Brynäs IF

730015 inlägg · 7961 ämnen

Läkerol Arena

« · 884472 · » Till forumet

Sv: Läkerol Arena
tjugo8: Jag begriper allt det där. Men grejen var den att du skrev att vi "endast" är typ 10 mille efter den ABSOLUTA toppen, vilket är en sanning med modifikation. Om vi leker med tanken att VF och FBK är den absoluta toppen så ligger vi 60-80 mille efter. Om vi är där om 10 år? Ja, kanske. Men var är de andra då ? Vi har tappat 10 år på de flesta lag och det är inte lätt att komma ikapp. Helst som många lag ligger steget före i det mesta.
Kommentera

sylf:
omsättningen har till egentlig betydelse att Brynäs exempelvis har råd att ha en nedan sportorganisation.
Lägg därtill övriga heltidsanställda kring arena, klubbdirektör mm

Känner du att denna organisation fans i Brynäs för säg 10 år sedan, när vi omsatte 40-50 millar?

Visst är eget kapital på 50-80 miljoner beundransvärt, men ser du lite nyktert på det så förstår du också att det har inte dessa klubbar trollat fram på en säsong utan det är resultatet av mångårigt arbete med en solid organisation m stor omsättning och positivt ekonomiskt resultat. brynäs är där om ca 10 år.

Brynäs sportorganisation
o Michael Sundlöv, sportchef
o Tommy Sjödin, scoutingansvarig (tillträder efter spelarkarriären)
o Thomas Thelin, utbildningsansvarig
o Stefan Utby, ungdomsansvarig
...och tränarna
o A-laget: Leif Boork och Olof Östblom (ass)
o J20: Mats Bäcklin
o J18: Joakim Westerlund/Lars Lövblom
o U16: Niklas Gällstedt
o Team 93: Conny Silfverberg/Petter Olsson
o Team 94: Tommy Jonsson/Anders Myrén/Hans Edström
Kommentera

Lunkan: Visst, men det var inte det saken gällde.
Kommentera

sylf: Resultat + 5 mille det går åt rätt håll iaf
Kommentera

tjugo8: Menar du sett till omsättningen? Vad nu den har för egentlig betydelse. Man kan ju omsätta 47 miljarder och ändå gå i förlust. Läser du däremot eget kapital, som betyder dessto mera, så ligger vi sådär 50-80 mille efter. Skillnad det!
Kommentera

brynäs endast 10-30 millar efter absoluta toppen samt ett resultat i topp-nivå...
måste ha varit lättare o vara gnällspik för några år sedan...?
Kommentera

Dream Team: Well, since he's not the sharpest knife in the drawer...

A job well done ;)
Kommentera

Bissett19: Ett riktigt klassmål av Sanny.. ;-)
Kommentera

Bissett19: ja det där med alla dessa sidbyten kan vara krångligt ibland ;)
Kommentera

TIKbiff: Ja ni var ju jävligt offensiva i matchen mot SAIK häromsistens. Det såg ut som att lillkenta hade ringt Boork om råd ;)
Kommentera

Bissett19: Fyfan *ASG*
Kommentera

Gusten: "Gjorde han en japan? Visst var det en japan i VM eller OS som jublade efter att ha gjort självmål? :) "

Japp.

www.hockeysnack.com/video/visafilm.php?id=77
Kommentera

TIKbiff: Japp, bättre att köra sarg ut vid en 1-0 ledning istället för vid ett 0-1 underläge :)
Kommentera

Bissett19: Gjorde han en japan? Visst var det en japan i VM eller OS som jublade efter att ha gjort självmål? :)
Kommentera

TIKbiff: Hellre sarg ut än Puck ut;)

Snygg kasse av Sanny igår,det var synd för er att inte Lill-Kenta talade om för honom vilket mål han skulle göra mål i bara.Han såg lite chockad ut när killarna inte kom fram o gratulerade honom;)
Kommentera

Gusten:
"Nej jag känner på mig att Mora kommer och grisspelar som senast. Första målet viktigare än brukligt i morgon"

Hm, kan bli en kul match, ni som lägger er på försvar och spelar sarg ut när ni leder med 1-0

;-)
Kommentera

Bissett19: "1.Widing drar inte på sej ngn stupid utvisning
2.D.J proppar Brendl i första bytet

Eller,vad menade du??...........:)"

Nej jag känner på mig att Mora kommer och grisspelar som senast. Första målet viktigare än brukligt i morgon.
Kommentera

Gusten: "två trender bryts i morgon"

1.Widing drar inte på sej ngn stupid utvisning
2.D.J proppar Brendl i första bytet

Eller,vad menade du??...........:)
Kommentera

mattias - 74: Satt inte Dynamit Harry i en Prippsbil och hinkade Bärs ??

Nu tänker du på våran supporterbuss.
Kommentera

Gusten: Vilka två?

Drakarna sjunger under match och Jonathan Granström får äntligen göra mål hoppas jag!
Kommentera

Stigsson: Det är lugnt, två trender bryts i morgon.
Kommentera

GävleLasse: Det här blir lätt för er. Ni kan klara oss på en skridsko nu efter er övertygande seger sist och våran dagsform.

