Brynäs IF

730016 inlägg · 7961 ämnen

Läkerol Arena

« · 719611 · » Till forumet

Sv: Läkerol Arena
65selander: Faan vilken superdupercool film, +++++ i aftonbladet. Såja nu var helgen räddad. Shit nu tog dom bort den för gott...jaja jag har ju sett den 7 gånger.
Kommentera

65selander: Är det nån som lyckats fått tag på länken till filmen ifrån Läkerol Arena ännu??jag hittar den då inte!!
Kommentera

Lundström 6:
Ok, så nått svar i biljettfrågan lär vi inte få på resten av juli, dom flesta har ju semester nu.
Kommentera

Clubsport: Jag pratade med Ulla i veckan hon har semester nu.
Kommentera

65selander:
Han trodde lagom till första träningsmatchen men det var ju i april han sa det.
Sen så vill man ju låta dom trycka upp alla sponsorloggor på engång innan man plockar ut den.
Kommentera

Clubsport: ang tröjan så kan du väl meddela mig också. Har en svart som väntar.

Närr jag köpte min vita förra året så kom det lagomt till SCA-cupen. 0509

Kommentera

65selander:
Ok, ska slänga iväg ett mail.
Tänkte testa ett samtal till shoppen när jag ändå ska fråga om när matchtröjan kan tänkas anlända. Det är ju ändå dom som ska ha hand om biljettförsäljningen.
Kommentera

Clubsport: Tittar man på Ticnet så är det bara FBK som har aviserat och dom släpper sina 060904 kl: 1000.

Maila K-Å han brukar svara på nolltid när han är i tjänst.

Kommentera

65selander:
Tror inte att vi behöver vara oroliga för att det inte ska bli fullsatt dom första månaderna...

Vore ju kul att få reda på när dom tänker släppa biljetterna dock...
Kansliet har ju satt sina telefoner på ljudlös!
Kommentera

Nu har Arena bolaget lovat att det skall gå att ta in full kapacitet vid ES premiären (8300)

Då är det upp till oss supportrar att ta oss dit också. Skall bli jävligt skoj att få se arenan och förhoppningsvis så blir det fullt hus.

Enl artikeln så skiter Skanska i byggsemestern och jobbar på.

Kommentera

vilken_lirare: Testat att trycka på den stora bannern överst rill höger på GD's startsida???

www.gd.se/start.html
Kommentera

nån som hittar den där jävla filmen från arenan?
Kommentera

Paddan:
Ok, det låter ju bättre än dom siffrorna jag fick fram.
Kommentera

Clubsport: Nej, jag vet. Jag förmodar att det där är gamla uppgifter. Siffran 7.200 personer var det som presenterades av klubbledningen på MoDos årsmöte i måndags.
Kommentera

Paddan:
Det blir inte 7.200 om man lägger ihop siffrorna på hemsidan!
Kommentera

P: Håller med, speciellt då hallarna också skall användas till andra evenemang, inte bara ishockey.
Kommentera

85E-Martinsson: Personligen tycker jag att det kan vara snyggt. Självklart skall det inte vara för plottrigt men detta tror jag på.
Kommentera

85E-Martinsson: Japp, och ishallar överhuvudtaget. Det är bättre med naturis och ståplats only.
Kommentera

P: hoppas vi slipper sådat pajasier med "Active Light Field"
Kommentera

Clubsport: Swedbank Arena kommer att ha en publikkapacitet på 7.200 åskådare, en väldigt kompakt och intim arena där publiken hamnar närmare isen än i Kempis.
Kommentera

P:
Det enda jag vet är att den blir liten bara 6.000-6.300 i publikkapacitet.
Att dom sen har byggt boxar nedanför logérna gör att den ser ännu mindre ut.
Ska bli kul att jämföra arenorna i vinter.
26 oktober vet vi vems arena som är nummer 1!
Kommentera

65selander:
Här pratar vi 17 dagar kvar till semestern...

Ser snyggt ut, men förstår inte varför man ska fjolla till det med en kortsida utan ett andra etagé... Kunde ju ha blivit en våning till med ståplats, det hade varit inovativt!
Kommentera

Nån som har koll på hur Läkerol Arena står sig om man jämför med MoDos nya arena Swedbank Arena som man kan läsa om på MoDos hemsida? Vet att man i Swedbank Arena kommer att utrusta med ALF-system (Active Light Field) som gör det möjligt att få hela hallen att skifta i färg.
Kommentera

Bissett19: Inte ligger Hilleby i AS? :-))

Nu endast 46 dagar kvar till semestern...

