Brynäs IF

727952 inlägg · 7962 ämnen

Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012

« · 1469602 · » Till forumet

Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Bertilsson borta på obestämd tid.
Suck.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Det är nog första gången TJ inte vill framhäva någon spelare efter en match.
Kommentera

Framhålla ska det givetvis stå :-)
Kommentera

Bissett_19: Illa, nästan lika illa som hur TJ formerat backarna mot HV.
Gunderson och LJ i samma par (offensiva spelskickliga, men defensivt svaga) och Sunken och Andersén i samma (det omvända).
Byt plats på LJ och Andersén så blir det rätt.

Kommentera

70 Rodrigues: Var väl bara Löf som fick bra kritik av GD.
Löf fortsätter att överraska mig, positivt för det mesta faktiskt.
Kommentera

Har man koll på vilka Dacke spelade med innan skadan?
Kommentera

Huss:

Jag håller med.
Och jag trodde verkligen inte att han skulle köra med Martin Johansson som center igen,tyckte verkligen det inte föll väl ut igår,och vann väl inte många tekningar.
När vi har centerproblem måste de ordinarie centrarna t e x Nordqvist kliva fram,nu gjorde han nog sin sämsta match för denna säsong.

Ruskigt viktig match imorgon.
Kommentera

arnio:så här såg laget ut i premiären i alla fall.

Kedjeformationer:
Mats Lavander – Calle Järnkrok – Jakob Silfverberg
Sebastian Lauritzen – Jonas Nordquist – Daniel Widing
Andreas Dackell – Jonathan Granström – Johan Larsson
Martin Johansson – Mads Hansen – Jesper Ollas
13:e forward:  Joachim Rohdin

Backpar:
Niclas Andersén – Lasse Jonsson
Simon Bertilsson – Ryan Gunderson
Jörgen Sundqvist – Simon Löf
Sjunde back: Jonathan Carlsson

Kommentera

Hade hellre sett laget så här imorgon:

Målvakt:
Holmqvist(Svedberg)

Forwards:
Jakob Silfverberg – Johan Larsson –Sebastian Wännström
Sebastian Lauritzen – Jonas Nordquist – Jesper Ollas
Martin Johansson – Mats Lavander – Daniel Widing
Andreas Dackell – Mads Hansen – Emil Molin
13:e Joachim Rohdin

Backar:
Niclas Andersén – Ryan Gunderson
Mattias Ekholm – Simon Löf
Jörgen Sundqvist – Lars Jonsson
7:e Jonathan Carlsson

Kommentera

70 Rodrigues: Laget är inte uttaget ännu utan laget på hemsidan är bara en gissning och kanske blir det som du vill.
Kommentera

Drömmen ju!

Honken (Svedberg)

LJ-Sunken

Gunderson-Andersen

Löf-Ekholm

Carlsson

Silfverberg-Larsson-Wännström

Basse-Nordan-Widing

Dackell-Lavander-Ollas

Rohdin-Hansen-Molin

Johansson

Anledningen till att Johansson petas är för att han tillför absolut ingenting längre. Han kan passa in i laget i en checking line när vi kontrar på bortaplan men inte när vi ska ha mycket puck hemma. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Brynäslegenden: Tillför inte Johansson någonting? Såg du inte hans assist till Silfverberg? Hojta till när Rohdin gör något dylikt.
Kommentera

Peja: Rohdin kämpar o krigar o tacklas. Sånna spelare växer det inte på träd i årets lagbygge. Johansson ser ointresserad ut på isen.
Kommentera

Brynäslegenden: Alla i alla ES-lag kämpar. Till och med Pavel Brendl gjorde det, även om folk inte verkade se det.

