Brynäs IF

727832 inlägg · 7961 ämnen

Matchtråd Brynäs IF - Luleå HF 25 oktober 2008

« · 1079097 · » Till forumet

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Luleå HF 25 oktober 2008
Huge: Tycker du kastar skit på spelarna och laget nu. Onödigt! Själv tycker jag att Niklas C. och grabbarna i laget gör ett kanonjobb.

Nä, nu är det dags att åka upp och se tigrarna ta tre bergsäkra poäng. Mot serieledningen!
Kommentera

Peja: Jag kan till viss del förstå din kritik mot att det från medias sida "gullas" med Hockeyfesten, på bekostnad av den trogna klacken.
Jag ser det dock som två helt olika företeelser som inte bör blandas ihop.
En sund och stolt klack av rang borde isf stå över den påstått överdrivna uppmärksamheten kring Hockeyfesten, och acceptera att densamma 1 gång om året får lite uppmärksamhet.
Hur du än vrider och vänder på det hela så känns det trots allt som ren avundsjuka och en aning barnsligt att gnälla på media i det här fallet.

Annars kan du dra en parallell till alla som gnäller på laget när det går tungt och då säger att spelarna/laget får den uppmärksamhet dom förtjänar.
Och parallellen blir då att klacken får den uppmärksamhet från media som den förtjänar.
Typ...
Kommentera

Huge: Avundsjuk är jag inte. Jag står inte i klacken. Men däremot behöver väl inte det ena utesluta det andra, när man tänker efter. Både klacken och Hockeyfesten borde väl kunna få uppmärksamhet? Jag tycker att klacken har varit bra den här säsongen men tidningarna har inte gjort någon grej av det trots att flera spelare har påpekat det.
Kommentera

Jajjen: Lustig slutsats du drar av mitt resonemang.
Kastar jag skit på spelarna och tycker att dom inte gör ett kanonjobb bara för att jag anser att lag som HV, Frölunda, Färjestad och Linköping i grunden än så länge är bättre än Brynäs?
Isf tror jag att de flesta någotsånär hockeyintresserade svenskar kastar skit på Brynäs spelare.
Kommentera

Jajjen: Media hakar alltid på något nytt. Men Hockeyfesten bidrar ju med kosing så de är inte helt fel ute trots sin enda kraftsamling. Vet också att i detta gäng finns det folk som har säsongskort. Brynäs ger iaf tillbaka till klacken, som medlem i Brooklyn, Stockholm, Väst betalar du bara 60kr får att stå. Stockholm får även köpa sittplatser för 150kr.
Kommentera

Peja: Håller med.
Min poäng är dock att gnället på Hockeyfesten isf är onödigt och kan tolkas som avundsjuka.
Bättre att man då från klackhåll knyter näven i byxfickan och visar var skåpet ska stå, sas.
Då kan du ge dig fan på att det blir uppmärksamhet från media.

En viktig anledning tror jag dessutom är den att en klack oftast anses vara självskriven som en naturlig del på läktarna, och då inte heller ska behöva få så mkt uppmärksamhet.
Lite synd faktiskt, men så tror jag nog att de flesta tyvärr resonerar..
Kommentera

Huge: OK. Jag är inte avundsjuk, men det finns säkert vissa som är det. Exempelvis signaturen "GIF-supporter" i länken som länkades till nedan.
Kommentera

Huge: Håller med, en klack är självskriven, men tycker att även den har fått dels både uppmärksamhet i pressen, och uppskattas av Brynäs, alltså angående att den ryckt upp sig betydligt i år jämfört med länge.

Hockeyfesten är ju något som är unikt i hockeysverige, så att den får uppmärksamhet, blir ju klart som korvspad.
Kommentera

Skönt o läsa att dem slopar förra matchens kedje-experiment och går tillbaks till de vanliga.

Känns som det är dags för Alcén att bekänna färg och hänga en balja eller två idag ihop med Dixon och Vas.
Kommentera

Peja: Ja, den där GIF-supportern tog ju verkligen sig själv och klacksupportandet på alldeles för stort allvar.
Han är väl förhoppningsvis till undantagen...
Kommentera

Jag orkar inte läsa alla inlägg den senaste tiden utan kastar ut frågan:

Varför börjar Brynäs - Luleå 17.00?

