Brynäs IF

723928 inlägg · 7957 ämnen

Läkerol Arena

« · 654805 · » Till forumet


Sv: Läkerol Arena
65selander: Jaså, smakade den bra? var den bitter eller söt?
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
GävleLasse:  Håller med, tror dom flesta håller med eftersom det inte blev något ramaskri när Brynäs gick ut tidigt och sa att det inte var något att ha .

Jag spådde i bottenslatten att vi redan har en finne klar men tyvärr så hann jag dricka upp slatten innan jag såg namnet.
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
kacken: Nej, jag tycker att det verkar vara ett höftskott. Det finns bättre spelare att tillgå på marknaden, det är min övertygelse
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
Några kanske gråter över att vi inte värvade Jantunen, men det är väl mycket tveksamt om en 35 åring med uppenbara alkoholproblem skulle vara rätt förstärkning... alla varningsklockor ringer!
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
Nä han är inget för Brynäs.
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
arnio: Tycker gott att Mormor kan lägga ett bud på AHL-liraren Alexander Mogilny. :-)))
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
Stefan Ghåhns från AIK vore nåt att bjuda på tycker jag.
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
GävleLasse: Pronoid*

*See Huge


tihi"

Ja, tänk vad mkt hos en själv man kan se i andra.... :-)
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
Knogen: Pronoid*

*See Huge


tihi
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
Knogen: Internet?vad är det?.......:-)
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
Huge:

Titta vad jag hittade på internet:

"1. pronoid

someone who, contrary to all available evidence, believes that he/she is well liked or popular."

Och HEY! det finns en exemplifiering också :-D

"Despite the angry sighs and unpleasant comments, the pronoid speaker continued with his lecture."

:-D
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
70 Rodrigues: "Har pratat med flera Brynäsare och Gävlebor, allt som sägs om Brynäs nämns det inte om här på GB:n, finns en värld utanför också, prova på och kliva ut i den, du kanske blir överaskad :-)"

Vad "flera Brynäsare och Gävlebor" säger och tycker om Brynäs tror jag inte överraskar mer än vad som sägs härinne.
Man behöver ju inte ha rätt bara för att man bor i Gävle eller är brynäsare.
Eller håller till på HS heller, för den delen.
Känns mao lite onödigt att i detta fall prova på världen utanför....
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
rackham: Här viks inte....undan akta... ;)
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
GävleLasse:
Jag känner på mig att han som bestämmer har vädrat morgonluft...
Vik hädan!
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
70 Rodrigues: Ja det är välan 10 år sedan man kunde göra det på sätraåsen ;)
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
rackham: Precis, pengarna ska tydligen staplas på hög :-)
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
AD: ja han förtjänar att få göra några mål för han jobbar och sliter och det borde ge utdelning nån gång tycker jag
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
70 Rodrigues: Ja då har vi olika uppfattningar om honom, han kämpar på och har ett stort självförtroende, hoppas bara att han får göra något mål snart så inte självförtroendet försvinner
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
JanT:
Hur ser det ut med kostnader, JanT, kostnader?
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
AD: ja gellerstedt hoppas jag försvinner men inte hermansson han har varit helt ok
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
AD: För att jag anser att han inte tillför någonting, i dom matcher jag har sett så har han varit relativt osynlig.
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
Huge: Har pratat med flera Brynäsare och Gävlebor, allt som sägs om Brynäs nämns det inte om här på GB:n, finns en värld utanför också, prova på och kliva ut i den, du kanske blir överaskad :-)
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
70 Rodrigues: Ehm varför vill du inte ha kvar Hermansson? Han har spelat mycket bra alla matcher hittils. Gellerstedt kommer försvinna med 97% säkerhet.
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
GävleLasse: Nu pratar jag om nästa säsong, och jag hoppas att Gella och Hermansson då inte är kvar i truppen!!!
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
70 Rodrigues: Ge dig nu Tony!! 35 av 42 loger är tecknade på 3-års kontrakt, dessutom är det köbildning för att teckna resterade 7 loger (lär bli en del 3-års kontrakt av dessa då de företag som är villiga att teckna ett dylikt kommer gå före i kön).

Detta innebär 9,24 miljoner rakt ned i fickan.

Tyder på att det är drag under galoscherna!! Inte illa jobbat av en korpförening med en inkompetent marknadsavdelning........
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
Huge:
Din uppgift, Magister Huge, om du antar uppdraget, är att mota bort alla lycksökare som rör sig i nordlig riktning mot Sätraåsen från Fjollträsk när det står klart att det vankas ökade intäkter i Brynäs IF.
Speciellt gäller det han som bestämmer...
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
GävleLasse: ja absolut om vi hamnar i kval så vet man ju aldrig om vi åker ur så då skulle arena bygget kännas lite onödigt
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
65selander: Ja det skulle även medföra att man säkrar att arenabygget blir klart i tid. Det blir ju ett lite lättare för skanska att bygga i lugn och ro. Det kommer givetvis att bli en del störningar i och med att juniorerna har sina matcher.

