Brynäs IF

731186 inlägg · 7961 ämnen

Laget säsongen 2015/2016

« · 1667529 · » Till forumet

Sv: Laget säsongen 2015/2016

70 Rodrigues: Lalonde skulle vara en helt ok värvning (tycker jag). Han har inte motsvarat förväntningarna offensivt och sett lite klantig ut i egen zon stundtals. Men verkar som han putsat bort det värsta och han står ju för fysik också.

Inget BZ ska råna en bank för,men för ett vettigt pris,ja tack.

Kommentera

Peja: Jo, Djoos innebandyskott från blå gör ingen glad, förutom motståndarmålvakterna då.
Kommentera

Davey_22: Haha, tänkte precis samma sak. Skrämmande att kvällstidningarnas nivå på "experter" inte är högre än så.
Kommentera

Skrubben: Ja,antingen är han helt oinsatt eller så låter han sina mindre varma känslor för Bengtzén kompromissa hans expertroll.

Oproffsigt hur som helst.

Redigerad kommentar

Kommentera

mk:

trolljägarna... är det dit man ska ringa när det är en massa personangrepp, hot och dylikt på nätet? I så fall är det nog jag som ska ringa dit.

Att ni diggar att köpa in avdankade spelare och ledare som inte platsar i bottenlaget Fuleå, är det mitt fel? Det är fakta att ni gör det. Förstår inte varför det gör mig till ett troll?

Listan där har ju ett flertal spelare som känns som väldigt troliga värvningar för er.

Kommentera

krobbe: Ja du, smaken är delad.. Själv hade jag lite högre förväntningar på gundes ersättare än 0 mål på 136 PP. Skönt att han lirar ECHL nästa säsong.
Kommentera

Davey_22:

bara att skriva fast honom då! 

Jag tycker att det är en bättre värvning än när MoDo köpte in den 38-årige brunkaren  Géatan Royer från division 7 i Kanada i alla fall.

Kommentera

Sven Sewage: Ok,nu är jag nog övertygad om att du är max 11 år. Så det känns lite fånigt att replikera mer. Ha det så bra,Sven.
Kommentera

munkas: pp är väl en av få delar som ändå funkat ok
Kommentera

munkas: Det är ändå fakta att vårt PP är näst bäst i ligan. Djoos har varit en klart bidragande spelare till dom siffrorna. Man ska komma ihåg att det inte är enkelt att vara ensam på blålinjen i ett power play. Jag tycker att han ofta slår väldigt bra passningar till Nordan och Scott på kanterna. Sen att han inte får igenom skotten så ofta är givetvis underkänt, även om vi brynäsare är väldigt bortskämda med Gundes millimeterprecision.

Det finns röster som säger att Slovak borde ta hans plats på blålinjen. Visst, jag köper att en del tycker så, men man måste också komma ihåg hans brister offensivt. Skottet är det inget fel på, men du kan glömma att han kommer vara en lika bra "spelfördelare" som Djoos. Spelar man med en "point" på blålinjen måste den spelaren ha ett ganska brett register. Med Slovak där skulle motståndarna veta om att den enda farligheten han besitter är skottet. Motståndarna skulle troligen vara ännu mer noggranna att täcka hans skott, vilket borde innebära att hans bristande kvalitet som play maker skulle leda till ett sämre PP totalt sett.

Detta är i alla fall min teori :) Det finns säkert många som inte håller med.
Kommentera

Skrubben: Sanningen är väl att man skulle behöva ge Djoos Slovaks skott så hade vi en ganska felfri PP-back. Djoos är som du säger mycket skickligare på blålinjen men saknar vapen. 

Jag tror att Djoos trots allt är vårat bästa alternativ i dagens läge. Även om jag hade viljat se lite mer av Slovak i PP för att vara säker. 

Kommentera

Davey_22: Om jag inte minns helt krokigt så ägnade väl Gunde och framförallt Silverberg åtskillig tid efter träningarna till frivillig skotträning. Övning ger färdighet, men jag vet inte hur Djoos gör?
Kommentera

KulaShaker: Ja,det läste man ju mycket om. Tror Djoos lärde sig av Gunde,rörelse m.m. Och ett tag försökte ju Djoos knäppa Gunde-myror på mål rätt mycke har jag för mig.

Kanske en svår konstform att bemästra helt enkelt.

