Brynäs IF

726248 inlägg · 7958 ämnen

Linköping - Brynäs 25/10

« · 602110 · » Till forumet


Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Bissett19: Tyvärr är även jag negativ (som vanligt) och tror på torsk.

Vore extra skönt att ha fel i kväll för LHC (lag och fans) är ett lag jag önskar allt nederlag 7 dar i veckan 52 veckor om året.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
claesw: O du sitter o märker på andra som vanligt.........:-)

Har du en egen åsikt om nåt egentligen,eller?
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Bissett19:
Hur mycket ska du gardera inlägget egentligen?? ; )

Antingen tror du väl på torsk eller inte!!?  : O
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
kacken: 45 skott?är det nåt lag som har skjutit det på oss,tror inte det va?det kan ha varit mot tälje borta isf,men de senaste bortamatcherna har det legat mellan 20-25...............
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: tror som du att det blir (dyng)torsk ikväll. Är också kluven över hur vi skall spela, trycka fram laget och blotta sig eller bli stående i egen zon med LHC:are som manglar oss.
Det håller definitivt inte att tillåta motståndarna att skjuta 45 skott mot oss, laget är mer än 1 målvakt.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Inte kommer vi få riktigt med stryk ikväll,det är jag rätt säker på,men jag tror LHC är något för starka för oss!!

Men man får hoppas att man har fel,om vi sätter våra få lägen som kommer att få och att försvarsarbetet funkar samt att Honken gör en kanonmatch då finns det ju skrällchans!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Det är ju knappt att man kan spela hemmaspel hemma,då saknaden på eget offensivt spel är enorm.All koncentration ligger på defensiven,då ser det ut så här.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
kacken: Tror tyvärr att vi åker på riktigt med stryk ikväll, LHC förlorar inte 3 matcher i rad, Brynäs måste spela mer offensivt för som det är nu så hackar hela maskineriet. Hoppas att jag har fel dock och att dom kan överraska oss!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: En del i problematiken kan vara att de har för många direktiv. Spelglädjen försvinner i alla "MÅSTEN".
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Att dom inte gör bättre ifrån sig på hemmaplan tror jag beror på ambivalens och ängslighet för det är så det ser ut iaf, tycker att man märker att inte spelarna riktigt är säkra i sina roller??
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Ja visst är det enklare när man heter Frölunda. De har ju ett stort antal spelare att luta sig mot när det gäller. Frölunda har ett homogent lag med precis rätt mix. Ett lagbygge som har tagit några år och ex antal miljoner att få ihop.

Vi pratade innan serien om att det är en start på ett nytt Brynäs i Boorks regi. I grund och botten är det ju i stort sett samma lag som vi sett misslycka år ut och år in. Det är en lång process att vända en flera år lång trend.

Jag har inga som helst krav att Brynäs skall glida in och vinna bortamatcher mot topplagen. Däremot så blir jag grymt besviken när de inte gör bättre ifrån sig på hemmaplan mot lag som vi MÅSTE vinna emot.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Keb har väl en liten åsikt om detta med bortaspel vilket jag tror stämmer in en del utav.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Grundtaktiken kan väl ändå vara den samma! Klart lättare dock när man heter Frölunda, dom kan ju sätta ut vilken uppstöllning som helst på isen!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Ja du, den frågan får du nog ställa till Boork himself. Nog att man kan tycka att man kan köra samma spel både hemma och borta. Men det är detaljer som avgör en del. Ett exempel på en sån detalj är att so hemmalag har du fördelen med att ha sista bytet, så du kan matcha ditt lag på ett bättre sätt. Som bortalag får du mer försöka anpassa dig till hur Motståndaren byter. Detta är nog EN av anledningarna till att man har olika taktiker.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Har skrivit det förut o skriver det igen, varför har en annorlunda taktik borta??
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Du har rätt i vad du säger att man ska ha folk framför mål och att man då skall skjuta mycket. Det finns dock en stor hake i det hela.

Boorks bortataktik.

