Brynäs IF

728067 inlägg · 7962 ämnen

Malmö Redhawks-Brynäs IF

« · 774329 · » Till forumet

Sv: Malmö Redhawks-Brynäs IF
GävleLasse:

håller med dig lasse, behövs mer vinnarskallar i laget som månsson, för mycket "älskling jag kommer snart".

varför ger ingen tillbaka när herman får en galen crosschecking rakt över sig och ramlar ner på isen? malmökillen ska vara rädd efter en sådan ful sak, men inget händer, har vi tur kanske dackell hakade lite på han...
Kommentera

JanT: "Vad i h-e, Lasse! Ovanstående trodde jag aldrig skulle komma från dig med tanke på hur det lät för ett år sedan när Hermansson & Co anlände från allsvenskan....."

Det handlar om att marknaden inte verkar vara översvämmad med bra spelare, i alla fall inte spelare som Brynäs har råd med. Men jag vill ändå se en kontinutet i Boorkens lagbygge. Levererar man inte så skall man inte spela, oavsett namn på tröjan. Det kriteriet gäller tydligen inte alla.

Jag är säker på att det finns ett par "Månsson" därute som HATAR att förlora och inte "rutinerat" rycker på axlarna efter match och ser fram emot att få komma hem till frugan och barnen...
Kommentera

Gusten: Ha ha ha,inte helt otroligt att det blir så:-)
Kommentera

sylf: "Rodrigues back tillsammans med Gusten.Huge kan spela center med JanT och PelleBorås på kanterna"

Blir nog lite för långt mellan lagdelarna ;)
Två backar som står och skriker och slår av klubbor mot ribban, medans forwardsen åker runt och rycker på axlarna.

Back1:
"Helvetes jävla skitlag man spelar i"
Back2:
"Sparka mig!"
Forward1:
"Ähh det vänder nog, det ska vara så här har jag läst på text-tv"
Forward2:
"Heja Elfsborg, konstgräs rockar!"
Forward3:
"Hörru Forward2, har du tagit min banjo?"
Kommentera

JanT: Orkar pucken fram till mål från blå?
Kommentera

JanT: 11 Boråsare försökte förgäves göra ETT mål igår!!
Kommentera

74050: Det gick bra senast jag försökte mig på att spela hockey, så varför inte? Om jag parkerar på offensiva blå och inväntar Huges smörpassningar kanske man till och med kunde få på ett skott på mål.....;-)
Kommentera

JanT: Du kan väl hålla dej i sargen?
Kommentera

sylf: "Sämre än igår"; Med 2 boråsare på varsin kant kan det aldrig gå åt pipan! (även fast en av dom har stödskenor på rören)
Kommentera

sylf: LOL Du får ett gult kort av mej! Kurt Olsson varning!
Kommentera

GävleLasse: "Nej då ser jag hellre att Boork värvar ett par forwards från AS eller nån annan liga. Några som är hungriga och inte helt under isen så fort de lämnar LA."

Vad i h-e, Lasse! Ovanstående trodde jag aldrig skulle komma från dig med tanke på hur det lät för ett år sedan när Hermansson & Co anlände från allsvenskan.....

Håller dock helt med dig om att Lind/Dackell/Danielsson/Molin producerar på tok för lite anfallsmässigt.
Kommentera

sylf: "Kan inte bli sämre än igår."

Visst ja,såg ju inte matchen igår och då kan jag ju inte uttala mig.Nedrans mig,komma med åsikter utan att ha sett matchen!!
Kommentera

65selander: Gör det,Olle kan stå i mål,Rodrigues back tillsammans med Gusten.Huge kan spela center med JanT och PelleBorås på kanterna.Kan inte bli sämre än igår.
Kommentera

Har inte orkat leta igenom om det redan är skrivet här men minst 4v är Herman borta efter gårdagens smäll. Allt enl SVT Sport.

Snart läge för en annan att dra på sig grillorna nu.