Ja, Rohdin tacklar ibland, men inte lika mycket som du försöker göra gällande, och han tacklas ju inte särskilt hårt heller.
Kommentera

Peja:

Jocke har ju verkligen fått chansen denna säsong,mest pga alla skador.
Har han tagit chansen?-Nej.
Hade denna säsong inte varit så skadedrabbad så hade han säkert varit utlånad idag.
Kommentera

Bissett_19: Håller med. Samtidigt är det inget märligt i sig - 100% av juniorerna som släpps fram kan ju inte etablera sig i A-laget. Det funkar inte så. Dags för Elias Lindholm att få sina välförtjänta chanser istället.
Kommentera

Bissett_19: Visst har poängen uteblivit men jag tycker verkligen inte Jocke varit dålig.
Kommentera

Brynäslegenden: Att bara kämpa utan att vara bra varken offensivt eller defensivt är att vara dålig på ES-nivå. Det är därför som Lars-Erik Spets inte spelar i Brynäs nuförtiden. Det var samma galenskap när han spelade på bekostnad av t.ex Gynge.
Kommentera

Peja: Att vi ska behöva gå in på Lars-Erik känns fel. Jag står för att jag tycker att Jocke är en härlig spelare som krigar och åker mycket skridskor. Han visar också mycket hjärta. Johansson är inte min favorit men även han har sina styrkor i skridskoåkningen och att jaga motståndarna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Brynäslegenden: Varför är det fel att gå in på LE Spets? Han uträttade ju samma sak som Rohdin. När det begav sig skrev jag att någon junior borde få chansen istället och så blev det när Östblom tog över. Förutom att Johansson är en bättre forecheckare är han även en mycket bättre offensiv spelare än Rohdin och dessutom användbar i boxplay. Det är ju klasskillnad.
Kommentera

Peja:

"Brynäslegenden: Alla i alla ES-lag kämpar. Till och med Pavel Brendl gjorde det, även om folk inte verkade se det. 

Ja, Rohdin tacklar ibland, men inte lika mycket som du försöker göra gällande, och han tacklas ju inte särskilt hårt heller."

Den där statistiken är ju inte riktigt rättvisande, såklart hinner en spelare som snittar över 15 minuter/match tackla mer än den som snittar 6-7.

Räknar man lite grovt på antal tacklingar/speltid så är det faktiskt bara Bertilsson som tacklar mer än vad Rohdin gör.

Kommentera

tompap71: Ja, man kan vrida och vända på statistik. Vid en sådan uträkning skulle man även kunna ta bort all istid i special teams eftersom man sällan tacklas i bp och pp. Och så kan man betona att Brynäs är ett lag som tacklas ganska lite, därför är det lättare att hamna högt i Brynäs interna tacklingsliga än i t.ex Linköpings.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja:

Till viss del kan jag hålla med dig, men man kommer ju ändå inte undan att förutsättningarna för att tackla sin motståndare är sämre om man sitter på bänken än om man befinner sig ute på isen. 

Kommentera

tompap71: ... Eller att man borde göra det betydligt oftare än andra om man varken är särskilt bra offensivt eller defensivt, bara spelar 5mot5 och ska vara en fysisk spelare? Som sagt, Brynäs spelar i elitserien... Det krävs mer.
Kommentera

Peja:

Att det krävs mer säger jag absolut inte emot, jag gillar Rohdin men han har inte riktigt nått upp till vad jag tycker man kan förvänta av honom. Däremot tror jag att han kan vara bra att slänga in då och då i ett tätt slutspel då han trots allt, till skillnad från många andra i Brynäs, har viljan att ge sig in i skiten och röra om. 

Kommentera

tompap71: Skulle hellre ge såna som Widing och Granström några sparkar i röven så att de börjar spela så fysiskt som vi vet att de kan...

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja:

Det ena behöver ju inte utesluta det andra...

Kommentera

Vid vinst idag så tror jag att topp 4 är säkrad, då har vi sju poäng ner till HV. Förlust så blir det en riktigt nagelbitare.

Kommentera

Zzz:

Skönt att nån emellan alla dagisinlägg kan vara lite seriös och diskutera lite hockey.
Jag förstår att arnio är avstängd i Modos GB.