Spelarna spelar under jäkligt hårda direktiv om att de måste "vara jävligt snabba tillbaka till sina positioner vid en spelvändning" Detta medför att spelarna inte vågar åka ifrån området i närheten av den position som de skall ha vid en spelvändning. Detta syns mest på backspelet när de hellre backar och säkrar än att kliva upp och möta en puck som är på väg ut ur offensiv zon, speciellt när en motståndare jagar mot pucken. Då väljer backen det säkrare alternativet och stannar för att säkra hemåt.

Jag tror det är precis sånt som Boork menar med att "det sitter i väggarna" Brynäs har haft det för tungt de senaste åren för att de skall våga kliva på och prestera det spel som du efterlyser.

Om det sedan är tålamod, jävlaranamma eller lobotomi av spelarna som gäller är upp till Boork att avgöra. Det är en lång process det här, fast man borde nog kunna önska att de nya spelarna som inte varit med och haft det tungt kunde visa lite mer respeklöshet och kliva på mer, visa vägen helt enkelt.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Beezer: "Enkelt men inte mindre sant för det!" skall det vara.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Det är en självklarhet att fler skott skall eftersträvas. Med 243 avlossade till dags dato så hade vi teoretiskt kunna göra 243 mål. Frölunda har teoretiskt kunnat gjort 411 mål. Skjuter man noll skott vet man med säkerhet att man inga mål gör...... :)

Enkelt med inte mindre sant för det!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
svennis: Det ska göra ont att spela hockey, det är varken bridge eller knyppling dom håller på med!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
svennis: Då är det Boorks förbannade skyldighet att se till att det blir så anser jag, är man inte villig att offra sig för laget eller ta order, då ska man sitta på bänken och titta på!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Då gäller det att spelarna är villiga att ta mycket stryk framför målet och tyvärr verkar det inte vara så många som är villiga till det.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
JanT: "Hockeyorakel" ska du nog ta med en gnutta salt. Finns det folk framför mål så ska man skjuta från alla håll o kanter, det kan studsa både här o där, för som det är nu så fungerar det jävligt dåligt!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Brynäs gör definitivt allting rätt... Det var bara det där med "skott från alla håll o kanter!!!" som jag inte höll med om. Själklart ska vi ha in folk framför kassen.

Kul att du numera upphöjt mig till "hockeyorakel"....
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
JanT: Så länge du skjuter så är ju chansen större att du gör mål än att du åker o snirklar o snirklar för att hitta det rätta läget,Mora har ju gjrt lika lite mål som vi,men för dem kommer säkert målen trilla dit om dem bara fortsätter skjuta,!!

Ett exempel,var ju Djurgårdsmatchen sist,i första o andra perioden så tror jag knappt la ngn "myra" ner på Lassila,utan då letade man efter det bästa läget hela tiden,speciellt när Wahlberg var inne!!

I tredje när Brynäs jagade för en kvittering så började man lägga in pucken på mål,och det var mycket nära flera gånger att pucken trillade dit!!

