Brynäs IF

728231 inlägg · 7962 ämnen

Lögn, statistik och förbannad dikt (?)

« · 881946 Till forumet

Sv: Lögn, statistik och förbannad dikt (?)
arnio: En agent förhandlar ju för Sjödda och vidarebefordrar alltså bara dennes krav.
Därför begriper jag inte varför en agent skulle kunna göra att dom inte blir ovänner?

Eller så menar du professionella ovänner, dvs att man är oense om kontraktet, och att det inte har med ngt personligt att göra.

Även i det fallet så är det väl inte säkert att en agent skulle kunna ha löst förhandlingarna smidigare och att det isf hade varit klart för länge sen.
Kommentera

Huge: förutom att det sannolikt blivit dyrare ändå då agenter skall ha sin del av kakan...

Jag tror att huvudproblemet är att man inte omförhandlade löftet om jobbet som SC första gången som Sjödda förlängde med ett år till.

Ponera att det står i kontraktet att Sjödin skall få tjänsten efter avslutad karriär. Då kan ju Sjödda i princip kräva att få SC jobbet när det behagar honom. Det skulle inte förvåna mig om kontraktet är så klantigt skrivet, det är så lätt att det blir fel och missförstånd när båda parter är "rörande" överens och allt är fine and dandy när kontraktet skrivs.

Ungefär som när två nykära sätter sig för att skriva ett äktenskapsförord...

Sedan förlänger Sjödin sitt kontrakt och brynäs står utan SC och löser detta med att tillsätta Sundlöv som tillförornad SC, Sjödda förlänger igen och man bestämmer sig för att kontraktera Sundlöv på 3 år utan att nogrant kolla vad som står i Sjöddas kontrakt och i SAMRÅD med Sjödda lägga upp riktlijerna i samband med Sundlövs kontraktskrivande.
Kommentera

GävleLasse: Som jag tidigare redan skrivit: Sjöddas agerande i nuläget, där han verkar vara mkt mån om att det nya jobbet ska kännas rätt, känns mer som ett bevis för motsatsen.
Dvs att det INTE står exakt specificerat i kontraktet att han skall få tjänsten efter avslutad karriär.
Det känns mer troligt att det är ett mer allmänt skrivet kontrakt, där man förbinder sig att ordna en tjänst som han själv tycker passar.
Annars hade han ju bara kunnat säga: "Ge mig Sportchefsjobbet på rotmos, annars går jag till domstol. Jag har ett vattentätt kontrakt"
Typ....

Sen håller jag det för högst osannolikt att man inte skulle ha kollat vad det isf står i kontraktet med Sjödda, innan man kontrakterat Sundlöv.
Jag tror isf tvärtom att Sjödda självfallet blivit informerad om planerna på att tillsätta mormor och att Sjödda dessutom varit med på noterna, och ansett det vara en smidig och perfekt lösning så länge.

Exakt VAD som står i kontraktet med mormor har man säkert inte delgett Sjödda, och det behövs väl heller inte.
Det är konfidentiella saker mellan föreningen och mormor.
Däremot så måste man ju ha diskuterat ramarna i kontraktet och kommit fram till att ex 3 år är en bra lösning.

Mao: vid Sjöddas samtliga förlängningar pga att han velat spela vidare, så har det varit en öppen dialog mellan alla parter.
Ngt annat har jag svårt att se.
Kommentera

Huge: "Det känns mer troligt att det är ett mer allmänt skrivet kontrakt, där man förbinder sig att ordna en tjänst som han själv tycker passar.
Annars hade han ju bara kunnat säga: "Ge mig Sportchefsjobbet på rotmos, annars går jag till domstol. Jag har ett vattentätt kontrakt""

Det kan ju lika gärna bero på att Sjödda har gått med på att avstå från SC rollen men har inte erbjudits en ny roll som han tycker motsvarar SC rollen.

Det faktum att det gått så långt tyder på att man inte talat närmare om Sjöddas roll i samband med Sundlövs kontrakt. Det är vad jag tror i alla fall.
Kommentera

« · 881946