Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Matchtråd Färjestads BK-Brynäs IF 16/2 2012.

« · 1468044 · » Till forumet

Sv: Matchtråd Färjestads BK-Brynäs IF 16/2 2012.
sylf: Frölunda och HV snart ikapp nu. Troligt att de är förbi om en eller annan omgång. Hoppas i alla fall Brynäs mött Färjestad för sista gången den här vintern. Vill inte vara med om att de ryker mot dem ännu en gång i ett slutspel. Fast å andra sidan tror ju jag att det tar stopp mot alla andra lag också i kvarten. 
Kommentera

Spelar ingen roll att vi torskar idag. Vi är ett bättre lag än Idioterna i år. Slutspelet kommer att avgöras av formtoppar, skador och flax. Det lag som slår ut Brynäs ska ha allt på sin sida. FBK kan inte ha sån tur över 7 matcher. Jag KRÄVER att Brynäs väljer Idioterna i kvarten.

Kommentera

Zappaholic: Tyvärr så har det sett mindre bra ut de senaste 3 matcherna, trots att vi tagit poäng och som jag skrivit tidigare, när PP fallerar så vinner vi sällan matcherna och det är oroväckande inför det stundande slutspelet.
Kommentera

70 Rodrigues:Alltså, jag gissar bara vad det kan bero på...de är ju minst lika bra som FBK i matchen, men i de avgörande momenten så stämmer det inte. Därav drar jag slutsatsen att koncentrationen inte är på topp av någon anledning. Kan det bero på bortdömt mål och horribel miss innan 2-0målet?

Energitapp? Kanske...

Kommentera

Zappaholic: Vi snackar HV, FBK, VF troligtvis, jag tror dom blir rätt glada att möta oss!
Kommentera

rafalski: Det låter som att det skulle vara världens enklaste sak att plocka bort Järnkrok & Silfverberg, varför har ingen tänkt på det innan isåfall ?

Visst, det blir tuffare i ett slutspel..men nån måtta får det ju va.

Kommentera

Davey_22: Precis, jag skrev också att jag vägrar tro att de ska tappa så jävla mycket energi med så mycket kvar av matchen, men precis som du skriver, avsluten är bedrövliga.
Kommentera

sylf: Det som oroar mest är hur ska Brynäs agera när Järnkrok och Co. blir bortplockade i ett slutspel av typ Frögren. Känns inte alls bra med tanke på att domarna kommer höja nivån också. Jaja, den som lever får se....
Kommentera

Zappaholic:

Så funkar detta forum,det skrivs dubbelt så många inlägg vid en förllust t e x,det är bara lära sej det;)

Tycker Brynäs var klart bättre i första perren och med alla PP-lägen vi fick för att FBK inte hängde med,så skulle vi gått ifrån där.Efter det kontrollerade FBK matchen.
FBK mycket rakare ikväll,det saknar jag hos Brynäs.
Kommentera

Zzz: Vi har 2 poäng på de 3 senaste matcherna, riktigt dåliga insatser dessutom. Allt detta med seriesegern inom räckhåll.
Kommentera

sylf: Jo men vi vet ju fortfarande inte vilket lag som blir över i så fall. Tror du att de kommer bli överlyckliga över att möta oss?
Kommentera

70 Rodrigues: Fast jag tycker vi fortsätter skapa långt in i matchen,dock med jäkligt dåliga avslut..och när 3-0 kommer, då tycker jag man ser att energin sjunker.

Kommentera

sylf: Vi har en match mindre spelad fortfarande och vinner vi den så leder vi. Sen att Brynäs har en förmåga att göra en plattmatch så fort man har chansen att gå i topp är en annan sak.
Kommentera

Zappaholic: Det är fortfarande massor kvar av matchen, men det är klart folk reagerar olika på sådana situationer, vissa blir förbannade och får energi o vissa bara tappar energi.
Kommentera

Zappaholic: Jodå, vi kan komma 4:a, det är kanon, då får man de som ingen annan ville ha. Låter klokt om man siktat på seriesegern.
Kommentera

sylf: Ok, vi kan alltså inte komma trea eller fyra, då åker vi ur direkt trots att vi har fler hemmamatcher precis som vi skulle få om vi kommer topp två. Din logik haltar och slår kullerbyttor.

Till Sportbladets reporter säger jag bara: HAHAHAHAHA.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: Ett snille har talat:

Sportbladet: 

Game over
Färjestad-Brynäs (4-0)

Färjestad vinner komfortabelt - och rättvist -  med 4-1 efter en riktigt bra laginsats.
Anna Lindbäck, Löfbergs Lila

Kommentera

Zappaholic: Prolemet är inte att man förlorar, utan det faktum att det är nu det börjar varvas upp inför slutspelet. Viktiga, avgörande, placeringar står på spel just nu! Brynäs MÅSTE komma topp-2 för att ha en gnutta chans att nå semi!
Kommentera

Zappaholic: Såhär låter det när vi spelar KS...såhär låter det när vi ligger i toppen av ES.
Kommentera

70 Rodrigues: Men de gör 2-0 efter en solklar tripping på Ekholm. Klart det stjäl energi.
Kommentera

Zappaholic: "Jag tycker många här är lite väl negativa..."

Du låter förvånad?

Kommentera

70 Rodrigues: Fbk's 2-0 föregås också av en grov domartabbe.

Solklar tripping...vilket Ekholm demonstrerade med en applåd för domaren. Konstigt att han slapp en 10a där..troligen för att domaren kände sitt misstag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag tycker många här är lite väl negativa...det är en serie om 55 matcher. Det är naivt att sitta och skriva och tro att allt ska klaffa match efter match efter match.