Kommentera

KulaShaker:Sorry,läste ditt inlägg fel. Jag hade nämligen för mig att jag läste mycket om att Djoos och Gunde extratränade på skott m.m
Kommentera

Davey_22: Det stämmer nog att Djoos gjorde det, men Silverberg var väl extrem, han stannade och tränade extra och Widing skyndade till travet ;-)
Kommentera

Mannberg borta😩hoppas det inte påverkar westerholmarna för mycket, dem har varit riktigt bra på slutet
Kommentera

Sven Sewage: Du är det bästa som hänt detta forum sedan Sundsvall brann, snälla kom hit oftare.
Kommentera

Dallemas: Mannberg borta?
Kommentera

Har ingen tagit upp denna artikel? Detta citat måste vara det mest intressanta från Bengtzén.

"bedömer allting egentligen när vi kommer framåt här med våra egna. Brynäs trupp inför nästa år har inte så stora förhandlingsmöjligheter. Vi sitter på ganska mycket kontrakt, vi har bara sex utgående, så vi kommer ha ganska låg omsättning."
Kommentera

bifhjärta: står på Brynäs hemsida att han inte blir med mot Dif
Kommentera

Skrubben:Svårt att riktigt få grepp om vad BZ egentligen vill ha sagt i intervjun.

Kommentera

Skrubben: Utöver ryktet som är det ingen nyhet att Brynäs har få spelare på utgående kontrakt och att det därför blir låg omsättning. Dock ska det tilläggas att det kan bli större omsättning om både Sweatt och Scott skulle lämna. Sen har man ju spelare på lån som Djoos och Wallace, som bengtzen inte tar med som utgående kontrakt. Totalt blir det egentligen nio spelare som saknar kontrakt tills nästa säsong.

Henrion är i övrigt en intressant spelare, absolut något man borde hålla koll på..

Redigerad kommentar

Kommentera

Henrion efterlyste jag innan fönstret stängde. Hoppas att han ritar på till nästa säsong😃
Kommentera

Carl Lejonkräk: Sewage det bästa som hänt forumet? Jag utgår från att du driver med honom...
Kommentera

Zappaholic: Det kanske är samma person? Vem vet:)
Han är ju en man med många strängar på sin luta..
Kommentera

Zappaholic: Börjar bli läge att se över Tuulolas grabbar också. Är de av samma skrot och korn som far sin så är det värvningsläge.
Kommentera

Vi borde sno Önerud från Övik. Fin utveckling där!

Redigerad kommentar

Kommentera

Bill Sweatt ryktas vara på väg till Skellefteå.
Kommentera

ante08: NEJ NEJ NEJ, bara nej! Släpp honom inte Stefan
Kommentera

Chris11:
Om så är fallet så är det jävligt drygt. Fan, något måste göras för att stävja dessa ekonomiskt dopade lag. Vad man kan göra vet jag dock inte.
Kommentera

Qvarre: skllefteås förmåga att utveckla spelare är klart bättre än konkurrenterna i SHL (ex. Brynäs). Detta tror jag är den stora anledningen att man kan plocka spelare från SHL konkurrenter. Sen lär lönen vara högre oxå ;)

Jag hoppas dock han stannar!
Kommentera

Missade matchen igår. Lika bra det. Men tack Brynäs för en bra avslutning på säsongen.

Spännande tider framför oss nu! Bengtzén vet vad han gör.

Kommentera

Vill verkligen ha Jacob Markström, det vore en mycket fin start på Silly season och något att bygga vidare på.
Kommentera

Stende89: Apropå Skellefteå och spelarutveckling. Hur många spelare har de utvecklat till bra NHL-spelare?
Kommentera

honken21: Vi får hoppas att han vet:)

Det säga att Bz har flera namn klara. Det är nog kanske allsvenska namn.
Vad ligger lönen på för en bra allsvensk spelare?

Kommer det att satsas på billiga allsvenska och krutas på för att behålla toppnamnen?

Blir det som Saik gör ungefär?

Ang Wallace: Utan att kunna nått om spelet ingående, så är min känsla att han är bra. Om det ska brytas,så måste man VETA att man har nått som är bättre.

