Brynäs IF

727728 inlägg · 7961 ämnen

Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03

« · 2107192 · » Till forumet

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Chanzone: Berglund får gärna göra det lite oftare
Låst ämne

Bratwursten : Det var kris redan innan den här matchen... För övrigt, en helt obetydlig observation, men vad är Camper för jäkla namn? Som att heta Campare i efternamn i Sverige?
Låst ämne

Forsberg 1978: Vilka exakt tänker du på?
Låst ämne

Peja: Möjligt men för mig blev det ännu klarare efter idag.
Låst ämne

Zappaholic: Campese, Sundlöv framförallt, det måste värvas eller så måste PA bort för detta håller inte!
Låst ämne

Bratwursten : När startar kvalet?
Låst ämne

Hank81: Bulan är enda glädjeämnet idag, vilken match han gör!
Låst ämne

Peja: Ja, de jag pratade med tyckte ju de hade problem med tempot även i HA. Tyvärr så har kombinationen Dackell och Sundlöv blivit en giftig cocktail för Brynäs.
Låst ämne

Axle San: Måste säga att det är skönt att se Bertilsson vara helt ärlig i intervjun efteråt
Låst ämne

Huss:
Tror du glömde Campari. Trio me Bumba.
Låst ämne

Forsberg 1978: Jag tror det är spelarna på isen som tillsammans med tränarstaben behöver ta sig igenom det här stålbadet. Möjligtvis med en värvning eller två...

Visst ser det för jävligt ut men Brynäs behöver kontinuitet för en gångs skull. Jag tycker det mer ser ut dom spelarna överarbetar för att rätta till sina och andras misstag och hela laget kommer fel. Jag tror spelarna köpt Peters spelsystem men inget kuggar i nu.
Låst ämne

Alfred : Verkligen kul att se att han bryr sig men synd att matchen är slut bara. Tycker Sundlöv och Dackel borde ta intervjuverna istället.
Låst ämne

Auchinleck: Om Brynäs trillar ner så får man hoppas att Sundlöv ryker direkt. Om de inte gör det så är frågan om det inte är damage control att lösa hans kontrakt innan någon spelares.
Låst ämne

Tjomme har i alla fall spöat Sundlöv i grunden när man jämför värvningar. Där ser man vilken påverkan en duktig sportchef kan ha. Skillnaden mellan slutspel och kval.

Nåt positivt med en matchserie i bäst av sju är att det inte alls är säkert att bästa laget vinner. Det är vår stora chans. Det och att SHL stänger ligan.
Låst ämne

Huss:

Alla kontrakt upphör att gälla då ett lag åker ur.
Så även de spelare man skulle vilja behålla tappar man.
Låst ämne

Axle San: Det som krävs är att fler spelare presterar på topp samtidigt. Först då kan vi börja vinna mer än 10% av matcherna.

Vi får hoppas det kommer...
Låst ämne

Enaranger: Jag vet. Men jag vill inte att Sundlöv är den som bygger ett nytt lag från scratch.
Låst ämne

Mattson: Minns hösten 2018 när Brynäs hade sparkat Bz och det började nämnas namn på potentiella ersättare. Tjomme var det namn som nämndes mest här på HS. Brynäs hörde aldrig ens av sig (enligt honom själv) och han gick till Leksand i Allsvenskan istället. Två år senare är vi totalt omkörda av Leksand...
Låst ämne

Zappaholic: Håller fullständigt med inget krig utan bara massa stressade och förvirrade spelare som ser trasiga ut
Låst ämne

Mattson:

De där extra miljonerna, för de uteblivna kvalmatcherna förra säsongen,
underlättade väl lite när Leksand skulle skaffa spelare.
Låst ämne

Enaranger: Och de 6 miljoner man slapp betala till de lag som åkte ur när man själva gick upp. Coronan var en jackpott för Leksand och en nitlott för Brynäs. Vi har i många år varit beroende av de räddningsplankor som nykomlingarna har varit.
Låst ämne

Skrubben: Och tänk hur det gnälldes och klagades här inne på Bengtzen han var usel, värdelösast i världen, Örebro ligger sist nu va?
Låst ämne

Skrubben: En intressant faktor med rekryteringen av Campese var att han kom utifrån, men dessvärre har han gått i samma fälla som så många innan honom. Nämligen en övertro till gamla Brynäslegender. Istället för TJ blev det Dackell och Sundlöv. Det är extra synd eftersom jag misstänker att Campese rekryterades bland annat för att INTE falla i den fällan...
Låst ämne

Andra perioden innebar största skottövertaget för Leksand i en SHL-match sen 1999. En måttstock på Brynäs prestation just nu.
Låst ämne

Mattson: Shh. Glöm inte att allt var Erssons fel.
Låst ämne

Asterix:

Nu är väl inte sportchef i Örebro .
Så det är ju inte han som byggt laget där.

Förövrigt tror jag att alla som klagar på typ Andérsen med flera,
kommer se honom som en "önskedröm" att ha haft kvar i laget
om vi ramlar ner i allsvenskan. När det börjar ramla in helt okända
spelare i truppen, eftrsom ekonomin kommer vara körd i botten.

