Brynäs IF

727036 inlägg · 7960 ämnen

Laget säsongen 2015/2016

« · 1674189 · » Till forumet

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Skrubben: Fast att sparka halva laget kostar ju pengar eller hur tänkte du?
Kommentera

Huge: Vi sparkar halva vårt lag, lägger alla pengarna på Gunderson och fyller ut resten med juniorer 😂
Kommentera

Skrubben: Med dubbel lön, antagligen....
Kommentera

eltifoso: Nu verkar det ha brunnit däruppe hos dig?
Bitter? Hur försökte du nu tänka?
En insändartomte gnäller över att Bulan inte gett fler juniorer chansen, när han kastat in ett gäng junisar mot er, som ni dessutom vek ner er mot.
Kul att du fortfarande är bitter över att ni inte gick till slutspel, kan inte tolka det på annat sätt då du fortsätter engagera dig så mkt i våra öden och äventyr.
Och du: lycka till nu med er egen juniorsatsning.
Då kanske ni slår oss nästa säsong istället och när det gäller nåt....😃
Kommentera

Kobebif: Kan ni bara sluta jämföra bulans vinster/förluster med tj,inte ens en diskution,kan lika gärna jämföra OM vi hade BULAN från start så hade vi inte saik i kvarten,för då hade vi vare serievinnare.......
Kommentera

Kobebif: Bulans hockey går ju absolut ut på att äga puckinehavet och avgöra matcherna på egna prestationer och inte på motståndarnas misstag. Såklart att Bulans hockey ksn ge guld med rätt laguppställning. Jag är övertygad om ATG detta är framtidens hockey.
Kommentera

Huge: härligt att se dig så bitter Huge 👊😎

Men måste ju vara fler juniorer än de ynka du skrev nu som fått chansen?

Du har ju på flera ställen enligt flera källor skrivit att "halva J 20 laget spelade mot Färjestad"

Ljög du då, eller hittade på som vanligt

Kul ändå att se att du är dig lik.

Som det gamla HS ordspråket lyder "Det Sundlöf gör och säger tycker Huge är det rätta"

Tjipp
Kommentera

Kom igen nu brynäsfans! Ge Bengan så bra förutsättningar som möjligt.
Kommentera

bradberry: Antingen har Lundberg varit full när han skrev insändaren eller så är det Löökes farsa som gnäller.
Inga juniorer som fått chansen?
Brodecki, Lindblom, Nörstebö, Deutsch?
Hur många vill han se för att vara nöjd?
Hela J20?

Kan till viss del hålla med om att spelet i stort inte skiljer så mkt som man tror, nu är det mer press och aggressivitet än under TJ. Kan ändå inte se varför han är orolig över den långsiktiga planeringen om hur vi vill spela och att den målsättningen skulle äventyras eller vara bortkastad bara för att Bulan kommit in och i stort bara ändrat spelet marginellt?
Karln säger ju dessutom själv att det inte skiljer så mkt i spelet mellan nu och under TJ.
Ologiskt, minst sagt.
Kommentera

KulaShaker: Myntet har alltid en baksida och insändaren fick mig att i varje fall fundera på den kan se ut. Se det mer som en riskanalys än en åsikt. Bulan är en vinnarskalle och spelet bygger mycket på att vinna genom att pressa motståndarna till misstag. Vidare förefaller det passa honom att slå i underläge och lägga den mentala pressen på motståndaren, det är så han skapar energi för sig själv och för laget. Jag tror det är en perfekt strategi i det korta perspektivet som vid play-inn eller ett slutspel. Här finns det dock en risk att strategin inte kommer passa under en hel säsong, inte för att nå enda fram till guldet. Lag som vinner guld bygger sitt spel på den egna förmågan och självbilden att äga matchen samt själv styra på vilket sätt man ska spela inför olika motståndare. Lag som vinner guld får sin energi inifrån det egna laget och motiveras av att själv äga matcherna. En sak som styrker tesen är att Brynäs under Bulan inte vunnit mer än med TJ men att förlusterna däremot hela tiden har kännts jämna, på gränsen till orättvisa. Är det inte lite av en shimär i Bulans spel? Så nära men når aldrig riktigt ända fram!? Är detta rätt spelsätt om vi ska leda svensk hockey?
Kommentera