Sen var det viktigt att Leksand vann igår. (För våran ekonomi) Trots det så sitter man nästan och hoppas att Malmö ska jäklas med dom. Kluven känsla:)

Ser fram mot en spännande silly .
Kommentera

ante08: Det skulle säga rätt mycket om hans karaktär isf. 😠
Kommentera

mk: Jag gillar verkligen Wallace. Lite trög och missar lite för många chanser, men en smart spelare som jobbar hårt och framförallt en av få Brynässpelare som är stark i det fysiska spelet. Har hellre kvar honom än typ Brodin. Samtidigt har jag förståelse för om Brynäs inte vill att han ska vara en av truppens bäst betalda spelare, riktigt så bra är han inte.

Redigerad kommentar

Kommentera

ante08: Oväntat att krönikören skulle heta Marklund... I annat fall Lundström/Lundmark...#inavel#kusinmys#banjo
Kommentera

ante08: "Bill Sweatt ryktas vara på väg till Skellefteå."

Har ända sen Sweatts påstådda skada haft misstankar om att det gällt nåt annat än en skada.
Tyckte att Hellströms uttalande lät lite egendomligt och fick en känsla av att en hund ligger åtminstone halvt begraven nånstans.
Inte helt uteslutet att det kommit fram att Sweatt redan gjort klart med SAIK och att han därför varit bänkad och en skada varit svepskälet.

Bara en tanke som rent spontant ploppade upp direkt när jag läste om skadan, säkert inte bara jag som tänkt i samma banor.
Eller?
Kommentera

Du har tidigare sagt att du själv inte skulle byggt laget på det sätt Brynästruppen sett ut den här säsongen.Vad vill du förändra nu?

– Jo, det har jag sagt. Och jag tror inte någon hade byggt laget så. 

Vilken känga till Sundlöv!
Kommentera

Huge: Det känns som att Sweatt är förlorad :-(
Kommentera

70 Rodrigues: är väl bara er hackiskivanHuge som alltid var nöjd med Sundlöv
Kommentera

Huge: Har tänkt samma tanke, otroligt att sådant kan få ske inom SHL i så fall. Borde vara miljonböter för klubbar som agerar på det sättet.
Kommentera

KulaShaker:

"Bill Sweatt, han stod utanför och visade upp ett sargat finger och förklarade att han brutit det.

När det blev snack om hans framtid berättade han inte ett dugg.

– Jag vet inte hur det blir. Det är inget jag vill prata om nu."

Kommentera

Anser att Brynäs ska kunna matcha samtliga bud som kommer från SHL. Även om det går upp till 500k i månaden. Sån oerhörd nytta gör han.
Kommentera

70 Rodrigues: Vore kul om du hänvisade till nån intervju där BZ uttryckligen sagt så, och inte bara visa ett utdrag och lösryckt citat, som kan vara taget ur sitt sammanhang.
Vad jag vet har väl BZ ganska tydligt påpekat att HAN (inte alla) skulle ha byggt laget lite annorlunda om han fått bestämma från start.

Sen blir hans kritik isf lite ologisk när han igår efter förlusten säger att vi haft materialet men inte riktigt fått ut kapaciteten under TJ, nåt som Bulan däremot har lyckats bra med.
Isf är det väl mer TJ som ska kritiseras och inte Sundlöv i första hand.
Kommentera

Jag tror inte heller att Sweatt blir kvar, därför att han helt enkelt inte har lust att stanna och se om Brynäs kan få ihop en fungerande backlinje till nästa säsong. Det måste vara frustrerande att se samma lagkamrater gång på gång orsaka baklängesmål. En spelare som kommer utifrån, och speciellt då utländska spelare, och inte har några direkta lojalitetsband till klubben eller orten, ser naturligtvis till den personliga karriären i första hand. Skulle han stanna blir jag förvånad och otroligt glad, men jag tror han bestämde sig för att byta klubb redan i januari. 
Kommentera

Bifbiffen: Tycker du övervärderar Sweatts betydelse. Han är duktig, har framförallt en spetsegenskap som är unik och det är snabbheten. Får han pucken i rätt läge finns det INGEN som hänger med.

Dock håller jag Scott, Rödin, Ollas, Andersén, Slovak som högre i rangordningen vad beträffar kategorin viktiga för laget. Sweatt är grym och man bör försöka behålla honom. Men inte till vilket pris som helst...
Kommentera

« · 1667529 · »