Jaken:
Jag tycker vi bör sitta lugnt i båten, självklart har mannen en plan, han har nog sätt fram emot sin första "off season" då han för första gången kan göra skillnad på riktigt.
Och att han "inte visade snabbhet tidigare i år" tror jag var bra, både sportsligt och ekonomiskt...
Även då jag tycker att diskutionen angående Sweatt har "kukat ur" en aning, så vill jag ställa mig till dem som anser honom som vår viktigaste forward. Förutom snabbheten så har han en jämnare nivå än både Rödin & Scott, samt en förmåga att kunna vända matchen på egen hand(kommer ni ihåg när Färjestad hade tekning i offensiv zon, med typ sju sekunder kvar av matchen, och en till synes tillräcklig 2-1 ledning?).
Utöver detta så är han ju den i särklass mest sevärda spelaren på isen. Måtte Bill bli kvar i Brynäs!
KulaShaker: Håller inte med alls. Den enda noterabara skillnaden som var negativ var ju Powerplay. Vi är ju vana att vara i topp där, men den statistiken skönk rejält efter att Bulan tog över.
Sedan gillar jag inte att jämföra poängsnitten sådär. Helt ologiskt att jämföra resultat efter olika antal spelade matcher.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Peja:"Källa?"
Du får helt enkelt lita på mig. Det är samma person som gav mig infon om Haris återkomst i Modo innan det ens florerat som ett rykte.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar