70 Rodrigues: Så...då var det onsdag och man sitter och läser tabellen och lite forum. Fan så irriterande med 1 pinne av nio på de tre senaste matcherna. Vi kanske skulle haft åtmindstånde 2-3p till sett till matcherna. Men det är inte dessa tre matcher vi är förlorade för. Det är säsongen i stort. Det är i princip uddamålsförluster alla tre och visst har vi varit bra nära att ta poäng i samtliga.
Samtidigt sitter man och läser folk som skriver "vi behöver bara plocka tre poäng mer än lif i sista 14omg" "lif har bara mött lätt motstånd" -my ass!
Nu är behöver vi "bara" ta 5p mer än lif på sista 13omg och på torsdag kväll behöver vi kanske "bara" plocka 8p mer än lif på sista 12omg....det går undan... Jag har sagt det förr. År efter år så krävs runt 70p för säker mark och det blir lika i år. vi behöver alltså ta 21p på resterande 13 omg vilket i praktiken skulle vara 7 3poängare av 13 dvs mer än hälften, vilket vi troligtvis inte gör...hoppas jag har tok-fel!
LHC-BIF slutar 4-1 målskytt blir någon av våra jänkare som trots nederlag gör skäl för sin lön i nästintill varje match.
Det ser ju faktiskt mycket bättre ut spelmässigt, med reservation för effektiviteten.
PP - Djoos måste bort där, tempot o kvaliteten i passningarna sjunker så otroligt på hans position, SLOVAK IN!
BP har ju också repat sig ngt (ex Lif), vi dödade alla 3 BP mot både Vxj o HV
Men, om inte Scott-line vinner matcher åt oss snart måste Sweatt lyftas ut för att lyfta en till kedja
Mannberg bra injektion igår!
Gillar mkt av det som Petter & Bulan säger, känns uppfriskande m nya toner i mina öron, säker på att spelarna känner likadant
Bulan; "vi ska gå ännu hårdare mot LHC"
Petter; "De vill ha en tydlig spelidé som de ska spela efter."
"Motståndarna kommer inte vara lika förbered för match som vi kommer vara."
Se fram emot att se matchen live imorgon...inga jävla spelare o åkningar som går in o ut i bildkanterna, perfekt möjlighet att överblicka spelet
bradberry: trean, fyran, femman,sexan, sjuan eller åttan i Allsvenskan kan Brynäs få möta i ett eventuellt kval.Just nu ser tabellen ut så här gällande dessa platser:
3: Karlskrona
4: Karlskoga
5: Rögle
6: Mora
7: Vita Hästen
8: Björklöven
Rår vi på dessa lag?
tjugo8: Håller med, skifta om i pp. Vill ha in tvillingarna där också, de hittar varandra enormt bra när de får ytor,
Vi behöver mer muskler i första och mer fart i andra. Förslag:
Rödin, Scott, Brodin
Sweatt, Nordan, Brodecki
Wallace, Blomqvist, Mannberg
Lindgren, PaW, PoW
(Lindblom)
Clarence: Håller med dig till 100%. Det är in i helvete tråkigt att se hur en av sveriges största klubbar genom tiderna inte klarar av att leverera en inte ens halvmedioker produkt. Vi tog SM-guld så sent som 2012 och har misshandlat klubben fruktansvärt sedan dess. Men det är var det är.
Sen är det obergripligt för mig hur lugna folk är inför en ev kvalserie. Underskattning kan vara den mest kända faktorn i historien till varför lag i olika sporter har åkt ur sina högsta ligor och gör man det, finns det många exempel på att det inte bara är att kliva upp igen, saik-16år, leksand, timrå, rögle, ssk, aik, västerås, dif, mora, m.fl
Skrämmande resonemang enl mig.
Carl Lejonkräk:
Om den där rankingen blir den slutliga.
Då kommer vi att få möta Rögle.
De har många spelare med SHL-/elitserierutin.
Och de kan vi definitivt förlora mot.
De är det lag jag helst ser att vi inte möter av de här 6 lagen.
Helst Björklöven eller Vita Hästen.
Mora och Karlskoga tror jag vi också får besvär med.
Karlskoga har väl en hel del gämla Färjestad-spelare.
Och Färjestad är ju ett lag vi alltid haft problem med.
Karlskrona vet jag för lite om.
Men de ser ju ut att vara bra, om man ser till tabellen.
Men jag vet inte om de spelar på ett sätt som vi har svårt att möta.
Dominik Granak fri. Kompetent och en lämplig kompis till landsmannen Brynäs redan har.
Carl Lejonkräk:Vi kan få möta 1an eller 2an också!
En av 1an och 2an går upp direkt, den som blir kvar kan bli vår motståndare.
Om vi nu hamnar i kval, jag är inte helt säker på det.
Lunkan: Nej!
Tror du har fel här! Ettan möter tvåan. Vinnaren går upp. Förloraren möter vinnaren av Allsvenskans slutspelsserie. Tvåan i den serien ställs mot tolvan från SHL och trean ställs mot elvan från SHL.
Stämmer detta är ju SHL-lagen förskonade från att behöva mötà lag ett och två från Allsvenskan...
bradberry:hmm du har nog rätt, jag trodde det fanns en fallskärm till, men laget som inte vinner bäst av 7 mellan vinnaren av slutspelsserien och förloraren 1-2 är alltså ute ur leken !?
Glasklart, tänk om man ändå kunde komplicera kvalet lite.
Redigerad kommentar
Jajjen:
Wake up! Du vet väl att TJ var en styrelsefråga? Misskreditera inte Bz!
Nån AB-skribent som skriver lite om Brynäs.
"Gävle som stad andas inte någon större framtidstro runt sitt sportsliga flaggskepp. Bara 3 851 åskådare kom för att se Thomas Berglunds hemmadebut som tränare och det säger en del om hur svalt intresset är. Något det för övrigt varit under stora delar av säsongen."
Tips: 5-2