Brynäs IF

723316 inlägg · 7955 ämnen

Leksand - Brynäs

531094 · » Till forumet


Sv: Leksand - Brynäs
Makkan: Lyckopiller är för mesar....

Hoppas vid Gud att sylf är ute med hunden.
Då brukar det ju gå vägen... :-)
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Makkan: hahaha
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge:

"Jag tycker dumstruten kan reserveras för dom som verkar ha gett upp redan, och inte för dom som är optimister och tror på möjligheten."

Eller för dom som inte knaprar lyckopiller :-)
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Lilljanne: Du tror att uppgiften är hopplös, jag tror att den inte är det.
Att fixa nytt kontrakt, alltså. Inget annat.
Jag tycker dumstruten kan reserveras för dom som verkar ha gett upp redan, och inte för dom som är optimister och tror på möjligheten.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Lilljanne:

:-)
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Makkan: Det hjälper om 10% av dom dyker upp på årsmötet väl förberedda. Då kan vi rösta in Jultomten i styrelsen om vi känner för det. Fast han kanske redan är med där?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Lilljanne:

Vi är tom drygt 7000 medlemmar i Brynäs IF idag.
Inte så illa faktiskt.
Men vad hjälper det.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge: ”Och du måste lära dig skilja på vad som är omöjligt och vad som är möjligt.
Jag tror att det är fullt möjligt att bli minst tvåa i KS. Trots dagens förlust.
Förstått?”

Jag övar, jag övar.
Återigen: det är inte den senaste förlusten, eller ens tabelläget, som gör uppgiften hopplös. Det är kvalitén på laget och vetskapen om vad laget presterat under en hel säsong. Vi säger så här - blir Brynäs bland seriens två bästa lag tar jag på mej dumstruten. Blir Brynäs trea eller sämre tar du på dej dumstruten. OK?

För övrigt är det mer än troligt att du har många likasinnade i styrelsen och på kansliet. Alltför många har alltför länge sagt att "det här ordnar sej, vänta och se" trots att alla tecken, från bristerna i organisation och ekonomihantering till det sportsliga kunnandet, länge har skrikit rakt ut att vi är på väg mot Helvetet. Man har gjort som du - förväxlat vad som är möjligt med vad som är troligt. Ska man jobba professionellt (och då menar jag inte ditt och mitt amatörtyckande på den här sidan) måste man lägga vad man tror och hoppas åt sidan och istället se till att skaffa sej förutsättningar och kompetens som ger slumpen mycket små chanser att äventyra föreningens framtid. Eftersom det handlar om idrott kommer "tro och hopp" alltid att ha betydelse men det gäller att minimera den delen. Som Frölunda och Färjestad har lyckats göra med en bred ekonomisk bas som utgångspunkt.

Brynäs har alltför länge levt med din och många andras "hoppas-det-går-filosofi" men nu får det vara slut. Nu måste alla gissare och chanstagare ut ur organisationen och ge plats åt handlingskraftiga riskbedömare, analytiker och andra som kan värdera läget istället för att bara hoppas på det bästa. Det får inte längre räcka med att ha varit skyttekung eller landslagsmålvakt. Det kommer att ta tid och årsmötet är bara steg 1 i rekonstruktionen av Brynäs IF. Är 5000 medlemmar överens är det vi som bygger nya Brynäs. Alla delaktiga i årets fiasko rekommenderas att börja fundera över sin framtida roll i Brynäs.

Såg idag en bild på styrelsen i ett japanskt företag (Mitsubishi?) där styrelsemedlemmarna vid en presskonferens bad om ursäkt för företagets klantigheter, reste sej upp och bugade djupt mot aktieägarna av skam. Såg bra ut, Hedin.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Jag kan inte släppa tanken på vilket skitdåligt jobb brynäsarna gjorde igår.Supercoachen jonsson hade ju scoutat LIF och då måste han ju ha sett att man måste hålla ett öga på Ryder. I h-e heller, han kunde åka omkring som en primadonna med ett champagneglas i handen genom brynäslaget.
t.o.m L-G Jansson på sportradion ifrågasatte vad Flemming höll på/inte höll på med. Ingen PP-line, snurrade runt på allt folk,bra som dåliga. Är det här ännu en sk. brainstorm eller är det fullt normalt i brynäsandan(sämst men ändå sämre när det gäller)
Det blev en sömnlös natt men inte för förlusten istället blir man tokig i tanken på det sätt man förlorar och spelar.

