Brynäs IF

727838 inlägg · 7961 ämnen

Luleå HF - Brynäs IF Lördag 26/1-08

« · 972359 · » Till forumet

Sv: Luleå HF - Brynäs IF Lördag 26/1-08
GävleLasse: Ja, jag förmodar att Hassel behövs utvecklas på lån i Allsvenskan först. Löf och Bertilsson är ju grymt lovande men behöver några år till.
Kommentera

Tror tyvär att vi torskar imorn. Tips 4-2..
Kommentera

Nu hotar Brynäsbacken Tommy Sjödin att lämna klubben. "Jag får se var jag hamnar efter den här säsongen. Timrå är ju min moderklubb", säger han.

Mannen petad en match efter att ha varit dålig i flera matcher. Lagkaptenen som ska förklara för spelarna att laget kommer före jaget. Som har i uppgift att stå upp för tränaren.

Detta är sandlåda och det är synd att Tina nu håller på och skriver ett riktigt tråkigt eftermäle för sig själv i Brynäs.

Doffes kommentarer om zenit i början av 1990-talet har inte precis hjälpt situationen. Hur vore det om folk helt enkelt höll käft och koncentrerade sig på jobbet? Det var det jag trodde norrlänningar var bäst på. Att hålla käft.
Kommentera

Jompe: Om citaten stämmer är det patetiskt av Sjödin. Jag tvivlar starkt på att Timrå vill ha honom.
Kommentera

Peja: Låter lite som att det sades när det var krisen efter Tina skrev sin insändare.
Kommentera

Peja: "Petad mot HV 71 - med mot Luleå i dag. Men nu hotar Brynäsbacken Tommy Sjödin att lämna klubben. "Jag får se var jag hamnar efter den här säsongen. Timrå är ju min moderklubb", säger han. "

Detta var det enda som gick att läsa i artikeln.
Djävligt mkt kött på benen, måste jag säga....
Kommentera

Såg just nu att dom lagt in hela artikeln, vilket dom inte hade gjort från början...
Kommentera

Huge: Jag är skeptisk till hela artikeln, det låter exakt som det som sades efter Tina-breven i somras. Var det inte även så att han ska ha en anställning efter avslutad karriär inom organisationen?
Kommentera

sylf: Ja, det låter som gammal skåpmat som repriceras. Om det inte är fallet så skulle det lösa en del problem, Sjöddas hybris skulle tas till en annan klubb samt att hans fabricerade scoutingposition skulle behöva fyllas av någon annan. Kan inte förstå varför dessa gamla elefanter inte har tillräckligt med självinsikt att sluta på topp. Vilket underbart avslut han kunde ha gjort med den strålande säsongen förra året.
Kommentera

Huss: Ärligt talat så förstår jag inte all uppståndelse.
Östblom har bänkat en spelare som för tillfället inte anses hålla måttet.
Skillnaderna mellan 6:e och 7:e back kan ju inte vara så enormt stora, så bänkningen är inte speciellt kontroversiell i sig.
Om det nu inte vore bara för namnet på tröjan.

Sundlöv har resonerat helt realistiskt och krasst: om en spelare får svårt att ta en plats så måste man självfallet diskutera en ev framtid. Inte konstigare än att man gör samma sak med vilken annan spelare som helst.

Och varför ska Sjödda sluta på topp, om han nu känner med sig och vet att han hänger med ytterligare nåt år?
En lösning vore kanske att utse en annan kapten och på så sätt ta bort några av Sjöddas plikter som skeppare på skutan?
Det kanske kan få igång honom rent spelmässigt.
Kommentera

Huge: Om Sjödda gått ut och gnällt i media så har han handlat totalt fel. Att Sundlöv uttalar en slutsats som vem som helst kan räkna ut ser jag inte som plumt alls, tvärt om så tycker jag att han på ett bra sätt uttalar ett krav på valuta för lönechecken. En solklar signal till samtliga spelare i laget.

Doffen förklarade vad han menade med sin kommentar angående Sjöddas Zenit. Dn säsongen (1992) Var han grym...och har inte upprepat en liknande säsong sedan dess. zenit alltså.

Kan han inte ta en laguttagning utan att gnälla så ska ha inte vara lagkapten. Vad ger det för signaler till laget? Nej, om det finns ett uns av sanning av det som står i expressen så skall man sprätta bort C'et från hans tröja. Ge det till en spelare som representerar framtiden i klubben. En spelare som gör sig känt att vara pådrivande och tar täten.

Dessvärre så sanar man den spelartypen idag. Den enda som jag ser peppar sina lagkamrater på kontinuerlig basis i båset är Sundström...Men han känns lite för grön för att axla den manteln.
Kommentera

GävleLasse: Sundström har väl ork kvar att peppa brynäsarna så litet som han spelar! :-)

Nä, stödet i eftermiddag får komma från 23 Blomfeldt och 58 Larsson som förväntas dominera på läktarplats i COOP.

