Redigerad kommentar
KulaShaker: Extraforward kallas det.
Poängkänslan är väl sisådär inför kvällens match, så därför kan det nog gå bra trots allt. Wallace sätter två pytsar.
Redigerad kommentar
mattiaskarlgren: Du har inga smaskiga detaljer att bjuda på. Skicka ett PM isf.
Jag menar, jag bjöd ju på Mannberg innan det offentliggjordes ;)
Auchinleck: Eller åtminstone styra om fokus till kärnverksamheten dvs. a-laget.
Det är för mycket good citizen aktivteter och för lite hockey.
Powerfade:
Tittar noga på allt, alltid
Vilka av Starskys pass syftade de 80% på? Alla?
Ikväll kan jag nästan lova vinst med 3-1.
Målskyttar
Lukas Kilström, Oskar Eklund och Anton Rödin.
Powerfade:
Att 80% av hans pass skulle gå till motståndaren stämmer ju inte, eller syftar du end på de pass han försöker på till offensiva blå?
Det han måste vara vaken på är att inte byta spelväg bakom mål om han inte är 100% säker att ryggen är fri. Tror det var Fbk i kvarten som systematiskt stängde bägge sidorna för honom o han gick i den fällan flera gånger...
Powerfade:
Starskys spel utanför mål är säkert sanktionerat av coacherna o ingår i grundspelet, viktigt att undvika att motståndarnas dump får fäste
Starsky måste ju riskvärdera o i år känns det som han har gjort 500-1000 stycken sådana jobb utan att orsaka mål...fine med mig
Honken mot Leksand; kollade inte så noga matchkvällen,var så jävla förbannad på Statliga Powerplay-garantin...
Honk tappar blicken på pucken (vilket han inte får göra) o förväntar sig snarare ett rakt skott (går ner i split), istället kommer passet. Dåligt läst snarare än dålig rörlighet.
Det som stör mig m BP:t är Nordans insats/att han öht spelas. Ska vi sätta hård press över hela banan är han knappast rätt spelare. Brodin inleder m pigga 20-30 sekunder o byter sedan m Nordan som mest valsar omkring ett par steg efter motståndaren...
Brynäsgubbe: Angående öppenheten om laget
Igår em publicerade alltså Brynas.se information om laget och vilka förändringar som gjörs till Linköpingsmatchen.
Idag skriver Gävletidningarna som nedan:
"Hur Brynäs kommer att ställa upp vill inte Thomas "Bulan" Berglund berätta – mer än att han byter målvakt igen och låter Johan "Honken" Holmqvist spela"
Allmänn desinformation, eller har han ett par rävar bakom örat?