Kommentera

Poffa: För att 17 passar Luleås flyg bättre.
Kommentera

Poffa: Från mitt ställe så tippar jag på trav eller att LHF inte har råd att flyga.
Kommentera

Webb tv börjar ju bra, med avbrott, fy faaaan jag ska stämma dom där förbannade jävlarna!!
Kommentera

andreasknox:Hur mycket pungar ni ut för att bli lurade gång på gång ??? Varje omgång läser jag inlägg om kass webb TV och ändå verkar ingen lära sig..Ge fan att se skiten eller se och tig för det är som sagt ingen överaskning längre att det suger. Men gillar man att gång på gång sitta där som en rövknullad blåst åsna så fortsätt beställ.
Kommentera

Verkar populärt Köra på Markström...Har man ingen som kan gå in klubba ner dom som gör det och visa att man inte tillåter sånt skit.
Kommentera

RavenLord: Raset är här, jävla fiasko. Coachningen suger så förbannat. Graniskedjan gör årets klappklapp-mål i PP sen får dom inte spela efterföljande 2-3 PP utan då kör mongona med Alcen, Svanberg mfl.

Luleå har stake, Brynäs har vaginor!

Åh nytt PP. Spänningen är LIDLIG!
Kommentera

RavenLord: Se där återigen 8-10gången enligt han på radion som de kör på han...Fan bedrövligt jävla fegspel gå in och knätackla sönder lappjävlarna
Kommentera

Gusten: Luleå är små fega fittor som kör på Markström gång på gång och Brynäsarna saknar stake som inte går in och slår ner dom i skridskorna.
Kommentera

Hoppas koorken är nöjd när Miettinen har 1+1 i målprotokollet.
Kommentera

RavenLord: Äh jag är avis på Luleås taktik, fula, elaka och taggade. Almtorp bollar stjärt med våra fjollor. Alla bottenlagen vinner idag och tabellen trycks ihop.
Om några omgångar börjar till och med JanT bli orolig
Kommentera

Luleå är effektivare, chansmässigt har vi ett övertag, men vi måste sätta puckarna nu i 3e.

Tycker det är jävligt konstigt att inte Granis kedja får mer tid i PP.

Nu tar vi ner lappjävlarna en efter en och vänder den här skiten, kämpa Brynäs.
Kommentera

Tycker ni på allvar att det är roligt att kalla luleå bor för lappdjävlar?
Kommentera

Gusten: Vilken jävla match kollar du på ? Brynäs tacklar fan så mycket mer än Luleå, det enda Luleå har gjort är att åka in Markströms utrymme ett par gånger, vid det sista övertrampet läxade Andersén upp Harju.
Kommentera

Gusten: Ser inte matchen men att köra på målvakten gång på gång är bara fegt och borde ge ett trasigt knä eller avslagna fingrar tbx så dom lär sig...Men sitt där och se upp till dom sedan då Markström körs över och utgår med ;)
Kommentera

spud: Roligt och roligt, det är bara ett uttryck. Va inte så känslig.
Kommentera

Davey_22: Okej din jävla zigenare.
Kommentera

spud: Nä inte alls lika roligt som att kalla Stockholmarna för fjollor och skiten där nere för Danskar och Timråsupporters för Klyktattare.
Kommentera

spud: Precis, nu förstår du. Bara att släppa handväskan.
Kommentera

Davey_22: Vinner vi kampen tycker du? Jag hann inte se vilken av tomtarna som lät Omark slå in sin egen retur liggandes.

Visst tacklar dom, speciellt ungraren som är helt vilse, jag tror inte ens att han tacklas utan det är nog mer att han kör på tills något tar emot, en ungersk jävla flipperkula utan spelsinne.

Svanbergs jävla agerande vid 1-1 målet ska vi inte ens tala om. Vadå täcka passningsalternativet och låta målisen ta hand om skytten? Så jävla passiv.

Nä fortsätt rulla på med formationerna, alibi-tackla lite så kan ni gå ut och supa lite på stan om ett par timmar.
Kommentera

RavenLord: Jag tycker inte något av det är roligt, men alla har vi olika humor.
Kommentera

RavenLord: JAG vill se att VI är i fejan på Modig sista perioden. Det är VI som ska bestämma villkoren i LA, just nu är det Almtorp och Co.
Kommentera

Gusten: Kampen är hyfsat jämn, enda skillnaden är att Luleå har varit effektivare. Thats it.