Kommentera

claesw: Luleå är för tillfället även sämre än vad vi är. :-)
Kommentera

claesw: Nej, Malmö är inte sämst. Men Brynäs ska väl kunna undvika att bli förnedrade ändå bara därför att motståndaren inte har groteskt dålig form?
Kommentera

Peja: Jag ,menade formmässigt bra i jämförelse med alla lag i elitserien. Då är knappast Malmö sämst...Mora?
Kommentera

claesw: Formmässigt? BIF spöade TIK i omgången innan... Det är aldrig OK att bli utspelade, speciellt inte mot ett lag som med all sannorlikhet kommer bli en konkurrent runt strecken!
Kommentera

Poffa:
Med tanke på lokalpatroitismen kan ni nog undvara dessa herrars stöd på torsdag.
Kommentera

GävleLasse: Du har tyvärr rätt. Brynäs har bara en kedja som producerar, även om Hansen och Dackell sticker emellan lite då och då med mål. Men det är då inte ofta. Finns många som är totalt uddlösa, tänker då inte bara på gamlingarna, utan även på såna som Sebastian Karlsson, Alma och Salle.
Kommentera

Peja:
Seriens sämsta lag hitills enligt tabellen, javisst, men inte formmässigt.
Kommentera

claesw: Malmö är ett elitserielag så självklart har de klasspelare men faktum kvarstår ändå att de är seriens sämsta lag och att det är på tok för dåligt att bli utspelade av seriens sämsta lag.
Kommentera

claesw: Mindre pondus mot MODO, menar du. Tänk på Selander och Westerlind, de vill att deras älsklingslag vinner. :-)
Kommentera

claesw: Absolut har de det. Det jag är mest orolig för är det tunga schema som väntar de närmaste matcherna. Därför så kändes den här matchen som mer trolig att vi skulle kunna ta poäng i. Nu väntar ju som bekant några tuffa matcher, sannolikheten att vi skall fixa poäng borta mot Modo, Linköping, Färjestad och Frölunda är ju inte större direkt.

Matcherna mot Modo, Luleå och Mora känns hyperviktiga i nuläget.
Kommentera

GävleLasse + Peja

Malmö har ju helt klart en hel del kompententa spelare. När man nu spelar som ett lag, kommer främlingslegionen allt mer till sin rätt, det tar tid för slovaker och andra att komma in i sin nya tillvaro.

Nä, man ska nog inte haka upp sig på denna förlust.
Mer pondus mot MoDo!
Kommentera

Peja: Nja, Molin gör ett rejält dagsverke på isen i de flesta matcher fast hans roll är helt tvärtemot den man vill komma ihåg honom för. Jobb i det tysta är ju hans grej numera så det är lätt att tycka att han försvunnit helt i matchen.

Fast det är just det som är lite av "problemet" i dagens Brynäs. Vi har för många spelare som är "duktiga defensivt" och lite väl tandlösa framåt. Lind, Molin, Dackell och Danielsson är väl de som man kan önska lite mer framåt av.

Som det är nu så är det ju ungtupparna som producerar, när de inte gör det så blir det pisk...som igår.
Kommentera

claesw: Givetvis har Malmö visat att de är ett bra hockeylag och har skakat många lag, främst på hemmais. Skakat. Det är skillnad mot att kliva ut och dominera tillställningen totalt.

99% av det man skriver bottnar i besvikelsen, som supporter vill man alltid se sitt lag vinna. En del har lättare att bara rycka på axlarna åt en förlust än andra.

Men varför skall man "försvara" ett lag med en massa förklaringar", som gjort en dålig insats när spelarna själva inte gör det?

Som supporter kommer jag alltid att ställa höga krav på dem som bär världens snyggaste matchdräkt på isen.
Kommentera

claesw: Vad är det egentligen som talar för att Malmö skulle ha en hög högstanivå? De hade ju knappt vunnit en enda match innan gårdagen.

GävleLasse: Du säger att Molin sällan är bra på bortais, vilket stämmer. Skulle även påstå att han sällan är bra på hemmais, även om han blixtrar till en handfull matcher per säsong.
Kommentera

GävleLasse:
Kan det inte vara så att Malmö, med hög högstanivå, var bra igår?
Kommentera

Huge: Jag tycker att det tenderar åt att Brynäs varit ett varannanmatchlag. Som peja var inne på så viker Brynäs ner sig när det börjar smälla. Det hände hemma mot Mora, borta mot DIF under andra perioden och i kvällens match hann det inte börja smälla förrän Brynäs ger bort matchen med en katastrofal inledning.

I GD så menar Molin att Sunkens utvisning var felaktig så det kanske är en viss "otur" med i spelet, men detta rättfärdigar inte Hermanssons hakning bakom Stanas kasse.