Sen kommer alla som tror att vi kommer kunna ha t.ex. Ljungkrantz
och andra juniorer att bygga laget med i allsvenskan. De kommer
ju bli besvikna. Hans agent kommer ju sikta på att han spelar i ett
SHL lag istället. Se på hur det blev för Modo när de ramlade ur.
Då tappade de ju några unga spelare som kändes som urmodoiter,
som man absolut trodde skulle stanna. Men de tappade de också.
När man ramlar ur får man räkna med att man blir av med alla
spelare man skulle vilja ha kvar.
Låst ämne

Peja: ” Med Michael får vi en klubbdirektör med starkt ledarskap och ett affärssinne som på ett engagerat sätt kan driva föreningens utveckling tillsammans med personalen, säger Jürgen Lorenz”

Vilket ledarskap?
Jag säger det igen:
Campese kommunicerar 3årsplamens mål, Peter sätter sina egna, Campese varken reviderar eller tar Peter i örat.
Det gååååår inte att få tydligare signaler på vilket ledarskap han tillför. Det gååååår inte!

Ett av det absolut första man får lära sig på grundlagande management-kursen är skillnaden på vision och mål - och sen hur man agerar på dem.
Haaaaan kaaaaaaan iiinteeee ett skiiiiit!

Ärligt, vet någon om han över huvudtaget har en formell utbildning i grunden?
Låst ämne

Axle San: det räcker inte med en match var 7 match som är bra. Inte om man ska vara en ledande spelare
Låst ämne

Enaranger: Ja, det är ingen dans på rosor att åka ur. Men föreningarna överlever det också. Känner inte till nån förening som konkat i samma veva som de åkt ur.

Värre för oss supportrar. Men vette fan om inte timråsupportrarna upplever en roligare säsong än vad vi gör. Trots att de supportar en allsvensk förening.
Låst ämne

Blå grottan: händer inget och i tredje, blir det några toppningar jag... Nä. Bara sista minuten. Inte ens pa tror på det.
Låst ämne

Mattson:
Men ingen har gått ur shl med ett minusresultat i dessa trakter heller. Oavsett hur man undviker konkav nu och löser det tillfälligt så kommer det surt efter. Ska vi arbeta igen förlorade shl-intäkter i HA?
När räknar du med att vi har de ekonomiska musklerna att sadla om och gå upp? 22/23?
Låst ämne

xxx BIF xxx: Ja, Campese har en formell utbildning och har jobbat inom marketing innan idrottsklubbar.
Låst ämne

Benke: Vi har blivit vad ni varit i tjugotalet år...
Låst ämne

Benke: Ja, vi är kassa nu. Men vi har iaf såhär långt inte behövt räddas av tveksamma ekonomiska upplägg och en pandemi. Mycket hockey kvar, vi får sikta på att vinna kvalet nu.
Låst ämne

Forsberg 1978: Stämplar in och ser att grabbarna återigen levererat. 👍
Vi har hamnat på autobahn rätt ner i Allsvenskan och Processen går åt fel håll. Självförtroendet är kört i botten och det finns inte en enda spelare som tror på det man gör.
Ska detta få rulla på i 35 omgångar till, då kvalet börjar?
Vad är planen??
Låst ämne

mattiask: låt rödin slippa kaptensbindeln
Låst ämne

Peja: vilken formell utbildning?
Låst ämne

Benke: Ingen aning vad du pratar om, men glöm inte att ni spelar i SHL på grund av corona... av att döma från bilderna från kvällens läktare skulle man kunna tro att ni Leksingar aldrig har hört talas om corona. Skandalöst.
Låst ämne

xxx BIF xxx: Likt en trött rättshaverist så tjatar du om Campese.
Det är inte han som värvar spelare.
Det är inte han som tränar laget.
Det är inte han som spelar på isen.
Undrar när du ska fatta det?
Låst ämne

munkas: Finns ingen plan, möjligtvis att åka ur....
Låst ämne

xxx BIF xxx: Brynäs har goda förutsättningar att gå upp snabbt från HA. Bättre än de andra lagen i den ligan.
Låst ämne

Blå grottan: Beror på hur ekonomiskt skuldsatta Brynäs är när man eventuellt åker ner. Det kan bli tufft om vi är konkurrsmässiga efter degradering och corona-effekter.
Låst ämne

Huge: Men han har det yttersta ansvaret över alla de punkter du nämner och därmed ansvaret att alla dessa fungerar.
När ska du fatta det?
Låst ämne

Det här gör mig så jävla förbannad... Vid 0-2 vittnar Bertil om att det blir dött i båset. Va i helvete gör tränarna då? Lagkaptenen? Bulan hade gått bananas...

Detta är inte ok...
Låst ämne

xxx BIF xxx: Det är lite av en detaljdiskussion men jag skickade i bubbla.
Låst ämne

Blå grottan: Förklara jag tror inte ett skvatt på detta!
Låst ämne

Peja: Konkar föreningen är det pga Coronan, inte en nedflyttning.
Låst ämne

bradberry: Fy fan vad dåligt.. Är det inte då rutinerade spelare som Rödin, Berglund, Danielsson, Bertilsson, Sigalet, Andersén och såna ska låta käften gå i 180?
Låst ämne

bradberry: Bertilsson själv har ju också alla möjligheter i världen att inte sitta som ett lik i båset. De äldre spelarna måste snacka ihop sig nu, särskilt de som inte längre håller måttet på isen måste börja ta ansvar i båset och omklädningsrummet, där kan man fortfarande vara stora tillgångar även när man inte hänger med i SHL-tempot. Jag struntar fullständigt i vem som är lagkapten på pappret, alla äldre spelare bör agera som lagkaptener, förutom i den bemärkelsen att endast kaptenen får gnälla på domarna.
Låst ämne

Peja: Ja, men det finns ett engagemang för Brynäs som saknar motstycke. Vilka klubbar i HA kan samla in miljoner från fansen?
Låst ämne

« · 2107192 · »