Prag-VM 1992? Var han inte bättre i Meribel-OS 1992? Ifråga om en framgångsrik offensiv back.
Kommentera

Huge: Jo, jag kan hålla med om att det är en mediastorm i ett vattenglas.
Det jag mer opponerar mig mot är Sjöddas senaste uttalanden i media (om de nu är nya dvs..)
"Och varför ska Sjödda sluta på topp, om han nu känner med sig och vet att han hänger med ytterligare nåt år?"
Jo, men det är knappast upp till Sjödda att bedöma en sådan sak, eller hur?
Kommentera

Jag är mest orolig för att sjödinpetningen skapar ny turbulens bland hockeyprimadonnorna så här i seriens elfte timme.. Då ligger vi riktigt illa till.

I eftermiddag kommer våra bottenkollegor Saik och SSK spöa seriens mest opålitliga topplag. Betyder att Brynäs gör säkrast i att vinna idag. Det lag som gör första målet vinner.
Kommentera

Huss: Nä, självfallet så är det inte Sjöddas sak att bedöma om han själv platsar eller inte.
Men jag talar ju om Sjöddas EGEN inställning och bedömning av sin egen förmåga.
Kommentera

GävleLasse: Exakt VAD i Sjöddas uttalanden tolkar du som gnäll?
Jag ser öht inget som tyder på att han gnällt eller försökt skylla på ngt/ngn.
Det enda han sagt är ju att det bara är att bita ihop och visa OÖ att denne har fel.
Kommentera

Huge: Exakt och den bedömningen delas uppenbarligen inte av bl.a. OÖ.
Om Sjödda återigen vill dra på sig skridskorna nästa är så är det knappast Brynäs som gäller.
Kommentera

Huss: Såvitt jag jag kan se så har OÖ bara uttalat sig i ett generellt påstående om Sjöddas zenit och inget annat.
Sjöddas fjolårssäsong eller iaf ngt som kommer i närheten av densamma, och det räcker gott för att han tar en plats i laget, som jag ser det.
Sen beror det förstås på vilka ev nyförvärv som tillkommer nästa säsong.
Kommentera

Huge: snyggt mål utav Widing efter ett superpass från stålmusen Molin
Kommentera

65selander: Då är det klart!
Kommentera

65selander: 

Miettinen borde ha haft assist oxå;)
Kommentera

Det skulle sitta fint med 0-2 i PP nu ! :)
Kommentera

MarcusElving:

Vi åker nog på en tvåa snart,har varit några tveksamma som Persson friat.
Kommentera

Bissett19:

okej, ser du matchen? agerar Sperrle stabilt? eller slänger han puckar runt omkring sig i vanlig ordning?
Kommentera

MarcusElving:

Än så länge är han stabil,Peppar Peppar......;)
Kommentera

Bissett19:

2 mnin Brendl, låg i luften har jag en känsla av?! :P
Kommentera

Bissett19: Håller med om att han är stabil, tycker hela laget spelar bra just nu men det är 40min kvar
Kommentera

65selander: Mer istid till Molin! Han är het som en varmkorv. Molin-Lind-Brendl?
Kommentera

Huge: Gnället består i att han i samband med en petning börjar prata om en flytt till ett annat lag DET är gnäll i MIN bok.

Det kanske inte är det i din alternativa värld, men i den riktiga världen ÄR det gnäll.
Kommentera

65selander:

Hoppas FBK och Frölunda gör sitt mot Mora respektive SSK.
MODO får ju gärna vinna ikväll också mot SAIK ;D
Kommentera

GävleLasse:
Hur spelar BIF? Stabilt eller?
Kommentera

65selander:
Jo det ser stabilt ut,men då måste vi ¨hålla oss på isen,två onödiga tvåor på slutet.
Kommentera

Bissett19:
Bra, de får inte slarva bort denna match!
Kommentera

Izah: Blir nog 3 Luleåmål på 1:30 nu i början av andra...
Kommentera

Gusten:

haha, känner vi vårt kära Brynäs rätt så blir det väl så :/
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Stabil period med extra plus för Sperrle och Molin.
Kommentera

rafalski:

Minus för Hansen efter ännu en onödig utvisning...
Kommentera

rafalski: Vi måste börja vinna lite tekningar, speciellt i defensiv zon...Luleå får gratischanser HELA tiden.
Kommentera

Gusten: 0-2 nu. Ser bra ut Heja Modig
Kommentera

Gusten:
VIKTIGT!!!!
Kommentera

Bissett19:
Skönt att höra!!
Kommentera

GävleLasse: ""Gnället består i att han i samband med en petning börjar prata om en flytt till ett annat lag DET är gnäll i MIN bok."

Sundlöv gjorde en allmän reflexion om att man alltid tittar på kontraktsläget inför varje säsong, med spelare som man anser inte platsar.
Alltså ingen direkt kommentar i anslutning till Sjöddas bänkning.

Det var på denna reflexion som Sjödda kommenterade sin ev framtid i Brynäs.
Hade alltså öht inget med bänkningen att göra.
Kommentera

Alla dessa utvisningar, HÅLL ER PÅ BANAN om ni vill ha 3 poäng med hem.
Kommentera

Bissett19: Bra match av BIF hitills, tendensen är dock lite oroväckande. Utvisningarna kommer för tätt nu och det håller inte hur länge som helst!
Kommentera

MarcusElving:

O Dacke försöker göra självmål,men Sperrle med på noterna
Kommentera

Bissett19: Nu börjas det!!!!
Kommentera

sylf:

Gonatt.
1-2