Brynäs IF

723764 inlägg · 7956 ämnen

Leksand-Brynäs 5/11

« · 610548 · » Till forumet


Sv: Leksand-Brynäs 5/11
70 Rodrigues: " kom igen nu då, ge oss den enda sanningen o förklaringen till att vi förlorar mot seriens sämsta lag idag???"

Ja, det har väl en del andra varit inne på redan: ibland så slår motivation klass.
Vet inte om Leksand var så där mkt mer motiverade, men nog fan hade dom motivation alltid. Bara att titta på tabelläget. Nu fick dom dessutom möta lite lättare motstånd än de 3 senaste matcherna. Vilket förmodligen fick dom att känna lite mer segervittring än i dessa matcher.
Fick dessutom lite psykologiska mål, vilket aldrig är fel.
Verkar annars ha varit en jämn tillställning där Honken tyvärr gör en tavla vid 3-1. Det är väl det som är "charmen" med att vara målvakt:
ena da´n hjälte, nästa dag syndabock. Nu skall väl inte allt skyllas på Honken. Vi var inte tillräckligt effektiva idag samtidigt som Backlund verkar ha gjort en kanonmatch.
När dom får 3-1 så växer ju hela laget och får energi, samtidigt som vi går ner oss lite grann. Vanlig enkel hockeypsykologi som väl du själv borde känna till. Vid 4-1 verkar vi ha gått bort oss i ivern att checka tuffare.
Ngt som Boorken förmodligen försökte inympa i killarna då han tog en timeout strax innan.
Målet verkade dessutom vara ngt av ett flytmål: stenhårt pass i knähöjd från egen zon till medspelare som på ngt sätt får med sig pucken och kan trycka in den efter skott och egen retur.
Trodde faktiskt på lite chans när vi får spela 5 mot 4 i fem minuter.
Men tyvärr så kändes det lite stressigt och dom spelade samtidigt mkt bra i boxen.
Som helhet: kändes som en betydligt jämnare match än vad siffrorna visar.
Vi får väl se vad vår vän Gävlelasse har att säga....
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Falken: Kom igen nu för fan! Det är ju det här som är charmen med brynäs. Man vet aldrig riktigt vart man har dom.
Brynäs kan varva dåliga insatser i en match med ännu sämre nästa match. Sen helt plötsligt, som en blixt från klar himmel, går man och vinner en bortamatch för första gången på ett år!
Men för att inte publik och fans ska gå och känna sig uttråkade av den nya vinstmaskinen gör man ännu ett riktigt bottennapp och plötsligt kommer verkligheten tillbaka till fans och publik, brynäs är ju faktiskt ganska usla...

Tänk vad roligt det kan vara med hockey ibland. I alla fall på många andra ställen i Sverige...
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Skitmatch. Nu får väl Sundlöv ut och studera spelarmarknaden. Jag har sagt och vidhåller att vi knappt (om inte alls) har en enda målskytt i laget.

Nu ska jag ut och sura med hunden en sväng, sedan får väl humöret gå upp hoppas jag.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
arnio: pinsamt är det i alla fall...hur kan vi vara så fruktansvärt dåliga på bortaplan? Hemma är vi ju ganska bra...Honken bör inte spelas mot bottenlagen............Hoppas att de hittar en målspruta i allsvenskan...nästa år ska vi vara i toppen....slutspel är en ren bonus i år....boorken bygger för framtiden....god natt..
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Kom igen nu Brynäsare Vi älskar Brynäs!!! Vi älskar Brynäs!!! vi älskar Brynäs!!! Vi älskar bynäs!!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
arnio: Det du sa nu va väll ungefär som att en Toronto fan säger att ´´dom slår Tie Domi´´ ....... Antti Aarnio är en spelar som tacklar på allt å alla .....sen om han får igen nån äre väll inge å snacka om........sen kan ja hålla me om att Meijer gjorde en ganska ful grej...
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Db_04: De tacklade ju sönder Aarnio.....Brynäsarna är jag bara besvikna på...
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Men vi kan vara lugna. Allsvenskan fyller på vårt lag snart ;)
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Tänk om dom kunde ta skott någon gång!!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
arnio: de är väll ändå ditt eget lag du borde va iriterad på i dag?
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Joto: Nä, men ska nog göra det snart!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Djävla Leksandsapor hoppas de åker ur och aldrik kommer upp igen...
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Haha, "fördelen för Lesand är att de kan slå iväg pucken hur de vill utan att det blir icing"

Nehe. Säkert. Inte i BP väl?
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
70 Rodrigues: Har inte du gått och lagt dig?
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Hm, kanske en chans ändå. Fan, kan inte lämna...
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Mickis: Skitsnack! Varför ska Leksand vara mer motiverade än Brynäs? Som det är idag så har inte Brynäs någon klass, dom blir utspelade o det har ingenting med motivation att göra!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
sista chansen...
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Bif_FANS: ta klubb jäveln och klappa i huve på han!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
ut me den jäveln!!! Blir så jävla förbannad!!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
70 Rodrigues: antingen så kanske Leksand äntlingen får allt å lossna.....eller så slår vilja klass?
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Falken: haha, jag ska göra lika jag med:D
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Nej, nu lämnar jag nog den här skiten och går ut med hunden.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
70 Rodrigues: Det är så. Motivation slår klass.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Huge: kom igen nu då, ge oss den enda sanningen o förklaringen till att vi förlorar mot seriens sämsta lag idag???
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
90Steen_: Honken gör en tavla, blir troligen kostsamt. Synd när Brynäs började bita sig fast i Leksandszonen.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Varför envisas med att låta andremålvakten stå???
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Jävla Honken!... Förstod att Boorken inte skulle spela med Honken i dag. Han var inte stabil mot Mora...
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
90Steen_: vad var det jag sa...
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
90Steen_: Bravo Honken!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
KÖRT !! FAAAN !!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
3 - 1
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Har nog aldrig hört sämre kommentator ! (bisittaren)
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Bäckis missade fri !
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
freddie77: Tycker det är bra om MODO vinner,då har vi ju kvar avståndet ner till SSK!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Bissett19: Pratade precis med GävleLasse, han var vansinnig på Winnerborg. Hanm tror dock att Brynäs vänder det här i 3:e. Boork gick tydligen ner på folk redan efter 2-1 målet, tyvärr så får man ju inte veta sådan info från tomtarna på webradion!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
90Steen_: fan också, Svarten gjorde båda målen
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Ojj MoDo vänder 1 - 0 till 1 - 2 mot SSK på nån minut, inte bra !! Vi ska ju gå om dom ! :P
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
SSK-Modo 1-1
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Westergren: Hoppas du får rätt,jag tror tyvärr vi viker ned oss!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Westergren: Haha man hoppas ju !! :P men det blir nog tuffare än du tror !
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Lugn, gott folk! Det här vänder vi! Lita på mig.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Falken: Aaa dom verkar vara helt puckade båda 2 !!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Men vilka jubelidioter!

"Brynäs spelade tveksamt i början av perioden"...

Kanske för att vi spelade sex minuter boxplay under dom första nio minuterna!?
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Jag är nöjd om vi får Sudden..
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
suck, kom igen nu då inför 3:e
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
90Steen_: Honkens stats 88,2%!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
2 - 1 i paus ..
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
nu är det dax för mål---
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
PP nu igen. Nu ska 2-2 sitta!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
PP i slutet på 2:a !!
Kommentera

« · 610548 · »