Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Leksand IF - Brynäs IF 24/1 - 2015

« · 1656173 · » Till forumet

Sv: Leksand IF - Brynäs IF 24/1 - 2015
Huge: Det är så uppenbart att experterna helst inte vill kritisera domarna. Det var ju helt uppenbart att domaren avgjorde poängfördelningen i slutet. Det fanns ingenting som tydde på att Leksand skulle avgöra i spel 5 mot 5. 
Kommentera

Peja: jag brukar vara försiktig med domarkritik men idag avgjorde de tyvärr. Dock borde vi med en bättre insats vinna ändå.
Kommentera

bifhjärta: Jävligt surt! Nu har vi HV, Linköping, Frölunda och Skellefteå på tur, 0 poäng. Lika bra att stålsätta sig för ett stenhårt kval.
Kommentera

Peja: Lyxfällan fuskade sig till shl. Trenden fortsatte i dag. Inte svårt att se vilket lag som har minst utvisningar i hela ligan. . Jag blir så jävla äcklad av allt som gäller denna klubb. Dommarna - Brynäs 3-2 fy fan.
Kommentera

Peja: pinsamt att dom inte tänker prata om sista utvisningen, övriga kan jag köpa men den sista på Brodecki är absolut ingen utvisning.
Kommentera

Tårfylld förlust. Två matcher där vi förtjänar poäng. Vi kommer inte få någonting gratis men vi SKA fixa det här. Fullt förtroende för Bulan.

Visst, ytterst tveksam utvisning som avgjorde. Men orutinerat av Brodecki att ta den risken i det läget.

Redigerad kommentar

Kommentera

munkas:Tyvärr tror jag Brynäs är för dåligt tränade för att lira Bulans hockey. Sämsta tänkbara start med två bortamatcher på två dagar och knapp förlust i bägge. Idag var det trötthet ihop med hemmadommare som avgjorde till träsko och fjunmusch If's fördel.
Kommentera

Uppenbart efter två matcher med Bulan:
*Hela laget är för dåligt tränade
*1a linan saknar ödmjukheten som dom haft tidigare
*Saknas hårdheten framör egna kassen
*Saknas pålitlig tekare, syns i egen zon främst
*Saknas en grythund
*Dåligt fokus Lex Bertl
*Spelet som helhet ser hursom 2 klasser bättre än under TJ
Kommentera

Peja:

Sjuk utvisning o ta,

Statlig utvisningsgaranti

HUR MÅNGA MÅL BAKÅT VAR BLOMMAN INNE PÅ?

Kommentera

Zzz: Iaf jävligt tveksam och hur man kan ta en så billig tvåa i det läget istf att låta lagen göra upp om poängen, är för bedrövligt.
Ryno kommer farande, Brodecki tvärnitar, sätter ut arslet och träffar Ryno över knähöjd. Det mesta grinar emot just nu, men det ser ändå lovande ut trots förlusten.
Oavsett vad Bulan säger så märktes ändå gårdagens match i slutet av matchen, speciellt när vi fick slita ont i flera BP, ett par onödiga dessutom.
Ändå ett par situationer domarna släpper där vi skulle haft PP, tänker på en jätteinterference på Wallace och på Rödin innan Bertilsson kokar över och tar den onödigaste tvåan av alla.
Finns inget surare än såna här förluster, samma som igår.
Bara att bita ihop och komma igen, nån gång måste vi få marginalerna med oss.
Kommentera

honken21: Det ska inte vara någon risk. En klockren open ice-tackling. Nu mail-bombar vi SHL för den där j*vla ärkepajasen ska inte döma en match till.
Kommentera

Helt klart en tung förlust. En bitter eftersmak eftersom inte ens den mest färgade leksing kan tycka att domarna tog en rätt utvisning på Brodecki. Tungt oxå för att allt slit givit 0 poäng denna helg. Bådar inte så gott...
Kommentera

honken21: samma med utv på Andersen. Ingenbkontakt mellan spelarna men 2 mon på kapten. Blir så satans förbannad när dommarna ska avgöra. . Inget mål i 5 mot5 alla i pp för lyxfällan. Jag är äcklad av hur lyxfällan bedöms av domare och inte minst media. Ett djävla dalande av lyxfällan.
Kommentera

Huge:vi får hoppas marginalerna är med oss i kvalet.
Kommentera

tjugo8: När vi möter Leksand sitter jag och är orolig HELA tiden för en utvisning på oss..Helt ofattbart hur det kan få hålla på så här. TITTA PÅ UTVISNINGSSTATISTIKEN. Så jäkla oprofessionellt och tråkigt. Fyfan vilken dålig eftersmak man får efter kvällens match. Längesen man va så här frustrerad/arg. Bulan har ändå gjort under den här veckan och jag hoppas verkligen inte att grabbarna tappar tron på det här nu, för nu går det troll i det..Tex: PaWs skott i ribban från öppet läge, mål där och vi kanske har 3p på Leksand.. Jobbig hemresa..fyfan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lunkan: Många som är riktigt dåliga i BIF och inte håller SHL nivå, Nordqvist t.ex satan så dålig han är. Bara hoppas nya sättet att spela gör så att man är redo när kvalet startar för det är oundvikligt.
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Leksand är hela Sveriges gullelag Fyfan
Kommentera

Lunkan: Brynässpelarna är bra grundtränade (bra fysresultat på försäsongen) men tyvärr har man ju varken spelat eller tränat intensivt under säsongen. Då tappar man mycket i den fysiska biten. Risken är att det blir soppatorsk av Bulans spelsätt. Synd att han inte kom in tidigare, typ under något landslagsuppehåll. 
Kommentera

bradberry: Johansson å Björk är heltidsanställda domare... Kan inte finnas så stor konkurrens på den posten va?
Kommentera

12 minför 12 minuter sedan

Helt ärligt fin utvisning!!

