Brynäs IF

730048 inlägg · 7961 ämnen

Läkerol Arena

« · 735502 · » Till forumet

Sv: Läkerol Arena
Falken: Men den "röda delen" består ju endast alla rumpor som Brynäs piskat i den nya arenan... s¨nt är alltid vackert...oavsett färgton...
Kommentera

Så har man varit förbi Sveriges läckraste arena igen. Fy fan va snygg den blir och man kan bara längta tills man får gå in den 21:a September. Den röda "delen" blev så jäkla snyggt nu när dom tagit bort byggställningen, mumma!
Kommentera

Falken: Hörde supporterklubben skulle ta hand om fönsterputsningen utav entrén :-))
Kommentera

Riktigt roligt att se när dom jobbar med Läkerol Arena. Dom jobbar just nu för fullt framför webbkameran. Roligt att se. :)

www.brynas.se/webbkamera/show.aspx?cam=1
Kommentera

HF: Då får jag allt införskaffa GD, då det inte alls var med i dagens AB.
Kommentera

Falken: Japp, sida 8-9 om jag inte minns helt fel. HAr inte tidningen här.
Kommentera

65selander: skicka å skicka.... Numera har min stol redan installerats så nu skiter jag i det där ;)
Kommentera

HF: Hm, i Gefle Dagblad?
Kommentera

Falken: Det var ju ett helt uppslag med text och bilder.
Kommentera

Falken: Vi får skicka iväge Gävle Lasse
Kommentera

65selander: Kollade efter den där artikeln i dagens tidning men den var ej där. Hade hoppats på att få se lite större bilder från bygget.
Kommentera

Liten uppdatering ang bygget som pågår.

Kommentera

Undra hur ståplatsen ser ut? E den stor eller?
Kommentera

HF:
Man blir nästan lite fuktig i ögat när man kollar in bilderna...
Kommentera

Clubsport: Nej det enda jag vet är att det finns ett urval av souvenirer inne på "varuhuset" WINN i centrala Gävle...
Kommentera

GävleLasse:
Föredrar nog gruset så man kan parkera med gott om utrymme åt båda hållen för att slippa dörruppslag.

Har du hört nått om Brynässhopen öppnar före den 21:a?
Kommentera

Clubsport: ja DET kan du glömma i år i alla fall...
Kommentera

GävleLasse:
Ska ha det i åtanke, kan passa bra om dom inte har hunnit med att asfaltera parkeringen.
Kommentera

Clubsport: limma fast två klinkersplattor under skorna då... det blir ju billigt å bra det för alla parter ;)
Kommentera

GävleLasse:
Klart skulle det vara och jag vill glida in på klinkers den 21:a sept. ;o)
Kommentera

65selander: Jag tror att det kommer att bli en positiv upplevelse för alla (utom HV då) Jävligt spännande med de där retrodräkterna :)
Kommentera

GävleLasse: Bättre dom spiller på betonggolvet...

Tror att det som inte blir klart tills premiären är sådant som kreti och pleti inte kommer att se. En sak är säkert det kommer att bli mycket spännande att få se LA.

Kommentera

Clubsport: Men man spelar ju inte hockey i gångarna, eller hur? Det viktiga är att inte publikkapaciteten påverkas negativt. En garanti från Skanska har nåtts att man skall kunna ta in full kapacitet till den första hemmamatchen.

Det är det viktiga. Om du sedan får spilla ketchup på betonggolv eller klinkers är inte lika viktigt...

Inte enligt min åsikt i alla fall ;)
Kommentera

Paddan:
Ok, då vet jag. Bara att vänta och se.
Kommentera

Clubsport: Jo, det är klart att jag tycker att det är dyra priser för de platserna. Samtidigt är det mest företag som använder sig av dessa platser.

Nepp, priserna är inte klara för enstaka matcher, som det sades på årsmötet kommer man att släppa dessa biljetter till försäljning från 1 september så till dess bör priserna i varje fall vara satta.

