Brynäs IF

730593 inlägg · 7961 ämnen

Luleå Hockey-Brynäs IF 12/1-12

« · 1457119 Till forumet

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF 12/1-12

sylf:

När det gäller MJ tror jag det handlar mer om omgivning, eller rättare sagt vilken roll han får. I inledningen spelade han i en fjärdekedja bredvid Hansen, där kommer hans egenskaper bättre till sin rätt anser jag. Han är duktig defensivt och att få spela ett kontringsspel passar hans speed utmärkt. Nu spelar han i en offensiv lina där han inte får samma betalning för sitt skridskoåkande utan hellre bör spela konstruktivt vilket ärligt talat inte är hans främsta kvalité. Sätt honom med Hansen igen så ordnar det nog sig.

Kommentera

tompap71: Vill inte ha LJ på isen när slutspelet börjar, så fort han hamnar under press så blir det pannkaka. Det bästa vore om något annat lag kunde ta över hans kontrakt, då får vi loss deg till något mycket bättre.
Kommentera

70 Rodrigues: japp, det skulle va det bästa för båda parter.
Kommentera

70 Rodrigues:

Lämna han i Luleå och plocka med Wallin hem kanske? ;)

Kommentera

tompap71:Äh Wallin är ju en sjukstuga
Kommentera

Det enda negativa nu i all framgång är väl att Sundlöv känner sig sitta allt lugnare i båten vad det gäller frågan om införskafffande av  nya spelare innan den 31:e. En back  och en forward till håller jag fast vid är nödvändigt inför slutspelet. Men blir det nåt alls med det, tro?

Kommentera

Clarence:

Att Sundlöv gav Nagy ett bud som han var nära att tacka ja till är väl ett gott tecken på att han inte sitter still i båten?

Redigerad kommentar

Kommentera

Jävligt synd med L.Jonsson, skön kille, men som tidigare sagts är det ingen social verksamhet vi håller på med. Sen kan jag tycka att det är hugget som stucket mellan han och Carlsson när det gäller vad som presteras på isen... Det man dock vet är att Jonsson har en högre högstanivå än Carlsson, så nog vore det klart mycket bättre att få Jonsson i form till slutspelet.

Alternativt göra sig av med dem båda och stärka upp med nått riktigt vasst.

Oerhört skön seger!! Vi drar i toppen:) (tillsammans med skellefteå)  ;)

Kommentera

Jag var rätt ute när jag föreslog Nagy för dryga veckan sen.

Det andra jag har insikt i är att Brynäs snart tänker ge Löf chansen bredvid Sunkan.

Han med sitt spelsinne kan bli riktigt bra, Löf som är en favorit hos mig. Enkelt spel, med ett bra första pass och ett bra slagskott. Dessutom har jag hört att han ska vara i sitt livs form rent fysiskt.

Kommentera

Pettisbif: Haha du har ju föreslagit varenda spelare på planeten...
Kommentera

Gurra88:

Problemet är att Lasse har kontrakt en säsong till, att göra sig av med honom blir med stor säkerhet kostsamt då han knappast har visat upp något som får en annan klubb att vilja ta över hans kontrakt.

När det gäller valet mellan LJ och Carlsson skulle jag vilja säga...Löf.

Kommentera

Pettisbif:

Håller med dig om Löf faktiskt.

Kommentera

Angående ros efter gårdagens match så tror jag att Ekholm blivit bortglömd. Han var fullständigt fenomenal. Säsongens "värvning" i Brynäs enligt mig.
Kommentera

Gurra88: Håller med om Jonsson. Viktigt att få igång honom och då håller det inte att panikbänka så fort han slår ett par felpass men i övrigt ser bra ut.
I hans fall känns kritiken just nu lite väl överdriven. Beror förmodligen på att man VET hur han sett ut tidigare och då försöker man "leta" fel vilket gör att minsta lilla felsteg blir uppförstorat.
Jag ser hellre till de bra saker han ändå bidrog med igår, dom övervägde trots allt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge:När det gäller LJ så behöver man inte leta fel utan han gör samma misstag om och om igen. Han är inte rejäl i defensiven helt enkelt. Spelar med på tok för små marginaler.

När han får bära upp pucken och komma med fart så är han en riktigt vass back. Men han lämnar för mycket att önska i defensiven för att han skall kännas värd den peng han kvitterar ut varje månad.

Kommentera

Huge: Tycker väl iofs inte att han var lika bra igår som du tyckte. Men jag är heller inget fan av Carlsson och Löf så för mig är Jonsson given sjätteback tills något annat dyker upp. 

Kommentera

Gurra88:

Frågan jag ställer mig.... har egentligen Lars J nånsin vart så bra som han förväntades va när han värvades?

Nåja.... en stor mental förändringsresa han gör i vart fall.... från offensiv producerande försteback till att via lång skadeperiod o bänkning få inrikta sig på att ta en plats i laget..... med tankarna malande i bakhuvudet att spela så enkelt att han inte ställer till det.

Som sagt.... en stor skillnad i förväntningar från omgivningen.... säkert inte så lätt att hantera.

Men eftersom han fortfarande finns på avlöningslistan så tycker jag att han borde få några chanser till..... vi vet ju hans kapacitet..... vi har ju marginal i tabellen för att ha råd med nåt misstag ibland.

Men jag tycker att både Sundlöv o Tommy J har visat kyla och avvägningsförmåga den här säsongen så jag är inte orolig.  

Kommentera

« · 1457119