Återigen, alla som spelat lagspel vet att det går inte att vara på topp varje match, inte heller inställningsmässigt.

Och så jävla dåliga är vi inte. Kom igen nu!!

Kommentera

Zappaholic: Bortdömda mål hör till och jag vägrar tro att det blir ett sådant jävla energitapp, det står ju inte 3-0 när vi gör målet och nästan hela matchen återstod ju.
Kommentera

Tommy:Idoiten i studion säger tidigare i matchen att man Alltid har ansvar för sin klubba när FBK spelaren får Larssons i skallen efter dennas skott.

Sen när tomtefan rappar Svedberg i skallen så kallar han det för otur.

Tack för att vi slipper en 0 i mål protokollet ivf.

Nu vill jag se:

En Open ice av Larsson på Frökengren

En överkörning av Flickan Wallin av Elias.

Då kvittar 4-1 torsken idag.

Kommentera

70 Rodrigues: Nej, det här håller inte alls. I slutspelet blir det fysiskt och det kan ju knappast komma som en nyhet för nån i klubben. Ta skitjobbet eller sluta jiddra om guld och serieseger, VISA på plan istället!
Kommentera

rafalski: Grattis Nihlstorp på födelsedagen. Du fick inte hålla nollan.
Kommentera

Lindström: Jag hoppas alla här inser att det hade blivit en helt annan hockeymatch om inte Papphammar dömt bort 1-1 målet. Nu sitter vi och gnäller och klagar men Brynäs hamnar i ett läge där man får ett energitapp som man inte kan återhämta sig från...alla här som lirat lagspel vet hur jobbigt det är att flytta tillbaka fokus där det ska vara.

Detta är en nyttig läxa, första matchen denna säsong med slutspelskaraktär. Jag utgår från att man tittar igenom matchen och går igenom hur laget måste agera i fortsättningen.

Kommentera

Lindström: Blir kraftigt orolig för vårt spel när vi inte möter bandygäng dom bjuder Järnkrok och Co. på stora isytor.

Har svårt att se just nu vilka vi ska slå ut i kvartsfinal?
Kommentera

Att domarna har stor del i den här förlusten är ju heöt klart, men om man ska se till våran egen insats så finns det mycket att önska. Avsluten är bedrövliga, vi har ingetnting att säga till om när det blir fysiskt och det är alldeles för omständigt o duttigt i PP. Ingen vill gå in o ta skiten. Snacket om att vinna serien kan dom lägga ner, för det här håller inte på långa vägar :-( 
Kommentera

Lindström: Domartavlor eller ej, det här är fan inte okej!!
Kommentera

Shit då....3-0 är ju svårt att leda med, men 4-0...hmm....tufft läge nu att vända...
Kommentera

Lindström: Dina ord låter jättetuffa och rutinerade och sådär..Men du borde veta lika väl som alla andra att INGET lag "gör jobbet" varje match.

Brynäs placering skvallrar dock om att vi gör jobbet oftare än de flesta lagen.

Redigerad kommentar

Kommentera

rafalski:Uppenbart att några spelare i Bif inte har fokus på matchen utan ska åka och tuppa sig.

Nu först visar Tommy att det inte är Ok av laget att åka av tiden.

Bänka av Larsson mf l nu för dom har vart totalt synliga idag.

Kommentera

Lindström: Luleå och Saik kan vi nog räkna bort ur guldstriden också
Kommentera

Davey_22:Vill man vinna något måste man göra jobbet varje match och inte åka av tiden bara.

Om nu Tommy & laget har som målsättning att vinna serien och slutspelet så duger inte det här.

Konstigt?

Nej.

Kommentera

sylf:Jag var ironisk :-)
Kommentera

Lindström: Hatar att se att FNL kan glida hem den här matchen i tredje. Det gäller att sända signaler att det här är inte ok!!!! Inte många omgångar kvar och nu vill jag se att man inte accepterar en förlust.
Kommentera

Lindström: När spelade DIF i KS senast? Har dom gjort det nån gång?
Kommentera

Lindström: Så är det ibland, lagen längre ner i serien slår topplagen i slutskedet och åker mer skridskor..vill mer. Konstigt ? Nej.
Kommentera

Zappaholic: LJ kommer inte få många minuter till i Brynäströjan. Däremot saknar jag Granis och Honken!
Kommentera

sylf:Jo han har ju haft nån bolla gris övning och en solo körning så han ska väl ha minst en 4a i betyg....

Att man sen Lule matchen tappat typ allt är tydligt..

Redigerad kommentar

Kommentera

Flickan Wallin har ensam åkt mer grillor idag än vad Widing, Silver, Kroken & Nordan gjort totalt. 

Säger en del om dom sk bärande idag.

Kommentera

sylf:Glöm inte att vi har sparkapital på hemmaplan i form av en defensiv klippa. LJ.
Kommentera

Lindström: Sett till Lauritz sen hans comeback?
Kommentera

Tommy: Bedrövliga avslut :-(
Kommentera

Det är väl rätt klart nurå - Jocke Rohdin kommer ALDRIG göra mål i Elitserien.

Kommentera

Rhodin har hjärta..men mål kan han fan inte göra.
Kommentera

Tommy: Absolut, man kan va liten och tuff...Men har svårt att se hur AIK skulle kunna ta oss över 7 matcher med den taktiken.

De har Svensson och Bång typ,,skrämmer inte precis. Men ja, lets agree to disagree.

Kommentera

Qvarre:Skökan Berglund ska nån ta och plocka så fot han kommer in på isen igen, TACK.

Ja PPet idag håller div.3 klass, vart är inställningen? 

Kommentera

« · 1468044 · »