Kommentera

Paddan:
4400 för våra billigaste stämmer.
Men tycker inte du att det är väl dyrt för dom bästa platserna?
Är enkelbiljett priserna klara för er?
Kommentera

Clubsport: Men då kostar samtidigt de billigaste seriekorten på sittplats 3500 kr i Swedbank Arena. Vad jag kan se går era billigaste seriekort på 4.400 kr, eller är de uppgifterna felaktiga?
Kommentera

GävleLasse:
Golvet i gångarna var inte klart men det är klart byggjobbarna är väl snart tillbaka från semestrarna och med full styrka så lär det väl gå undan.
I söndags var det vad jag kunde se bara en kille som jobbade.
Kommentera

Jag ska aldrig mer säga ett ont ord om dom nya biljettpriserna i Rinken...
8000 för seriekortet i Swedbank Arena! Vi tar 5800!
Vi ska nog vara väldigt tacksamma att det inte blev nått med Alderholmsplanerna. Kostar skjorta att bygga helt nytt tydligen.
5500-7500 ligger toppklubbarna på för seriekort privatperson.
DIF ligger på 7000 exkl. slutspel 8000 inkl. slutspel.
Snittet verkar vara ca 6200 kr.
Kommentera

70 Rodrigues:
Härligt, då litar jag på dig!
Kommentera

GävleLasse: "Det tar sig...sade mordbrännarn..." Står väl inte länge på förrän det är klart med bygget nu.
Kommentera

65selander:

Tack för info
Kommentera

GävleLasse: Harlıgt Lasse!Mera sant tack.Arenan borja verklıgen att arta sej.

Trots varmen harnere ı Turkıet sa blev HS-beroendet for stort sa jag var tvungen att ta mej tıll narmsta ınternetcafe:)......!!!!

Nu dax for en ıskall Efes vıd poolen!!

Kommentera

Keschza: Klicka på Lasses namn i inlägget och i hans profil så har du länken till filarkivet högst upp.
Kommentera

GävleLasse:
Låter intressant, men hur kommer jag åt ditt filarkiv?
Kommentera

GävleLasse: Tackar, trevligt!!
Kommentera

GävleLasse: Underbart! Tack!
Kommentera

tjugo8: Nu finns det ett fåtal bilder på den påbörjade installationen av stolarna i Arenan, kolla i mitt filarkiv.
Kommentera

Danne66:

fick svar av Sven Engwall
han lovade att undersöka brynas.se bildbank närmare
vidare föreslog jag att en web-kamera skulle flyttas inomhus, det skulle undersökas också...

Är också nyfiken på om ngn har interiörbilder, som ni förstår...:)
Kommentera

Får man gå in och kika just nu i arenan? nån som vet?
Kommentera

Är det någon som har lite färska bilder av arenabygget att dela med sig av? Jag menar, det händer ju inte så mycket på hemsidan...
Kommentera

Clubsport: Jag tror att ögat blir lite lurat när man ser allt meterial som ligger framme. Stolarna kommer förhoppningsvis den här veckan så de kommer att vara på plats i god tid till hemmapremiären. Vad gäller det andra så är ju planeringen lagd att arenan skall stå helt klar i slutet på november.

Willes restaurang öppnar ju i oktober så det kommer ju inte vara klart till hemmapremiären, lite synd men det påverkar ju inte kapaciteten.
Kommentera

Clubsport: Dom blir klara i tid, tro mig!!
Kommentera

Var upp o kika lite på rinken igår och hur dom ska hinna klart på 8 veckor fattar då inte jag. Det ser ut att vara massor kvar att göra.
Det blir gula väggar i gångarna, riktigt snyggt!
Stolarna har inte kommit men dom har börjat med boxarna till logerna.
Kommentera

65selander:
Ringde just Inprint och dom hade som väntat lite dålig koll på när matchtröjorna anländer...

Blir det Strömvallen på söndag?
Själv så ska jag inviga den nya sittplatsläktaren mot Gavleån...
Kommentera

Clubsport: Ang biljettsläppet så är det inte klart enl Brynäs senaste nyhet, däremot så är priserna klara :-)
Kommentera

Clubsport: Jag har svårt att se poängen i att det skall vara för mycket trä. Jag har kollat runt en hel del i arenan och de platser där det är mest trä i form av träbjälkar i taket är i mingelytorna på VIP våningen.
Kommentera

Trä känns i alla fall inte billigare än plast, se bara på Globen...
Kommentera

Burberry:
Utveckla vad du menar?
Av dom få bilder som man fått se på slutet så tycker inte jag att det är speciellt mycket trä. Ejendals däremot där är det för mycket trä, men det är väl dalastuket!
Kommentera

« · 735502 · »