Jaken:Hans ''tio-dagar-snacket'' var ju bara för att ge honom själv andrum. Han har ju exempelvis redan gjort klart med flera spelare som Sportbladet har sagt. Det är trots allt bara två dagar sedan vi åkte ut. Han vill nog få lite lugn och ro innan han släpper alla namn. Kolla bara på förra årets silly. Westerholmarna var klara när vi åkte ut mot Färjestad, men blev officiella flera veckor senare. 
Kommentera

bifhjärta:Ingen aning om vad som hände med Jeff. Men en sak måste jag tillägga med allt detta prat om BIF:s transatlanter. Vi har åtminstone haft den goda smaken att värva grabbar med namn som porrstjärnor istf låta som italienska USA-immigranter. Jag menar; hur kan man misslyckas med ett namn som Mike Harder?
Kommentera

Jaken:

Jag tycker vi bör sitta lugnt i båten, självklart har mannen en plan, han har nog sätt fram emot sin första "off season" då han för första gången kan göra skillnad på riktigt. 

Och att han "inte visade snabbhet tidigare i år" tror jag var bra, både sportsligt och ekonomiskt...   

Kommentera

Huge: Fel igen. Som ninjamanne säger jämnare nivå och publikfavorit. Dessutom den som helt på egen hand kan skapa en chans av ett ickeläge tack vare sin sjuka snabbhet på rören. Det tillsammans med sinne för mål gör honom till till Brynäs bästa spelare. Förstår om han är aktuell för SHL bästa lag, men ännu mer om det visar sig att KHL knycker honom.
Kommentera

Det mest anmärkningsvärda är ändå att Bentley skall " smälta" intrycken i 10 dgr. De andra sportchefen går för högtryck. Kolla Djurgården - 3 bra spelare redan.
Nej, det kommer att bli som tidigare vi väntar och väntar på spets och sen blev det något helt annat.
Bengtzen visade inte direkt snabbhet tidigare i år.... Hoppas jag har fel men troligen inte..
Kommentera

Även då jag tycker att diskutionen angående Sweatt har "kukat ur" en aning, så vill jag ställa mig till dem som anser honom som vår viktigaste forward. Förutom snabbheten så har han en jämnare nivå än både Rödin & Scott, samt en förmåga att kunna vända matchen på egen hand(kommer ni ihåg när Färjestad hade tekning i offensiv zon, med typ sju sekunder kvar av matchen, och en till synes tillräcklig 2-1 ledning?).

Utöver detta så är han ju den i särklass mest sevärda spelaren på isen. Måtte Bill bli kvar i Brynäs!  

Kommentera

KulaShaker: Enkelt besvarat, karln har fel. Om det nu gick att tyda vad han menade..
Kommentera

KulaShaker: Håller inte med alls. Den enda noterabara skillnaden som var negativ var ju Powerplay. Vi är ju vana att vara i topp där, men den statistiken skönk rejält efter att Bulan tog över. 

Sedan gillar jag inte att jämföra poängsnitten sådär. Helt ologiskt att jämföra resultat efter olika antal spelade matcher. 

Kommentera

KulaShaker: FHelt otrolig insändare, karln måste vara full.
Kommentera

KulaShaker: Välskrivet och tänkvärt men jag håller inte med...
Kommentera

KulaShaker: äsch, gubben yrar. Han kanske måste ta med att poängskörden  under Bulans tid decimeras markant pga att han fick ett lag i spillror. Sen i våra senaste 7 matcher så har vi mött 2 lag, FBK och Saik. Ser han inte skillnaderna på isen? Han som är orolig NU menar då på att han satt lugn o fin i båten under TJs sista dagar?