Så in mä gubbs framför kassen o mata!!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
JanT: Om du har tittat på någon/några av Moras matcher så skulle du veta att täckningen framför mål inte är den bästa!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
JanT: Ok du store hockeyorakel, Brynäs gör allting rätt alltid!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: It goes whithout saying såklart!! Självklart så ska det finnas folk framför mål, frågan är väl hur Boorken ska få dit dom :-)
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Läser i Dagbladet att om Kupan känner sig ok så skall han spela med J20 i kväll. Blir nog synd för den stackarn som ställer sig i vägen för en tänd Kupan ;-)
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Kolla in Mora! Mycket skott, få går in!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Det viktiga är att komma till avslut. Att skjuta mycket brukar belönas i långa loppet förutsatt att man är het in på mål för att ta eventuella returer. I kvällens match så tror jag dock att för många enkla skott i en jämn ström endast ger Norrena mer att göra som gör att han är inne i matchen. Att stå och dundra från blå mot en oskymd Norrena ger nog inte mycket. Skott med folk på mål som styr är att föredra.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Lunkan: Vi har ingen Janne Larsson i dagens Brynäs,han serverade ofta Bissett riktiga "Räkmackor"!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Lunkan: Bara man vågar ta skotten så kommer puckarna att ramla in!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: och som han sköt frågan är vem i dagens Brynäs som hen en bossa som Bissetts?
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Bissett19: Håller med dig, kolla på våran hjälte Tom Bissett, han sköt från alla håll o kanter och vad det resulterade i vet vi ju alla!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
svennis: Där tycker jag du har helt fel,som det är nu så skjuter Brynäs bara i klara lägen,det gäller att lägga in pucken på mål konstant,det är oftast då det blir mål.
Har man bara trafik framför målisen så är ju chansen större att man gör mål än som det är nu när man bara spelar runt runt,o väntar på det klara läget!!
Nej mitt förslag är,in med ett par gubbar framför kassen och sedan lägg in pucken på mål då kommer målen!!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Vi får väl hoppas att Soling fortsätter visa samma goda målform som han gjort så här långt......
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Bissett19: Även om vi skjuter för lite så är kvaliteten på våra skott bättre än många andras.Bättre att skjuta lite mindre och bättre skott.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
kacken: Sant, men trender är till för att brytas...Tror att vi kan ha en bra chans i kväll. Med tätt försvar och vasst kontringsspel ska vi kunna vinna. Vi måste dock sätta våra målchanser.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Vi skjuter ju allt för lite,det är ju helt klart kolla på denna tabell från Swehockey nedan!!
Ma Må sko pro
1 Frölunda HC 13 57 411 13,87
2 HV 71 13 42 373 11,26
3 Brynäs IF 12 25 243 10,29
4 Färjestads 13 36 368 9,78
5 Djurgårdens 12 26 278 9,35
6 MODO 13 27 304 8,88
7 Linköpings 12 32 397 8,06
8 Luleå HF 12 30 378 7,94
9 Timrå IK 13 28 380 7,37
10 Mora IK 13 25 372 6,72
11 Leksand 12 18 331 5,44
12 Södertälje 12 15 360 4,17
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Sen skulle jag vilja se Molin i en mer offensiv roll igen, tror att det skulle bli jävligt bra, han verkar piggare än på länge och skulle behöva ett mål för och växa ytterligare!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Bissett19: I kväll krävs vilja, skärpa och massor med flyt. Domaren brukar vi inte ha med oss i Linköping, inte heller resultaten för den delen, känns som en evighet sedan vi vann här nere, glömmer inte 0-7 för 2 år sedan brr....
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Som sagt, full fart och mycket skott!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Nej det är långt kvar till det som skulle göra en nöjd. Men problemet är i alla fall noterat och det tränas på att göra det hela bättre. Det är ett stort steg i rätt riktning men Brynäsmått mätt...
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Vi hade ju enligt rapporterna bra kontringsspel i Jönköping i Torsdags mot Hv,men där saknades skärpan som sagt,men den kommer förhoppningsvis ikväll!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Mycket mer skärpa i kontringsspelet, men jag har tyvärr inte sett något som gör att det skulle ändra sig så drastiskt, tyvärr!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: LHC:s förstalina med finnarna är ju riktigt bra,sen har man väl Söderström,Eriksson o Emwall i andra som oxå producerar.
Soling hoppas jag att nån smäller på ordentligt,han ska tydligen spela med Mårtensson o Samuelsson ikväll!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: De tränade på kontringar i går, jag ska ta mig upp till rinken idag trots en fet förkylning för att se vad de kör idag. Men jag är rädd att det kommer att bli det vanliga grisandet i två matcher nu. Fast med mer skärpa i kontringsspelet så kan det bli en vinst. Och det är ju det som är viktigast. I synnerhet nu när jag inte ska se matchen ;)
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Ikväll vill jag se full fart från början och så vill jag se skott från alla håll o kanter!!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Bissett19: Ja det får visa sig. Jag antar att Boork kommer att göra ett försök i början av matchen med fyra femmor. Den nya kedjan med Bäckström, Molin och Danielsson ser intressant ut.

Det viktigaste dock är att få stopp på Linköpings första och andra linor. Det är de som producerar i Linköping.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Vi får hoppas på tre backpar isf blir det denna uppst:
Sunken-Lavins
DJ-Cassel
Sjödda-Öhrstedt

Malmström,Walle,Miettinen
Månsson-Lind-Dackell
Björne-Bäckis-Ove
Vesa-Almtorp-Aarnio

Honken står
Kommentera

« · 602110 · »