Brynäs IF

727818 inlägg · 7961 ämnen

Matchtråd Brynäs IF - Luleå HF 25 oktober 2008

« · 1079097 Till forumet

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Luleå HF 25 oktober 2008
Huge: Tycker du kastar skit på spelarna och laget nu. Onödigt! Själv tycker jag att Niklas C. och grabbarna i laget gör ett kanonjobb.

Nä, nu är det dags att åka upp och se tigrarna ta tre bergsäkra poäng. Mot serieledningen!
Kommentera

Jajjen: "Du menar alltså att Brynäs inte tillhör dom bättre lagen? Vi ligger tvåa! Snacka om dysterkvist!"

Nä, en fluga gör tyvärr ingen sommar.
Vi tillhör fortfarande inte de bättre lagen.
En tillfällig andraplats ändrar inte på den grundinställningen, iaf inte från min sida. Jag står fortfarande med fötterna på jorden.
Det jag försökte säga var att de lite mer stabila och säkra lagen, som dessutom har bredare material, har råd att spela lite på halvfart sas, och ändå komma undan med lite fler vinster än oss när inställningen kanske inte varit på topp.
Kommentera

Jajjen: Ja, det är ju media som jag kritiserar och inte Hockeyfesten i sig. Det är en rolig grej, men för en som går på varje hemmamatch är det mer som en bonus än som det hela grundserien bör fokuseras på.
Kommentera

Peja: Då får du nog snacka med dom som ger Hockeyfesten all uppmärksamhet, dvs. media, att börja hylla klacken istället (eller lika mycket). Hockeyfesten kan nog inte lastas för det.
Kommentera

Jajjen: Avundsjuka? Nej. Jag är inte med på "Hockeyfesten". Jag står inte i klacken. Men jag tycker att de som står där och skriker 30+ matcher varje säsong förtjänar mer uppmärksamhet och uppmuntran än 800 pers som går dit en gång per säsong. Vem vet, då kanske klacken skulle växa också, och det skulle vara betydligt bättre för Brynäs än att få bra stöd en gång per säsong när det är "Hockeyfesten"... Nu vill jag tillägga att klacken har varit bra den här säsongen. Vem förtjänar mest uppmärksamhet, en spelare som gör 55 bra matcher varje säsong eller en som gör 1 bra match?
Kommentera

Huge: "De bättre lagen klarar den här biten ngt bättre tack vare en högre lägstanivå rent generellt vad gäller spelet."

Du menar alltså att Brynäs inte tillhör dom bättre lagen? Vi ligger tvåa! Snacka om dysterkvist!
Kommentera

Jajjen: Vilken amatörpsykolog som helst begriper att det inte går att hålla skärpan uppe till 100% i alla matcher, ngt vi dock lyckats med riktigt bra hittills.
Hjärnan orkar inte ladda mentalt fullt ut när det är så tätt mellan matcherna.
De bättre lagen klarar den här biten ngt bättre tack vare en högre lägstanivå rent generellt vad gäller spelet.
Finns ingen som helst anledning att börja måla fan på väggen pga dom två senaste förlusterna.
Här har det lika mkt handlat om tillfälligheter som att vi inte riktigt kommit upp i den nivå vi sett i övriga matcher.
Kommentera

Peja: Vad tycker du förtjänar uppmärksamhet? Det som är normal vardag eller det som är exceptionellt? Varför är uppmärksamheten nåt att överhuvudtaget bry sej om? Luktar bara avundsjuka. Syftet med evenemanget förtjänar all uppmärksamhet.
Kommentera

Jajjen: Jag håller med om att det är ett bra initiativ, men varför ska de få så mycket uppmärksamhet? Ungefär som att tokhylla ett lag för att de gör en kanonmatch på en hel säsong.
Kommentera

Lindström: Nä, när Brynäs lirar måste man va helskärpt, annars hinner man inte med.

JanT: Det är väl såna tankar som börjat gro hos spelarna med tanke på hur viljeinsatsen sett ut dom senaste två matcherna. Livsfarligt! Det är fortfarande Luleå och Rögle vi måste ha efter oss i tabellen.

Peja: "Känns som att hockeyfestens uppmärksamhet är enormt överdriven med tanke på att det bara är en gång per säsong."

Det är väl just därför det får uppmärksamhet. För övrigt ett jävligt bra initativ. Önskvärt om fler gävlebor visade den drivkraften istället för att leta bristerna i konceptet. GIF - va e de?
Kommentera

Jaha då åker första biran i!!!

4-1 idag!! Sista i tom kasse.
Målskyttar idag är;
1-0 Widing
2-0 Sandin
3-0 Jonsson
Ett i baken av Almtorp
4-1 Molin

Sen går man på spriten seriöst!!
Kommentera

Jompe: orkar inte byta tråd. 3-2 till Mannheinm, och satans vilken stämning
Kommentera

Angående kommentarerna på AB/GD så är det ju uppenbart att GIF-supportern är bitter. Vem bryr sig om hockeyfesten står för bra supporterkultur, de går väl dit för att ha roligt och inte för att marknadsföra supporterkultur.
Kommentera

Jag är glad över att hockeyfesten finns. Det blir alltid roliga matcher när det är. Det som jag kan tycka är lite konstigt är den enorma uppmärksamhet hockeyfesten får. Om klacken hade fått samma uppmärksamhet av Brynäs och media hade den kanske kunna vuxit sig starkare. Känns som att hockeyfestens uppmärksamhet är enormt överdriven med tanke på att det bara är en gång per säsong.
Kommentera

tjugo8: Isf säger jag lika mkt amen till följande kommentar:

"Förstår inte hur man kan vara så jävla bitter och klanka ner på detta som något negativt.

Hockeyfesten är det bästa som händer, (tyvärr) bara en gång om året. Då börjar de vanliga supportrarna (gissar klackmedlemmar) som blir överröstade av 6 fulla luleåiter i vanliga fall att gnälla om att det är "ett enda stort jippo".

Var istället glad att någon tar sig tid och ork att skapa en så härlig stämning iaf en gång om året."

Att det sen verkar vara tradition i Gävle att för det mesta sitta knäpptyst på läktaren är en annan sak.
Kan ju iofs vara en sak som kännetecknar Gävle och brynäsare i gemen.
Vissa lags supportrar är kända för att hålla låda, andra för att moltiga.
Det värsta är väl isf att bli känd för ngt mittemellan.
Hellre ökänd än okänd.
Typ.... :-)
Kommentera

Jompe:

Livlig debatt om den så kallade "Hockeyfesten"
Man undrar ju lite till mans om det inte är möjligt för en Gävlebo att vara stolt och högljud brynäsare utan att kröka från 11.00...?

Säger amen till följande inlägg;
"En gång om året passar det alltså att ta fram en tröja (om sig själv) och sjunga (om sig själv), ja guuud, vilken hockeyfest!"
Kommentera

Matchtråd Brynäs IF - Luleå HF 25 oktober 2008
Nu är det dags att bryta den nedåtgående trenden genom att slå skotrnissarna imorgon. Läkerol Arena sägs vara närapå utsåld, så tillfället för en tydlig seger kan inte vara bättre. Brynäs vinner med 4-1. Linköping möter HV och med lite flyt kan vi vara tillbaka i serieledning imorrn kväll.
Kommentera

« · 1079097