1150x200-brynasbanner.jpg

Matchtråd Leksands IF-Brynäs IF 21/3

« · 1012130 · » Till forumet

Sv: Matchtråd Leksands IF-Brynäs IF 21/3
GävleLasse: Man ska tolka det exakt som jag säger: Tro inte på allt som står skrivet.
Att DU sen övertolkat mitt inlägg och får det till att man samtidigt inte skulle kunna diskutera empiriska saker, är en annan femma....
Kommentera

Huge:

Känns väl mer som att han inte skall till Brynäs enligt kommentarer i denna gästbok.

Slutspelspjäser!
Slutspelspjäser!

Inte nån ettöres-smällare...
Kommentera

GävleLasse:

Ja... = )

Och de spelare som skall göra det nu var bäst 1992... ett glapp på några år som visar hur långt från toppen vi är idag...
Kommentera

Huge: Och hur skall man tolka det? Att så länge det är ett rykte så ska man inte bilda sig en uppfattning? Skall vi endast diskutera empiriska saker i den här boken?
Kommentera

rackham: "(What are Doubtful Rumours? In general loose rumours often started by tabloid newspapers. It is usually difficult to determine how valid these rumours are, so take them with a pinch of salt!)"

Petterströmryktet står under denna rubrik.
Sekunden senare är han mer eller mindre klar för Brynäs, om man läser vissa reaktioner härinne.
Ja, jag säger då det.... :-)
Kommentera

rackham: Nja, jag tänkte mer på alla resurser som lagts på produkter vars utgångsdatum redan passerat.

Brynäs lagbygge kan mest liknas med ICA's filosofi när det gäller att producera köttfärs. Fan den var ju bra förra veckan...
Kommentera

GävleLasse:

Från ES... eller?
Kommentera

rackham: Framför allt så behövs en rejäl kur mot den separationsångest som finns på Sätraåsen.
Kommentera

GävleLasse:

Vem vet, Lars, vem vet...

Det kanske behövs en resa genom träsket för att skapa tillräckligt mycket krismedvetenhet...
Kommentera

rackham: Rätt spår?

Heter Brynäs nya huvudsponsor "Detour Railways" eller?
Kommentera

Jompe: Har man haft en riktigt blöt kväll så brukar kvällens matsedel visa sig när man snackar med Ullrik i den stora telefonen. I värsta fall så brukar man kunna hitta ganska bra ledtrådar på skjortan och kavajen.

En sak har jag lärt mig i alla fall. Jag är allergisk mot lågskor. Varje gång jag vaknar och har dem på mig så mår jag skit...
Kommentera

Jompe:

Hmmm, Jompe, hmmm...

Berätta vem som organiserar resan för befolkningen i halva Götaland...
Kommentera

65selander:

Hmmm, Selander, hmmm...
Kommentera

GävleLasse:

Det kan ju vara så att det här är rätt spår...
Kommentera

GävleLasse: Ungefär så, ja.

- Vad åt jag? Slottsstek?? Det hade inte jag velat ha.
Kommentera

65selander: Klok tanke! Men Mr. Ball and Chain 2008 åkte andra hållet, till Staden Utan Tid, så honom har man ingen nytta av. Kommer upp till MIF hemma.
Kommentera

Jompe: Nån som ska till Leksand idag?

Alla är ju inte fast i koppel och måste bila ett antal mil varje helg, gav förslaget att han skulle bjuda upp dig så du kunde få åka på hockey.

Självklart så skall man till Ejendals för att vandra hand i hand med satan.
Kommentera

Jompe: Ah en så där kväll som leder till att man dagen efter ringer polarna med frågorna:

Var du på Frimis igår?
-Ja

Såg du ifall jag var där? och Hade jag i så fall roligt?
Kommentera

rackham: Sant. Alltför sant. Melin, kom tillbaka. Allt är förlåtet.
Kommentera

rackham: Även fast man ville göra gällande att man var "på spåret" redan vid förra årsmötet. Men ser man på laget så känns det mer som en repris av Antikrundan
Kommentera

GävleLasse: Hade en sen afton på Frimis i Linköping för en massa år sen som ligger på den nivån. Nån som ska till Leksand idag?
Kommentera

Jompe:

Lost har vi väl varit sedan 99...
Kommentera

Jompe: Hehe, nej det var en annan gång.... efter en väldigt blöt afton på stadshotellet i Eskilstuna ;)
Kommentera

GävleLasse: Nu står de litterära referenserna som spön i backen! Annars tänkte jag på första avsnittet av Lost; killen som vaknar på en strand och undrar var i h--e han är nånstans. Fast utan dansbandsmusik och toksupportrar, då.
Kommentera

Jompe: Fast just då så kändes det mer som att man hamnat i en dikt i stil med John Boy av Ferlin.