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Snälla sluta mata detta troll som kallar sig "brynäsfan". Trist att en eller två personer ska förstöra ett helt forum, men dom tröttnat efter ett tag om alla struntar i skiten dom skriver.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bifbiffen: Haha....
Sweatt är mest beroende av sin omgivning av de 3 i hans femma. Scott och Rödin är mer allround och inte alls lika beroende av Sweatt som vice versa.
Det är dom som lite hårddraget driver femman på ett mer markant sätt än Sweatt och är mer till för Sweatts skull än tvärtom, sas.
Om du vill att femman ska fungera ungefär lika bra med en ersättare nånstans så blir Sweatt den som Bulan alla dar i veckan väljer att plocka bort.
Därför är både Scott och Rödin de starkaste länkarna eller Sweatt den minst svaga om du så vill.
Egentligen obegripligt varför jag ska behöva sitta och förklara självklarheter.
Och nej: Sweatt är därmed inte sämre individuellt än sina kedjekamrater.
Kommentera

KulaShaker: Verkar som att skribenten irriterar sig rejält på att Lööke blev petad. Flera andra juniorer fick ju speltid under Bulan, så jag tycker inte att man kan dra slutsatsen att han ämnar att satsa på inköpta utfyllnadskillar (Mannberg) istället för egna produkter (Lööke). Det är ju bara ett fall vi snackar om, och dessutom hade Lööke skadeproblem senaste månaderna på säsongen. 
Kommentera

Bifbiffen: Alla gillar inte Bulan! Vad tycker ni?
Kommentera

bradberry: du kan ju räkna ut hur det hade sett ut mot Färjestad och de inledande matcherna mot SAIK utan Sweatts spetskvaliteer. Scott är grym, men om man ska ranka bland dessa tre så finner jag Sweatt som 1:a!
Kommentera

bradberry: Håller med dig helt och hållet. Visst Sweatt har farten men Scott är bättre på alla andra punkter som du säger, för mig en viktigare och bättre spelare än Sweatt.
Kommentera

faceoff: Det är inte så att vi inte tror på dig. Vi VILL inte tro på dig eftersom att det är viktiga spelare det handlar om
Kommentera

Bifbiffen: Scott "svagaste länken i förstakedjan"?

Anser han är den viktigaste länken. Gör alltid jobbet och är en allroundspelare. Han är bra på allt men har ju inte Sweatts speed. Dock hyfsad fart, bra spelsinne, hyfsat skott, bra händer. Dessutom en tvåvägsspelare vilket gör honom extremt viktig...
Kommentera

Bifbiffen: Håller med. Scott var i princip helt osynlig i slutspelet. 5 assist förvisso, men tyckte inte riktigt han kom upp i nivå.
Kommentera

Peja:"Källa?"

Du får helt enkelt lita på mig. Det är samma person som gav mig infon om Haris återkomst i Modo innan det ens florerat som ett rykte.

Kommentera

Huge: ja Wallace är bra. Men inte ens i närheten av Sweatt. Snabb och målfarlig. Scott är okej men var är hans produktion när den behövs som bäst? Helt klart den svagaste länken av de tre. Förstår alla som kan något om hockey.
Kommentera

Bifbiffen: "så Sweatt är vår svagast länk i förstakedjan och Brodin går in i vilken första eller andrafemman som helst i SHL."

Sweatt har sin fart och är hyggligt målfarlig, men i grunden ingen målskytt.
Har är väldigt beroende av Scott och Rödin, därför är han minst umbärlig i femman och den som är enklast att byta ut sas.
Ngt ex Wallace har visat, som gjort det riktigt bra och fullt godkänt.
Därför är han den svagaste länken i förstafemman, det fattar alla som kan lite hockey.

Sen blev det fel om Brodin, han går in i vilken andra- eller tredjefemma som helst, inte första- eller andra. Jag försökte redigera inlägget när jag upptäckte skrivfelet men det blev nåt strul och ändringen verkställdes aldrig.

