. En flytt garanterar honom kanske en högre lön med han kanske inte kommer lyckas lika bra.

I Brynäs är han given i förstakedjan, får väldigt mycket speltid, är en stjärna. Frågan är i vilken kedja han platsar i hos SAIK, speciellt om Jimmie E och Lindström ryktas på väg tillbaka.

Sportsligt sett borde han stanna, men money talks...
Kommentera

Huge: En bra spelare kostar kanske 300k i våra mått mätt. Om det då krävs nästan det dubbla för att behålla en av elitseriens snabbaste och bästa forwards så tar jag det alla dagar i veckan. 
Kommentera

krobbe: Jag är rätt säker på att Djoos hade varit smått dominant i Allsvenskan.
Kommentera

Bifbiffen: Fortfarande inget svar på hur du får ihop ekonomin, om du även vill ha det andra som jag pekar på och som du önskar dig, utöver Sweatt.
Kommentera

Huge: Jag ser hellre att vi besitter den spetsen än 6 st Mannberg. Han spelar ju inte för 20000 heller även att han inte är så dyr. Menar bara att var man får ut för sina pengar. Sweatt var enorm innan han blev "skadad" eller vad det nu är som hänt värd. 500 k utan problem
Kommentera

Bifbiffen: Ok. Du skrev att vi borde ge Sweatt 500.000/mån. Utöver det kostar Rödin minst 300.000/mån.
Ett par spelare kräver säkert högre lön.
Du vill ha ett par toppbackar som kostar skjortan.
Slovak och Wallace blir inte billiga.
Utöver detta ev några spelare som måste lösas från sina kontrakt, med dubbla kostnader som följd då ersättare måste avlönas samtidigt.

Har redan frågat dig retoriskt hur du får ihop allting rent ekonomiskt med tanke på ekonomin?
Som svar fick jag "hellre Sweatt och 5 juniorer än 6 Mannberg"
Vad nu den önskningen har med saken att göra.

Eller menar du att det räcker med Sweatt för 500.000/mån och 5 juniorer för att nästa säsongs behov av spelare är täckt?

Annars kan du väl förklara hur du tänkt, lite svårt att få nåt grepp om dina tankegångar, minst sagt.
Kommentera

Pettisbif: Henrik Larsson är absolut inte klasser bättre än djoos. påminner dock om djoos med bra speluppfattning å klarar sig trots sin storlek ok i allsvenskan i alla fall
Kommentera

Bratwursten: Ironi Korven..ironi!!;-)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Mm går inte att "hejja" på något annat lag, isåfall är det för att det indirekt gynnar Brynäs. Men har ändå svårt att ta ord "heja" i munnen när det gäller andra lag.
Kommentera

bifhjärta: Heja Västerås! ( Geografiskt, inte sportsligt! !)
Kommentera

Huge: Håll dig till det folk skriver istället. 
Kommentera

Bifbiffen: Eftersom alla dina analyser är lustiga så behöver man bara ta lösryckta citat och inte hela inlägget.
Spar tid, vettu....   :-)
Kommentera

munkas: Inte orolig. Tror det är slut på tanklösa lagbyggen. 
Kommentera

Bifbiffen: Hultström och Sallinen till Dif. Två riktigt fina värvningar! Kul för Dif, synd för Bif.
Kommentera

Huge: "och det räcker med 5 juniorer plus Sweatt som nyförvärv nästa säsong, ja då vet man att Silly Season har startat på allvar.
Med betoning på SILLY" 

Och när sa jag det? Du rycker som vanligt ut citat för att göra dig lustig. 

Tar hellre Sweatt och 5 juniorer än exempelvis 6 st Mannberg. Håll dig till det som skrivs

Kommentera

bifhjärta: Brynäs kunde ha hamnat i den situationen med spelarflykt, om vi hamnat på kvalplats. Var ska Leksand få SHL-dugliga spelare ifrån, om de nu lyckas hänga sig kvar. De lär bli ett lag i bottenstrid även nästa säsong. Vi kan vara glada att man i Brynäs styrde upp skutan i grevens tid. 
Kommentera

Peja: jag kan inte klandra honom direkt, vem vill spela i leksand?
Kommentera

70 Rodrigues: Heja Västerås! ( Sportsligt, inte geografiskt!!)
Kommentera

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/djurgarden/article20496124.ab

Oops..Konstigt läge för Lif och spelarna...Enkla vägen ut för Hultström och Sallinen verkar det som. Kanske påverkar deras insatser på isen en del framöver..?
Kommentera

Enligt Sportbladet har Djurgården gjort klart med Sallinen och Hultström från Leksand. Hultström uppges ha nobbat ett bättre erbjudande av Leksand för att flytta till DIF.
Kommentera

Brynäsgubbe: eller:

"Fansens värvning var lyckat för brynäs då de har kontrakterat 4 nya spelare, Gunderson, Thuresson, Larsson och markström."
- Hoppsan, där small det till. Dock så var alla värvningar väntade enligt Aftonbladets Hans Abrahamsson.

Stefan Bengtzén, har du några kommentarer om nyförvärven?
- Ja, det är klart man ska spetsa till laget lite grann ;)
Kommentera

70 Rodrigues: inte skrivet i sten men risk för det ja
Kommentera

bifhjärta: Om Rögle går upp så hänger Smotherman med :-(
Kommentera

Varit ute med båten en runda o fiskat..fick en känsla där ute på sjön att Smotherman är klar för oss..han hade passat in bra och det känns som en Bz - värvning...
Kommentera

Brynäsgubbe: Troligare då att det blir ett kontrakt månaden ut.
Kommentera

Chris11: Eller:

"Brynäs och Gunderson är överens om ett kontrakt på resten av hans karriär."
Kommentera

Chris11: Det kommer alltid nya favoriter. Och vi fick 3 starka säsonger och ett guld med honom. Inte illa !

Kommentera

Davey_22: haha jag skämtade bara;) honom Kan vi nog glömma helt å hållet. Tror inte han kommer tillbaka någonsin.
Kommentera

Chris11: Chris,för din egen skull..Glöm tanken på Gunderson i 2-3 säsonger. : ) 
Kommentera

« · 1674024 · »