Men det skulle helt klart vara skönt att lugnt kunna beslåda kvalserien utan Brynäs deltagande.
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
GävleLasse: Håller med dig att ingemansland skulle kännas gudomligt skönt. Kassören i Brynäs kanske inte håller med oss men det skiter jag totalt i. Låt LIF och SSK kriga med lagena från AS medans man lungt kan titta på och slicka sårena samtidigt som man jobbar ihop en säsongsbiljett
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
65selander: Visst är det så. Jag hoppas givetvis att det går vägen. Det finns ju tendenser hos andra lag som har ändrat "spelbrädet" en del. Jag tänker närmast på Timrå och Modo som halkat rejält på sistone.

Hur som helst så tror jag att Brynäs måste upp nån klass för att riktigt vara med och slåss om slutspelsplatserna. Vi har framförallt två riktigt tunga hemmamöten nästa vecka, efter det har vi en riktigt svår bortamatch mot ett Leksand i enorm medvind.

Men du skriver "under", och det kanske kommer att krävas nånting i den storleksordningen för att det skall bli slutspel. Personligen är jag nöjd med ingenmansland...
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
HF: Teoretsikt sätt så kan det väl blli som 1980 om jag minns rätt att vi halkar in på ett bananskal och vinner sm-guld :-)


Var det förövrigt senast vi spöade Frölunda ;-)
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
65selander: Rent teoretiskt kan vi ju komma 6:a till och med =)
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
GävleLasse:
"Hur man skall klara sig undan ännu en säsong som avslutas i ett antiklimax med tillhörande kvalserie är fortfarande svår. Vissa gnäller och skäller, andra griper efter halmstrån. Det får visa sig vad som är bäst."

Vi är inte där än. Teoretiskt så finns det chans på 8:e plats ännu  och större under har hänt. :-)
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
65selander: Man måste ändå tillstå att arenabygge ÄR ett verktyg som skall förenkla Brynäs ambitioner att bli en toppklubb. Dessvärre så görs detta lite försent så Brynäs har halkat efter en smula i utvecklingen.

Det skall bli intressant och sen hur lönerna kommer att påverkas när de så omtalade tv-pengarna delas ut till nästa säsong. Det finns en viss risk att det kapital som Brynäs komer att få in de närmaste åren genom den nya arenan kommer att ätas upp av en konstant stigande lönespiral. Effekten av TV pengarna k a n gvetvis möjliggöra att man slipper en viss spelarflykt till de europeeiska ligorna, till och med att elitserien förstärks genom att spelare väljer att komma hem istället för att spela i europa.

Hur som helst så kommer mycket att avgöras genom scoutingverksamheten och där känns det som att Brynäs ligger lite efter topplagen. Ett bra tecken på att saker och ting kommer att bli bättre är att Brynäs har slutat att hela tiden titta bakåt på sin ärorika historia och istället våga satsa och titta framåt. Men det är en lång process så man får ha tålamod.

Tålamod? - Vi har ju väntat på en vändning i flera år nu men det har blivit lindansande istället för framsteg. Detta är kärnproblemet i mycket av Brynäs huvudbry just nu. Hur man skall klara sig undan ännu en säsong som avslutas i ett antiklimax med tillhörande kvalserie är fortfarande svår. Vissa gnäller och skäller, andra griper efter halmstrån. Det får visa sig vad som är bäst.
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
70 Rodrigues: Nja.. jag har lite funderingar kring din matchning av femmorna. Personligen så tycker jag att Lind inte varit det offensiva vapen vi är vana vid att se. Jag tycker därför att man skall satsa på en BRA defensiv kedja med tex. Molin Lind Dackell. Givetvis måste mer kompetens införskaffas, en center och gärna en eller två forwards som kan "spetsa till det hela" Sedan tycker jag att man kan köra en fjärdekedja med spelare som tex. Hermansson, Gella, Spets, Almtorp å de man inte tycker har tillfört så mycket hittills.

Framförallt så tror jag att man skall ha en formation som kliver in med målet att nolla motståndets bästa formation. Har man det så kan man fokusera på att låta de två första formationerna skapa framåt. Sedan har man en fjärde kedja som kan vara med och avlasta.
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
70 Rodrigues: "man märker att sponsorerna är oroliga dom dom flesta endast vill skriva 1-års kontrakt gällande logerna."