26 minför 26 minuter sedan

Helt jävla otroligt att en domare ska avgöra ett derby !!!

Kommentera

Rossa: Det nya spelsättet passar tyvärr Nordan illa. Han är för långsam för att hinna ut snabbt i press i egen zon, och kommer på efterkälken. I spelet med puck är 'dump and chase' ingenting för honom heller. Det som hedrar honom är att han verkligen försöker i egen zon, vilket typ Niinimäki inte gjorde alla gånger. 
Kommentera

tjugo8: Ja vi blev helt klart bortdömda och det borde starta någon form av utredning. Vi kan inte bara acceptera detta, fy sjutton.
Kommentera

Salt eller plåster?

"Bulan efter matchen: – Domaren erkänner att han gjort fel, det är inte ens nära utvisning. Han har bett om ursäkt, ibland gör domarna fel. Synd att det ska bli matchavgörande."

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera

Carl Lejonkräk: Hoppas inte på för mycket, Det är surt när man drabbas men det ingår tyvärr i spelet.

Värre när det gäller Bertilssons tvåa? Idiotiskt!!#
Kommentera

tjugo8: Ja så lätt är det att hjälpa ett lag och komma undan med det. Om det var avsiktligt eller inte vet bara han själv.
Kommentera

tjugo8: Källa?
Kommentera

tjugo8: Stort av domaren, nu ska han bara göra det offentligt också. Vi är många som vill ha en ursäkt.
Kommentera

Brynäsgubbe:

Brynasportalen.se

Kommentera

Brynäsgubbe: Står på expressen med. Vi ska fan ha vår poäng!!!
Kommentera

Zzz:

Ännu större att ge fan i och gissa

Kommentera

tjugo8: Jo men det känns som att vi har passerat det valet.
Kommentera

JAG HAR SAGT DET FÖRUT! Hut går hem! Tänk på det mina  BRÖDER !

Kommentera

ASA: Pizza Hut?
Kommentera

Zzz:

Är inte i form för att berömma honom...men om det är plåster för dig så...

Kanske poängen som spelar ur oss ur SHL för alltid...

Kommentera

Säg stundtals trötta ut. Sommarträningen motsvarar nig inte Bulans spelidé.
Kommentera

tjugo8: Tycker det är snyggt att gå in till ett lag man dömt bort så dom åkte ner under strecket och be om ursäkt. Tycker du det är bättre att dom gör dom vanligt och gömmer sig?

Men något plåster är det knappast.
Kommentera

Carl Lejonkräk:DU må vara legend hur du är: MEN DE SKA DU VETA,  ATT HUT GÅR HEM!
Kommentera

Är fortfarande helt vansinnig. Sparka de jävla klåparna! 😡 Hur i hela helvete får det gå till såhär.
Kommentera

Brynäsgubbe: Håller med. Sen blir ju missen extra kännbar då Brynäs har ett bp på ca 50%.
Kommentera

munkas:

Såg ut som domaren åkte runt o nynnade med i hemmapublikens sång...

Sånt jävla gullande m Fuskarna!

God natt SHL!

Kommentera

Bara undrar varför alla verkar tycka att om vi får kvala så kommer vi åka ur? Just den här säsongen är väl den absolut bästa att hamna i kval om man nån gång ska göra det. Tror inte att det finns en chans att nåt av SHL-lagen åker ur i bäst av 7 matcher så jag är i te ett dugg orolig, speciellt inte med nya spelsättet. Tror dock fortfarande att det kommer att bli Play In och överraskning där för oss :-)
Kommentera

Synd att Enterfeldt tog bort sin tweet. Gissar att han blev tillsagd att göra det... 
Kommentera

Brynäsgubbe:vi beöver hemmamatcher nu! Det känns som att vi spelar 70% av matcherna borta.
Kommentera

dreamland: Go jinx angående kvalet
Kommentera

Brynäsgubbe:

Härlig morgon att när man går in på brynas.se mötas av en Fuskare som gör målgest

Kommentera

tjugo8:Otroligt deprimernde att vi lyckades ta noll poäng på helgens matcher. Två förlngningar hade vi som i en liten ask.
Kommentera

Zappaholic:

Behöver du tips om det sistnämnda är Lunkan ett proffs på området...

Kommentera

dreamland: jag är inne på samma linje. Men samtidigt vill man inte hamna där ändå.
Kommentera

Zappaholic: Jag kommer attgöra som dig. Jag är asförbannad.
Kommentera

tjugo8: Lovar att höra av mig till honom :-)

Välbehövligt med vila idag. Sen träningar och ny match.

För Brynäs alltså. Inte för mig.
Kommentera

« · 1656173 · »