Det blir annat nu som sagt :(
Kommentera

Stigsson: Som det känns så kommer er uppförsbacke inte att bli mindre brant efter besöket. Ni lyckades ju sno tre pinnar senast ni var på besök, då när lättjan sökt sig till Brynäs efter en övertygande 4-0 seger uppe i Luleå.

Det blir annat nu... ;)
Kommentera

mattias - 74: ...och i lagerkällaren under Kungliga Operan.. och på Mallis.. och.. innan han ska åka båt för att rädda Sickan den där gången då Wall Enberg knutit fast honom på klockan.. och.. äh.

Poängen är väl, på något vis, att så länge det finns öl och hjärtan som klappar så räcker det ganska långt. Sen kan man iofs fråga sig hur många av oss som uppskattar att sitta på cykelställ..
Kommentera

xal:

Satt inte Dynamit Harry i en Prippsbil och hinkade Bärs ??
Kommentera

"Vem vill dricka öl i ett "cykelrum"?"

Dynamit-Harry! Står valet mellan honom och en fiffad arena..?
Kommentera

"Vem vill dricka öl i ett "cykelrum"?"

Dynamit-Harry! Står valet mellan honom och en fiffad arena..?
Kommentera

GävleLasse: Du har inte testat skitlag med skitklack? Vi kommer och kollar in er anläggning på lördag. :-)
Kommentera

mattias - 74:
Precis, det spelar ingen roll hur omgivningen ser ut! Bara det går att dricka öl så är jag nöjd!! =)
Kommentera

GävleLasse:

Just nu har vi ju ett skitlag som det ser ut men det skall det förhoppningsvis bli ändring på i April =)

Hur som helst så har jag aldrig varit i LA själv men jag dricker gärna öl i ett cykelrum för ÖL är ju så gott =)
Kommentera

mattias - 74: Jag har hellre ett bra lag och dålig klack än som leksand.. en bra klack och ett skitlag..;)

Jag håller med bloggaren om inventarierna i LA. Dessbättre så finns det naturliga orsaker till detta. Men nu kan inte Brynäsledningen skylla på att de inte "får" göra utrymmena trevligare på grund av besiktningsavtalet.

Så nu är det bara att sätta igång och göra det trevligt i HELA Arenan och inte bara på sponsorvåningen

Vem vill dricka öl i ett "cykelrum"?
Kommentera

Bissett19: Han får ju aldrig se en hel match ändå, Mr Utslängd ;)
Kommentera

mattias - 74: Äääh han gnällde mest.

"Ståplatserna, såklart - så jävla illa. Hemmastå är annars helt ok och hade varit nästan i klass med norra om det inte sprängts in en löjligt liten och formligen värdelös bortastå längst upp vid ena kanten. FY FAN!"

Han behöver ju inte bekymra sej,för hans klack kommer aldrig komma dit ändå:))
Kommentera

Är ni intresserade av vad Leksands klackledare tycker om ert nya bygge så läs länken !
Kommentera

GävleLasse: Nänä GL. Menar du att Mumintrollet finns på riktigt? Knappast.
Kommentera

Gusten: Jag vär oxå inne på Larry. Han verkade inte hunnit med att borsta tänderna i lördags. Normalt måste man ha en par riktigt dyra polaroidglajjer om man inte skall bländas alltför hårt av hans kritvita tänder. Litet sammanbiten. Jetlag?
Kommentera

74050: Jag gissar på Larry Hagman
Kommentera

74050: Mumintrollet.... han var statist där med... Alternativt så kanske du känner igen honom från någon av de många korvköer som finns runt om i sverige
Kommentera

GävleLasse: Just det. Jaha. Utfyllnad alltså... Trodde att det var någon form av potentat. Men konstigt nog känner jag igen honom. Kan inte säga från var. Nån som har en bra gissning?
Kommentera

GävleLasse: Det verkar ha varit kallt i arenan med tanke på statistens röda näsa:)
Kommentera

74050: Om det är den där gråhåriga du menar så är det en statist ;)
Kommentera

65selander: Fina foton hr 65 Selander. En stilla undran. Vem är den trevliga killen med vit skorta, randig slips och mörk (svart?) kostym som är med på hälften av bilderna?
Kommentera

65selander: Härliga bilder från invigningsfesten!
Kommentera

65selander:

Varkar ha varit en toppenkväll! Kul att ta del ditt digra bildarkiv.

"Ivar Ericsson Blommor" - en klassiker.
Kommentera

65selander: Pja om Polen kommer upp till A-VM kanske han får chansen i Bif. Menar Kristan fick ju det.
Kommentera

65selander: Jag som trodde att de häpna minerna, skrivandet på papper och annat på bildserien 0612-0615 handlade om konstig hook och lindning av "klubbskaftet" ;) 
Kommentera

65selander: Han på bilden (se länk) är målvakt i Krakow och han satt mittemot mig under kvällen. Undrar hur klimatet är i Polen gällande fans och förluster ;-)

Kommentera

vhcfan: Äh... Chansade att Aftonbladet skulle ha en fototävling men det blev ingen på söndagen :-))
Kommentera

65selander:
Tjusiga bilder! Måste säga, i egenskap av fotograf-kollega.., att bild 0703 är ett riktigt konstverk! ;)
Det var sent då va..? :P
Kommentera

Dream Team: Det är ove Molin han fått syn på, ha e inte så lång ;)
Kommentera

« · 884472 · »