Brynäs IF

725906 inlägg · 7958 ämnen

Linköping - Brynäs 25/10

« · 601142 · » Till forumet


Linköping - Brynäs 25/10
Kommer Brynäs att agera piggare i morgondagens match?
Kommer Simon Skoog att få fortsatt förtroende?
Kommer Linköpings dåliga trend att hålla i sig?
Kommer Brynäs kunna kämpa till sig en pinne?
Kommer Kuparinen tillbaka?

Frågorna är många inför den hittills tuffaste veckan så här långt. Jag tror:
Brynäs kommer inte att bjuda på något skönspel i morgon och de kommer ej heller att vinna. Tar de en pine får vi vara nöjda. Skulle de vinna så skulle det helt säkert rendera i att de är så slutkörda att de inte har en chans på torsdag och förlorar på lördag hemma i returmötet mot Linköping.

Lag har en förmåga att kunna bryta dåliga trender mot just Brynäs, vad det beror på vet jag inte men så har varit fallet.

Det e bara att hoppas att Frölunda bryter sin goda ;)
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Nej något skönspel är väl inte att vänta från Brynäs håll i veckan o andra sidan var det ngt skönspel i Lördags,njaaeej!
I sista perren fanns det väl lite tendenser till det!!

Jag tror på stenhårt styrspel av brynäs,dem kommer säkert försöka få ner Linköpings forwards i sarghörnen som man har lyckats med i de senaste bortamatcherna!!

Kanske är LHC:s självförtroende lite stukat efter två raka förluster,men o andra sidan har man under sina första fem hemmamatcher inte tappat en pinne,segrar mot:Timrå,MODO,Mora,DjurgårnSödertälje!!

Så på pappret är det ju absolut den svåraste bortamatchen för Brynäs hitills,men med lite flyt så kanske vi kan kapa en pinne eller två!!

Vad gäller Simon Skoog så hörde jag att han var aktuell för denna klubb som i ett led i hans utveckling www.ikshockey.com/..........:-)
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Bissett19: oj länken blev visst fel!!

www.ikshockey.com/
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Det måste ligga en hund begraven någonstans eftersom den uppenbarligen genomusle Skoog får chans på chans. Inte likt Boork att ge så många chanser...

Men han kanske ser något hos Skoog som läktarcoacherna missat? ;-)
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
JanT: Ja man kan undra vad det är i så fall. Han har varit inne på sex mål bakåt på de nio matcher han har deltagit i. Lägg där till att han har varit bänkad i sista perioden i de flesta matcherna. Det blir ca tre matcher om man adderar ihop de nio sistaperioderna. Han snittar alltså runt -2/match.
Lavins stats har blivit bättre sedan han slapp spela med Skoog och Sjöddas har sjunkit markant sedan han parades ihop med densamme.

Jag vet inte vad Boork kan ha sett i det Skoog har presterat som skulle vara så positivt. Vad man ser och hör på träningarna så är det uppenbart att det måste ske en rejäl förbättring omgående annars finns det stor risk att laget som länken i bissets inlägg mycket väl kan bli klubbadress för Simon.

Sen kan du sitta med din bas i knät och tro vad du vill kära Jan...
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
forts: Jag skall även tillägga att dessa sex må¨l bakåt är i spel fem mot fem. Jag har inte kollat hur pass han har "skött" sig i BP/PP, det har inte funnits anledning då det är så talande siffror ändå. Varför stö salt i sår?
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Fortsätter Skoog i denna stilen så är han nog rökt inom den snaraste framtiden. Är det inte dags att köra med 3 backpar?

Sundqvist - Kuparinen

Sjödin - Öhrstedt/Lavins

Johansson - Casselståhl
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
JanT: Kuparinen tränade inte idag så han lär inte vara med i morgon i alla fall. Istället hade lovande Marcus Götz från J20 kommit in och bildat backpar med Simon Skoog.

Femmorna idag på träningen:

Svart: Sunken, Lavins Malmen, Walle, Miettinen
Röd: DJ, Casse, Dacke, Lind, Månsson
Vit: Örat, Sjödda Spets, Bäckis, Danielsson/Molin
Grå: Götz, Skoog, Aarnio, Almtorp, Viitakoski

De tränade mycket på snabba kontringar under den del av dagens ispass jag såg. Inte så svårt att räkna ut vad det blir för strategi under de kommande två matcherna.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: "Inte så svårt att räkna ut vad det blir för strategi under de kommande två matcherna."