Kommentera

Falken: Fin arena för alla våra allsvenska lirare:)
Kommentera

Nu finns filmen ute, har inte hunnit sett den ännu men ska göra det nu. Se länk och klicka sedan vidare.
Kommentera

Bissett19: Blir väl så här när tidningarna lurar Brynäs ;-)
Kommentera

Gusten: Jag har just pratat med din psykolog DR.Puck,o enligt honom så befinner sej din hjärna just nu mellan fyra o femårsåldern,men hav tröst broder,du är ett par år före mej:)
Kommentera

65selander: Nu har morsan sett filmen också, hon tyckte den var störtskön och att vi skulle hålla den för oss själva...nää allvarligt! Hur gammal ÄR jag egentligen??

Skål förresten
Kommentera

Gusten: Det är påringt... :-))
Kommentera

Gusten: Hörru din jädrans finnmarkare.... ge oss länken eller jag ringer morsan din :-)
Kommentera

Bissett19: Jag hittar, men jag säger inget *fniss*
Kommentera

Bissett19: Fyra är vi minst! hittar inget heller
Kommentera

Vore jäkligt roligt att se den filmen. Vi får hoppas dom lägger upp den snart.
Kommentera

72_Winblad: Tre!
Kommentera

65selander: I så fall är vi två
Kommentera

Enl hemsidan så skall det finnas en film ute på Gävletidningarnas nätsidor. Vet inte om jag är dum men jag hittar då ingenting där iaf.

Kommentera

NuMo: Imponerad? Härligt, min brevlåda bombas av såna hyllningar.
Det är bättre att tänka före än att tänka efter.
Kommentera

westerlind: Bara tolv minuter för att skriva det där. Jag är imponerad. Du har gått med i ett elvastegsprogram va?
Kommentera

Pål Emik:
NuMo och jag går bra ihop även utan alkohol, ehuru det inte är empiriskt bevisat.
Kommentera

Pål Emik: Pucko! En god glass jag har råd med.
Kommentera

70 Rodrigues: NuMo och Westerlind går bra ihop...med alkohol.
Kommentera

70 Rodrigues:
Man får börja ta tåget till Rinken så man kan nyttja dom få pubar som finns..
Kommentera

70 Rodrigues:
För få restauranger o pubar?
Ja, måhända.
Beror på vad våra stjärnor!:-) på isen visar oss!
Kommentera

NuMo: Jodå, i dom flesta fall, tyvärr så är det 2 lags supportrar som ALLTID ställer till med en massa skit när dom kommer på besök till Gävle, annrs så fungerar det alldeles utmärkt!!
Kommentera

70 Rodrigues: beror väll på hur stora dom kommer bli?
Kommentera

70 Rodrigues: Alkohol och fans går inte ihop.
Kommentera

Våning 1: (åskådarplatser cirka 5000): Entréhall, reception, spelbutik, ev bankomat, fem kiosker, tre sportbarer (café eller pub), souvenirshop, biljettkassor, toaletter, Brynäs kansli.

Våning 2: (åskådarplatser cirka 800): 48 loger, restaurang för allmänheten, två bufférestauranger (vip) i anslutningar till logerna, restaurangkök, åtta konferenslokaler, toaletter.

Våning 3: (åskådarplatser cirka 2 800): Två sportbarer (café eller pub), fem kiosker, toaletter.

Våning 4: (inga åskådarplatser):

Tycker fan att det är lite för få restauranger och pubar i nya arenan :-)
Kommentera

Hennning ger prov på att vara ett politikerämne i dagens GD när han säger att det inte finns nån tvist angående bygget. Han säger att dom kommer att ha så många platser klara som dom sålt biljetter till.
Problemet är att dom bara kommer att kunna sälja max 5000 biljetter till dom första matcherna. Alltså finns det en tvist när parterna anser att arenan ska stå klar.
Och dom räknar tydligen med samma antal seriekort som förra säsongen, det borde väl säljas mer till den här säsongen?
Kommentera

Läkerol Arena
Måste bara få tala om min åsikt i arenauppförandet så här långt! Gillar starkt vad jag ser på webbkamerorna och de ggr det kommer ut 2:a bilder på vår nya arena. Är utsocknes och ser inte bygget "monumentet" med egna ögon särdeles ofta. Så jag får ta hjälp och förundras av denna heta skapelse när chansen ges/fås! Hade i sommar boys and girls;-))
Kommentera

« · 719611 · »