Men du ser inte nyktert på saken, vill också påminna dig om att Brynäs vänder detta nu.

För övrigt har Vas varit rätt bra tycker jag, ger energi till laget. Svanbergs insats vid första målet är svag, han väljer mellanalternativet och täcker till slut ingenting.
Kommentera

Gusten: Ja det tycker jag med,men tydligen är det Bend Over and take it som gäller idag då man inte lyckas freda sin egen målvakt gång på gång
Fan det lär svida i dagar för grabbarna,tur de inte ska sitta på en buss hem efter matchen..Snacka om tarmproblem
Kommentera

Davey_22: Du har rätt i att jag inte ser nyktert på matchen, märks det så tydligt att jag har druckit? :)

NU fick jag lite hopp! Lind är skadad och spelar inte sista perren. Nu luktar det poäng!
Kommentera

RavenLord: Vår nye förstetränare sa i pausen att vi nu skulle bli hetare framför mål i PP. Vad ser man när PP:et rullar igång? JO inte en enda jävla Brynäsare framför mål!

PP igen nu, hur många chanser får vi??

Domaren är bästa Brynäsare
Kommentera

Gusten: Hmm låter inte bra,fan in och kötta och röj framför mål någon
Kommentera

RavenLord: PP igen nu :) För jävligt men jag tror att vi hade mått bättre om vi fått spela 5-5.
Kommentera

Inga backar idag 2-4 och Torsk
Kommentera

RavenLord: Patetiskt. Dom som tror att inledningen av serien speglar verkligheten får nog tänka om. Nu har de andra lagen fått in sina artistare och trampat igång.

Brynäs 27
----------
Rögle 24
Luleå 16
Kommentera

Förstog iofs redan i morse att det skulle bli torsk då ma ni tidningen skrev att Brynäs aldrig förlorat under en Hockeyfest tidigare.

Pinsamt förlora hemma mot Luleå..fy fan man skäms ju...Nu får man verkligen ta och skärpa sig om det inte ska bli fritt fall.
Kommentera

Gusten:

Ja, drömmen är nog tyvärr slut nu och vi är återigen tillbaka i verkligheten.
Kommentera

Enaranger: ja det är nog en väldig tur att vi tagit en del extrapoäng inledningsvis...
Kommentera

Tommy:Laget är inte ett dugg bättre än förra året, den enda skillnaden är Markström, tyvärr ej lika bra idag som tidigare.
Kommentera

Curre: Jo, det är klart att man förstått att vi haft en grym flax som tagit de poäng vi gjort så här långt. Jag är inte förvänad direkt att vi kommit ner på jorden. Frågan är bara vad vi ska skylla på idag? Både publiken och domarn var väl bra :-)
Kommentera

Ja, Nog kommer vi sjunka en del, men nu gäller det fan att slåss för top 8, dagens insats är rätt dålig,även om Modig gör en riktigt bra match i lulekassen.

Men PP-spelet är riktigt jävla lamt....synd att helgen är förstörd nu.
Kommentera

Curre: 13-5 i tvåminutare, 26 minuter i PP och ETT mål. Någon mer som förnimmer en doft av de gamla bajskorvarna?

Fan kan dom inte skrota lördagsmatcher? Det förstör så jävla mycket.
Kommentera

Gusten: Hmm...just min tanke också. Två lördagar i rad som blivit paj ....suck....
Kommentera

Jävla soplag man håller på fy satan vad less jag blir!! Krogen nästa!!!!
Kommentera

Med tanke på att värvningarna Dixon och Vas inte varit
speciellt lyckade så måste man säga att poängutdelningen
i början av serien varit mycket bra.

Vas håller väl den klass man väntade sig av en ungrare.
Dixon måste vara en av de minst skottvilliga kanadensarna som finns.
Att han inte är den förstecenter han värvades som kan vi nog konstatera nu.

Förstecenter = Lagets bästa center som får mest istid för att han förtjänar det.
Kommentera

« · 1079097 · »