.........Kommande FYRA matcherna snarare..... :-)
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Skulle inte vara helt fel med tre femmor ett par matcher nu för att sedan återgå till fyra. Men om vi nödvändigtvis måste köra fyra så skulle jag vilja se dessa kedjor:

Malmström-Wahlberg-Miettinen
Dackell-Lind-Viitakoski
Danielsson-Bäckström-Molin
Aarnio/Spets-Almtorp-Månsson

Eller något liknande. Huvudsaken är att spelarna i min fjärdekedja får lite mindre speltid än de övriga (även om de gjort de bra hittills), men jag tror inte det kommer att hända.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Namtrac: jag undrar om
Aarnio-Miettinen-Viitakoski

skulle kunna bli vassa om dom spela tsm? dom spelade ganska bra förut och det skulle vara roligt att ha en "finn-femma" vem vet dom kanske blir riktigt bra och när boork kastar runt i femmorna kanske dom här borde få chansen att spela tsm!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Är verkligen Skoog så dålig? Har inte sett honom i aktion ännu så jag har ingen egen uppfattning om honom ännu..är det månne Brad Berry klass på honom?
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
brynästigern: Snarare Chuck Berry klass på honom:-)
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Linköping borta, ingen lätt uppgift men långt ifrån omöjlig då LHC är inne i en lite sämre period med två raka förluster. Innan de två förlusterna så imponerade dom välldigt mycket, det kan alltså vara ett ganska bra läge att få möta LHC nu.

Spelar Brynäs som i bortamatchen mot HV så är möjligheterna till poäng ganska stora. Skulle vi få första målet för en gångs skull och Honken/Korhonen (Vet inte vem som ska stå) spikar igen så kan nog LHC-spelarna bli ganska frustrerade när de märker att de är på väg mot tredje raka förlusten.

Jag tror att vi vinner med 2-0, andra målet i tom kasse. Kanske det är lite väll optimistiskt att tro på seger men jag går efter magkänslan och den säger att Brynäs vinner med 2-0.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Bissett19: Chuck Berry ? Han har ju gjort en del bra låtar...men hockey...näää. Skämt åsido, tycker att vi ska ta tillbaka Niklas A ifrån Almtuna han har definitivt inte gjort bort sig i Brynäs. Mot LHC i morgon vill jag se full fokusering från start,då tror jag att vi kan klå dem.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
brynästigern: Niklas Andersson kommer säkert tillbaka till oss tids nog,men det kanske dröjer!!

Men jag tror han kan utvecklas mycket i Almtuna,speciellt när han får spela med en sådan klassback som Markus Ragnarsson,som kanske t o m kommer att ta en plats i OS-laget!
Dem lär ju matchas rätt hårt i Almtuna,så det kanske är bäst för Niklas utveckling att han får stanna iaf fram till jul hos Almtuna!!

Vi får väl härda ut med Simon Skoog ett tag till!!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Jag tror på Brynäs vinst med 1-2,Malmen och Casselsthål nätar!

Vad det gäller Simon skoog så tror jag han kommer att bli bättre och bättre för varje match!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
lillovechkin: Jag är rädd att du kommer att bli besviken när det gäller skoog.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Han lär bli mycket besviken, maken till sopa får man leta efter, Custemo allt är förlåtet, Andre Mattson i DIF gör det bättre :-)
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Ja det tyvärr dagens sanning. Allt vi kan hoppas på är att han kan stå på tillväxt den här säsongen för att blomma ut till en skaplig back nästa säsong.

Mina farhoppningar om att Marcus Götz skulle följa med på den andra roadtrippen blev det inget av med

Götz är uttagen till J20 matchen i morgon...
(se länk)
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Varför skriva 2-år med Skoog, undrar hur mycket koll Sundlöv har haft egentligen, han kanske tog han på hörsägen :-)
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Ja det kan man undra.. De var ju minst sagt lyriska över värvningen. Men efter det man sett hittills så kan man undra vad det var som gjorde dem så lyriska...
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Känns som om vi kommer få bassning nu :-)
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Vi kommer att få svårt mot LHC för jag tror att de kommer att vara riktigt taggade efter 2 förluster.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
svennis: Lag som är i en dålig trend brukar just bryta densamma mot just Brynäs, varför det är så är svårt att svara på men det har varit mer regel än undantag dom senaste säsongerna!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Inte bara Brynäs.Jag upplever det likadant för Malmö.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues:
Ja, Skoog har inte gjort någon lycklig och kanske skulle komma igång i t ex Almtuna.

