Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
KulaShaker: Håller inte med alls. Den enda noterabara skillnaden som var negativ var ju Powerplay. Vi är ju vana att vara i topp där, men den statistiken skönk rejält efter att Bulan tog över.
Sedan gillar jag inte att jämföra poängsnitten sådär. Helt ologiskt att jämföra resultat efter olika antal spelade matcher.
Även då jag tycker att diskutionen angående Sweatt har "kukat ur" en aning, så vill jag ställa mig till dem som anser honom som vår viktigaste forward. Förutom snabbheten så har han en jämnare nivå än både Rödin & Scott, samt en förmåga att kunna vända matchen på egen hand(kommer ni ihåg när Färjestad hade tekning i offensiv zon, med typ sju sekunder kvar av matchen, och en till synes tillräcklig 2-1 ledning?).
Utöver detta så är han ju den i särklass mest sevärda spelaren på isen. Måtte Bill bli kvar i Brynäs!
Jaken:
Jag tycker vi bör sitta lugnt i båten, självklart har mannen en plan, han har nog sätt fram emot sin första "off season" då han för första gången kan göra skillnad på riktigt.
Och att han "inte visade snabbhet tidigare i år" tror jag var bra, både sportsligt och ekonomiskt...
Brynäs J20 vann den andra åttendelsfinalen mot HV.
De spelar därmed en tredje och avgörande match i dag, lördag.
Vore trevligt om de kunde gå vidare till åtminstone semifinal.
Sänds inte de matcherna i TV?
Redigerad kommentar
Jag skulle blivit 100% nöjd om Bulan och Petter kryddats med Rönken men är nöjd med Bulan ändå!
Sweatt är mest beroende av sin omgivning av de 3 i hans femma. Scott och Rödin är mer allround och inte alls lika beroende av Sweatt som vice versa.
Det är dom som lite hårddraget driver femman på ett mer markant sätt än Sweatt och är mer till för Sweatts skull än tvärtom, sas.
Om du vill att femman ska fungera ungefär lika bra med en ersättare nånstans så blir Sweatt den som Bulan alla dar i veckan väljer att plocka bort.
Därför är både Scott och Rödin de starkaste länkarna eller Sweatt den minst svaga om du så vill.
Egentligen obegripligt varför jag ska behöva sitta och förklara självklarheter.
Och nej: Sweatt är därmed inte sämre individuellt än sina kedjekamrater.