Det stämmer ju inte, då 35 av 42 sponsorer skrivit 3-årskontrakt.
Jag förstår att du helst hade sett att de flesta sponsorerna hade skrivit 1-årskontrakt, för då hade du ju fått vatten på din dysterkvistkvarn.

"jag skrev att det är många som tror att allting kommer att lösa sig bara för att vi får en ny arena och man inte får luta sig tillbaka och tro att det ska gå av sig självt,"

Vilka "många" är det du talar om?
Exemplifiera gärna med ngt konkret inlägg eller annat uttalande som pekar på att ngn skulle tro att allt ordnar sig bara för att vi får en ny arena.
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
70 Rodrigues: Då missuppfatade jag dig, sorry.

Men jag hade rätt ang att sponsorerna verkar inte vara så rädda att teckna logerna iaf ;-)
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
65selander: Läs mitt 1:a inlägg lite längre ner på denna sida så kanske du fattar, har inte sagt att du har skrivit något om att Brynäs ska bli en toppklubb, jag skrev att det är många som tror att allting kommer att lösa sig bara för att vi får en ny arena och man inte får luta sig tillbaka och tro att det ska gå av sig självt, det var inte specifikt riktat till dig!!
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
70 Rodrigues: Jag har inte skrivit någonstans om att dom blir en toppklubb för att dom får en ny arena. Bemötte bara ditt inlägg om att sponsorerna var försiktiga med logerna.

Leksands problem är dom två som dom har vid ledningen varav en troligtvis lägger av innan han får sparken.
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
65selander: Självklart så är det bra att det kommer in pengar till klubben, men man får inte luta sig bakåt och tro att Brynäs IF blir en toppklubb bara för att vi har fått en ny arena, utan det måste jobbas stenhårt på att ta klubben och laget ska tillhöra toppen av svensk elithockey. Hoppas dom har tittat på Leksand och lärt sig en läxa! Kan vi vara överens om det eller??
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
70 Rodrigues: Oavsett om dom skriver på ett år eller inte så är det pengar som tillkommer Brynäs och man måste börja någonstans för att bygga upp ett sargat lag.

Förövrigt så är det det 35 utav 42 företagsloger som är skrivna på 3 år. Så att alla skall vara ororliga vet jag inte.

ang finnen så tror jag även att FBK är ute efter honom och vad Leksand gör det vet vi ju redan, tittar på vad andra lag söker och ger sig in i budgivningen.
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
65selander: Företagen tänker nog mer på sig själva och sina kunder, då det även är en arena för andra evenemang än bara hockey. Det jag menar är att man inte får slå sig till ro och tro att allting löser sig av sig självt när arenan är klar, man märker att sponsorerna är oroliga dom dom flesta endast vill skriva 1-års kontrakt gällande logerna.
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
70 Rodrigues: "Tyvärr så tror ju väldigt många att allting ordnar sig när arenan är klar!!"

Tror du? Detta är bara ett steg på vägen. Nu skall klubben fortsätta rida på den lilla positiva trenden som finns.

Jag tror på tanken att inför nästa säsong värva en publikdragare som en krydda. Back eller forward, men ett verkligt stort namn (som också måste kunna jobba för laget). För att skapa ytterligare intresse.

För övrigt är det bara att fortsätta att jobba med att få ihop laget och allt annat. Det du åstadkom igår är historia idag! Aldrig lägga sig till ro.
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
70 Rodrigues: Det är ju bara kolla på Leksand!!
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
70 Rodrigues: Nej men det är bra att det finns folk som tror på det, vore värre om dom inte fick ut logerna får då visar det att dom inte tror på Arenan och Brynäs.

Kommentera

Sv: Läkerol Arena
96 Artisten: Tyvärr så tror ju väldigt många att allting ordnar sig när arenan är klar!!
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
rodge: "220000kr/st= 10.560.000kr... "

Per år,plus att de flesta tecknar flerårskontrakt.

Se till att ha ett lag i ES nästa år bara,annars har dom nog skitit i fel vedbod
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
Måste bli en skaplig slant Brynäs får in på alla loger då..
48st loger x 220000kr/st= 10.560.000kr... Låter ju riktigt fint det!
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
65selander:
Skönt att se. Måste säga att jag varit minst lika orolig som Henning, men det visar att sponsorerna är med på banan. Bara att se till att det sportsliga styrs upp...
Kommentera

Sv: Läkerol Arena
Går bra för Arena bygget iaf. Alla loger är nu upptagna (sålda eller bokade). Från början hade dom projekterat för 36 loger men nu blir det 48st.

Kul att se att det finns ett litet sug trots att hockeyn lämnar nästan allting att önska.

Kommentera

« · 654805 · »