Någonting överallt är sjukt,jäkligt sjukt!!!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Gusten:Ut o leta halmstrån! Jag lovar att det inte finns några eftersom BIF inte kan vinna på bortaplan plus att man har en så in i helevete dålig sk. "nyckelspelare" i laget.Nu är måttet rågat för 62:an Wahlberg, det enda som är sämre än han är att det finns en coach som verkar nöjd med hans insats.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
65selander: Har aldrig sett nån vara SÅ pissnödig förut ;)
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
65selander: Har inte sett någon bra repris, men luktade inte 3-2 väldigt mycket offside?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs

Enda positiva från gårdagens match är att man träffade på Gusten i ladan annars så är det tomt i både hjärta och själ i dag.
Vinst i morgon så kan börja hoppas igen men...

Fortsatt trevlig kväll, en annan är kvar i fiendeland ännu

Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge:
Åker vi dit för anstiftan till mord nu :-)
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
rackham: Jag bidrar med ett avhugget hästhuvud... :-)
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge:
"Föreningen Fonus för Brynäsare" (FFB), menar du?
Snart få vi moderera bort våra egna inlägg, pga trams :-)

Sitter och filar på ett brev med ett erbjudande som Hockeyligan inte kan motstå. Har som inspiration snabbspolat Gudfadern 1,2 och 3.
Tänk om alla Brynäs medlemmar gör samma sak. Ja, inte snabbspolar, utan ritar ett brev till de som bestämmer "i Ligan"...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
rackham: Inte i min dator iaf.
Fast många dödgrävare borde nog installera ett Antiförlorarvirusprogram, tycker jag. Man kastar ju yxan i sjön innan apparaten ens är påslagen.
Förmodligen redan innan man köpt den... :-)
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge:
Säker på att det inte finns något förlorarvirus i arbetsminnet :-)

Nä, usch vad elakt :-)
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
70 Rodrigues:
Ingen har mod att ställa sig upp o säga vad han tycker utan styrelsens medgivande. Där har du svaret. Bättre att föra ut lite skvaller så rykten florerar.:-)
Spelarrådet verkar tycka att allt är guld o gröna skogar, för jag har inte sett en enda negativ debattartikel eller annat uttalande från dem genom åren.

Janne Larsson har ej bemödat sig att kommentera den kritik som finns gentemot honom.
Ja, att tystnaden håller på att knäcka oss alla har du helt rätt i, men detta är fanimej sista säsongen, tystnad skall råda inom föreningen. Det skall vi supporters tillsammans med medlemsrådet se till.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
rackham: Jag har heller ingen aning om vad som försiggår i en datamaskin.
Men det kan komma mkt vettiga saker ur den... :-)
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
rackham: Till och börja med så kan ju vissa av killarna sluta att gå ut o festa både före o efter match vilket inträffar med jämna mellan rum!!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Jompe:
Ja, det är bara att konstatera att någon vidare moral finns det inte i laget.
Konstigt nog ser jag bilden av nr 62 (med ett stort A på dräkten) glidande på en skridsko när jag tänker på moral.
Förstår inte varför...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
70 Rodrigues: Ja, det är oftast det enkla och logiska som är revolutionerande...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge:
Ingen härinne?
Vad som försiggår i Huge hjärna har jag ingen aning om...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge: Tack för ett revolutionerande svar :-))
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
70 Rodrigues: Hört talas om retoriska frågor?
Samma som svar, vettu.... :-)

Som svar på din fråga om vad vi ska göra: komma minst tvåa i KS, till att börja med.
Att åka ur ES blir jobbigt och är aldrig ngn bra lösning, hur man än ser det.
Det försvinner 7-8 mille redan där i bidrag från HL.
Ett steg i taget i nuläget: vinst i morgon mot Malmö till att börja med.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Varför är det inga spelare eller ledare som går ut i tidningarna o kommenterar läget, inte ens på hemsidan så står det något!! Varför denna pinsamma tystnad???
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Jompe: Sensmoralen är bl.a att det går upp och ned i hockeylivet. :-)
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge: Så vad ska BRYNÄS IF som förening göra för att klara sig ur detta??? Jag vill ha ett svar o inte en fråga på en fråga!!!!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
rackham: "Vi tar det som ingen annan vill ha, eller?"