Det är en ruskigt viktig match ikväll.
HV har åtta man på skadelistan,det borde vi kunna utnyttja.
Kommentera

Bissett_19: Jag är inte avstängd i Modos bok, jag var avstängd men jag tror att det bara gällde ett dygn. Det komiska är att jag stängdes av efter att jag skrivit ett inlägg som som såg ut såhär "Jag tror att Modo vinner med 3-1 idag".

Kommentera

Bissett_19:

Det kräver mycket bättre inställning än senast, men det brukar det vara på hemmaplan. Hoppas också att Svedberg är taggad och vill revanschera sig!

Vi har inte råd med något billigt baklängesmål i matchinledningen.

Kommentera

arnio: Ja, dålig humor altså.
Kommentera

Bissett_19: Förvisso 8 man borta men det är tyvärr inte de mest tongivande spelarna (bortsett från Davidsson då).
Kommentera

Zzz:
Mmm, känns som det skulle vara säkrat med en topp 4 i och med seger i kväll faktiskt.... nackdelen är att vi måste hamna topp 3, tror det är döden att hamna 4 och bli påtvingade färjestad..

Kommentera

Trots att HV saknar åtta man ikväll så tror jag att vi kommer att få problem, vi brukar tyvärr inte ta sådana här chanser, trots det så tippar jag uddamålsseger med 3-2 :-)
Kommentera

Om vi inte Brynäs vinner idag så vet jag inte vad...

Daniel Larsson, Sebastian Strandberg, Jesper Fasth, Johan Lindström, Adam Almqvist, Mikko Luoma, Johan Davidsson och Jesper Thörnberg blev alla kvar hemma i Jönköping i går. 

Kommentera

70 Rodrigues:  vi förlorar väl aldrig mot HV, jag kan inte ens komma ihåg när vi gjorde det sist. Ditt tips låter bra

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Är du senil?
Kommentera

Angående Honken vart han ju ombytt senast, så det borde väl röra sig om att de vill ge Svedberg nytt förtroende eller att Honken har en lindrig men ändå spelbar skada.

Jag gillar Svedberg,men det hade känts skönt med Honken i kassen idag.

Kommentera

Davey_22: Tror som du. Man vill inte byta ut Svedberg efter en mindre bra insats. Han brukar dessutom sällan göra två plattmatcher i rad. Så kanske är det rätt tänkt. Jag tror det. Dessutom tror jag att det övriga laget i dag har lovat varandra att höja sig med 300% mot insatsen i tisdags. Detta sammanvägt med att HV har en del tunga namn borta gör att jag är optimist. Vi vinner med 5-2!
Kommentera

tobhund: Jag hoppas du har rätt och jag tror dom höjer sig rejält idag men vi har ju förlorat förr mot skadedrabbade lag!

Tips Vinst 4-1

Kommentera

foppa78: Vinst 4-2  Sista målet görs av Larsson i öppen kasse. Forza Brynäs
Kommentera

foppa78: Jag är inte senil men trots det så har jag förträngt den där nesliga förlusten. På hemmaplan tror jag i alla fall inte att vi har förlorat mot HV på år och dar i alla fall (inte vad jag kan komma ihåg i alla fall)
Kommentera

arnio: På hemmaplan har vi varit väldigt starka mot HV ända sedan Boork klev in i båset så tror jag knappast att vi har förlorat en match hemma mot HV. 
Kommentera

Brynäslegenden: Då förlänger vi sviten ikväll då. För mig blir det tv-match,  semlor och te.

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Låter ju underbart!
Kommentera

arnio: Varför åker du inte till arenan? Har märkt att nästan inga här verkar göra det men nästan alla verkar gnälla över publiksiffrorna...
Kommentera

Peja: 40 mil
Kommentera

Peja: jag har aldrig gnällt över publiksiffran
Kommentera

« · 1469602 · »