Man åkte till Leksand i sin sökan efter äventyret men verkligheten var något helt annat ;)
Kommentera

Jompe:

Alternativt Bergman... om det ingår en lie...
Kommentera

66Berglund: Plural kan verkligen röra till det. suput, suputare ;)
Kommentera

GävleLasse: "...vaknat upp till dansbandsmusik på högsta volym i en alltför varm stuga i Leksand i höstas med en viss skribent vacklandes nere på golvet."

Detta är inte Lassgård. Detta är Norén.
Kommentera

GävleLasse:

Ja, eller Eje Berglund. Där har du en som vet vad som krävs för att det skall bli ett riktigt fyrverkeri!
Kommentera

66Berglund: Lägga sig? Nej du, min förmåga att ligga och dra mig på morgonen försvann efter att ha vaknat upp till dansbandsmusik på högsta volym i en alltför varm stuga i Leksand i höstas med en viss skribent vacklandes nere på golvet.

En neurotisk upplevelse av sällan skådat slag... ;)
Kommentera

GävleLasse:

Jag visste väl att jag sett honom nånstans förut!
Kommentera

GävleLasse: Han fick ju strålande recensioner för sin insats i "I väntan på Brendl" för nåt år sen.
Kommentera

Jompe: Ja med Sundlöv i huvudrollen av Moliéres "Den inbillade sjuke"
Kommentera

GävleLasse: Glad påsk på er alla Supputar!!
Kommentera

GävleLasse: Gå o lägg er nu! Ladda!Ladda! För faan.... Okey da;här kommer kvällens resultat:Leksand-Brynäs 3-6.
Kommentera

Jompe:

Avgöra täta brunkarmatcher.

Typ motsatsen till Spets...
Kommentera

GävleLasse: Visst spelade Lassgård mormor i nån pjäs på Gävle stadsteater?
Kommentera

rackham: Kyllä!

Lassgård som sportchef NU!

Han är en jävel på pjäser ;)
Kommentera

rackham: För få pjäser? Du vill ha en sån där Boork-bred trupp? Eller menar du spelare som mer eller mindre själva kan avgöra en slutspelsmatch?
Kommentera

Jompe: Jag tror inte att jag missförstod dig... problemet låg nog snarare i min brist på att formulera mig på ett bättre sätt...

Fan, jag var tvungen att dricka pulverkaffe i morse, Gevalia visserligen men fel variant. En tabbe som jag kanske måste fortsätta med, vidskeplig som man är. Vinner vi idag så kommer jag INTE att sluta med den starten på matchdagar.

Man får offra sig för Brynäs
Kommentera

Jompe:

Kyllä, Jompe, kyllä!

Återigen...

Vi har får få pjäser att kasta in i en slutspelsstrid!
Kommentera

GävleLasse: Missförstå mig rätt, Lasse. Jag menar inte att Brynäs ska signa Petterström. Värvningsstrategin inför nästra säsong måste vara att värva ett fåtal klasspelare--först och främst en riktigt bra center--och att fylla på med bredspelare från de egna leden.
Kommentera

rackham: ja huga...."Agenter som är attraherade av finansiella betalningsmedel"
Kommentera

Jompe: Petterström, hmmm. Visst känns det som att man borde lägga än ambitionsnivån på värvningarna en bit högre än Petterström. Visst behövs det även brunkare i laget men jag ser helst att man i första hand satsar på att få in spetskompetens i laget innan man införskaffar brunkare. Man köper väl inte garagedomkraften före bilen. 
Kommentera

rackham: Språket, rackham, språket...
Kommentera

Jompe:

Ja, och så har vi pengakåta agenter som tjänar på ryktesspridning...
Kommentera

Gurra88: Jag vet inte om man ska tro medieuppgifterna att Brynäs är intresserade av Petterström (att han varit intresserad av Brynäs tror jag mer på). Om Brynäs värvar Petterström så är väl tanken närmast att han ska ersätta Månsson som brunkare.

Månsson sägs ju vara klar för klubben där tiden spelat ut sin roll.
Kommentera

OCH VAD SKA VI MED PETTERSTRÖM TILL??? Är det ett skämt eller vad?
Kommentera

Kan någon säga mig vad Sundlöv såg för kompetens i Hutten?.. Och kan någon förklara hur man kan sätta ihop en kedja med
Hermansson -Sundstöm -Hautonen.. Måste vara den slöaste formation som någonsin stått på en is?
Kommentera

Bissett19: Jag tror defenitivt han överskattar sitt eget lag, tror inte Brynäs kommer gå på misstag.
Kommentera

« · 1012130 · »