Känns iaf skönt inför nästa säsong, att det räcker om vi signar Sweatt för 500.000/mån och sen fyller på med 5 junisar som ersätter Djoos, Slovak, Wallace, Brodin, Blomman, Kilas och Eklund.

Har du nån ide om vilka junisar du isf har i åtanke?
Kommentera

hahii: Kanske det.
Men vem ska ta över Blommans kontrakt? Sen ska väl Nordans och Eklunds kontrakt lösas oxå.
Tror inte att Dif intresserade att ta över Eklund, söker nog nått bättre..

Nä Blomqvist blir nog kvar. Eklund med.
Kommentera

hahii: Absolut, skrev så också. Men Brodin...nää
Kommentera

bifhjärta: tycker både blomma och kilström kan ersättas med Lööke och deutch.
Kommentera

bifhjärta: Kan så vara. Har för mig att jag läst det i blaskan. Men det kanske "bara" blev 5 mille:)
Kommentera

Känns helt ok att Brodin lämnar när han säger att hjärtat är i Djurgården. Liksom, om jag skulle spela i typ Luleå och mött Brynäs hade jag ju helst förlorat för jag är sånt Brynäs-fan, kan tänka mig att de är likadant för spelare med starka rötter i en särskild klubb, det vore bara mänskligt.
Kommentera

faceoff: Men jag chansade säkert!
Kommentera

bifhjärta: jo han går in i vilken första eller andrafemman i hela SHL. Säker källa
Kommentera

Kanske några här inne som skriker efter källor å annat ska sluta klanka,jag skrev det här om jag inte minns fel för tre fyra veckor sedan att det va klart med Brodin även att sweatt hade sagt upp sitt kontrakt!

Redigerad kommentar

Kommentera

Tack för allt Brodin och ha det så trevligt i Skansens IF!
Kommentera

Rossa: "..jag är en spetsforward de vill ha in." Vet jag väl inte om han är direkt..
Kommentera

huge: så Sweatt är vår svagast länk i förstakedjan och Brodin går in i vilken första eller andrafemman som helst i SHL. Wow. Haha
Kommentera

Sven Sewage: Du kan inte ha enbart unga och hungriga juniorer som ersättare för erfarna tyngre seniorer, vi har tillräckligt med lovande spelare ändå, som jag ser det.
Och som bifhjärta helt riktigt påpekar: Brodin håller nästintill landslagsklass och går in i vilket SHL-lag som helst i nån av första eller andrafemmorna.
Var mkt bra ihop med Enterfeldt, men sen dess har han haft det lite tyngre med framförallt målskyttet. I övrigt en oerhört nyttig och tung forward som alla lag måste ha för att gå långt.
Kihlström och Eklund har gjort det Ok men inte mer, möjligtvis att det går att hitta fullgoda ersättare i AS men svårt att säga. Känns som att det isf måste till nåt från bättre ligor om man vill vara säker på att verkligen få nåt bättre i utbyte.
Blomman har varit fullt godkänd, har stort klubbhjärta och är också en spelare som inte syns så mkt men är väldigt nyttig. Har ju också mer eller mindre skolats om under både TJ och Bulan, så det finns nog lite mer utveckling där vad gäller anpassing till hans nya roll i laget.

Redigerad kommentar

Kommentera

honken21: Ska vi signa honom på tre eller fyra år?
Kommentera

Sven Sewage: Kilas, Eklund och Blomman ja. Håller med dig så långt. Men Brodin..en riktig karaktärsspelare som vi saknar just nu. De juniorer som Brynäs alltid får fram till a-laget är Aldrig några brunkare, dom är oftast spelskickliga, split-vision men väger samtidigt ofta väldigt lätt. På så sätt kan vi inte ersätta Brodin med en junior just nu..vi har ingen junior just nu som inte drar sig för att smälla på och som gärna väger mer än 75 kilo;) sen att man kan ersätta brodin med en AS spelare som får ut samma resultat över en hel säsong är en sak.
Kommentera

« · 1674189 · »