Men överlag så tycker jag att Brynäs vågdalar är lite väl djupa om man jämför med när laget spelar bra. DVS När Bäckis är på G... för som det varit den senaste tiden så är det just HAN som har räddat poängen i de matcher som Brynäs lyckats undvika att förlora. Exempelvis DIF borta...
Kommentera

GävleLasse: Dagens match och även hemmamatchen mot Mora kan väl sägas vara de enda matcher där man kan tala om att vika ner sig.
Även om jag tycker att det är en aning för starkt omdöme, då vika ner sig för mig innebär att man helt och hållet lägger ner verksamheten när det tar emot. I övrigt tycker jag att vi gjort fullt godkända bortamatcher generellt sett, med tanke på att vi ännu inte är ngt topplag utan fortsatt är under utveckling.
Har vi verkligen hittills varit ett varannanmatchlag, som du försöker påskina?
Att vi hela tiden blandar och följer upp en bra match med en plattdito?
Tycker inte att den bilden stämmer särskilt bra. Den är iaf betydligt överdriven.
Kommentera

GävleLasse: Fan var solklar jag var där...*skratt* givetvis så räknas baklängesmål i BP men INTE när det gäller +/- statistiken.

Och det är i den som sunken har varit inne på 15 mål...

En lite träffande kommentar från matchen

"Tommy Sjödin frispelade Mathias Månsson mycket elegant. Och Månsson gjorde inget misstag och grundlurade Stana i Malmömålet rejält.
- Vi fick lite energi där, men annars var det skit. Vi får inte bete oss på det här viset. Jag är så besviken på att de var hetare än oss i den här matchen, sa en kritisk Mathias Månsson."
Kommentera

Huge: "Dom har istället en tendens att bara totalsåga eller totalhylla, alternativt råskälla eller på annat sätt bara vräka ur sig menlösa saker, utan ngn som helst tanke bakom. Eller försök till förklaring på vad som hänt och varför.Vet inte om det isf är så mkt intressantare att läsa..."

Set är många som använder detta form till att få utlopp för sina känslor, så enkelt är det. Jag förbehåller mig rätten att göra det.

Personligen så känner jag en grym oro över bortaspelet och denna "tendens" att vara "nöjda" med att spela EN bra match för att sedan vika ner sig i nästa. Är det så man blir en framgångsrik förening?
Kommentera

GävleLasse: "Jag konstaterar att de återigen gör en skitmatch och att det beror på inställningen."

Jag också.
Utan att ha sett matchen.
Skillnaden verkar alltså vara att när DU inte sett matchen och tycker att det är en skitmatch som beror på inställningen, så är det tydligen lite mer seriöst.

"de flesta har inte samma tendens att alltid komma in med "antaganden", "förklaringar" och liknande."

Håller med.
Dom har istället en tendens att bara totalsåga eller totalhylla, alternativt råskälla eller på annat sätt bara vräka ur sig menlösa saker, utan ngn som helst tanke bakom. Eller försök till förklaring på vad som hänt och varför.
Vet inte om det isf är så mkt intressantare att läsa...
Kommentera

Peja: Jag är inne på samma linje. Visst är Molin nyttig emellanåt men han är sällan bra på bortais.
Kommentera

GävleLasse: Molin, Johansson och Lind ger jag inte mycket för nuförtiden... Sunken har som du säger varit katastrofalt dålig och då framförallt i spelet runt egen kasse.
Kommentera

Peja: Gynge?, nja.. Då ser jag hellre att man ger Alcén en ärlig chans i en kedja som kan producera.
Kommentera

Peja: Jag tror att det är ganska klart vilka jag menar när jag skriver "de gamla spelarna", men petandet, det lämnar jag över till Boorken...

En liten detalj som kan vara intressant är i alla fall att Brynäs släppt in 35 mål och Sunken har varit inne på 15 av dessa. I och med att mål i boxplay inte räknas så kan vi dra bort 10 mål som vi släppt in i BP så återstår 25

15/25=0,6

Sunken har alltså varit inne på 60% av våra baklängesmål...
Kommentera

GävleLasse: Vilka anser du ska få kicken då? Gynge passar förresten in fint i din mall över önskvärda spelare. Han borde få chansen, speciellt om Hermansson är skadad 4 veckor.
Kommentera

Huge: Just det att du försöker förklara en förlust. Skall man behöva göra det? Om det skall göras så bör detta göras av Boork, tränarna eller spelarna och inte av dig.