Är annars inne lite på samma spår som Bissett19 - kanske inte är så dumt att låta Niklas Andersson få se och lära så mycket som möjligt av Ragnarsson i Almtuna? Sen innebär naturligtvis det att Boork och Sundlöv kommer att behöva ha en hel del kontakt med klubben och att Brynäs IF därför har haft ständig kontakt med Almtuna när Marcus ska bestämma sig var han ska spela till våren: Vad jag vet så har han lovat AIS att stanna framtill nyår - Skulle kännas finfint om Marcus Ragnarsson kommer upp med Niklas Andersson några klasser vassare än när han åkte.

Karate Kid, typ.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
westerlind: Karate Kid hmmm Picture this!

Tre mot ett läge. N.A ställer sig mitt i slottet i trananställning...

spelvändning...1-0 Brynäs *L*
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse:
Saxat från Hockeyligan:
"Brynäs har förlorat sina två senaste matcher på övertid: 1-2 borta mot HV och 2-3 hemma mot Djurgården. Men Leif Boork ser ändå poängen mot Djurgården som en vunnen poäng.
- Ja, vi lyckades ju vända ett underläge, 0-2 till 2-2, i tredje perioden, understryker Leffe.
Ove Molin, som den här säsongen har en mer defensiv roll i laget, fick en jättechans, helt frispelad av Mikael Wahlberg, när det återstod en minut av ordinarie matchtid - men missade.
Brynäs har, med undantag för målexplosionen mot Mora, 5-4, haft svårt för att sätta pucken i nät på sistone. Det har bara blivit ett eller högst två mål per match. Positivt mot Djurgården var dock att Andreas Dackell äntligen hittade rätt. Det har han inte gjort sedan premiären mot Leksand. Men Brynäs skulle behöva fler målskyttar.
- Vi jobbar vidare med vårt försvarsspel. Om det funkar tror jag också att vi får öppningar framåt, säger Leif Boork."

Boring Boring Brynäs!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Nu kommer jag med rottingen!!!

Nu har du och Lasse sågat Skoog på alla tänkbara vis.

Budskapet har nått fram; Han är fullständigt komplett oduglig.

DJ for president, eller?
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
JanT: En ganska rolig sak är att jag vid ett flertal tillfällen "försvarade" DJ förra säsongen. Han ledde +/- bland Brynäs ordinarie backar. Alltså räknade jag inte med KronWall, Boumedienne och Timmonen som spelade för kort tid.

Du kanske skulle spara lite av rottingen till dig själv. Du kanske skulle behöva randa din bakdel en smula så att du inser att det inte ÄR bra just nu med Brynäs som lag.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Jag lovar att plocka fram både rotting och tagelskjorta om vi blir poänglösa kommade vecka.

Mitt utgångstips är dock att vi plockar 3 poäng mot "vilda västern" vars statistiska chanser att vinna 18 raka mot oss borde vara obefintliga!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Den pågående hetsjakten på S.S börjar bli osmaklig, har med nöje tagit del av dina intressanta träningsrapporter men nu spyr du nästan lika mycket galla som vissa från 08 området.....
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
kacken: Jag förbehåller mig rätten att konstruktivt tycka vad jag vill om vad de olika spelarna presterar. Och enligt de siffror jag har haft tillgång till så kan man inte annat än att ge kritik till S.S så enkelt är det. Ingen vore gladare än jag om han började att bevisa motsatsen för i det stora hela så vill jag bara en sak. Att Brynäs vinner. Å på den pnkten så tror jag att även du håller med mig.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Känner som du, BIF vinster är viktigt men det finns ingen, absolut ingen människa som kan prestera något om han får höra att han är kass och åter kass.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
kacken: Kan så vara, men jag tycker att man ska kräva att en back som ändå lyter lön från föreningen har skyldigheter. Både mot lagkamrater, fans och organisationen. Att match efter match gå in och göra ett halvhjärtat jobb räcker inte. Jag är helt säker på att Sundlöv hade helt andra förväntningar på vad Skoog levererat på plan hittills. Jag tvivlar starkt på att Skoog sitter här och läser därav kan jag som supporter säga precis vad jag vill inom vissa ramar. Min kritik till honom baseras ENDAST på vad han presterat hittills. Andra saker som jag skriver om här är händelser jag själv bevittnat. till exempel alla tillrättavisningar från Boorks sida.