Nä, det var ju ingen härinne som ville ha Honken, Dackell och Wahlberg inför denna säsong.
Eller?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
rackham: Det stämmer. Sen stack halva laget och tre år senare vann vi SM-guld. Vad är sens moralen i detta?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Bergeron o Wahlberg kan bänkas i nästa match, in med Bäckström eller JJ på centern och Karlsson eller DJ på backen, det kan ju knappast gå sämre eller??
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
70 Rodrigues:
Förresten. Är det inte många i dagens trupp som var med och spelade oss till Kvalserie 95/96, eller har jag fel...?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
70 Rodrigues:
Inte ens det. Korpar brukar väl sno åt sig saker som glimmar.
Vi tar det som ingen annan vill ha, eller?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
rackham: Nä just d, dom ska ju alltid lösa allting själva och det har ju gått bra, NOT!!! Korpförening!!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
70 Rodrigues:
Vi skall inte ha några "psykdoktorer" i Brynäs IF, vet du väl...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
En mental tränare hade ju varit på sin plats, eftersom Brynäs ständigt o jämt spelar med nerverna utanpå tröjorna!! Men nu är det försent!!!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Ahlberg: Uttömmande, bra och precis som jag känner och anser också. Och du, jag tror och vet att många med oss känner och tycker likadant.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge: Ja, tvåa i kvalserien känns faktiskt som en stor vinstlott just nu. Tyvärr, och då menar jag verkligen tyvärr så ser det mest ut som ett drömscenario just nu. Det ni kallar otur m.m. och som jag kallar brist på förmåga är fortfarande det mest framträdande draget. Helt ärligt så skäms jag för Brynäs spel just nu. Är det verkligen meningen att man ska vara helt förvånad och glad över att Brynäs faktiskt vinner mot AS-lag?

Efter att ha haft säsongsbiljett de tre eller fyra senaste säsongerna har jag sett en riktigt oroande trend som verkar slå ut för fullt i år. Kompiskontrakt, kompistränare och en undermålig organisation håller just nu på att driva Brynäs ut ur ES. Hoppas det inte händer men samtidigt skulle det kanske fungera som en väckarklocka.

Förra gången Brynäs spelade KS och klarade sig lyste förändringen efteråt med sin frånvaro och risken är stor för ett liknande scenario detta år. Om Brynäs klarar sig är jag rädd för att "blinda" supportrar och klubbledningen klappar sig själva på axeln och säger att Brynäs minsann är i ES igen och att hela rasket glöms bort inom kort och den välbehövliga förändringen uteblir.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Lilljanne: "Huge: Du måste lära dej skilja på vad du tror och vad du hoppas. Jag har tränat i tre år och har ganska bra koll på läget nu. Typ, jag hoppas jag är ledig imorron men jag vet att jag inte är det. Capisce?"

Och du måste lära dig skilja på vad som är omöjligt och vad som är möjligt.
Jag tror att det är fullt möjligt att bli minst tvåa i KS. Trots dagens förlust.
Förstått?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
prosten: "Huge: Dags att leverera försvarstalet. Ska bli intressant att läsa..."

Förstår det.
Efter alla ointressanta angreppstal från de sedvanliga skitkastarna, kan det ju vara skönt med lite omväxling....
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
lindberg: "Mille" har ett rödvitt hjärta. Det är en gammal regel.
Men lite glad bör ni väl ändå vara eftersom han vinner poängligan åt er både här och där. Dock inte i Kvalserien i år då.....
Tycker att en hel drös brynässpelare inte direkt rosar marknaden.

Men skämt å sido. Tror dock att ni klarar er kvar. Vinst mot Mif så grejar ni det här.

Vem fan vill ha upp masarna?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
rafalski: När den har blåsts upp.det nya tältet över Brynäsvallen,så spelar vi derbyn mot Måsbergets IF år 2009,när dom förhandlat och tänkt klart.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
lindberg: Och det berättar du först nu. Det här tipset hade styrelsen behövt i september 2004 :-)

Huge: Du måste lära dej skilja på vad du tror och vad du hoppas. Jag har tränat i tre år och har ganska bra koll på läget nu. Typ, jag hoppas jag är ledig imorron men jag vet att jag inte är det. Capisce?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
sylf: När ska nya arenan stå klar, hoppas lagom till det heta derbyt mot Almtuna, mmmm, vilken publikmatch.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge: Tro får frimicklarna pyssla med.Vi VET att det inte är möjligt.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Lilljanne: styrelsen är ju en sak som går att påverka, men är det någon som vet vad personalen har för form av anställningar, marknadsansvarig, klubbdirektör osv.- är det tills vidare mao svåra att byta ut eller? Annars kan man ju rekrytera folk med rätt utbildning till dessa poster som andra föreningar gör, jmf med länken från AMS.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
sylf: "Huge: Är det helt omöjligt att vinna SM-guld i år?"

Nej, men man måste tro på att det är fullt möjligt att vinna KS.
Om man inte är dödgrävare, vill säga....
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Lilljanne: ok
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
sylf: Nä, Frölunda gör det.
Kommentera

531094 · »