Du tycker att jag får en obbig kväll, men de flesta har inte samma tendens att alltid komma in med "antaganden", "förklaringar" och liknande.

Jag konstaterar att de återigen gör en skitmatch och att det beror på inställningen.
Kommentera

Peja: Exakt. Jag vill se åtgärder där det slutas att lallas med våra "dalade stjärnor". Visa lite guts, visa att det här godkänner vi inte. Bänka hela högen och fyll på med juniorer.

Som det är idag så är det precis som du skriver, det är Bäckis och de som spelar med honom som levererar. Går den linan i stå så händer det inte mycket.

Nej då ser jag hellre att Boork värvar ett par forwards från AS eller nån annan liga. Några som är hungriga och inte helt under isen så fort de lämnar LA.
Kommentera

GävleLasse: Att försöka FÖRKLARA vad som ligger bakom en vinst eller som i dagens fall en förlust, är inte samma sak som att FÖRSVARA en förlust.

"Det mest otroliga är att du sitter och kommenterar matcher du inte ens har sett. Dina analyser bygger på argument helt tagna ur luften. Bespara oss detta och försök var lite mer verklighetsnära när du "analyserar".

Du får en jobbig kväll, det ser jag det.
När du måste säga samma sak till exakt alla som varit inloggade härinne under dagens match, och som även dom kommenterat matchen.
Vad är det i det jag sagt om dagens match, som är så helt uppåt väggarna?
Och som inte verkar vara en allmän åsikt?

Så här svarade jag på ditt inlägg idag, där du själv har lite kommentarer om matchen (utan att ha sett densamma):

"Ja, din "analys" verkar stämma rätt bra, utan att jag heller har sett ngn match."

Hur tolkar du det svaret?
Kommentera

Peja: Det blev något fel i slutet av inlägget.

Vad menar du med "kraftigare åtgärder"? Jag föreslår ju att BIF ska köpa 2-3 nya spelare, vilket jag tycker vore en kraftig åtgärd till problemet.
Kommentera

GävleLasse: Ja, det har ju gått bra med produktionen hittills för Lind och "de gamla". En assist, ruggigt bra, "inte".

Bäckström står för för produktionen, främst tillsammans med Angell, Sjödda och Månsson. Så lär det fortsätta, men förmodligen kommer även Bicek att börja producera snart.

"Nej det måste till kraftigare åtgärder."
Kommentera

Peja: Men Lind pissar väl inte mindre bara för att en annan spelare i en annan femma smäller på några.

Jag förstår att du är ute efter "energispelare" som tänder laget men jag tror inte att detta är lösningen. Det är fortfarande spelare som Lind och "de gamla" som skall utgöra basen för produktionen. Detta kommer inte av att de andra tacklas. Nej det måste till kraftigare åtgärder.
Kommentera

GävleLasse: Håller inte med.. man behöver ha balans med olika spelartyper. Brynäs har nästan bara skridskoskickliga spelare, utöver några gamlingar som t.ex Lind och Dackell. Det behövs några råskinn som gör att resten av laget inte pissar på sig så fort motståndarna sätter in en tackling.
Kommentera

Peja: Vad vi behöver är spelare som åker skridskor och åker skridskor. Har man fart under rören så blir man inte tacklad i samma utsträckning samt man får med sig utvisningarna i det fallet. Domaren ser direkt vilka som försöker spela konstruktiv hockey och inte destruktiv hockey. De som försöker vara kontruktiva vinner oftast favör i antalet powerplay.
Kommentera

GävleLasse: Skulle behövas minst en stor, tuff back, helst två. Och så en galen powerforward som tacklade allt och alla - det hade fått igång laget & publiken. Att få igång publiken är viktigare än vad somliga tror.
Kommentera

Peja: Visst är det så, Brynäs spelar hellre rinkbandy.
Kommentera

GävleLasse: Halva Brynäs ballar ju ur så fort motståndarna börjar spela fysiskt. Det var löjligt uppenbart t.ex mot DIF i Globen. Så fort de började spela fysiskt fick de järngrepp på Brynäs.
Kommentera

« · 774329 · »