Många anser att han måste få chansen att komma in i spelet. Finns det något enklare än att spela enkelt? För det är precis det som Boork har sagt till honom. "Håll dig nära din kille", "Spela fysiskt" och "Spela enkelt under uppspelen" detta är saker Sion Skoog får höra varje träning. Tycker du att det är svåra direktiv för en kille som har över 100 elitseriematcher under bältet?
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Det skulle vara intressant om brynäs ställde upp med Almtunas backbesättning en match. Jag tror tyvärr inte att det skulle bli någon större skillnad. Backarna i brynäs är helt ok defensivt, man gör sitt jobb, skickar ut puckar till icing när det behövs etc. Vi har dock inte en enda back som tillför speciellt mycket offensivt som typ M. Johansson, Koivisto, Rhodin, Luoma, Sundin, Gustafsson, Obsut, Petrasek eller Lars Jonsson. Det tror jag är en bidragande orsak till att offensiven inte funkar så bra.

Jag har lagt märke till att under matcherna är det väldigt ofta som forwards får pucken felvända vid röda linjen, ofta stillastående vid sargen. Att starta ett anfall från denna position är inte idealiskt och resulterar ofta i att man lätt blir avväpnad eller fastnar i sarghörnet. Det är inte heller speciellt vanligt att backarna följer med upp i anfallen heller, undantaget Casselståhls fina mål i Moramatchen.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
munkas: Även Sunken fixade väl till ett liknande mål som Cassel.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
prosten: Och Örat har väll stänkt dig två baljor också.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Vore bra om vi fick tillbaka den skadade S.S. Han var ju grym i fjol innan skadan.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Fel tråd, ja!

Tror ni man kan kräva att få tillbaka pengarna retroaktivt av spelarna i Brynäs?

Se länk.

Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Lite jämförelse efter tolv omgångar jämfört med två år.

2005/2006 (7:a)
Brynäs IF 12 4 4 4 25:27 17p

(12:a)
2004/2005
Brynäs IF 12 2 2 8 22:38 8p
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Falken: Lät lite konstigt. Aja, det är en jämförelse med förra säsongen och den som pågår just nu.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Apropå S.S.

"Att match efter match gå in och göra ett halvhjärtat jobb räcker inte."

Med bakgrund att S.S skrev på för två år och dessutom ville komma ifrån HV för att få mer speltid skulle gå in och göra ett halvhjärtat jobb tror jag icke på. Han försöker nog så gott han kan även om det inte funkar så bra för honom för tillfället.

"Jag tvivlar starkt på att Skoog sitter här och läser "

Kan så vara, men att så ett frö till allmänt missnöje bland supportrarna kanske gör att han omvägen får höra ett och annat som man kan bespara en spelare med sargat självförtroende. Vi som läser här,de som går på matcherna har hört/är medvetna om S.S standard för tillfället. Lägg inte mer ved på en brasa som inte behövs.

Alla människor växer med uppmuntran, låt oss istället få höra när S.S gör något bra.

Måste ändå passa på att ge dig "GävleLasse" cred för all fin rapportering kring/om laget för oss som bor lite för långt ifrång vårt kära lag.

Ikväll är jag på plats i Linköping och håller tummarna tillsammans med min son!

Mvh
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Positivt från säsongen hittils.

Brynäs och Södertälje är som som dom enda två lagen hittills som visar ett bättre publiksnitt än förra säsongen i ES. LHC har ett snitt med drygt 1000 mindre per match.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
kacken: Men herregud, det är inga pojklagsspelare vi har att göra med, Simon Skoog är en sk elitidrottsman och då får man räkna med att få kritik och ibland jävligt hård kritik.Om han nu läser inläggen här på HS eller får reda på dom via omvägar så är jag övertygad om att han knyter näven i byxorna och kommer att göra allt för att motbevisa kritiken. Gör man bra saker ska man få höra det o detsamma om man gör dåliga saker.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Kanon om man kan berömma också, men visst hörs väl du mer nu när det går tungt än när det gick bra i början....?
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
kacken: Tycker jag inte, har skrivit många positiva inlägg men ni är ju så vana att jag kritiserar så det är det enda ni märker :-)
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Beezer: Gör S.S en bra insats så kommer jag att berömma honom... Mer trångsynt än så är jag inte. Problemet är att han inte gjort sig förtjänt av någon beröm än.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Idag verkar Skoog hamna på bänken! Boorken kanske har varit inne och smygläst här på HS? ;-)
Kommentera

« · 601142 · »